Belarus 501H lataus ongelmaa

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

sepi-n
Kutos -nuffisti
Viestit: 61
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 11:43

03 Elo 2014, 12:04

ramba kirjoitti:Keksisikö joku mikä mättää kun tänään tuli belaruksesta mitattua laturin lataamista kun tuntuu että aina saa akkua ladata eikä muutenkaan venäläisen amppeerimittarin mukaan lataa yhtään.

Kone käyntiin ja laturin päästä sekä akun navasta yleismittari näytti 12.5 V.

Akunkenkä irti koneen käydessä niin laturin päästä tuli 13.6 V sekä sama tuli plus johdolle akun päähän.

Latausvalo sammuu normaalisti kun kone lähtee käyntiin tai välillä joutuu antamaan enemmän kierroksia. Voiko sitten hukata akulta jonnekin muualle niin paljon virtaa että laskisi jännite sen takia. Mikään ei ollut päällä mitatessa, valot kun laittaa päälle niin amppeerimittari hyppää heti -20A.

:roll: :o
En osaa sanoa tuohon ongelmaan antaa neuvoja, mutta oman havainnon mukaan yleisellä tasolla olen havainnut että venäläiset osaavat kyllä tehdä hyviä virtalaitteita.
Aikoinaan kun meillä ei ollut verkkosähköjä pyöritettiin lypsykoneen tyhjöpumppua polttomoottorilla niin samalla akselilla oli hihnapyörä jonka välityksellä pyöritettiin Pobeta-henkilöauton laturia joka oli säätimen kautta kytketty auton irtoakkua jonka virralla taas katseltiin akkutelevisiosta sen ajan mehukkaimmat ohjelmat.
Se jäi mieleen että tyhjentynyt akku otti alussa virtaa niin paljon että se otti kyllä viimeisetkin "mehut" polttomoottorista, että kyllä virtaa tuli Pobetan laturista jotta kaapelit hehku punasena.
Itsellä on myös Venäläinen vuosikymmeniä vanha akkulaturi jossa on neljä latausasentoa, isommalle alueelle kun pistää niin jurina lisääntyy laturissa ja akussa käy aika porina!
Se Pobedan laturi ja säädin on vielä tallessa hyllyssä oottamassa "oottamassa sähkötöntä aikaa"
Vastaa Viestiin