Mikähän traktori kannattas itelle ostaa ku pitäs jonkunlainen hyväkuntone remppa löyttää??
hintahaarukka 5000-10000e
(ja viel että oiskohan kellään)????
niin tosiaan jotkut halusivat tietää minkälaista etsin. että no ei mitään vanhoja romuja, mut jos jotai pikku vikaa on ni eipö haettaa. Niin niistä merkki systeemeistä kunnon laatua pitää olla. Ja hytillinen pitäs olla. esim: Valmet,Fiat "ehotelkaa"....
nuhvia ei kannata ehottaa ku on jo tallis semmonen systemaatio,mut muuta taka neli vetosta systemaatiota etisin
mikäs traktori kannattas hommata?
Valvoja: automies560
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 06 Helmi 2013, 18:14
- Konekalustoani: John deere 2140 ja Nuffield Universal Three
Viimeksi muokannut konemies82, 01 Loka 2013, 17:26. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Jos rajataan 70-lukuun tilanne niin varaosasaatavuudeltaan parhaimpia ovat Vergut, ja foordit. Toki klubin puolesta suosittelen bmc-tuotteita, eli sitä nuffia tai leylandia. Ja näihinkin osia saa hyvin suomenmaasta, vaikkei kaikkia netistä ruksimalla ovelle saakkaan tulemaan
Henkilökohtaisesti M-F 100 sarjalainen yhdistettynä 70-luvun jukkapalmu-ohjaamo ovat kamalinta ergonomiaa mitä tiedän. Hytittömänä huolisin kyllä.
Zetorin pikkumallissakin ne vivut enempi osui kohdilleen.. 6245 siis.
Henkilökohtaisesti M-F 100 sarjalainen yhdistettynä 70-luvun jukkapalmu-ohjaamo ovat kamalinta ergonomiaa mitä tiedän. Hytittömänä huolisin kyllä.
Zetorin pikkumallissakin ne vivut enempi osui kohdilleen.. 6245 siis.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Vähän jos laittasit hintahaarukkaa,nelikko vai takapotku,ym ehtoja
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Hyväkuntonen remppa? . Hyväkuntoinen vai remppaa kaipaava. No vitsi vitsinä kaipa niitä on moniakin mahdollisia traktoreita. Nuffit on monessa mielessä suhteellisen hyvä valinta yksinkertaisen ja peruslujan rakenteensa takia. Ongelmiahan voi tulla sen kanssa aivan kuten kaikkien muidenkin kanssa mutta kuten varmaan olet huomannut niin täällä on tarjolla neuvoja vaivaan kuin vaivaan kun rohkenee kysyä. Uutenahan kaikki ovat hyviä mutta vanhan kanssa pelatessa on vähän eri asia. Jos sattuu saamaan hyvin pidetyn ja hyväkuntoisen niin sen kanssa voi tulla toimeen kauankin ilman vaikeuksia jos vielä huoltaa ja huolehtii siitä. Toinen ääripää on sitten säälittä käytetyt ja huoltamattomat koneet joilla ajetaan niin kauan kuin kone pyörii, niitäkin on tarjolla. Nämä pätevät kaikkiin merkkeihin, toisia on vain helpompi korjata ja kunnostaa kuin toisia.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
Tietty hyvä,halpa ja käteen käypä.Mieluiten kotiintuotuna ,lisävarusteilla.Etukuormaaja,trukkipiikit,takalevy,lumilinko,muutamia mainitakseni.konemies82 kirjoitti:Mikähän traktori kannattas itelle ostaa ku pitäs jonkunlainen hyväkuntone remppa löyttää??
(ja viel että oisko kellään)????
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tällä hetkellä nuo 70 alkupuolen vehkeet on vielä sellaisia, ettei monesti ole teknisesti aivan loppuun rymyttyjä, kuten 60luvun nuffit tahtoo monet olla, nää uudemmat on vaan ulkonäöltään kärsineen näköisiä, tekniikka voi mennä ihan pikkurempalla
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Samaa mieltä olen noiden palmu-pirtti fergujen kanssa, 165 pikku koppiseen meno on työtä ja tuskaa, kytkinpoljin "väärin" päin, ohjaus helevetin raskas, ei tartte urakkanuppia laittaa, kesällä aurinko jää pilven taakse hetkeksi, etsi lämmityspiuha jotta saa fergun käyntiin, vaihdekaavio outo.. onko isommissa palmuissa jo lämmityslaite kopissa, ohjaustehostin.. multi-toveri, olikohan kilpikonna asennossa, ettei moottorijarrutus toimi, ekaa kertaa aikoinaan ajoin 565 multi-toverilla, ihmettelin myötämäessä, kun kaasua höllentää, vauhti eikun kiihtyy -70 taavettien klippan pirtit, vasemmalta koppiin meno pirun hankalaa, kapea ovi ja saatanan ohjauskynkkä edessä.. no fergut koneeltaan sitkeitä kuin taavitkin..kolmetonnine kirjoitti:Jos rajataan 70-lukuun tilanne niin varaosasaatavuudeltaan parhaimpia ovat Vergut, ja foordit. Toki klubin puolesta suosittelen bmc-tuotteita, eli sitä nuffia tai leylandia. Ja näihinkin osia saa hyvin suomenmaasta, vaikkei kaikkia netistä ruksimalla ovelle saakkaan tulemaan
Henkilökohtaisesti M-F 100 sarjalainen yhdistettynä 70-luvun jukkapalmu-ohjaamo ovat kamalinta ergonomiaa mitä tiedän. Hytittömänä huolisin kyllä.
