Nyh lähtee!!
Tampereen Sarankulmassa motarin varressa, Sulinin hallin vieressä seisoi heinikossa aarre..kone lahonnut ja jäänyt sille tielleen - päästiin kauppoihin
Aito oikea 4x5 lavamönkkäri, AMT All Material Transporter, kaikkien Gatoreiden ja Rhinojen isä ja äiti! vm-89
Menee *edit* 600lb (siis 272kg) hyötykuormaa lavalle. Kippi on manuaali, mutta piankos tuohon jonkun karamoottorin tekaisee nostoon, tai hyden.
Tulipa laitettua tuohon paikallismoottori 390cc 13hp..taas kulukee. Variaattoriveto, 4-tahti kone, oli aikas helppo muuttaa uudelle koneelle. Eteen, vapaa ja pakki -mallinen laatikko.
Uskomattoman ketterä laite, kääntyy pienessä tilassa kun ei ole lukkoperä, paitsi että on lukittavissa - lisäksi kun etukulmaa/ulkokulmaa ei ole, niin kääntyympyrä on todella pikkuinen!
Jiiiiihaaaaaaa
John deere AMT600 puutarhatraktori, rekisteröity T3
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tyylikäs, vaatii jenkkiasennetta, eli stetsoni, bolo-kraka ja bootsit. Ja musiikiksi: http://www.youtube.com/watch?v=uWu4aynBK7E" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Ei ole kuitenkaan kovin kauaa heinikossa seissyt? Kun on noin hyvänä säilynyt.
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuollaisella ajelin aikoinaan ( joskus, tais olla -92) paikallisella turvesuolla....
Ainoo miinus ehkä jäykkä perä, ei telissä keinuntaa, ja tais olla lisäksi sellainen ettei ole tasauspyörästöäkään...
Eli tiukkien kurvien tekeminen vaatii "vartin vekslaamista" varsinkin jos kuormaa kyydissä....
Ainoo miinus ehkä jäykkä perä, ei telissä keinuntaa, ja tais olla lisäksi sellainen ettei ole tasauspyörästöäkään...
Eli tiukkien kurvien tekeminen vaatii "vartin vekslaamista" varsinkin jos kuormaa kyydissä....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Hieno härveli, onnittelut löydöstä omistajalle!
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pitääkin kysellä, vielkö tuo ko. JD AMT600 kones on jäljellä, viitisen vuotta sitten kaiketi ainakin oli...
Joskos kans hankkis, jos jäljellä, ja hinnasta päästään sopuun (tässä siis jo 2 epävarmuustekijää heti kuvioissa...)
(Omistajan sukunimi lienee kaikille kaupassa käyville tuttu, monista lihatuotepakkauksista, tai puutarhan "lannoitteita" hankkivalle, säkkitavartana....)
Joskos kans hankkis, jos jäljellä, ja hinnasta päästään sopuun (tässä siis jo 2 epävarmuustekijää heti kuvioissa...)
(Omistajan sukunimi lienee kaikille kaupassa käyville tuttu, monista lihatuotepakkauksista, tai puutarhan "lannoitteita" hankkivalle, säkkitavartana....)
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 47
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:52
- Konekalustoani: Petroonisti T24. Tallissa JD AMT600 5x4, Finncat -79 ja -82, AKTIV Teddy 625, SkiDoo Olympique -72 ja -73
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Kyllä tässä on ihan normi perä, jopa lukittavissa, mutta sepä on tästä laitteesta pykinyt..pitää joskus avata tuo laatikko ja korjata.
Yllättävän ketterä ilman kuormaa - kuormattuna 4 taempaa pyörää kuulemma tuppaavat jarruttamaan kääntöaikeita
Runko on takaosaltaan toki erittäin kiinteä, eli oikeaksi maastoajoneuvoksi kelpaamaton. Meillä menee mökille ja palstalla sekalaiseen ajeluun, m.sahan ja raivurin kuljetukseen, lasten kyyditykseen , ehkä joskus hiekkaakin tulee rantaan vietyä, vähän lavalle ja peräkärriin loput.
Eikä tuohon siis 600kg mene..vaan paunaa eli alle 300kg hyöty..hups!
Jusape, jos pääset kauppoihin, multa löytyy huoltomanuaali pdf
Ruudinkeksijä - ei tämä toki ollut kauaa siinä heinikossa ollut, johan olisin sen aiemmin bongannut, silmää kun on kaikenlaisille härveleille anytime, anywhere
Yllättävän ketterä ilman kuormaa - kuormattuna 4 taempaa pyörää kuulemma tuppaavat jarruttamaan kääntöaikeita
Runko on takaosaltaan toki erittäin kiinteä, eli oikeaksi maastoajoneuvoksi kelpaamaton. Meillä menee mökille ja palstalla sekalaiseen ajeluun, m.sahan ja raivurin kuljetukseen, lasten kyyditykseen , ehkä joskus hiekkaakin tulee rantaan vietyä, vähän lavalle ja peräkärriin loput.
