On ne ainakin sen seittemän vuotta vanhat mitä on kone meillä ollut,olivat aika uudet sillon ostaessa. Mistään hinnasta huoli enää moisia muovirenkaita koskaan ikinä
Mitaksia on naapurin urakoittija laittanu Valluihinsa alle,kehuu että pitää hyvin talvellakin ja kestää asfalttiajoakin hintaansa nähden hyvin. Ei käytä ketjuja kylläkään.
Traktorin renkaista
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mitaksen tehtaalta ne nykyään tulee nuo AC contit mitkä omatkin
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Mitakset ne on täälläkin yhessä rattorissa tällä hetkellä, talvipito ihan toistaluokkaa mitä 10v "vanhoilla" Micheliineillä.
Micheliineistä alkoi runko pettämään kuppeista vähän väliä, ja metsäajoa eivät sietäneet. Ristikudos mitakset on taas metsässä olleet kuin kotonaan. Tieajossa tosin Mitakset kyllä kuluvat enemmän, ja vähän epätasaisempaa kyytiä. Ilmanpaineet suositusten mukaiset molemmissa.
Mitaksen plussat ja miinukset:
+Hyvä metsäkesto (ketjutettu talvisin)
+Hyvä talvipito
+Halvat
+Luotettavat
-Kuluu herkemmin rivoistaan tieajossa
-Hieman epätasaisempaa kyytiä maantiellä
-Ulkonäkö (jos jollekkin tällä on väliä) hieman "kesympi"
Micheliineistä alkoi runko pettämään kuppeista vähän väliä, ja metsäajoa eivät sietäneet. Ristikudos mitakset on taas metsässä olleet kuin kotonaan. Tieajossa tosin Mitakset kyllä kuluvat enemmän, ja vähän epätasaisempaa kyytiä. Ilmanpaineet suositusten mukaiset molemmissa.
Mitaksen plussat ja miinukset:
+Hyvä metsäkesto (ketjutettu talvisin)
+Hyvä talvipito
+Halvat
+Luotettavat
-Kuluu herkemmin rivoistaan tieajossa
-Hieman epätasaisempaa kyytiä maantiellä
-Ulkonäkö (jos jollekkin tällä on väliä) hieman "kesympi"
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tietolähde Vianor Joensuu, Valtra Joensuu.V-M kirjoitti:Mistä se Joonas taas nuo tiedot kaivo,möhkönperän essonbaarista varmaan,soitin juuri rengasmyyjälle joka on toiminu alalla -80 luvulta lähtien,eli Trelleborin agroforestia tietenki tarkoitin kun puhuin metsässäkäytettävästä renkaasta ja saa käyttää ketjuja,tämä myyjä myy Firestonea,Alliancea,Continentalia ja Trelleborgia ja pääasiallisesti,kaikissa muissa saa käyttää ketjuja mutta Continental on sen kieltäny.
Myyjä sanoi että tehdas ja maahantuoja määrittää takuun ja sen ehdot ja ketjujen käyttökieltoa ei ole tullu keneltäkään muulta kuin Continentalilta ainakaan heille,eli myös normaaleissa vyörenkaissa ketjujen käyttö on sallittua.
Myyjä aiko tarkistaa tilanteen vielä tehtaalta ja ilmoittaa jos muutosta takuuehtoihin ja määräyksiin on hänen tietämättään tullu,sanoi vielä että esim.traktorivalmistaja ei voi itse keksiä mitään takuunkumoutumisia jos käyttää ketjuja,sen tekee renkaan valmistaja ja maahantuoja ja näinollen jonkun traktorimyyjän takuunkumoaminen tosipaikantullen mitätöityy.
Siitähän ei päästä mihinkää että eikö ketju syö rengasta varsinki kyljestä,syö varmasti senhän jokainen tietää mutta takuuhan korvaa valmisteviat,ei kulumisesta johtuvaa vikaa.
Agroforest näkyy olevan rajallinen saatavuudeltaan (koot), joten se ei aina ole vaihtoehto, täällä laidastaan trelleborgit on TM sarjaa. Tuossakin varmasti oli valmistevika, mutta kerta ketjut käyneet päällä, ei valmistevioistakaan oteta vastuuta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jos et minua usko, soita tuonne Joensuun Vianoriin ja kysy rengasta johon saa laittaa lumiketjut koolle 580X80X38" tai 540X80X38. Sieltä ehdottavat vain Nokian TRI-2 Extreme Steel rengasta, vaikka valinnanvaraa on muissakin merkeissä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ja Suomessahan on kyllä muitakin kumikeisareita kuin Vianor
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
On toki, taitaa vain vianorilla olla aika moneen kumikeisariin yhteys maahantuonnin kautta.nuhvi63 kirjoitti:Ja Suomessahan on kyllä muitakin kumikeisareita kuin Vianor
Eikös vianor toimi michelin, cultor, nokian raskaat renkaat, continental, mitas ja trellen maahantuojana? äkkiseltään semmosen käsityksen saanut.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Nokian aikasmonessa traktorin kumissa lukee made in france..
Goodyearista jäi hyvä kuva, noin 6000 tuntia kestivät silloinkun vielä oli rahtiajoakin metsästä yms. Ei ollut tossun tossua, pinnat alkoivat vaan loppua, mutta en tiedä vaihtoiko seuraava omistaja koneeseen uudet renkaat. Micheliineissä taas tuntuis että kyljet loppuu ennemmin kuin pinnat, vaikka koneet ollut sisällä. Niin meillä kuin naapurissakin.
Meikäläisen nuffi kun toisella puolen on goodyearit ja toisella puolen dunlopit. Goodyearit on ehkä 70-lukuisia, dunlopit orginaaleja. Tractor gripit kun sais oikeallekkin puolen ettei tule sekarengastusta, aika haurastuttanut seisoneita renkaita..
Goodyearista jäi hyvä kuva, noin 6000 tuntia kestivät silloinkun vielä oli rahtiajoakin metsästä yms. Ei ollut tossun tossua, pinnat alkoivat vaan loppua, mutta en tiedä vaihtoiko seuraava omistaja koneeseen uudet renkaat. Micheliineissä taas tuntuis että kyljet loppuu ennemmin kuin pinnat, vaikka koneet ollut sisällä. Niin meillä kuin naapurissakin.
Meikäläisen nuffi kun toisella puolen on goodyearit ja toisella puolen dunlopit. Goodyearit on ehkä 70-lukuisia, dunlopit orginaaleja. Tractor gripit kun sais oikeallekkin puolen ettei tule sekarengastusta, aika haurastuttanut seisoneita renkaita..
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
???V-M kirjoitti:Niih,menee vianorilta kysymään mikä rengas kannattaa laittaa,meneppä vaikka Valtralta kysymään mikä traktori kannattaa laittaa jooh...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei täällä sitten passais (saisi) edes kummeja joihin EI SAISI KETJUJA LAITTAA lainkaan edes myydä, olosuhteet välillä on kuin mitä on ja käyttötarkotus--..... Normaali käyttöähän sellainen on..... kele....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68