CASE 1390
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eli tuollainen työmaa tuli aivan yllätäen, etuvasemmalta.....
Kolmonen aluepuolelta pesässä, ja keppi ei pirullakaan liiiku, mihinkään......
Kolmonen aluepuolelta pesässä, ja keppi ei pirullakaan liiiku, mihinkään......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Tommosta samanlaista 1390 nelikkoa kerran roplasin, siinä oli kans vaidekeppi tavallisen jäykkä, (ei sentään jumissa) oli ruostetta hiukan vaihdekepin juuren nivelessä.
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tällä värkillä sellasen 50-100h ajettu puita metsistä tänä "talvena"... Ja vika tuli tänäaamuna, laakista keskellä metsää puunajossa......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Siis aluevaihteen kolmonenko päällä,toimiiko päävaihe normaalisti,siinähän kaksi aluevaihteistoa,ryömintä nokassa josta 2 aluetta ja normi hidas ja nopea alue sitten päävaihteen puolella,päävaihteen kakkonen ja kolmonen hoituu synkropakalla ala-akselilla ja 1/pakki siirtopyörällä yläakselilla,onkohan muuta kun vivusto/siirtäjävika,keppihän noissa lipsuu joskus yli kun messinkihahlo kuluu..
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Sanoinkos väärin tai epäselvästi... oikealla keppi R-1 ja 2-3, vasemmalla kaks keppiä ja se oikea, R-1-2-3 keppi on jumissa, pesässä kolmosvaihde sieltä....
1410pin laatikon eräästä koneesta olen pari kertaa pistänyt palasiksi, joten perusrakenne on hämärästi vielä muistissa, 6-8v takaisista remonteista.....
Ja keppiä hiukan hitsillä jatkoin, ja 4-5 kertaa oli kansi paikoilaan ja irti...
Vaan ei liiku. Tuossa 1410pis joskus oli parikertaa se, että keppi kuulastaan karkasi siirtäjän hahlosta, mutta tässä se nyt on eliminoitu ja varmistettu monen kokeilun tuloksena, että siellä se perhanan vika ei ole....
Eli pitää nostaa hytti pois, jotta pääsee loodan kannen avaan, ja näkee sitten paremmin. Varmaankin on peräreppukin ja vetarit, siis alennuspyörästöt, otettava irti ja kone katkaistava, jotta laatikon saa pöydälle......
1410pin laatikon eräästä koneesta olen pari kertaa pistänyt palasiksi, joten perusrakenne on hämärästi vielä muistissa, 6-8v takaisista remonteista.....
Ja keppiä hiukan hitsillä jatkoin, ja 4-5 kertaa oli kansi paikoilaan ja irti...
Vaan ei liiku. Tuossa 1410pis joskus oli parikertaa se, että keppi kuulastaan karkasi siirtäjän hahlosta, mutta tässä se nyt on eliminoitu ja varmistettu monen kokeilun tuloksena, että siellä se perhanan vika ei ole....
Eli pitää nostaa hytti pois, jotta pääsee loodan kannen avaan, ja näkee sitten paremmin. Varmaankin on peräreppukin ja vetarit, siis alennuspyörästöt, otettava irti ja kone katkaistava, jotta laatikon saa pöydälle......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Joo,eli päävaihdekeppi jumissa,pura vaihekeppi irti ja nosta se pois,sitten avaa hytin alta pikkukansi neljällä pultilla ja nosta keppi oikeaan hahloon niin alkaa toimimaan,lipsahduksen voit estää kun hitsaat kepin pallon alareunaan hieman kanttia neliön muotoon ja hioskelet sen sopivaksi messinkihahloon.
Hieman kuikkimista se pikkukannen irroitus on mutta saa sen irti,olen joistakin ottanu penkin irti ja leikannu kiinnityspulttien sisäreunoista noin 5 cm päästä kanttisen luukun josta homma helpompi tehä,sitten vaan poraruuveilla lootusta kansi päälle,sitä ei edes huomaa penkin alta.
Tuo 1390 loota on huomattavasti avonaisempi ja köykäsempi kun 14 sarjasen loota,noista puuttuu se vaippaki siitä päältä,mutta lähes satavarma oon että lootassa ei ole vikaa .
