"Mörkö-Majori"
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Elkää ny hirveesti suutuko, jos tälläista kysyn....
Sain vihiä Fordson Major E27N koneesta, seissyt ties kuinka kauan suulissa (jossain lähitienoilla tässä kyllä, n.5-7km:n päässä).
Täysin käytön jäljiltä kaiketi, eli seissy lienee VÄHINTÄÄN 35v........
Kannattaesko tälläisest alkaa omistajaa houkutteleen myymään ko. laitosta......
Sain vihiä Fordson Major E27N koneesta, seissyt ties kuinka kauan suulissa (jossain lähitienoilla tässä kyllä, n.5-7km:n päässä).
Täysin käytön jäljiltä kaiketi, eli seissy lienee VÄHINTÄÄN 35v........
Kannattaesko tälläisest alkaa omistajaa houkutteleen myymään ko. laitosta......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Kysele ihmeessä Mörkö-Majorin omistajalta. Eikä kukaan oikea Nuffimies sinua sen takia "teilaa" . Kyllähän ne on yhtälailla pelastamisen ja säästämisen arvoisia niinkuin kaikki muutkin vanhat traktorit ja muutkin koneet merkkiin katsomatta. On tärkeää että kone joutuu/pääsee ns. "oikeisiin" käsiin eikä jobbareille. Lykkyä tykö ja juttusille!
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Onkohan tämä mörkö vai kummajainen http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=rnnyB639q7k" onclick="window.open(this.href);return false;
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ei muuta kuin ostattelemaan!!!
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kummalla koneella se on, alkuperäinen petroli vai toinen alkuperäisasennus Perkins P6 diesel?
Minulta löytyisi muuten konkurssiin menneestä extröm oy:stä saatu korjaamokäsikirja joka sis. P4 ja P6 dieselit. Jos joku kehtaa ottaa pdf projektin niin täältä saa sen lainaan.
Minulta löytyisi muuten konkurssiin menneestä extröm oy:stä saatu korjaamokäsikirja joka sis. P4 ja P6 dieselit. Jos joku kehtaa ottaa pdf projektin niin täältä saa sen lainaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Diesel-versiot on harvinaisia Suomessa, P6-moottorillisia on muistaakseni tuotu Suomeen Vakolan tilastojen mukaan 50kpl. Perkinsin moottori muuttaa muutenkin koko traktorin luonteen aivan toisenlaiseksi, petroolimoottorilla jo aikoinaan Vakolan testissä moittivat varsin vaatimattomaksi teholtaan verrattuna traktorin painoon ja kokoon.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pitäisiköhän lotota, minä olen nähnyt E27N majoreita livenä 3 joista 2 P6 dieselinäUniversalDM4 kirjoitti:Diesel-versiot on harvinaisia Suomessa, P6-moottorillisia on muistaakseni tuotu Suomeen Vakolan tilastojen mukaan 50kpl. Perkinsin moottori muuttaa muutenkin koko traktorin luonteen aivan toisenlaiseksi, petroolimoottorilla jo aikoinaan Vakolan testissä moittivat varsin vaatimattomaksi teholtaan verrattuna traktorin painoon ja kokoon.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Vois tuota P4 manuaalia ajatella pdf:fätä, vois olla jotain käyttöä, ehkä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
"olisiko" http://www.youtube.com/watch?v=A9H3oMV113w" onclick="window.open(this.href);return false;
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Yksi Mörkö on tiedossa P-6-koneella ja on vielä lähipiirin omistuksessakin. ostettu sukuun samana vuonna, kuin meidän Massey-Harris 744D.
Kyseinen laite on seissyt samoilla renkaansijoilla +30 vuotta. Koneeseen on mennyt vesi pakoputkesta ja ainakin öljypohja on halki.
Myytävänä se ei ole, eikä sitä tarvitse kuulemma kenenkään edes osakkaista havitella itselleen... Ei kuulemma taho ruokaa tuossa pellon laidassa seistessä...
Kyseessä on kaksi perikuntaa, joilla tämä on yhteisomistuksessa...
Kyseinen laite on seissyt samoilla renkaansijoilla +30 vuotta. Koneeseen on mennyt vesi pakoputkesta ja ainakin öljypohja on halki.
Myytävänä se ei ole, eikä sitä tarvitse kuulemma kenenkään edes osakkaista havitella itselleen... Ei kuulemma taho ruokaa tuossa pellon laidassa seistessä...
Kyseessä on kaksi perikuntaa, joilla tämä on yhteisomistuksessa...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Nuo P-6koneella olevat möröt on menny pääasiassa metsähallitukselle aikanaan uutena metsäajoon ja sitten huutokaupattu ympäri maata,tuossa naapuripitäjässä sellainen on ihan ajopelinä vielä.
Sahausreissulla joulukuussa näin yhen kuusenjuuressa sitten pensapetrooliversion .oli jo jumiintunu,iso koivu kasvo veivin juuressa.
Sahausreissulla joulukuussa näin yhen kuusenjuuressa sitten pensapetrooliversion .oli jo jumiintunu,iso koivu kasvo veivin juuressa.
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Nuhvin värityksellä oleva mörö.. http://www.nettikone.com/fordson/n/1088185" onclick="window.open(this.href);return false;
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Mörkökö..
http://www.dunkeldunkel.com/traktori/ma ... t/1719.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dunkeldunkel.com/traktori/ma ... t/1719.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput