Jo piti taasen sattua tänään,upotin voortin liejuun etu-akselia myöten,ei irronnut Leukulla,soittelin kylältä isomman veturin vetämään pois allikosta,oli sitten kivi siellä liejun seassa joka jäi etupyörän reitille niin sopivasti että olka-akseli katkes yläpäästään... Arvatkaapa ottiko taas kupoliin
Watutus kyllä laantui kun uusi maksaa vain satasen,aattelin ensin että kuinkahan kallis pörryyttelyreissu taas tuli tehtyä
Edit: Se voi katketa äkkiarvaamatta!!!
VAROITUS!!Voortista voi katketa olka-akseli!!!
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Viimeksi muokannut nuhvi63, 11 Loka 2012, 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
No eihä sitä nuin pienistä pidä hermostua.....
Vaikko olisko voortti pitäny vaan jättää sinne, "liejuläven" täytteeksi ihan vaan suosiolla
Vaikko olisko voortti pitäny vaan jättää sinne, "liejuläven" täytteeksi ihan vaan suosiolla
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Pakkohan se oli ylös ottaa,upottaminen kuulemma ympäristörikos...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
No niin,Voorti on taas toistaiseksi nelipyöräinen,purkaessa havaitsin että oli puoliksi poikki jo ennestään,ja toisella puolella on sama vika!
Olka-akselin päässä on kiilaura,ja siitä se lähtee näköjään katkeamaan. Hyvä tuuri sinänsä että hajos melkein pajan eessä pienestä vauhista eikä sorakuorman edessä maantiellä...
Samallapahan tuli havaittua ja uusittua vettä saaneet pyöränlaakerit,pölytiivisteet ja olka-akselin puslat ja painelaakeri. Sama talkoo toiseen pyörään ens viikolla kunhan uusi akseli saapuu Koneosapalveluun.
Kattokaahan Voortimiehet omat akselinne,mukavammat uusia pajalla kuin tien pientareella kone kyljellään
Olka-akselin päässä on kiilaura,ja siitä se lähtee näköjään katkeamaan. Hyvä tuuri sinänsä että hajos melkein pajan eessä pienestä vauhista eikä sorakuorman edessä maantiellä...
Samallapahan tuli havaittua ja uusittua vettä saaneet pyöränlaakerit,pölytiivisteet ja olka-akselin puslat ja painelaakeri. Sama talkoo toiseen pyörään ens viikolla kunhan uusi akseli saapuu Koneosapalveluun.
Kattokaahan Voortimiehet omat akselinne,mukavammat uusia pajalla kuin tien pientareella kone kyljellään
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Vois sanoa, että nyt kävi todella onni "onnettomuudessa", ei taatusti ketuta enää senkän vertaa.....
Hyvä, vaan ettäjotta "vika" tuli näin esiin ja ilmi, eikä tosiaan "tienpäällä"
Hyvä, vaan ettäjotta "vika" tuli näin esiin ja ilmi, eikä tosiaan "tienpäällä"
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Voi niistä katketa muitakin akseleita: http://www.pottupellossa.fi/gallery/dis ... play_media" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Erittäin siistiä työtä olivat uustuotanto-olka-akselit,toivottavasti miun iän nyt kestäävät,koneella kuitenkin ajettu alle 3000h,eli muuten pitäs kyllä säännöllisesti huollettuna kestää isältä pojalle vielä niin kuin nuhvitkin...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tässä tapauksessa epäilen alimitoitusta. Olka-akseli sama 60-luvulta lähtien,ensin lisättiin tehostin,
sitten tuli jo Orbitrol kuten tässä jo on,ei vaan kestä ikusesti kun pyörä kääntyy vaikka kivenkolossa
kun ratista vaan veivaa parilla sormella
Tosin kuljettajan ajotavallakin merkitys palikoitten kestoikään,pakkoko sitä on paikallaan veivata
sitten tuli jo Orbitrol kuten tässä jo on,ei vaan kestä ikusesti kun pyörä kääntyy vaikka kivenkolossa
kun ratista vaan veivaa parilla sormella
Tosin kuljettajan ajotavallakin merkitys palikoitten kestoikään,pakkoko sitä on paikallaan veivata
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.