Isme 140 vai Quicke 35?
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kumpaan porukka suuntaisi, hinta asennettuna samoin varustein kymppien tarkkuudella sama.
Omasta 45:sta kuikasta etupää väljä, on semmonen vetkula muutenkin ja nää ei sen vakaintankohirvityksen takaa mitään, en oikein osaa suositella sellaista, mutta kun en ole ikinään muilla kuormannut enempää...
Omasta 45:sta kuikasta etupää väljä, on semmonen vetkula muutenkin ja nää ei sen vakaintankohirvityksen takaa mitään, en oikein osaa suositella sellaista, mutta kun en ole ikinään muilla kuormannut enempää...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Et Mp-liftiltä ole kysynyt tarjousta? Kovassa huudossa ainakin näillä seuduilla, muuten aika hyviäkin kai mutta vanhemmissä lohkot vuotavat järjestään.
Tää on ikuisuuskysymys sinällänsä, aina löytyy niitä joiden mielestä ruotsalainen on parempi. Ainakin retku on kehunut muilla foorumeilla ismeä paremmaksi kuin nykyisiä kuikkia. Letkuvaihto mukavampaa ainakin Ismeläiseen, en sitten tiedä miten noiden rasvanippojen kanssa nykyään ruåttalaisissa on. Ennen ainakin jos et päivittäin rasvannut niin tapit lähti pyörimään heloineen, ja nipat järjettömissä paikoissa yms.
Omissa traktoreissa kokemukset rajoittuu triman 1420:neen ja quicken 690:neen. Nykyisessä zuidbergin etunostolaite ja kuormaajaa tuskin tulee enään koskaan, kun ei tarvitse kuormata etukuormaajalla.
Trima oli kieroksi ajettu ja huonoksi hitsattu mutta geometriasta tykkäsin. Taisi olla sen aikainen vaan että silloin vielä ei ollut kuiken yhteistyössä tehtyjä malleja. (1990)
Tää on ikuisuuskysymys sinällänsä, aina löytyy niitä joiden mielestä ruotsalainen on parempi. Ainakin retku on kehunut muilla foorumeilla ismeä paremmaksi kuin nykyisiä kuikkia. Letkuvaihto mukavampaa ainakin Ismeläiseen, en sitten tiedä miten noiden rasvanippojen kanssa nykyään ruåttalaisissa on. Ennen ainakin jos et päivittäin rasvannut niin tapit lähti pyörimään heloineen, ja nipat järjettömissä paikoissa yms.
Omissa traktoreissa kokemukset rajoittuu triman 1420:neen ja quicken 690:neen. Nykyisessä zuidbergin etunostolaite ja kuormaajaa tuskin tulee enään koskaan, kun ei tarvitse kuormata etukuormaajalla.
Trima oli kieroksi ajettu ja huonoksi hitsattu mutta geometriasta tykkäsin. Taisi olla sen aikainen vaan että silloin vielä ei ollut kuiken yhteistyössä tehtyjä malleja. (1990)
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Onko valtra kuormaimet tehty omaan merkkiin, vai onko ne alihankkijan tekosia, ja laitetaan nimi pääkoneen mukaan
John Deerelläkin oman nimisensä kuormain, onko näillä sitten sovelluksia muihin merkkeihin, vai onko hinta sitten niin korkealla, ja laatu läkkipeltiä, ettei kannata sotkeutua näihin tuotteisiin, pumpulin kuormaukseen ainoastaan..
John Deerelläkin oman nimisensä kuormain, onko näillä sitten sovelluksia muihin merkkeihin, vai onko hinta sitten niin korkealla, ja laatu läkkipeltiä, ettei kannata sotkeutua näihin tuotteisiin, pumpulin kuormaukseen ainoastaan..
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Valtran kuormaajat olivat joko kuikkaa tai vilakoneen tekemiä vielä 90-luvun lopulla. Sittemmin ruotsalaisia tarroitettua valtran logoilla.. Vilakoneen kuormaaja oli rakenteeltaan samalainen kuin ensimmäisten ivecomoottoristen lännen c-100 traktorikaivurien etukuormain.
Kuvatus siitä mitä tarkoitan. http://www.pottupellossa.fi/gallery/alb ... 40C100.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ps. tuttu kone, olen istunut pansion laivastoasemalla tuon hytissä kun vartosi matkaa kalkkuun... Samaan aikaan kun laivaston pojat hitsaili oman koneen hydrauliikkaletkun kiinnikettä.
