CASE IH 956 XL

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

12 Touko 2015, 20:31

Noniin, tänään se sitten saapui, noin vuoden viivytysten jälkeen.
Eli vaihteen hylkimisongelmaa havaittavissa, jollei aluekepistä pidä parilla sormella isolle puolelle vastaan kun kaasusta päästää, hyppää samantein vapaalle, ja pienipuoli ei tahdo oikein mennä päälle, ja liikkeessä rutisoo jos yrittää ....

Aukomishommaa siis oikein jonkin verran tiedossa. Avataan ja katsotaan, ennenkuin hutkitaan ja hätäillään....
Eli koppi pois, ronkat irti, katki kenties kahdesta kohtaa, ja rataslååda osiksi...

Senverran tässä nyt muuta ohjelmaa, että vasta Paukepäivien jälkeen kunnolla tähän paneudun, eli Touko-Kesäkuun taitteessa alkanee purku....

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
V-M
Nuhvitietäjä
Viestit: 251
Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
Paikkakunta: Pudasjärvi

13 Touko 2015, 19:52

No niin nyt sitten on sen vuoro,mielenkiintoinen seurata mitä siellä on,tuskin isompaa mutta töitä se teettää,otahan kuvia kun homma etenee.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

13 Touko 2015, 22:25

Noh, enhän mä mitään projekteja yleensäkään kuvaile tai muutenkaan etenemisestä kerro mitään..... :lol:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

14 Touko 2015, 05:59

Mikäs se semmonen pieni remontti on joka teetättää paljon töitä, nyt en tajunnunna :?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
V-M
Nuhvitietäjä
Viestit: 251
Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
Paikkakunta: Pudasjärvi

14 Touko 2015, 06:44

Eli tarkoitin sitä että pieni osa saattaa teettää joskus töitä ja nämä koneet on suunniteltu saksalaisella perusteellisuudella joten ei varmaan ihan yksinkertaisia purettavia,luulen,tosi kestäviä kyllä,lähes ikiliikkujan maineessa :D

Setäni oli aikanaan nuhvi,leulantin,taavetin ,caseihn ja setorin huoltomies,yhteenkää saksalaiseen ei lootaan koskaan kajonnu,englantilaisiin kyllä :oops: sillä odotan mielenkiinnolla mikä tuolla on kulunu.

Itellä oli joskus 1056 caseih jossa jo silloin yli 10 000 vaijerih,toimii edelleenki seuraavalla omistajalla hienosti.

Suunnanvaihtajan puute suurin puute noissa mielestäni käyttöä aatellen.

Rakennehan on ZF
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

14 Touko 2015, 08:19

Muuten ikuisia, vaan ei kestä peruutella ajovoimanulosotto päällä, kuulemma. Perä- ja vaihdelaatikko-remontteja ei kaikissa briteissä ole... Fordeissa. 300 tuntia olen ajanut nyt tuolla Manuelilla, ilman ainoatakaan vikaa itse Fordsonissa. Aika hyvin oikeassa työkäytössä yli 50 vuotiaalta. Kuutosen murinaa on ollut niin mukava kuunnella, että tuommoinen kuutos-natikkakin on herätellyt kiinnostusta.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
sakkuli
Proto suunnittelija
Viestit: 158
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 17:58
Paikkakunta: loppi

15 Touko 2015, 08:16

Mulla 1056xl jossa käsijarru ei pidä. Kun purat, niin otappa kuvia käsijarrun seudusta niin näen vähän millainen projekti sen ehjääminen olisi.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

15 Touko 2015, 14:53

Kyllä siittä varmaan aika hyvinkin kattava kuvakooste sitten aikanaan tulee näkyviin, purkamisesta ja kasaamisesta.
Kuten multa yleensäkin noista joistain touhuista....
Mutta otetaan käsijarrusysteemistä lisäksi paremmin kuvia sitten, vaikkei tähän liitykkään, mutta pyynnöstä erikseen sillä silmällä ajatellen....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

07 Heinä 2015, 16:57

Siittä se alkaapi sitten......

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

23 Elo 2015, 13:12

Eiliset kuvat, 12 kpl tuosta vasemmalle:

Kuva
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

23 Elo 2015, 13:12

Nyt alkaa Natikan ruoto olla senverran puhdas, että kelpaa alkaa purkaan....

Kuva

Kuva

Kuva
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

25 Elo 2015, 22:17

ristus mikä määrä putkea ja tankoa, vipua ja vipstaakia. Tommoseen kun samalla tavalla kolmos ropsi rumahtaa poikittain kopin ja vaihteistokuoren väliin kuten miulla teki leylandissa, niin olisi sepälle asiata ja euroja sais latoa tiskiin... on niin paljon särkyvää... hui. Ja kallista purkaa tommosta konetta, vaikka vaiva oisi pieni sisällä, kun on nippeliä. Samaa kirosi pikkuserkku joka 885:sta purki kun nostolaite halvaantu.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

25 Elo 2015, 22:23

Ja kuvista ei sitä todellista kuvaa silti saa ......

Oletin jo valmiiksi taustatutkinnan pohjalta, että on melkoisen pirullinen savotta tää, muuta onkin osoittauunut aivan helvetilliseksi.....
Ja se, mitä alkoi tänään låådan sisuksista oireiden syyksi esiintymään, niin ...... Helvettikin olisi kiva paikka.......

Laskinkohan mä että 13-14 öljyputkea piti kopista irrottaa, orbitin, jarrujen ja nostolaitekontrollin pillejä yhteensä..... Sen seittemän vipstaakia lisäksi, kaasu, tuntikellon, kytkimien, ryöminnän ja voimanoton alueen valinnan ja sammutin sekä koukunlaukaisuvaijeria, lisäksi erinäinen määrä sähköpiuhaa, orrkista ja tietty järkevästi laitettua "jälkiasennusjohtoa" .... AAAGHH..... Kuva
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

25 Elo 2015, 23:24

Tosta 8 kuvaa vasemmalle taas.... On juu helppohuoltoinen käsijarrukin tässä..... Jarrusysteemiä siinä lautaspyörän vierellä näkyvissä....

Kuva

https://www.youtube.com/watch?v=cB4jc1iVK_A" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

26 Elo 2015, 20:39

Ehkä täst kuvast selkii siirtohaaukan välys ja kuluneisuus....

Kuvan alareunassa se ratas, josta ne neulalaakerit on ilmeisemmin porsineet, eli sama ratas joka videolla holkkaa sivusuunnassa.
Lisäksi siis koko tää pinjoniakseli, jossa nää ratakset on, holkkaa päittäin 1-1.5mm, eli lautaspyörässäkin poikkeuksellista kulumajälkeä, muttei onneksi vielä niinpahaa, että hylkyyn pitäisi laittaa.
Eli tässä juuri alareunassa näkyvä ratas on se laakeripipinen ( toivottavasti ei reikä tai akseli ole tuostakohden sökö. kop kop..... )
Laatikossa on ennenkin käyty, tai koitettu ainakin käydä, kun yläkannesta yhen pulttireiän kierteet on korkattu ja kannen reikä sitten tilkitty silikoonilla, punaista siliä kannen raossa ja sinista nelikon kotelon raossa lootan alla....


Kuva
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin