Intikka 453 vm 1975
Ongelmana lingotessa pois päältä hyppivä ulosotto.
Viimetalvena asia ilmeni tosipaksussa hangessa, nyt sama tapahtuu paljon vähemmällä lumella.
Kytkintä säätämällä ongelma pieneni.
Nyt tarvin lisätietoja,ennen kuin ongelma pahe
Natikan ulosotto
Valvoja: automies560
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 3
- Liittynyt: 01 Helmi 2014, 16:57
- Konekalustoani: international 453
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Liekkö siirtoholkki hylkivän akseli booreja ?
Tarkisteleppas vivuston säätömahdollisuuksia, tai jos jokin vipu on taipunut ?
Ehkä kannattaa ottaa VOA-kytkentävipu irti haarukasta, ja koittaa, meneekö se vipu kädellä vielä pidemmälle kytkentäsuunnassa.
Pahin skenaario on sitten, että vivusto on ollut väljä nivelistä, tai kytketty aikansa "rutinalla" ja borien päät, holkki/ratas - sekä akselin, boorien kulmat on pyöristyneet.
Tuota natkun rakennetta en ihan niin tarkkaan tunne, millainen kytkentärakenne on. Ja mikä lienee Natkun malli ?
Tarkisteleppas vivuston säätömahdollisuuksia, tai jos jokin vipu on taipunut ?
Ehkä kannattaa ottaa VOA-kytkentävipu irti haarukasta, ja koittaa, meneekö se vipu kädellä vielä pidemmälle kytkentäsuunnassa.
Pahin skenaario on sitten, että vivusto on ollut väljä nivelistä, tai kytketty aikansa "rutinalla" ja borien päät, holkki/ratas - sekä akselin, boorien kulmat on pyöristyneet.
Tuota natkun rakennetta en ihan niin tarkkaan tunne, millainen kytkentärakenne on. Ja mikä lienee Natkun malli ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 3
- Liittynyt: 01 Helmi 2014, 16:57
- Konekalustoani: international 453
Juuri päättyneessä koeajossa ja vianetsinnässä ongelma paikallistettu vääntyneeseen käyttövipuun.
Kun käänsin vivun "yli" pysyi ulosotto päällä vaikka lingosta meni läpi kiviä,metrisiä halkoja,moottorikelkka ja susi.
Kun käänsin vivun "yli" pysyi ulosotto päällä vaikka lingosta meni läpi kiviä,metrisiä halkoja,moottorikelkka ja susi.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
koivulainen kirjoitti: vaikka lingosta meni läpi kiviä,metrisiä halkoja,moottorikelkka ja susi.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juuh... Viherpiipertäjät iskee ja toimittaa tullessaan kettinkit.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68