fiatagri 90sarja
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 48
- Liittynyt: 30 Joulu 2014, 19:53
asiallinen keskustelu on aina hyvä!vikojahan kaikkiin tulee,en sitä ollenkaan kiellä .tuo lasien huurtuminen mua on aina ihmetyttänyt,jos vähä niitä sivulaseja raottaa millin pari,niin ilma kiertää paremmin.ne raitisilma suodattimet kopin sivuilla pitää olla puhtaat ja kuivat ja samoin se kennon luona oleva suodatin! mulla on semmonen 4,5-5tunnin aurauslenkki,eikä mene lasit huuruun.yksi juttu on se,ettei kannata kantaa jaloissaan sitä lunta hytin lattiaa täyteen
Ajavatko Pudasjärven miehet turvetta Ouluun Toppilan voimalaan vai lähemmäs omalle lämpövoimalalle, meinaan tuleehan sitä kuitenkin Pudasjärveltä Ouluun matkaa. Tietenkin jos taksat on kohdillaan niin liikkuhan se turve traktorilla saman lailla kuin yhdistelmällä. Sillä arvuuttelen ko ropsia kuskaavat yrittäjä, lankomies ajaa puuta Koillismaalta Ouluun ja Kemiin, moittivat kovin taksoja, hiihä ja hiinä kuulemma, näin net ovat tosin tehneet läpi maailman sivun.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 21 Marras 2011, 21:17
- Konekalustoani: Valtra A-95,Fiatagri 82-94,Super major ja Deutz D-15 Sampo 680H
- Paikkakunta: Alajärvi
Eihän tuo lasien sumuuntuminen oo ongelma jos koko päivän ajaa,mutta jos lyhyen lämmityskäytön jälkeen alkaa lumia pihasta puskea,takalasi on oltava auki.Zetori oli sama juttu.Mutta tuossa A-Valtrassa ei ikkunat hikoile,kuten ei myöskään 1290Taavetissa.Se on tuo kojetaulussa oleva lämmityslaite parempi talvella.Fiiattissa kyllä tarkenee pakkasella hyvin,mutta kengät pitää olla lämpimät.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Se on vähän sama juttu esim 1410 Taavis, ja muissa -70/80 taitteen laitteissa, joissa esim. SEKURA-koppi, kun lämmityslaite on katossa.....
Kyllä talviajoa ajatellen on parempi kun lämmityskenno ja puhallin, sekä ilmasuulakkeet on alhaalla, "ohjauspulpetissa" ....
Kyllä talviajoa ajatellen on parempi kun lämmityskenno ja puhallin, sekä ilmasuulakkeet on alhaalla, "ohjauspulpetissa" ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 376
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Kyllä katolla olevastakin lämmityslaitteesta saa mukavan ,kun asentaa sähköisen kiertovesipumpun, kuten
laitoin MF 3060 , niin onpa metsässäkin mukava syödä eväitä kun tyhjäkäynnilläkin hytti lämmin ja tovin vaikka
kone sammuksissa.
laitoin MF 3060 , niin onpa metsässäkin mukava syödä eväitä kun tyhjäkäynnilläkin hytti lämmin ja tovin vaikka
kone sammuksissa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä tuo kiertopumppu tehostaa taatusti.... Ja saa "taukolämpöäklin" sillä otettua.....
Saisi olla kyllä kaikissa ihan vakiona, kiertopumppu, riippumatta missä lämmityslaitteisto sijaitsee.....
Omaan autoonkin harkinnut moisen laittoa, mukava lisä pikkupysäyksiin, kun biili sammuksissa mutta silti vähän lämpöä sisällä.....
Saisi olla kyllä kaikissa ihan vakiona, kiertopumppu, riippumatta missä lämmityslaitteisto sijaitsee.....
Omaan autoonkin harkinnut moisen laittoa, mukava lisä pikkupysäyksiin, kun biili sammuksissa mutta silti vähän lämpöä sisällä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 48
- Liittynyt: 30 Joulu 2014, 19:53
minä laitoin kanssa tuohon 80-90 fiattiin kiertovesipumpun,on hyvä justiinkin metsäajossa varsinkinn.tuo 110 ei sitä kaipaa,siinä kiertää paremmin kennossa pikkukierroksillakin,mistä lie johtuu.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Voortiin laitoin myös kiertovesipumpun, auttoi kummasti muuten vähän hengettömään lämppäriin, katossa kun on...
Työmaan Massikoissa lämppärit lattialla sekä katossa, kyllä tarkenee sano pojat
Työmaan Massikoissa lämppärit lattialla sekä katossa, kyllä tarkenee sano pojat
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 2
- Liittynyt: 26 Tammi 2015, 15:23
- Konekalustoani: fendt 936. fendt 818. valtra 8950. valtra 8550. valtra 8550. fiat 780. fiat 680. volvo 2650. valmet 1100. mysteeri oliver...
