fiatagri 90sarja

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

23 Tammi 2015, 21:41

No hohoijaa taasen teitin kanssanne :lol:
Ite en kyllä Fiudea huolisi, sen sakastin (kopin) takia lähinnä, se on ahdistava työpaikka :cry:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

23 Tammi 2015, 22:54

Itse aikoinaan 100-90 ja 160-90 koneilla satoja tunteja ajaneena, ainakin silloin itse kyllä viihdyin kopissa ihan hyvin......
radio toimi sekä sen kuuli ( tosin kuin monissa aikalaisissaan veellä alkavissa koneissa, oli ilmastoinnit, ja voimaakin yleensä riitti.
Tosin tuli myös hetkiä 160pin kanssakin, vaikka piristetty vähän oli, että enempikin olisi saanut olla....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

24 Tammi 2015, 00:34

Tuossakin melkein uusi kone http://www.agrimarket.fi/Koneet/vaihtok ... 924-4151-1" onclick="window.open(this.href);return false;
-fiigumies-
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

24 Tammi 2015, 00:41

Näköjään hintapyynnit on liki samaa, mitä uutena maksanut 10v sitten......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
V-M
Nuhvitietäjä
Viestit: 251
Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
Paikkakunta: Pudasjärvi

24 Tammi 2015, 07:59

.
Viimeksi muokannut V-M, 28 Helmi 2021, 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Tammi 2015, 09:16

V-M kirjoitti:Kari t on tehny oikean havainnon,lähes kaikilla keskustelupalstoilla ja jopa yksittäisten valokuvien alla esiintyy suurena asiantuntijana esiintyvän nuffieldmasterin kirjoittamaa trollausta fiat ja cnh traktoreita kohtaan,siinä jää pietarin trollitoimistot toiseksi. :D

Masterilla on niin vankka asiantuntemus näistä koneista,itellä ei vielä paljoa mutta koko ajan tulee lisää,mutta muutamia tuhansia tunteja jo on takanapäin.

Toisaalta kyllä ymmärränki yskän mistä asia johtuu,niin lähellä se oli itelläki aikanaan.
Ei se ole trollausta, ja kommentoinut olen ihan tasapuolisesti zetorista valmetiin, en esittänyt asiantuntiaa, vaan kertonut mitä tiedän tai olen kuullut, asiantuntijuus on ihan eri asia. Äkkiä en muista muuta, kuin että joskus tunteet lämpenivät mm. CNH tuotteiden etunapojen kestävyydestä käydyssä kuvakommenttikeskustelussa.

Kun nyt tuotte tätä fiatin parhaimmuutta esille, niin miksi ei kaikilla urakoitsijoilla ole Fiatia tai CNH:n tekemää traktoria? Olemmeko me muilla ajavat täysin tyhmiä?

Ja toisekseen, väitteenne trollauksesta ja Fiatin mollauksesta on typeriä siksikin, että olen kyllä melkoisen avoimesti kertonut myös mm. omieni valtrojeni vioista palstoilla. Ja niitäkin on riittänyt, suhteessa siihen mitä toiset saattaisi sanoa, että eipä ole ikinään vikoja omassani ollut tms. :roll:

Toiset jopa väittävät valehtelijaksi kun olen kertonut Ax5 ja Ax2 sarjojen suunnanvaihtajavioista, on oikein topakastikkin toruttu, että älä kerro noista vioista, kun alentavat traktoreiden jälleenmyyntihintaa ym.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
naffield
Proto suunnittelija
Viestit: 173
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
NLCF r.y jäsen Nro: 379
Paikkakunta: Kärsämäki

24 Tammi 2015, 09:29

Ja ottaen huomioon tämän mestarin nuoren iän niin ihmeteltävän paljon on kokemusta ja asiantuntemusta merkistä kuin merkistä. :!: :!:
harrastaja
Vitos -nuffisti
Viestit: 47
Liittynyt: 30 Joulu 2014, 19:53

24 Tammi 2015, 09:31

samaa mieltä olen kuin kari t ja v-m!annas olla jos jossain leylandista joku negatiivista sanoo tai joku lehtijuttu ei ole 100%oikein,niin nuffieldmaster alkaa kyllä paasaamaan ja haukkuu kaikki,vaikka olis kuinka pitkänlinjan käyttäjiä ja toimittajia.mun ei ole tässä tarkotus leukua moittia tai kehua,kun ei ole siihen asiantuntemusta.joillain nuorilla vaan on täysi asiantuntemus merkkiin kuin merkkiin!on se kummallista?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Tammi 2015, 09:39

harrastaja kirjoitti:samaa mieltä olen kuin kari t ja v-m!annas olla jos jossain leylandista joku negatiivista sanoo tai joku lehtijuttu ei ole 100%oikein,niin nuffieldmaster alkaa kyllä paasaamaan ja haukkuu kaikki,vaikka olis kuinka pitkänlinjan käyttäjiä ja toimittajia.mun ei ole tässä tarkotus leukua moittia tai kehua,kun ei ole siihen asiantuntemusta.joillain nuorilla vaan on täysi asiantuntemus merkkiin kuin merkkiin!on se kummallista?
Kun kirjoitetaan artikkeli lehteen tai kirjaan, sitä referoidaan ja käytetään tietolähteenä eteenpäin "varmana tietona" :!: Leyland merkkinä kaipaa puolustajia, se on saanut loskaa niskaansa ja huhut ja väitteet ovat niin vankalla pohjalla tässä maassa, että niistä kirjoitetaan täytenä totuutena kovakantisiinkin. Lisäksi Leyland asioissa "kriisipuhelin" on soinut harrastajilla vahvasti, olen monen harrastajan hätähuuto -torvi, koska moni oikea tietäjä ei näille foorumeille kehtaa kirjoittaa. Ja vahva faktatietopohja on näiden vastaväitteiden "paasauksen" kuten asianomainen asian tulkitsee, takana.

