2140 Jontikan käynnistysongelma.

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

15 Touko 2013, 20:59

Hyvä, ei vaan noista russioista aina tiedä :mrgreen:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

16 Touko 2013, 07:08

Osa muistaa ehkä sen ajan, jolloin risiiniöljy haisi kilparadoilla. Kyllä 4t-koneen bensaankin voi laittaa öljyä joukkoon antamaan lisävoitelua.

Mutta mitä 2t öljyä menee koneeseen laittamaan, on sitten aika isot erot lopputuloksen suhteen. Kerran meni kuukaudessa raivaussahan pakoputki täysin karstasta tukkoon Sunocon 2t öljyllä.

Käytän pelkästään synteettistä 2t öljyä, joka ei karstota konetta. Ei tule sinistä savua 2,5 % seoksellakaan.
NuffiPekka
Nuhvitietäjä
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
NLCF r.y jäsen Nro: 218
Paikkakunta: Perho

16 Touko 2013, 08:09

Mitä noihin "russioihin" tulee niin itse olen käyttänyt kaikissa Belaruksissani aivan normaali moottoriöljyä loraus tankkiin näinä kuivemman löpön aikoina. On niin vanhakantainen moottori että ei tykkää huonoa eikä karstaannu. Ja tuo vanhakantaisuus, ei moitteena vaan kehuna, kone vanhan hyvän ajan suunnittelua, ei turhan kronkeli polttoaineille eikä lisäaineillekaan. :lol:
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

16 Touko 2013, 18:38

Koskaan ei ole tuossa russiassa vikaa ollut, palvellut jo mökillä reilusti yli kymmenen vuotta. Tänäänkin lähti kuukauden käyttämättömyyden jälkeen käyntiin kuin palmun alta 8) Muutenkaan ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä ja kaikki pelaa kuin junan vessa (jossei mittareita lasketa) :mrgreen:

Talvellakin tuo on sitkeä peli lähtemään käyntiin.. Kunhan akussa on vain edes vähän virtaa niin aina lähtee :shock:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

21 Touko 2013, 10:29

Itellä fiiatissa startti varmaan lopuillaa..
-fiigumies-
Mr.ElMaco
Kylmäkoskelainen
Viestit: 91
Liittynyt: 11 Joulu 2008, 15:19
Konekalustoani: 4/65 Nuffield, Chevy van 6.5TD, Yamaha Phazer GT 500, Wellcraft 195+OMC Ford 460/king cobra.
Paikkakunta: Lappeenranta

08 Kesä 2013, 13:55

Nonnih. Tankillinen ajettu reilulla 2-t seoksella. Eilen teki vanhan temppunsa jälleen kerran. Eli vielä ei oo auttanu. Vika kuitenkin paikallistuu ruiskupumppuun, koska pikku koputtelu halolla saa traktorin käynnistymään. Jokin siellä jumittaa. Ja jos se jokin on polttoaineen voitelema, niin 2t voi hyvinkin auttaa. eli öljyhoitoa jatketaan.
Nuffield 4/65 etukuormaajalla ja muita pärpättimiä.
Mr.ElMaco
Kylmäkoskelainen
Viestit: 91
Liittynyt: 11 Joulu 2008, 15:19
Konekalustoani: 4/65 Nuffield, Chevy van 6.5TD, Yamaha Phazer GT 500, Wellcraft 195+OMC Ford 460/king cobra.
Paikkakunta: Lappeenranta

07 Loka 2013, 20:57

Tämäkin saatiin päätökseen. Ruiskupumppu kävi pajalla. Pumpun (jakajapumppu) päädyssä, josta aine tulee sisään, oli jokin siipipyörä (en itse ollut paikalla) joka oli väljä. Se meni uusiksi ja sen jälkeen kone on käynnistynyt luotettavasti. Lisäksi alakierroksille tuli vetoja lisää ja tyhjäkäynti pysyy nykyään aina samoilla kierroksilla. Vasta jälkikäteen osasi kiinnittää siihenkään huomiota, että joskus tyhjäkäynti tippui normaalia alemmas.
Nuffield 4/65 etukuormaajalla ja muita pärpättimiä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

07 Loka 2013, 21:11

Se siipipyöräjuttu on syöttöpumpun esipainepumppu, lamellityyppinen, yleensä 4-lapainen.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Mr.ElMaco
Kylmäkoskelainen
Viestit: 91
Liittynyt: 11 Joulu 2008, 15:19
Konekalustoani: 4/65 Nuffield, Chevy van 6.5TD, Yamaha Phazer GT 500, Wellcraft 195+OMC Ford 460/king cobra.
Paikkakunta: Lappeenranta

10 Loka 2013, 15:08

Näin vähän oletin, vaan en päässy osaa näkemään. Lamellit oli päittäin väljät ja siksi pumppaus huono. Hassua on, että laite toisinaan toimi kohtuu hyvin.
Nuffield 4/65 etukuormaajalla ja muita pärpättimiä.
Vastaa Viestiin