Kuvatus siitä mitä tarkoitan. http://www.pottupellossa.fi/gallery/alb ... 40C100.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ps. tuttu kone, olen istunut pansion laivastoasemalla tuon hytissä kun vartosi matkaa kalkkuun... Samaan aikaan kun laivaston pojat hitsaili oman koneen hydrauliikkaletkun kiinnikettä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
"Vikestä" en tiedä, ei ole omakohtaista kokemusta mutta Ismen 140 kuormaimesta on. Kohta 10 vuotta ollut Belarus 920 GL:n nokalla. Vihkikaavaa lainaten: kaiken se kärsii, kaiken se kestää.... No vitsinä tuo mutta runsaalla ja monesti raskaallakin käytöllä ollut kuormain on saavuttanut ainakin minun täyden luottamuksen. Sitä on käytetty kaikkeen 40 hehtaarin maatilan kuomaustyöhön laidasta laitaan. Ja Belkallakin on jo toistakymmentätuhatta tuntia mittarissa eli yksi ja tonenkin nosto on Ismellä tehty. Aisat on vähän leveämmällä kuin Quickessa ja erittäin jämäkät. Meillä "tappiot" kaksi karannutta tapin lukitusta ja pudonnutta tappia joista toinen löytyi ja toinen jouduttiin uusimaan. Voin suositella mutta käy Masteri paikanpäällä katsomassa ja kokeilemassa molempia vaihtoehtoja tottakai...
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
1400:tanen isme jo kolomannessa rattorissa ja aenut mikä heekkoos tuossa vehkeessä ilimennyt on putkisokan katkeeminen ja tapin puttoominen paekaltaan pois. muuten luja kuin piru ja vakkoojan aesat ee haettoo näkyvyyttä niin kuin jossaen muissa. käytetty 3 rattorissa ja tunteja tullut noen 15000-17000/h no ee kaekki tunnit kuormausta tietenkää mutta kuitenkii luja laete
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
mp-liftin asiakaspalvelu on mitä on, ja kuulemma leylandin paskoihin eivät kuormaajia asenna, niin empä osaa suositella tuollaista kotimaista merkkiä kellekkään...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Seinäjoen seudula on kesko ollut aikas vahva aikoinaan, siis leyland ollut varmasti edustetumpi kuin muualla suomes ja aika kaksijakoisia kommentteja ko merkistä saanut..
Perän kanssa ei kaikilla natsaa tosiaan. On aikas kärkkäät mielipiteet
Perän kanssa ei kaikilla natsaa tosiaan. On aikas kärkkäät mielipiteet
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
En minä oo asentamassa kuormaajaa mihinkään
Aikoinaan vaan on eräs asiakaspalvelija tuumannut asiakkaalle, että me ei semmoseen paskaan (leyland) kuormaajia asenneta.
Onhan niitä peräviattomia vaikka kuinka. Helat muistaa aikanaan vaihtaa, niin perävälitys kyllä kestää. Sen jos päästää särkymään, niin varmasti paukahtaa.
Aikoinaan vaan on eräs asiakaspalvelija tuumannut asiakkaalle, että me ei semmoseen paskaan (leyland) kuormaajia asenneta.
Onhan niitä peräviattomia vaikka kuinka. Helat muistaa aikanaan vaihtaa, niin perävälitys kyllä kestää. Sen jos päästää särkymään, niin varmasti paukahtaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Itsellä kokemusta Quickesta,Trimasta,MP-Liftistä ja Ismestä nyt viimeisessä koneessa.
Jos nyt olis uuden kuormaajan laitto niin järjestys olisi tämän kokemuksen pohjalta numero 1. Mp-lift, 2.Trima, 3 .Quicke, 4.Isme.
Isme noista on eniten vastustanu ja varaosahuolto tuntuu heikolle,mp-liftiin toimii varaosahuolto ja myyntiki toimii ilman tyhjiä höpötyksiä,Perän Mikko vaan ei ala mihinkään romuihin niitä asentamaan,sanoo että ei siihen merkkiin tarvi etukuormainta,ei se kestä muutenkaan jne... jos johonki heikkoon taikka aikansa ohittaneeseen vanhaan koneeseen kysyy kuormaajaa,tyhjän tinkaajien ja höpöttäjien kans se ei ala millekkään...