Eikä tuohon siis 600kg mene..vaan paunaa eli alle 300kg hyöty..hups!
Jusape, jos pääset kauppoihin, multa löytyy huoltomanuaali pdf
Ruudinkeksijä - ei tämä toki ollut kauaa siinä heinikossa ollut, johan olisin sen aiemmin bongannut, silmää kun on kaikenlaisille härveleille anytime, anywhere
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joo, tuo mun arvelu tuosta tasauspyörästöstä oli ihan "mutu" tuntumaa, tai ehkä paremminkin vain arvailua...
Ajot kun oli nimenomaan turvesuolla, ja hiukan oli aina tavaraa lavalla, niin tokihan se kangistuu entisestään niissä olosuhteissa....
Sen muistan että kun hiukan jyrkempään piti "kaartaa", niin ohjaustangon päällä roikuttiin niin pitkällä edessä kuin vain pystyi.....
Ajot kun oli nimenomaan turvesuolla, ja hiukan oli aina tavaraa lavalla, niin tokihan se kangistuu entisestään niissä olosuhteissa....
Sen muistan että kun hiukan jyrkempään piti "kaartaa", niin ohjaustangon päällä roikuttiin niin pitkällä edessä kuin vain pystyi.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 47
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:52
- Konekalustoani: Petroonisti T24. Tallissa JD AMT600 5x4, Finncat -79 ja -82, AKTIV Teddy 625, SkiDoo Olympique -72 ja -73
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Jostain bongasin, että tällainen on rekisteröitynäkin..lie traktoriksi.. kukaan nähnyt?
Täytyy koittaa tarjota katsurille
Mitähän vaatimuksia -89 vuodella oli maatalousrattoreille..?
Täytyy koittaa tarjota katsurille
Mitähän vaatimuksia -89 vuodella oli maatalousrattoreille..?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuota lienee paraasta kysellä konttuurilta...
Ja niilläkin on kovin eri mielipiteitä, eri asioista, paikasta riippuen.
Joten kantsii kysellä 2-3mesta eri konttuurista, ja sit jos myönteinen kanta on, pyytää "lausunto" PAPERILLA !
Jotteivat muuta mieltään jälkeenpäin....
Ja niilläkin on kovin eri mielipiteitä, eri asioista, paikasta riippuen.
Joten kantsii kysellä 2-3mesta eri konttuurista, ja sit jos myönteinen kanta on, pyytää "lausunto" PAPERILLA !
Jotteivat muuta mieltään jälkeenpäin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 47
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:52
- Konekalustoani: Petroonisti T24. Tallissa JD AMT600 5x4, Finncat -79 ja -82, AKTIV Teddy 625, SkiDoo Olympique -72 ja -73
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Piti laittaa vielä kuplan huilu vaimentamaan maamoottorin papatusta..
Kelkan vaimennin (ruosteinen pönttö keskellä) ei oikein tehnyt mitään, tuntui tulevan kaikki läpi. Nyt kelpaa ajella, ei varise puista lehdet keskikesälläkään ohiajossa
Kelkan vaimennin (ruosteinen pönttö keskellä) ei oikein tehnyt mitään, tuntui tulevan kaikki läpi. Nyt kelpaa ajella, ei varise puista lehdet keskikesälläkään ohiajossa
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 47
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:52
- Konekalustoani: Petroonisti T24. Tallissa JD AMT600 5x4, Finncat -79 ja -82, AKTIV Teddy 625, SkiDoo Olympique -72 ja -73
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Käytin AMT 600 askin auki..kun vapaalla tuntui kuuluvan sellainen napsuttava ääni, alkoi hirvittään jos se pykii ja kilauttaa kopan halki.
Tässä laakeritietoa jos joku tekee saman, askiin menee:
1 kpl 6203
3 kpl 6204
2 kpl 6007
(+ 2kpl neulalaakeria, jätin alkuperäiset)
Stefat:
2 kpl 25/42/7 (8mm leveäkin käy)
1 kpl 25/30/7 (8mm leveäkin käy)
Diffin aluslaatat ja kaikki oli kuluneet ohi toleranssien, mutta eipä nyt ollut uusia laittaa tähän hätään, meni vanhoilla kasaan. Kiillotin vielä variaattorin lautasen reunat kun ne oli hieman syöpyneet ja keränneet ruostetta - nyt vaihtaa "isommalle" paremmin
Hämmästys oli suuri kun koottuani laitoksen, sama napse kävi taas - ääni tulikin variaattorilta, liikkuvan lautasen holkki hieman kulunut ja koko varin sovite akselilleen hieman löysä ja se siinä lonksahtelee tulipahan laakeroitua ja putsattua vanahat lastut pois kopasta!