***äläpäs ala pojittelemaan.V-M kirjoitti:
Tuntuu olevan noiden etelän tietomiespoikien vaikea käsittää miten täällä pohjoisessa ajetaan traktoreilla,180-90 fiatilla turvetta kolmea reissua päivässä ajava urakoitsija n. 35-40km,eli mutkin noin 75-80km päässä olevaan voimalaan pidetään mahottomana,rekallakaa eivät saa kun yhden kuorman,taitas olla paras vaihtaa ammattia semmosella rahtarilla.
Täällähän pitäjän halkaisijakin 150km.
eli onko sinne laitokselle 35km vai 80km? ei oikeen vieläkään saa selvää mitä tarkoitat. jos laitokselle on 80km niin edestakainen matka on 160km. silloin 3 kuorman heitämiseen menee 180-90 fiatilla 16h. purut ja kuormaukset päälle niin aikaa kuluu 20h päivässä. täällä etelässä on semmoinen sanonta kuin "lapinlisä" sopii hyvin noihin sinun juttuihisi...
jos laitokselle on matkaa 35km niin edestakainen matka 70km, silloin päivän ajoihin menee 7h+ purku/kuormaus 4h. silloinkin päivällä mittaa 11h ilman taukoja. samat hommat 50km/h traktorilla menisi 4.2h+kuormaus ja purku4h (joka todellisuudessa vie 5-6h). jos kärry on 40m3 ja taksa 2.5m3 motti saa fiatilla 43e tunti nopeammalla koneella 71e tunti.
olen kova fiatin mies, mutta minun on aika vaikea ymmärtää miksi töitä pitää tehdä ilmaiseksi vääränlaisella kalustolla. fiatin hinnalla saa nopeita traktoreita, esim. valtra. mb traceja ja ursuksia löytyy myös. silloin viivanalle jäisi enemmän ja urakoitsija pääsisi joskus käymään kotonakin.
-------------
mainitsist että saamme 1 rekallisen päivässä laitokselle (viitaten mitä kirjoitin agronetissa) kirjoitin siellä että 2 kuormaa per rekka.
toissa päivänä aloitin klo8. eka rekka lähti yhdeksältä 105m3. toinen 140m3 rekka tuli alle ja se lähti 10. odotin 1h ja eka rekka tuli hakemaan toista kuormaa ja niin edespäin. päivän saldo 490m3 haketta, lähdin kotiin klo 14.00. matkaa laitokselle haketuspaikalta 40km ja molemmilla rekoilla reissun heittämiseen meni 2 tuntia. molemmat ammattikuskeja, toinen on ajanut 30 vuotta.
------------
itse en ole kuorma-automies vaikka rekkakortti löytyy. se homma on koettu ja autot myyty jo 10 vuotta sitten. ei ole ikävä sitä touhua. siitä asti olen ajanut hakkeet traktorilla.
omissa ajoissa mulla on 3 akselisen koukkukärryn veturina 818 fendt ja 8950 valtra. molemmat on omiaan tuohon hommaan. mb-traceja mulla on ollut 2 mutta en niistä niin välitä, kun 8950 kiipeää mäkeen niin ahtomittari nousee ja vauhti pysyy, mb-tracilla kierroslukumittari laski ja vauhti tippui!
isolle firmalle ajetaan myös fendt 936+72m3 joka täysperävaunu yhdistelmällä. aika harvaan paikkaan sillä pääsee. täällä kouvola kotka-aluella on tutkitusti suomen huonoimmat metsätiet. lisäksi ongelmia tuo lämpötilavaihtelut ja lähellä nollaa oleva lämpötila. silloin tiet on liukkaimmillaan. -36 asteen pakkasella maa nrskuu ja baarumi pitää, mutta peilijäällä traktori+täysperä on vitsi. nämä on minun omia kokemuksia, ei naapurin urakoitsijalta kuultuja...
fiat on 70,80 ja 90 luvun kovimpia traktoreita. esimerkiksi leylanttia en pidä minään. sori vaan leylantistit ei pahalla kyllä se fiat ihan syystä oli soiden kuningas, ei kyse ollut muiden merkkien kalliimmasta hinnasta. 110-90 esittelyn aikoihin deutsin dx6.05 oli 20 000mk halvempi, ei niitä kukaan silti suolle huolinut. kokeiltiinhan siellä mb-trakjakin, ei nekään siellä menestyneet. sama pätee ford tw sarjaan. mutta aika on kulkenut eteenpäin. esimerkiksi valmet 8400 oli kova luu kun verrataan fiattiin...8400 ajoistakin on jo tultu valovusia eteenpäin...
ugh!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Ja ei enää ole tuota sinistä napakymppiä listoilla, haluttuja koneita tänäkin päivänäfiigumies kirjoitti:Tuossakin melkein uusi kone http://www.agrimarket.fi/Koneet/vaihtok ... 924-4151-1" onclick="window.open(this.href);return false;
-fiigumies-
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
http://www.nettikone.com/fiat/110-90/1375877" onclick="window.open(this.href);return false; alvin kun sais pois