2140 Jontikan käynnistysongelma.
Valvoja: automies560
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Hyvä, ei vaan noista russioista aina tiedä
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Osa muistaa ehkä sen ajan, jolloin risiiniöljy haisi kilparadoilla. Kyllä 4t-koneen bensaankin voi laittaa öljyä joukkoon antamaan lisävoitelua.
Mutta mitä 2t öljyä menee koneeseen laittamaan, on sitten aika isot erot lopputuloksen suhteen. Kerran meni kuukaudessa raivaussahan pakoputki täysin karstasta tukkoon Sunocon 2t öljyllä.
Käytän pelkästään synteettistä 2t öljyä, joka ei karstota konetta. Ei tule sinistä savua 2,5 % seoksellakaan.
Mutta mitä 2t öljyä menee koneeseen laittamaan, on sitten aika isot erot lopputuloksen suhteen. Kerran meni kuukaudessa raivaussahan pakoputki täysin karstasta tukkoon Sunocon 2t öljyllä.
Käytän pelkästään synteettistä 2t öljyä, joka ei karstota konetta. Ei tule sinistä savua 2,5 % seoksellakaan.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Mitä noihin "russioihin" tulee niin itse olen käyttänyt kaikissa Belaruksissani aivan normaali moottoriöljyä loraus tankkiin näinä kuivemman löpön aikoina. On niin vanhakantainen moottori että ei tykkää huonoa eikä karstaannu. Ja tuo vanhakantaisuus, ei moitteena vaan kehuna, kone vanhan hyvän ajan suunnittelua, ei turhan kronkeli polttoaineille eikä lisäaineillekaan.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Koskaan ei ole tuossa russiassa vikaa ollut, palvellut jo mökillä reilusti yli kymmenen vuotta. Tänäänkin lähti kuukauden käyttämättömyyden jälkeen käyntiin kuin palmun alta Muutenkaan ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä ja kaikki pelaa kuin junan vessa (jossei mittareita lasketa)
Talvellakin tuo on sitkeä peli lähtemään käyntiin.. Kunhan akussa on vain edes vähän virtaa niin aina lähtee
Talvellakin tuo on sitkeä peli lähtemään käyntiin.. Kunhan akussa on vain edes vähän virtaa niin aina lähtee
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 91
- Liittynyt: 11 Joulu 2008, 15:19
- Konekalustoani: 4/65 Nuffield, Chevy van 6.5TD, Yamaha Phazer GT 500, Wellcraft 195+OMC Ford 460/king cobra.
- Paikkakunta: Lappeenranta
Nonnih. Tankillinen ajettu reilulla 2-t seoksella. Eilen teki vanhan temppunsa jälleen kerran. Eli vielä ei oo auttanu. Vika kuitenkin paikallistuu ruiskupumppuun, koska pikku koputtelu halolla saa traktorin käynnistymään. Jokin siellä jumittaa. Ja jos se jokin on polttoaineen voitelema, niin 2t voi hyvinkin auttaa. eli öljyhoitoa jatketaan.
Nuffield 4/65 etukuormaajalla ja muita pärpättimiä.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 91
- Liittynyt: 11 Joulu 2008, 15:19
- Konekalustoani: 4/65 Nuffield, Chevy van 6.5TD, Yamaha Phazer GT 500, Wellcraft 195+OMC Ford 460/king cobra.
- Paikkakunta: Lappeenranta
Tämäkin saatiin päätökseen. Ruiskupumppu kävi pajalla. Pumpun (jakajapumppu) päädyssä, josta aine tulee sisään, oli jokin siipipyörä (en itse ollut paikalla) joka oli väljä. Se meni uusiksi ja sen jälkeen kone on käynnistynyt luotettavasti. Lisäksi alakierroksille tuli vetoja lisää ja tyhjäkäynti pysyy nykyään aina samoilla kierroksilla. Vasta jälkikäteen osasi kiinnittää siihenkään huomiota, että joskus tyhjäkäynti tippui normaalia alemmas.
Nuffield 4/65 etukuormaajalla ja muita pärpättimiä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Se siipipyöräjuttu on syöttöpumpun esipainepumppu, lamellityyppinen, yleensä 4-lapainen.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 91
- Liittynyt: 11 Joulu 2008, 15:19
- Konekalustoani: 4/65 Nuffield, Chevy van 6.5TD, Yamaha Phazer GT 500, Wellcraft 195+OMC Ford 460/king cobra.
- Paikkakunta: Lappeenranta
Näin vähän oletin, vaan en päässy osaa näkemään. Lamellit oli päittäin väljät ja siksi pumppaus huono. Hassua on, että laite toisinaan toimi kohtuu hyvin.
Nuffield 4/65 etukuormaajalla ja muita pärpättimiä.