Niin ootko irroittanu jo tuon pikkukannen ja sieltä yrittäny vääntää hahlot kohilleen,jos olet ja ei mene niin sitten on eri vika,synkropakka purkaunu tai siirtäjä poikki ja pätkä poikittain välissä.
Hieman kuikkimista se pikkukannen irroitus on mutta saa sen irti,olen joistakin ottanu penkin irti ja leikannu kiinnityspulttien sisäreunoista noin 5 cm päästä kanttisen luukun josta homma helpompi tehä,sitten vaan poraruuveilla lootusta kansi päälle,sitä ei edes huomaa penkin alta.
Tuo 1390 loota on huomattavasti avonaisempi ja köykäsempi kun 14 sarjasen loota,noista puuttuu se vaippaki siitä päältä,mutta lähes satavarma oon että lootassa ei ole vikaa .
Niin ootko irroittanu jo tuon pikkukannen ja sieltä yrittäny vääntää hahlot kohilleen,jos olet ja ei mene niin sitten on eri vika,synkropakka purkaunu tai siirtäjä poikki ja pätkä poikittain välissä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ollut ja on keppi hytistä irti ja laatikon kannestakin se kansi auki siis sen 4-5 kertaa....
Itse hytissä oleva vaihdekeppihän ei tässä pääse mihinkään karkuun nivelestään, koska sen alapäässä on "uniball"-tyyppinen nivel vaihteiston kannen puoleisessa siirtovivussa, ja keppi menee siittä noin 3cm läpi...
Senverran kuitenkin näistä värkeistä jotain käryä, että nyt pelkään pahoin sitä pidemmän ja isomman kaavan mukaan menevää hommaa, eli synkroa, että sieltä jousi pettänyt ja 1 niistä 3mesta pikkukilpukasta nyt siellä estää liikkeen.....
Noh, kopin kun nostaa veks, låådan kannen avaa, niin näkee paremmin mitä siellä on ahdistamassa........
Itse hytissä oleva vaihdekeppihän ei tässä pääse mihinkään karkuun nivelestään, koska sen alapäässä on "uniball"-tyyppinen nivel vaihteiston kannen puoleisessa siirtovivussa, ja keppi menee siittä noin 3cm läpi...
Senverran kuitenkin näistä värkeistä jotain käryä, että nyt pelkään pahoin sitä pidemmän ja isomman kaavan mukaan menevää hommaa, eli synkroa, että sieltä jousi pettänyt ja 1 niistä 3mesta pikkukilpukasta nyt siellä estää liikkeen.....
Noh, kopin kun nostaa veks, låådan kannen avaa, niin näkee paremmin mitä siellä on ahdistamassa........
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Missä asennossa on messinkihahlot kun nostat pikkukannen pois,joo ite pääkepissä ei ole kyllä vikaa,mutta harvinaista on kyllä tuollainen jumitus.
Tarkoitat vissiin niitä hakaneulajousia,se toimiii ilman niitäkin mutta jos niin pahasti menny väliin niin silloin se voi tieten juminki tehä.
Tuonikäiseessä jo uudempi malli ite pääsiirtäjä,se yhtenäinen rakenne,niistä joskus jos nokka katkeaa se voi mennä väliin ja tehä jumin.
Tarkoitat vissiin niitä hakaneulajousia,se toimiii ilman niitäkin mutta jos niin pahasti menny väliin niin silloin se voi tieten juminki tehä.
Tuonikäiseessä jo uudempi malli ite pääsiirtäjä,se yhtenäinen rakenne,niistä joskus jos nokka katkeaa se voi mennä väliin ja tehä jumin.
Viimeksi muokannut V-M, 05 Huhti 2014, 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei ole tietenkään hahlot siirtäjissä kohdakkain, kun oli, ja on se kolmonen edelleen päällä, ja vitullakaan sitä pois saa, vapaalle.....
Ajamalla sen naapurista , 1,5km:n päästä, toin.....
Värkissähän on muuten 2304.8 h mittarissa, ja uudesta asti ollut talossa.....
Ja ilmansuodattimessakin valmistus päiväys... 12 82 K , eli marraskuun 12pvä -82 ??.... Kuvista tuo näkyy... Hytin ilmansuodatintakaan ei varmaan ikinä ole vaihdettu.....
Ajamalla sen naapurista , 1,5km:n päästä, toin.....
