Valmet 805 vs. 815 joka muuttuikin 6600:ksi
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Onnittelut valinnasta,ehottomasti hyvän valinnan teit,tuo on laatukone,juuri noin että vähän vanhempiki kunnolla tehty kone ennenkuin kolmansissa maissa tehty alkaenmalli
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Tänään tuli tutusteltua vähän tuohon Valmettiin... Pykäliä tuossa on enemmän, kuin siinä 6400:ssa, jolla joskus nuorena ajelin. Kyllä tuonkin kanssa pärjää...
Kuormaaja (ÅLO/Valtra 675) on vain vähän hengetön tuon kokoluokan kamppeeseen, jospa sillä kuitenkin pärjäisi.
Nuhvelentti kaappasi tuon heti ja lähti lumitöihin, jospa siitä saa illalla jonkunlaista raporttiakin.
Kuormaaja (ÅLO/Valtra 675) on vain vähän hengetön tuon kokoluokan kamppeeseen, jospa sillä kuitenkin pärjäisi.
Nuhvelentti kaappasi tuon heti ja lähti lumitöihin, jospa siitä saa illalla jonkunlaista raporttiakin.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Ensimmäisissä 6000 sarjalaisissa 2 portainen pikavaihde, vaihtuu muistaakseni 94 kolmeportaiseen DPS:sään.
Itse olen käyttänyt kytkintä pikavaihteidenkin kanssa, sen verran nykivää käytöstä 5000h ajetussa muuten. Ovat kaitten ainoa kuluva osa vaihteistossa..
Itse olen käyttänyt kytkintä pikavaihteidenkin kanssa, sen verran nykivää käytöstä 5000h ajetussa muuten. Ovat kaitten ainoa kuluva osa vaihteistossa..
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
6400:ssa oli 2-portainen pikavaihde.
Tuossa DPS, eli pikku eroja hallintalaitteissa on.
6400:ssa oppi 1-reissulla käyttämään kytkintä pikavaihteen kanssa. Jatketaan tälläkin samoilla linjoilla.
Tuossa DPS, eli pikku eroja hallintalaitteissa on.
6400:ssa oppi 1-reissulla käyttämään kytkintä pikavaihteen kanssa. Jatketaan tälläkin samoilla linjoilla.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Taitaa paremmmin toimia vanhemmat valtra/valmetit kuin nykyiset, kuulin taannoin kun eräs isäntä oli vaihtanut 6300 vallun "meipii" uuteen, ensi kokemuksien mukaan olisi valtra huollon mieleinen kone.. mallia en tiedä
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Ai niin, Master taisi mainita, että jos joku hämminki tulee, saa tilalle vastaavanlaisen koneen, tilalle tuotuna, hmm, se on + tässä asiassa..
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Muutamia repsottavia paikkoja korjailtu pakkaspäivän ratoksi. Uusi suunnanvaihtajan kepin nuppi saatiin kaupantekijäisinä haljenneen tilalle.
Etukuormaajassa oleva lisäventtiilipakka on taas kiinni puomissa. Huomenna täytyy hakea vielä ilmanpuhdistimeen uudet sisäkalut, niin sitten tuo passaa viedä töihin.
Koekäytössä tuo tuntui oiken käteensopivalta, opettelua ja muistinpalautusta on kuitenkin vielä edessä.
Etukuormaajassa oleva lisäventtiilipakka on taas kiinni puomissa. Huomenna täytyy hakea vielä ilmanpuhdistimeen uudet sisäkalut, niin sitten tuo passaa viedä töihin.
Koekäytössä tuo tuntui oiken käteensopivalta, opettelua ja muistinpalautusta on kuitenkin vielä edessä.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ne vanhan mallin kepinnupit on kulutustavaraa. Oikeastaan ainut tuon koneen tyyppivika
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Suunnanvaihtajan kepin nuppi oli tullessaan palasina ja varaosa oli ACGO:n pussissa mukana.
Seuraavaksi alennuslaatikon ja päävaihteiston nupit. Molemmat ovat pikkuisen halki, mutta pysyvät vielä kasassa omin avuin.
Seuraavaksi alennuslaatikon ja päävaihteiston nupit. Molemmat ovat pikkuisen halki, mutta pysyvät vielä kasassa omin avuin.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Alkoi hydrauliikan paineet arveluttamaan, kun kuormaaja tuntui laiskahkolta lämpimillä öljyillä.
Mittaus paljasti ikävän tuloksen. Pmax oli työkierroksilla vain 160bar, kun se pitäisi olla 190bar. Tyhjäkäynnillä paine nousi hädin tuskin 70bar tasolle. ->Pumppu vaihtokunnossa.
Myyjä tuli tässä hommassa reilusti vastaan, joten Vallu on taas kunnossa uudella pumpulla. Nyt tuntuu ruuti riittävän kuormaajassakin.
No vanha on vanha... Kyllä tämän kanssa näyttäisi pärjäävän.
Mittaus paljasti ikävän tuloksen. Pmax oli työkierroksilla vain 160bar, kun se pitäisi olla 190bar. Tyhjäkäynnillä paine nousi hädin tuskin 70bar tasolle. ->Pumppu vaihtokunnossa.
Myyjä tuli tässä hommassa reilusti vastaan, joten Vallu on taas kunnossa uudella pumpulla. Nyt tuntuu ruuti riittävän kuormaajassakin.
No vanha on vanha... Kyllä tämän kanssa näyttäisi pärjäävän.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mukava kuulla, jotta myyjä tuli reilusti asiassa vastaan, ja nyt kone paremmas kunnossa jälleen....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pumput on noissa kulutustavaraa. Oikein rankassa metsäkuormainkäytössä on jostain kumman syystä saatu pumppuja halki. Jossain rytkäyksessä ei painerajat kerkeä vastaan, ja piikki tappaa pumpun.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 44
- Liittynyt: 30 Maalis 2013, 21:11
- Konekalustoani: Zetor 8011
- Paikkakunta: Iisalmi
Itselläni on ollut tuo malli 915. Tuohon tosin oli vaihdettu tuo maatalous mallin etuakseli, joten olihan tuo niinkuin 905. Tunnustelut oli nostolaitteessa, tosin otimme ne pois, kun nostolaite sekosi. Tunteja oli minulle tullessa n. 17000 ja lähtiessä noin 19400, mökkikäytössä 3 vuoden ajalta. Olihan tuo voimiensa puolesta kone mutta sai tuota laittaakkin. Kalliita oli osia vrt. tuohon nykyiseen Zetoriin. Mutta kaikesta huolimatta jäi tuosta melko hyvä tunne, joka johtui ehkä siitä voiman tunteesta. Järjellä tuota sai käyttää, ettei hajonnut. Lisävarusteena jälki turbo + muutama horse. Eräs tuon koneen käyttäjä kertoi tuossa olleen n. 300 hv, minulla noin puoleen laimennettuna. Oli kuulemma pakkivaihteen rattaat pitäny vaihtaa samalla kuin moottoriöljyt. Tiedä nyt sitten?