Sivu 10/11

Re: fiatagri 90sarja

Lähetetty: 02 Helmi 2015, 15:18
Kirjoittaja fiigumies
leluland kirjoitti:http://www.nettikone.com/fiat/110-90/1375877 alvin kun sais pois :D
Saa siintä alvin takas, mikäli alvi velvollinen eikä ole tuloja metsästä

Re: fiatagri 90sarja

Lähetetty: 02 Helmi 2015, 16:56
Kirjoittaja jusape
Rujommistakin tahtovat enempi pyytää..... Alvii ei saa takas, jollei ole itte alvillinen, siinähän se on.....

Re: fiatagri 90sarja

Lähetetty: 02 Helmi 2015, 17:31
Kirjoittaja V-M
.

Re: fiatagri 90sarja

Lähetetty: 02 Helmi 2015, 17:35
Kirjoittaja V-M
.

Re: fiatagri 90sarja

Lähetetty: 02 Helmi 2015, 18:52
Kirjoittaja fiigumies
fiigumies kirjoitti:
fiigumies kirjoitti:Tuossakin melkein uusi kone http://www.agrimarket.fi/Koneet/vaihtok ... 924-4151-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja ei enää ole tuota sinistä napakymppiä listoilla, haluttuja koneita tänäkin päivänä
Kouvolan Inkeroisiin mennyt..

Re: fiatagri 90sarja

Lähetetty: 08 Helmi 2015, 09:02
Kirjoittaja V-M
.

Re: fiatagri 90sarja

Lähetetty: 15 Helmi 2015, 22:27
Kirjoittaja fiigumies
feisbuukissa tulee sellast tarinaa 110-90 et huhhuijaa, viimiset terracotat muka tullu 2001 ja Turkista...

Re: fiatagri 90sarja

Lähetetty: 19 Helmi 2015, 18:10
Kirjoittaja forssoni
fiigumies kirjoitti:feisbuukissa tulee sellast tarinaa 110-90 et huhhuijaa, viimiset terracotat muka tullu 2001 ja Turkista...
Eikö ne puna sävyisiä ollu? Viimeiset sitten sinisiä 2002 ja 2003?

Itsellä kokemusta melkein koko 90 sarjasta ja muutamasta 80 sarjalaisesta.
Nykyisessä työpaikassa taitaa olla 20-25 fiiattia, muutama nyykkäri ja pari valturaa.

fiiatit ja nh.t tihkuttelee tasaisesti öljyä. Pikaliittimet vaihdettu melkein kaikki 90 sarjalaisista tarvikkeisiin, kun originaalit väljistyneet eivätkä pidä uusilla tiivisteilläkään. Muita vuotopaikkoja on rattivahteisten venttiilipöydät, letkut/ putkien liitokset ja hankaumat ja venttiilikoppien tiivisteet tuntuu olevan kulutustavaraa, kun koneet laulaa koko kesän kaasu pohjassa palakoneen edessä.
Pienemmät vuotelee nostolaitteiden läpivienneistä. Vetokartun stefa ongelma on ratkaistu välipellillä jolla öljy ei pääse stefoille asti. Tällä keinolla tosin vetovastus ei enää ole toiminnassa. Muutenkin vuotoja tuntuu olevan tasaisella tahdilla joka läpivienti paikassa. Nelivedon lähdöt, käsijarrun vipu yms..
Nh vuotaa myös pikaliittimiltä, pumppujen seudulta ja tehostimen letkuista.
Vikoina näissä on ominaista sähköviat. Suurempina ongelmina on isompien fiattien power shift laatikot joita on muutama korjautettu 10 000- 20 000 tunnin paikkeilla. Muuten isommissa on tyypillistä ulosoton pakka vika joka on kovilla suokäytössä. Ne vain alkaa luistaa kun ulosottoa kytketään monta kertaa päivässä päälle. Toki osasyynä on se pieni pakan suodatin joka tukkeentuu herkästi.
Muuten isommissa ei mitään " hirveän suurta" ole.
Pienemmistä sitten tuppaa paukkua vaihteistoja ja kytkimiä kun ovat kärryn edessä kesällä. Mutta näilläkin on +10 000 tuntia takana. Muuten perät yms kestää eikä vetareitakaan pauku kun pyörät on kapealla ja paripyörät järki kokoisia.
Nh.t herjailee myös sähkövikoja jotka on kai periytyny fiatista. Välillä tilttaa nostolaite ja välillä tulee jotain muuta.
Pienenä ihmeenä täytyy muuten pitää noiden muutaman 180-90 sähkönostolaitetta joka toimii yllättävän hyvin. Vikavalo saattaa välillä vilkkua, mutta silti se toimii toisin kuin uudempien joka halvaantuu samantien vikakoodien saattelemana.
Valmetit sitten tuntuu porsivan etuakseleista ja vaihteistoista. Molemilla tunnit n 10 000 kohdalla. Öljyvuodot puuttuu kummastakin verraittain muihin koneisiin, mutta nuo on hiukan kevyemmällä käytöllä verrattuna muihin.

Re: fiatagri 90sarja

Lähetetty: 19 Helmi 2015, 18:17
Kirjoittaja fiigumies
Oli oli, mutta eikös viimiset terracotat tullu -02 ja eihän ne tullu Turkista?