Värkissähän on muuten 2304.8 h mittarissa, ja uudesta asti ollut talossa.....
Ja ilmansuodattimessakin valmistus päiväys... 12 82 K , eli marraskuun 12pvä -82 ??.... Kuvista tuo näkyy... Hytin ilmansuodatintakaan ei varmaan ikinä ole vaihdettu.....
Viimeksi muokannut jusape, 05 Huhti 2014, 22:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Purkaa se pitää sitten,hyttiä ei ole pakko irrottaa,jos haluat pinnata purussa niin peräöljyt pois,ulosottovaihe irti,pitkä akseli ulos,perän laakeripukit irti,hytin etupultit pois,hieman koholleen hytän etuosaa ja vaihekepit,mittarivaijeri,ohjausputket ja nesteletkut ja vipuja irti,sitten rata alle ja takasillasta runko irti ja pukkaa kansineen päivineen vaihteisto ja eturunko alta pois ja sitten kansi irti ,loota lähtee nykäsemäälä taaksepäin tilastaan.
Pääpiirteittäin noin,tieten johtosarja ym. pientä pitää irrottaa myös,kahteen mieheenkun harjaantuu niin noin 3-4 h niin loota pöydällä,taavettitallin galleriassa on punainen 1394 katkaistu noin kun tehtiin hs remontti.
Pääpiirteittäin noin,tieten johtosarja ym. pientä pitää irrottaa myös,kahteen mieheenkun harjaantuu niin noin 3-4 h niin loota pöydällä,taavettitallin galleriassa on punainen 1394 katkaistu noin kun tehtiin hs remontti.
Viimeksi muokannut V-M, 05 Huhti 2014, 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joo ei ole pakko, mutta se nyt niin älytön homma loppupeleissä ole poiskaan tempaista, niin tuleepahan kunnon työtila tehdä.
Turha ahtais koloissa väkisin nykertää ja tapella, pienempi vaiva tehdä tilaa kuin kirota pitkään ahtaissa oloissa....
Turha ahtais koloissa väkisin nykertää ja tapella, pienempi vaiva tehdä tilaa kuin kirota pitkään ahtaissa oloissa....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tää juttu jää näköjään näillä näkymin tyngäksi. Eilen sita kepin kantta käytin irti ja paikoillaan siis varmaan sen 6 kertaa... Tänään koitin vielä, ei toimi, uudestaan auki ja kii, ei, sit taas auki, ja navoista raudalla pyöritellen samalla peilin ja lampun kanssa kuikuilin lootaan sisään, ei siittä pikkureiästä mitään niillä kohdin vikaa näkynyt....
Sit laitoin kannen taas kii, ja meinasin et ei kait, auki vaan, mut koitin sitten vielä kepillä liikuttaa, ja KAS ! LIIKKUIKIN !!
Nyt ei sitten voi muuta kuin koota, siis koottu jo, ainoastaan takakummit vielä laitella paikoilleen, ja huomenna kotiuttaa isännälle värkki.
Jos jossain vaiheessa uusii tuon vian, sitten on vaan avattava ja alettava tutkimaan, nyt turha mitään alkaa isommin laatikkoa kaivaa esiin, ja avata, koska pelaa.
Koeajoja tein siinä ilman takasia pukkein päällä, eikä mitään murhetta ollut.
Sit laitoin kannen taas kii, ja meinasin et ei kait, auki vaan, mut koitin sitten vielä kepillä liikuttaa, ja KAS ! LIIKKUIKIN !!
Nyt ei sitten voi muuta kuin koota, siis koottu jo, ainoastaan takakummit vielä laitella paikoilleen, ja huomenna kotiuttaa isännälle värkki.
Jos jossain vaiheessa uusii tuon vian, sitten on vaan avattava ja alettava tutkimaan, nyt turha mitään alkaa isommin laatikkoa kaivaa esiin, ja avata, koska pelaa.
Koeajoja tein siinä ilman takasia pukkein päällä, eikä mitään murhetta ollut.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Olisko nuista "Matokameroista" apua tuommoisissa projekteissa
Ei enää nykyään pahan hintasia ole Verkkokauppa.com tai ClasOhlsson
Ei enää nykyään pahan hintasia ole Verkkokauppa.com tai ClasOhlsson
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....