Internet keskustelu on taas täysin erilaista, kuten itsekkin kirjoitan, jotain omista kokemuksista, jotain kavereiden ja ystävieni kertomaa, ja joskus olettamaa. Yleensä tuon ilmi, kun kirjoitan, milloin kokemus on omaa. Esimerkiksi jos en muista väärin, kerroin 110-90 kauheasta löpökulutuksesta suhteessa töihin, se oli ihan omaa n. 5 kesää sitten tapahtunutta kokemusta, onneksi ei ollut oma löpökortti jolla sitä tankattiin. Jos väite on hataralla pohjalla, yritän tuoda senkin esiin. Ei internet keskustelut ole ikinään suoraan kirjaan laitettavia, niissä ei ole ensistään lähdeviitteitä, ja vain joskus esimerkiksi kuvia tai muuta faktan todistajana. Ja kuten tässäkin, pieni tai isompi pilke silmäkulmassa, että saadaan keskustelua viriämään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Tammi 2015, 09:42

naffield kirjoitti:Ja ottaen huomioon tämän mestarin nuoren iän niin ihmeteltävän paljon on kokemusta ja asiantuntemusta merkistä kuin merkistä. :!: :!:
Hyvin paljolti traktoreihin liittyvän syvän kiinnostuksen aikaansaamaa, osin lukemalla, kuulemalla, näkemällä ja jonkin verran kokemalla opittua tietoa, osa osoittautuu myöhemmin vääräksi, osa tiedoista vahvistuu. Jos kirja pitäisi kirjoittaa tai tehdä jotain vakavempaa, niin tietoni voisi olla ehkä sellaista ranskalaisin viivoin laitettavaa pohjaa, jota kahteen kolmeen kertaan tarkistamalla voisi ehkä julkaista oikeassa niteessä, siis ne jotka oikeaksi havaitaan.

Mutta keskustelu lämpiää, siitä peukku.

Nyt kun vain asettamiini kysymyksiini vastattaisiin, itseasiassa, tätä "olemmeko me muilla merkeillä ajavat tyhmiä" kysyi joku aika sitten tätä keskustelua lukenut urakoitsija. :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 929
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

24 Tammi 2015, 10:14

Syyskesäisin käydään aina perinteinen Itä - Länsi ottelu astaloilla. räpylöillä ja pallolla varustautuneena. Nyt näyttäisi siltä, että ottelu käydään talvisinkin mutta kuitenkin ilman edellämainittuja apuvälineitä. 8) :mrgreen: :mrgreen:
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

24 Tammi 2015, 12:05

Nyt kun vain asettamiini kysymyksiini vastattaisiin, itseasiassa, tätä "olemmeko me muilla merkeillä ajavat tyhmiä" kysyi joku aika sitten tätä keskustelua lukenut urakoitsija. :lol:
Itseasiassa, tuon esittämäsi kysymyksen vois kääntää myös näin, "ovatko nämä urakoitsiat jotka ajaa fiiateilla ja nyykäreillä tyhmiä" ?
Sen voin sanoa etten koskaan ole fiiateilla ajanutkaan, siis traktoreilla, autolla kylläkin, muutamalla tutulla on fiiatteja mutta kukapa sitä omaansa haukkuu.

Noista pitkistä kokemuksista jossain tehtävissä on muutamia hyviä esimerkkejä itsekin kuullut.
Seitsemänkymmen luvun alkupuolella tuli rautaruukille eräs nuorimies töihin, juuri armejan käynyt, kertoili kuinka kauan hän on rekkahommissa ollut. No, aikansa kuuneltiin ja räknäiltiin vuosia yhteen, neljävuotiaana oli nuorimies rekkahommat aloittanut :o Loppujen lopuksia selviskin että hän kertoilikin isänsä tekemisiä itse tehtyinä :lol: :lol:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
harrastaja
Vitos -nuffisti
Viestit: 47
Liittynyt: 30 Joulu 2014, 19:53

24 Tammi 2015, 12:09

lapsellista kysellä tuommosia,olemmeko tyhmiä muilla merkeillä ajavat!ei kai sitä nyt kaikki maailman urakoijat sun muut tarvitsijat osta vaan yhtä merkkiä :lol: älä kysele typeriä,aikunen mies... :lol:
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

24 Tammi 2015, 12:17

harrastaja kirjoitti:lapsellista kysellä tuommosia,olemmeko tyhmiä muilla merkeillä ajavat!ei kai sitä nyt kaikki maailman urakoijat sun muut tarvitsijat osta vaan yhtä merkkiä :lol: älä kysele typeriä,aikunen mies... :lol:
Nuffieldmaster kirjoitti:itseasiassa, tätä "olemmeko me muilla merkeillä ajavat tyhmiä" kysyi joku aika sitten tätä keskustelua lukenut urakoitsija. :lol:
:lol: :lol:
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
harrastaja
Vitos -nuffisti
Viestit: 47
Liittynyt: 30 Joulu 2014, 19:53

24 Tammi 2015, 12:53

kyllä nuffimasteri vihaa fiattia sydänjuuriaan myöten,kun pitää agronetistäkin tukea itselleen hakea :D kasva poika aikuseksi ensin ja esitä valtavaa tietoisuutta ja kokemusta sitten vasta :D
Vastaa Viestiin