Zetorin pikkumallissakin ne vivut enempi osui kohdilleen.. 6245 siis.
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
2650-jd alakaa alle kympin suaha ja sg-2 kopilla ee muuta kuin hyvvee sanottavoo. yli 10000 tuhatta tuntii ajettu kone aukasematon,piäakselin seekeri rengas uusittu 7000 tunnin paekkeilla ja kytkin sylinteri siinä remontit mitä tehty, no polttimoita uusittu jos pimiää. saespa vielä moisen uutena
aja millä ajat mutta majorilla loput
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Itsekin tutustuin jontikkaan reilu 30 v. sitten, koeajossa oli 2 mallia. Toisessa oli kaareva etulasi, ja toinen oli kanttikoppi, tässä kaarevan etulasin omaavassa jontikassa oli tosi pehmyt käyttöinen vaihteisto, ei takerrellut, ja taisipa olla ilmastointikin, enempi miellytti kaarevalasinen jontikka. Enpä ole sen jälkeen ajanutkaan jontikkaa.
Nuhvi tai leukkuhan se pitää hommata, jos haluaa pientä näpertelyä, kunnon brittituotteita ovat kuitenkin, muut merkit ei taida pysyä enää pärekorissakaan..
Nuhvi tai leukkuhan se pitää hommata, jos haluaa pientä näpertelyä, kunnon brittituotteita ovat kuitenkin, muut merkit ei taida pysyä enää pärekorissakaan..
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
niinpä vaehteesto kevyt käättee ja kallistuvat etupyörät kiäntyy pienemmässä alassa kun kansakoolun naes opettaja.ja hiljanen lämmin koppi
aja millä ajat mutta majorilla loput
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Asiantuntija puhuu..minkä ikäinen opettaja..
Viimeksi muokannut Jooseppi 1, 15 Syys 2013, 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Aikoinaan sukulaiset linkosivat metsäyhtiöitten teitä, selän takia ollessani sairauslomalla, he pyysivät, auttamaan auraustöissä.
Traktori oli mf numeroa en muista 275 , koppi oli suomessa tehty ja asennettu, etukuormain ja linko.
Erään tien linkosin ja puskin lumia kääntymispaikassa, että täysperäyhdistelmä sopii kääntymään, kaikki meni hyvin.
Sitten seuraavalle linkouspaikalle, kaikki meni hyvin, mutta sitten ferguun tuli valomerkki, valot sammui koko tivolista, onneksi tien pätkä oli lähellä valtion tietä, eikä jossain korvessa, eihän siinä muu auttanut, kun lähteä etsimään puhelintaloa, löytyikin ja sain kotiin kuljetuksen, fergu jäi odottamaan apua.
En muista enää mikä oli vikana, itsemielessäni ajattelin, traktoritehtaat pitäisi itse tehdä ohjaamot omiin merkkeihin, ei ehkä näitä vika ongelmia olisi, olisi järjellä ajateltu missä piuhat kulkee, ei sen aikasissa ferguissa mitään ongelmia muuten ollut, finland-britti, ei toiminut..
http://www.youtube.com/watch?v=GAs9nqBhPsI" onclick="window.open(this.href);return false;
Traktori oli mf numeroa en muista 275 , koppi oli suomessa tehty ja asennettu, etukuormain ja linko.
Erään tien linkosin ja puskin lumia kääntymispaikassa, että täysperäyhdistelmä sopii kääntymään, kaikki meni hyvin.
Sitten seuraavalle linkouspaikalle, kaikki meni hyvin, mutta sitten ferguun tuli valomerkki, valot sammui koko tivolista, onneksi tien pätkä oli lähellä valtion tietä, eikä jossain korvessa, eihän siinä muu auttanut, kun lähteä etsimään puhelintaloa, löytyikin ja sain kotiin kuljetuksen, fergu jäi odottamaan apua.
En muista enää mikä oli vikana, itsemielessäni ajattelin, traktoritehtaat pitäisi itse tehdä ohjaamot omiin merkkeihin, ei ehkä näitä vika ongelmia olisi, olisi järjellä ajateltu missä piuhat kulkee, ei sen aikasissa ferguissa mitään ongelmia muuten ollut, finland-britti, ei toiminut..
http://www.youtube.com/watch?v=GAs9nqBhPsI" onclick="window.open(this.href);return false;
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Hauska viestiketju 24 suolessa..
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10545684" onclick="window.open(this.href);return false;
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10545684" onclick="window.open(this.href);return false;
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput