Nastoitus
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Contit ei oikein pidä lumella verrattuna tri-2 renkaisiin, joten etupäähän kaipailisin nastoja.
Onko kellään kokemusta nasta-pete:stä tai muiden rengasliikkeiden nastoituspalveluista?
Euromasterilta kyselin nettilomakkeen kautta, nähtävästi ei hommat kiinnosta kun ei ole mitään kuulunut.
Onko kellään kokemusta nasta-pete:stä tai muiden rengasliikkeiden nastoituspalveluista?
Euromasterilta kyselin nettilomakkeen kautta, nähtävästi ei hommat kiinnosta kun ei ole mitään kuulunut.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
- Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
- Paikkakunta: Keski-suomen akseli
Saahan nastoja, esim. Agrimarketista, tai Hankkija se nykyään on.
IKH-ketjulla myös nastoja.
Akkuporakoneella niitä pian pyöräyttää renkaisiin ja voi ne otta sitten keväällä poiskin.
On niistä apua, luisuminen vähenee, ja pito paranee.
Eikä romise, kuten ketjut lokasuojiin, tasainen siirtoajo.
Ei kuitenkaan ketjujen veroista pitoa luvassa
IKH-ketjulla myös nastoja.
Akkuporakoneella niitä pian pyöräyttää renkaisiin ja voi ne otta sitten keväällä poiskin.
On niistä apua, luisuminen vähenee, ja pito paranee.
Eikä romise, kuten ketjut lokasuojiin, tasainen siirtoajo.
Ei kuitenkaan ketjujen veroista pitoa luvassa
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei niillä ruuvattavilla pikanastoilla tee mitään, en varmasti laita omaan koneeseen Jollekkin ehkä jos vähän ajaa... jos pitokoneeseen meinaa niin hommaa riittää kun nylppääntyneet kannat sitten koettaa saada pois, ennenkuin menee kumista läpi.
Ammuttavaa tässä kyselen.
Kevytketjut on takana, tosiaan vain hieman pitoa tarvitsen eteen lisää, ääritilanteisiin. Olen ajanut yhden talven kovilla ristikudosrenkaillakin ilman ketjuja, nelikolla. Leikkimiseksi menee kyllä, ihmettelen miten toiset ajaa talvesta toiseen ketjutta ja nastoitta.
Ajoa tulee sen verran, että kevytketjuilla ajaa noin puolitoista talvea jonka jälkeen alkaa ketjut olla loppu. Nyt odottaakin uudet trygit päälle laittamista taakse.
Ammuttavaa tässä kyselen.
Kevytketjut on takana, tosiaan vain hieman pitoa tarvitsen eteen lisää, ääritilanteisiin. Olen ajanut yhden talven kovilla ristikudosrenkaillakin ilman ketjuja, nelikolla. Leikkimiseksi menee kyllä, ihmettelen miten toiset ajaa talvesta toiseen ketjutta ja nastoitta.
Ajoa tulee sen verran, että kevytketjuilla ajaa noin puolitoista talvea jonka jälkeen alkaa ketjut olla loppu. Nyt odottaakin uudet trygit päälle laittamista taakse.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Oletko harkinnut nastallisia palarenkaita?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
En.
Entisessä koneessa oli pelkät palat. Pellolla niillä ei oikein tee mitään, kyntö yhtä tuskaa. Pitäisi olla kahdet kumit ja vanteet, joten hinta kipuaa 8t€ lieppeille nastoineen (arvio). tri rengas on kallis ostaa ja käyttää. Kuluu mielestäni nopeammin mitä tavallinen rengas.
Pelkkä nastarengas ei riitä, edessä tyhjää parempi, mutta pikkutraktori on nastoitetuilla palarenkailla liukas. Ketjut pitää vähintään olla takana ja sitten ollaankin siinä tilanteessa, että sama mikä siellä ketjun sisällä pyörii, pala vaiko normi rengas.
Ensimmäisellä auruureissulla huomasi kyllä, että pikkuisen paremmin se palarengas piti edessä ilman liukuesteitä, mutta uskon nastoitetun hakkurenkaan pistävän pidossa kampoihin sille kyllä vielä kirkkaasti.
Entisessä koneessa oli pelkät palat. Pellolla niillä ei oikein tee mitään, kyntö yhtä tuskaa. Pitäisi olla kahdet kumit ja vanteet, joten hinta kipuaa 8t€ lieppeille nastoineen (arvio). tri rengas on kallis ostaa ja käyttää. Kuluu mielestäni nopeammin mitä tavallinen rengas.
Pelkkä nastarengas ei riitä, edessä tyhjää parempi, mutta pikkutraktori on nastoitetuilla palarenkailla liukas. Ketjut pitää vähintään olla takana ja sitten ollaankin siinä tilanteessa, että sama mikä siellä ketjun sisällä pyörii, pala vaiko normi rengas.
Ensimmäisellä auruureissulla huomasi kyllä, että pikkuisen paremmin se palarengas piti edessä ilman liukuesteitä, mutta uskon nastoitetun hakkurenkaan pistävän pidossa kampoihin sille kyllä vielä kirkkaasti.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Ei isommassakaan koneessa palanastat pahemmin auta.. Koulun valtralla talvella ei pahemmin pitoa ole jos on kunnon kuorma päällä.. Keväältä on huonoja kokemuksia, kunnon kuorma + jäinen mutkainen jyrkkä mäki...
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Niin, miten Joonas sitte keväällä niiden nastojen kanssa ? Kesä nastojen kanssa ja sitte taas syksyllä uudet nastat ja uudet reijät,,, vai
Kyllä ruuvattava nasta kuiteski parempi vaihtoehto, pysyyhän nuo pyöräkuormaajassakin, ja aikonaan keväällä pois
Kyllä ruuvattava nasta kuiteski parempi vaihtoehto, pysyyhän nuo pyöräkuormaajassakin, ja aikonaan keväällä pois
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
-Deutz DX80 vm-83
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Muutaman työkonenastan käyttäjän kanssa jutellut, kestää kesän yli kun mikäli ei aja hirveillä akselipainoilla asfaltilla tai sorateillä. Isoilla akselimassoilla ja pitävällä pinnalla nasta repeentyy irti, mutta maatalousajossa ei pitäisi olla ongelmaa... kai?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Kyllä ne täällä tunturissa paikalliset lumiurakoitsijat luottavat pelkkiin nastoihin.
On toisinpaikoin jyrkkiäkin mäkiä ylös/alaspäin
Ei niillä kettingit romise
On toisinpaikoin jyrkkiäkin mäkiä ylös/alaspäin
Ei niillä kettingit romise
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Minkäkokoista kalustoa?Nuhvikalle kirjoitti:Kyllä ne täällä tunturissa paikalliset lumiurakoitsijat luottavat pelkkiin nastoihin.
On toisinpaikoin jyrkkiäkin mäkiä ylös/alaspäin
Ei niillä kettingit romise
Huomannut, että kun painoa alkaa olemaan renkailla +8t niin pitoja löytyy ihan eritavalla kuin +4,5t yhdistelmillä...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Meil 2vuotta ollut 903 2WD Vallus Maxi-Grip nastat (25mm pitkät, kokonaispituus), ulkonemalla n. 3mm, ja se mitä ajettu on ( n.200-250km ) asvaltilla niin ei pahaa kulumaa havaittavissa, viljakuormia ja muuta satunnaista ajoa.
Tätä nyt ei tietenkään, todellakaan, voi mitenkään urakointikäyttöön verrata, silloin 200kpl laatikko makso Valtralla 135€, ja niitä otettiin 2 laatikkoa.
Nastat ollut alla ympäri vuoden ja huomattava ero on jos ilman olisi....
Tätä nyt ei tietenkään, todellakaan, voi mitenkään urakointikäyttöön verrata, silloin 200kpl laatikko makso Valtralla 135€, ja niitä otettiin 2 laatikkoa.
Nastat ollut alla ympäri vuoden ja huomattava ero on jos ilman olisi....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
jusape kirjoitti:Meil 2vuotta ollut 903 2WD Vallus Maxi-Grip nastat (25mm pitkät, kokonaispituus), ulkonemalla n. 3mm, ja se mitä ajettu on ( n.200-250km ) asvaltilla niin ei pahaa kulumaa havaittavissa, viljakuormia ja muuta satunnaista ajoa.
Tätä nyt ei tietenkään, todellakaan, voi mitenkään urakointikäyttöön verrata, silloin 200kpl laatikko makso Valtralla 135€, ja niitä otettiin 2 laatikkoa.
Nastat ollut alla ympäri vuoden ja huomattava ero on jos ilman olisi....
Niin tuo vastaa vajaan 2 päivän ajomäärää meikäläisellä työpäivänä
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
ruuvinastolla ajettu noen 1000/h myös kesällä ja ee nuo oo tippunna vielä pois ja tyhjee parempi kuin iliman
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kait mä sen nyt tiedän. Tosin laatikoiden päällä luki vielä oikein että "ammattikäyttöön" .....Nuffieldmaster kirjoitti:jusape kirjoitti:Meil 2vuotta ollut 903 2WD Vallus Maxi-Grip nastat (25mm pitkät, kokonaispituus), ulkonemalla n. 3mm, ja se mitä ajettu on ( n.200-250km ) asvaltilla niin ei pahaa kulumaa havaittavissa, viljakuormia ja muuta satunnaista ajoa.
Tätä nyt ei tietenkään, todellakaan, voi mitenkään urakointikäyttöön verrata, silloin 200kpl laatikko makso Valtralla 135€, ja niitä otettiin 2 laatikkoa.
Nastat ollut alla ympäri vuoden ja huomattava ero on jos ilman olisi....
Niin tuo vastaa vajaan 2 päivän ajomäärää meikäläisellä työpäivänä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Ketjut fiiatis ollu muutaman talven nyt, uudet melkee, 11mm ofat, käytetyt nastat oli viime talven edessä, en viiti enää laittaa kun eii oo niin paljoo lumihommia, tosin yks kaveri pyyteli kunnalle lumihommii...
-fiigumies-