Traktorin renkaista

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

24 Tammi 2014, 23:37

Mitkäs renkaat ois hyvät traktoriin? Yhen kyläläisen kans tuli tänää juteltua niin näytti olevan sen jontikas kleberit takaan ja naapurin -06 vuosimallin massikas taitaa olla kleberit kans, sillä on -12 vuode jontikas contit, itel fiiatis takaan todennäkösesti alkuperäset pirellit, edes 10v vanhat kormoran ekopro, halkeilleet on jo, vaik katon alla säilytetää, toine etune paikattu kerran kun hiertäny sisäkumin puhki, voortis on takaan melko uudet taurukset, mitkäs ne ois hyvät? Fiiattii pitäs uusii kumit 3v sisäl..dneproshina on ainaki jotkut suositellu..
-fiigumies-
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

24 Tammi 2014, 23:43

Varmaan jotain itämerkkiä tulisi itse suosittua, hintaero kuitenkin länsimaisiin merkittävä.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

24 Tammi 2014, 23:48

Aikamoinen mielipide, mutu-tuntuma, hinta, ym kysymys kaikkineen.......
Riippuu tietty paljon ajoista, kaverilla oli valtras Contin AC85:set kesti noin kympin ( 10.000H ) , josta paljon paljaalla asvaltilla ajoa ( ehkä 80/10 suhteessa sorateihin, loppu 10 pellolla ), ei metsäajoa lainkaan...
Ja hinta-laaatu-ajosuhde , se on vaikeasti määriteltävä, mikä olisi paras, jne.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

24 Tammi 2014, 23:51

jusape kirjoitti:Aikamoinen mielipide, mutu-tuntuma, hinta, ym kysymys kaikkineen.......
Riippuu tietty paljon ajoista, kaverilla oli valtras Contin AC85:set kesti noin kympin ( 10.000H ) , josta paljon paljaalla asvaltilla ajoa, ei metsäajoa lainkaan...
Ja hinta-laaatu-ajosuhde , se on vaikeasti määriteltävä, mikä olisi paras, jne.....

Minulla on Leylandissa tuommoiset AC85:t ja en kyllä suosittele, kuin laiturin reunaan suojaamaan hinaajan maalipintaa lähikontaktilta. Vanhoissa lähes täysin sileissä Good Yeareissa oli ihan sama pito, ellei jopa parempi. Varsinkin takaperin pito ihan olematonta.
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

24 Tammi 2014, 23:54

Ihme ettei nuo fiiatin takakumit oo hajonnu mettä ajos, kivikos ja kannokos tuli syksylkii ajettua, sisäkumit on kuitenkin, paikattu 5 vuoden sisäl monta kertaa..puhkeamiseen ei oo ollu kertaakaa syytä..
-fiigumies-
V-M
Nuhvitietäjä
Viestit: 251
Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
Paikkakunta: Pudasjärvi

25 Tammi 2014, 07:50

.
Viimeksi muokannut V-M, 03 Syys 2021, 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

25 Tammi 2014, 13:49

Oliko klebereissä pienet kohoutumat ripojen välissä :?: itse näin kun ostin käytetyn kleberin, lahosija nopeammin kuin good year, jos metsässä ajaa onko hyvä lisätä painetta renkaaseen, ei niin helposti joku puun kanto lävistä rengasta :?:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

25 Tammi 2014, 20:08

Jooseppi 1 kirjoitti:Oliko klebereissä pienet kohoutumat ripojen välissä :?: itse näin kun ostin käytetyn kleberin, lahosija nopeammin kuin good year, jos metsässä ajaa onko hyvä lisätä painetta renkaaseen, ei niin helposti joku puun kanto lävistä rengasta :?:
Ainakin nois klebereis oli pienet kohoumat..
-fiigumies-
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