Quicken ja Triman osat maksaa paljon ja ovat tilaustavaraa.
Kokoluokka kuormaajissa on ollu 160 taikka 1600.
Kauhoja,piikkejä ja työlaitteita Perältä saa sopuhintaan ja on kestäneet tuon kokoluokan koneessa mikä itellä on.
Jokainen kuormaaja on särkyny ja osia on tarvinnu,tuossa ismessä on tuo kauhan laajakulmanivelistö löysänny useasti,viimeksi syksyllä viimeksi kun vähän jäisestä montusta ajoin soraa reilun 100 kuutiota.
Varaosahuolto ja niiden saatavuus ja hinta on ykkösasia työkonetta ja traktoria hankittaessa,siltä pohjalta itse lähen vaikka kestävän koneen hankkiiki seki rikkoontuu joskus jos sillä töitä tehdään.
Jos nyt olis uuden kuormaajan laitto niin järjestys olisi tämän kokemuksen pohjalta numero 1. Mp-lift, 2.Trima, 3 .Quicke, 4.Isme.
Isme noista on eniten vastustanu ja varaosahuolto tuntuu heikolle,mp-liftiin toimii varaosahuolto ja myyntiki toimii ilman tyhjiä höpötyksiä,Perän Mikko vaan ei ala mihinkään romuihin niitä asentamaan,sanoo että ei siihen merkkiin tarvi etukuormainta,ei se kestä muutenkaan jne... jos johonki heikkoon taikka aikansa ohittaneeseen vanhaan koneeseen kysyy kuormaajaa,tyhjän tinkaajien ja höpöttäjien kans se ei ala millekkään...
Quicken ja Triman osat maksaa paljon ja ovat tilaustavaraa.
Kokoluokka kuormaajissa on ollu 160 taikka 1600.
Kauhoja,piikkejä ja työlaitteita Perältä saa sopuhintaan ja on kestäneet tuon kokoluokan koneessa mikä itellä on.
Jokainen kuormaaja on särkyny ja osia on tarvinnu,tuossa ismessä on tuo kauhan laajakulmanivelistö löysänny useasti,viimeksi syksyllä viimeksi kun vähän jäisestä montusta ajoin soraa reilun 100 kuutiota.
Varaosahuolto ja niiden saatavuus ja hinta on ykkösasia työkonetta ja traktoria hankittaessa,siltä pohjalta itse lähen vaikka kestävän koneen hankkiiki seki rikkoontuu joskus jos sillä töitä tehdään.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 24 Maalis 2008, 19:15
- Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi
Mites tälläinen:
http://www.nettikone.com/muu-merkki/sig ... osaiisalmi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sigma4.it/en/depliant.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitä saa LH-Osan kautta, siitä en tiedä saako Leukkuihin. Kysyvä ei tieltä eksy! Ja minusta kun näyttää, että Joonaksella tuo rauta taipuu tarvittaessa...
http://www.nettikone.com/muu-merkki/sig ... osaiisalmi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sigma4.it/en/depliant.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitä saa LH-Osan kautta, siitä en tiedä saako Leukkuihin. Kysyvä ei tieltä eksy! Ja minusta kun näyttää, että Joonaksella tuo rauta taipuu tarvittaessa...
Ford Mondeo 2.0 TDCi 140hv STW -08 Titanium Business
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
En ole kyllä missään vaiheessa omiin koneisiin kertonut kuormaajaa ostavani.
Tuo Mp-liftin myyntitykki oli tokaissut ko. lausahduksen jo 90 luvulla, ja tuon kuultuani eräältä nuffi-harrastajalta, päätin, että saa pitää tunkkinsa, kusekaan mokomiin kuormaajiin päin. Jos asenne on joitakin konemerkkejä kohtaan tuollainen, niin saa minusta nähen olla mokomat laitokset.
Tuo Mp-liftin myyntitykki oli tokaissut ko. lausahduksen jo 90 luvulla, ja tuon kuultuani eräältä nuffi-harrastajalta, päätin, että saa pitää tunkkinsa, kusekaan mokomiin kuormaajiin päin. Jos asenne on joitakin konemerkkejä kohtaan tuollainen, niin saa minusta nähen olla mokomat laitokset.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.