Re: fiatagri 90sarja

Lähetetty: 21 Helmi 2015, 15:43
Kirjoittaja retku
V-M kirjoitti:Agronetissä kirjoitteli Koillismaalla kolme fiiattia livenä peräkkäin nähnyt kulkija,edellä hakekuorman kanssa menny 180-90 on juuri kyseinen kone mistä kirjoitin,kuski vei kuormaa voimalaan,sitten tuli saman urakoitsijan 110-90 ja senperässä minä 110-90,juuri tuona päivänä tultiin peräkkäin,siinä on pojat monta reissua jo heittäneet tälleki talvea.

Hyvä juttu että sattui joku ominsilmin näkemään,täytenä valeenahan pitivät agronetin kirjailijat tuon,niin ihmeelliseltä se etelän ihmisille tuntuu.

Soiteltiinki siinä peräkkäin ajellessa,on riittäny kuulemma hopottajia että pitää se ja se merkki ostaa uutena liikenneperällä jne.kun niin paljon ajoa jne...saishan sinä koko tuloksen siirrettyä traktoriliikkeeseen.

***minkä tuloksen? mitä järkeä on polttaa hitaalla koneella polttoainetta tiellä jos samaan hintaan saa paljon nopeampia koneita? jos mottitaksa kuljetuksessa alkaen 2.5e (jolla rekat ajavat) niin tuntitaksaksi 180-90 fiatille jää vajaa 22e/h. kyllä kannattaisi suurentaa kuormaa/vaihta traktori tai ajatta rekalla. kaikissa muisa tapauksissa sitä rahaa saattaisi jäädä viivanalle.

180-90 on hyvä traktori, mutta ei tuohon käyttöön. se on kova peli esim. palan vedosa tai jyrsimen edessä. äes ja kultivaattorikin sillä liikkuu.

voimanotto ei tosiaan ole vahvin mahdollinen. paineen vaihtelu ja pakan suodatin onglmallisia. winnerissäkin on isompi voimanoton pakka nyykkäreistä puhumattakaan.'

moottorissakin on omat ongelmakohtansa. jakopää ei ole vahvimmasta päästä, sama pätee myös 5.9 moottoriin. 8.1l koneessa putkien linjaus myös tosi tarkka. monasti kusevat vedet kannenvälistä->tarkka linjauksesta moottoriemontinyhteydessä.
---------------

en halua tästä mitään fiat vastaan muut keskustelua, mutta itse en tykännyt 110-90 fiatissa. pikkuvikaa koneessa oli paljon. 80 sarjalaiset oli paljon varmempia pelejä ja esim. vaihteensiirto huomattavan paljon parempi. 110-90 ergonomia otti takapakkia 80 sarjan verrattuna hydrauliikan ja nostolaitteenvipujen osalta.

tuo 110-90 vaihtui vuonna 2003 7000h ajettuna 10 000h ajettuun valmet 8400:een. 8400 malleja oli silloin 3kpl talossa. onglmat loppu ja mäet mataloitui fiatin jälkeen. sillä ajettiin ilman ongelmia 16000h asti, tuo 8400 on nykyään fiigumies nimimerkin kotikylillä. taitaa mittarissa olla pitkästi yli 18000h nykyään. latikko ja moottori on alkuperäsiä ja voimaa +200hv ollu aina.
-----------

vanhoilla koneilla pärjää ja niillä tehdään tiliä. niin minäkin ten 2 8550:llä ja yhdellä 8950:llä, halkopa koneita jotka kestää vaikka tunteja niisäkin 15-17000h.

Re: fiatagri 90sarja

Lähetetty: 21 Helmi 2015, 16:49
Kirjoittaja fiigumies
retku kirjoitti:sillä ajettiin ilman ongelmia 16000h asti, tuo 8400 on nykyään fiigumies nimimerkin kotikylillä. taitaa mittarissa olla pitkästi yli 18000h nykyään. latikko ja moottori on alkuperäsiä ja voimaa +200hv ollu aina.
Onhan se hakenu jokusen kuorman meiltä soraa tuolla 8400, hyvin näytti olevan voimaa, ite kuormasin fiigulla, kyllä se 8400 nykynen omistaja tota meitin fiiguakin kokeili tuossa naapurissa ojan peitossa, toissa vuonna ajelin tohon lähelle sen pellolle fiigulla ja omalla kärrillä ainakin 10 kuormaa salaoja soraa ja huonompaa maata soramontulta päälle, vastaksi sitte kaiveli meille vähän ojia komatsulla..

Re: fiatagri 90sarja

Lähetetty: 22 Helmi 2015, 09:21
Kirjoittaja harrastaja
tiedä kenenkään tuloksista mutta meilläpäin turpeet ja hakkeet ajetaan täysperillä! kait ne ny mäet madaltuu jos turbottoman 110-90 vaihtaa +200 ruuvattuun valtraan :D :D pitäs ainakin :D

Re: fiatagri 90sarja

Lähetetty: 22 Helmi 2015, 11:38
Kirjoittaja V-M
.

Re: fiatagri 90sarja

Lähetetty: 01 Maalis 2015, 18:50
Kirjoittaja Leukkumies
leluland kirjoitti:http://www.nettikone.com/fiat/110-90/1375877 alvin kun sais pois :D
Katohan, tuohan seisoi varmaan toista vuotta Kuopion Agrilla ennen kuin (todennäk.) jopparille kelpasi. Onhan tuo noiden kuvien perusteella sen verran rujossa kunnossakin että ei ihme ettei liikkeen hinnoittelulla kauppa kovin äkkiä käynyt.

Re: fiatagri 90sarja

Lähetetty: 22 Maalis 2015, 07:11
Kirjoittaja V-M
.