25 Tammi 2014, 20:41

Voortissa on nuo Contin 85set,en suosittele kellekkään,ketjut syö rivat kun on niin muoviset renkaat,eikä pidä kuin pellolla,en tykkää.Olivat melkein uudet kun kone meille tuli,nyt ovat kärsineen näköiset,tunteja tullut n.tuhat meilläoloaikana. Leukussa vanhat Goodyearit,ei näytä menevän puhki metsäajossakaan,vaikka ovat jo aika murtuneet.(huomenna tietysti räjähtää kun lähen puunajoon :( )
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
ahma450
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Marras 2011, 21:17
Konekalustoani: Valtra A-95,Fiatagri 82-94,Super major ja Deutz D-15 Sampo 680H
Paikkakunta: Alajärvi

25 Tammi 2014, 22:45

Michelinit kestää tieajoa ja ei näytä murtuvankaan,mutta tosi liukkaat talvella :mrgreen: Valtrassa ollu vuoden Mitakset,parhaat mitä mulla ollu,hyvä talvipito ja menee tasaisesti tiellä.Myös pellolla hyvät.Fiiattiin ostin viikolla eteen BKT renkaat,vaikuttas ihan kelpo renkailta.Jos mehtään aikoo,ei kannata kovin kalliita ostaa,ku voi jäädä käyttöikä lyhyeks..
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

25 Tammi 2014, 23:00

Bkt renkaat on vallussa edessä, ja pikkufoordissa joka nurkassa. Toinen 3000;n eturengas on halkeillut aikaslailla, mutta olivatpa edukkaat renkaatkin. Jos ja kun pitää nuhviinkin renkaita hankkia niin en epäröi itäisten maiden mallistoja :D
50v nuffilla
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
Paikkakunta: Keski-suomen akseli

26 Tammi 2014, 19:01

Nykyrenkaat aika liukkaita, sellainen nollakeli niille paha.
Contit muuten aika mittatarkkoja ja misukat myös.
Meinaan, ettei heijaa maantiellä, vaikka kulkis kovempaa.
Ennen oli kutijaarissa hyvä pito, vaan muovista nekin nyt.
Pirun kalliita on kunnon renkaat ja hintoja kannattaa vertailla.

Tekeekö Dundlop enää renkaita traktoriin??
Ne oli nuffissa ensiasennus renkaat ja kesti hyvin, kovaakin käyttöä,
ympäri vuoden :D
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

26 Tammi 2014, 19:43

50v nuffilla kirjoitti:Nykyrenkaat aika liukkaita, sellainen nollakeli niille paha.
Contit muuten aika mittatarkkoja ja misukat myös.
Meinaan, ettei heijaa maantiellä, vaikka kulkis kovempaa.
Ennen oli kutijaarissa hyvä pito, vaan muovista nekin nyt.
Pirun kalliita on kunnon renkaat ja hintoja kannattaa vertailla.

Tekeekö Dundlop enää renkaita traktoriin??
Ne oli nuffissa ensiasennus renkaat ja kesti hyvin, kovaakin käyttöä,
ympäri vuoden :D
Tässä kylällä on kolmosnuhvi,josssa on toisessa dunlop takarenkaassa yhä Englantilaiset ilmatkin sisällä :shock: :shock: :shock:
Ollut talossa uudesta asti,tarkoilla isännillä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

26 Tammi 2014, 19:52

Tässä kylällä on kolmosnuhvi,josssa on toisessa dunlop takarenkaassa yhä Englantilaiset ilmatkin sisällä :shock: :shock: :shock:
Alkuperäinen dunloppi on minunkin 58 kolmosnuhvissa toisessa takasessa :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

26 Tammi 2014, 19:59

kari t kirjoitti:
Tässä kylällä on kolmosnuhvi,josssa on toisessa dunlop takarenkaassa yhä Englantilaiset ilmatkin sisällä :shock: :shock: :shock:
Alkuperäinen dunloppi on minunkin 58 kolmosnuhvissa toisessa takasessa :wink:
Mutta onko siellä brittiläistä meri-ilmaa :lol: :lol: :lol:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Vastaa Viestiin