Diffin lukko on ex, jostain syystä päässyt pomppaamaan, lie painettu vain 1/2-väliin kiinni ja kaasua, jolloin lukkotapit sorvaantunu pyöreeksi ja reijät samoin Noh eipä tuota tunnu tarviivan missään, kun ei ole suota tms pehmeää paikkaa näillä main.
Tässä laakeritietoa jos joku tekee saman, askiin menee:
1 kpl 6203
3 kpl 6204
2 kpl 6007
(+ 2kpl neulalaakeria, jätin alkuperäiset)
Stefat:
2 kpl 25/42/7 (8mm leveäkin käy)
1 kpl 25/30/7 (8mm leveäkin käy)
Diffin aluslaatat ja kaikki oli kuluneet ohi toleranssien, mutta eipä nyt ollut uusia laittaa tähän hätään, meni vanhoilla kasaan. Kiillotin vielä variaattorin lautasen reunat kun ne oli hieman syöpyneet ja keränneet ruostetta - nyt vaihtaa "isommalle" paremmin
Hämmästys oli suuri kun koottuani laitoksen, sama napse kävi taas - ääni tulikin variaattorilta, liikkuvan lautasen holkki hieman kulunut ja koko varin sovite akselilleen hieman löysä ja se siinä lonksahtelee tulipahan laakeroitua ja putsattua vanahat lastut pois kopasta!
Diffin lukko on ex, jostain syystä päässyt pomppaamaan, lie painettu vain 1/2-väliin kiinni ja kaasua, jolloin lukkotapit sorvaantunu pyöreeksi ja reijät samoin Noh eipä tuota tunnu tarviivan missään, kun ei ole suota tms pehmeää paikkaa näillä main.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 41
- Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
- Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960
Naapurikylällä on erään kaverin kotipaikalla moinen vekotin. Oli aikanaan löytynyt louhintafirman kontista romujen taa säilöttynä
Kaverin äiti tykkää kovasti sillä käydä metsätöissä kun lavalla kulkee kaikki tarvittava raivurista eväsreppuun.
Aika vähällä remontilla se on mennyt, viimesuvena siihen taisi joku vaijeri tulla agrin kautta.
Kaverin äiti tykkää kovasti sillä käydä metsätöissä kun lavalla kulkee kaikki tarvittava raivurista eväsreppuun.
Aika vähällä remontilla se on mennyt, viimesuvena siihen taisi joku vaijeri tulla agrin kautta.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Näin samanlaisen vekottimen hautausmaan pihalla.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 47
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:52
- Konekalustoani: Petroonisti T24. Tallissa JD AMT600 5x4, Finncat -79 ja -82, AKTIV Teddy 625, SkiDoo Olympique -72 ja -73
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Jontikasta tuli T3 puutarhatraktori
Eli kilvet kilahti tänään koppaan, vaatimuksia oli:
- takavalot (kärrynvalosatsi 20EUR)
- heijastimet eteen ja taakse
- vilkut (piti tekaista, hanskamallin katkaisija ja elektr. rele ja vot)
- ajovalo (alkuperäinen OK)
- seisontajarru (jarrukahvaan ruuvi + jousenpätkä, kun alkuperäinen oli kadonnut)
- jarrujen toiminta, hidastuvuus pitäisi kai olla yli 2.5m/s2 (lukkojarrutus riitti)
Runkonumero vielä meistettiin lavan alle palkkiin. Vielä pitäis lavan laita tehdä uusi, että saisi siihen kiinni kilven ja takavalot..muualla ei oikein ole tilaa (nyt magneetilla..)
Katsurin mielestä oli kovin rauhallinen kampe - sepä ei kehdannu ajaa kaasu pohjassa, eikä tuo 2-variaattori muuten vielä herää
Laitan kuvan nykytilasta kun ehtii.
**************
EDIT: nyt vaan lähimmälle terassille kaljalle
PS saako rattorin lavalla kuljettaa ihmisiä..?
Eli kilvet kilahti tänään koppaan, vaatimuksia oli:
- takavalot (kärrynvalosatsi 20EUR)
- heijastimet eteen ja taakse
- vilkut (piti tekaista, hanskamallin katkaisija ja elektr. rele ja vot)
- ajovalo (alkuperäinen OK)
- seisontajarru (jarrukahvaan ruuvi + jousenpätkä, kun alkuperäinen oli kadonnut)
- jarrujen toiminta, hidastuvuus pitäisi kai olla yli 2.5m/s2 (lukkojarrutus riitti)
Runkonumero vielä meistettiin lavan alle palkkiin. Vielä pitäis lavan laita tehdä uusi, että saisi siihen kiinni kilven ja takavalot..muualla ei oikein ole tilaa (nyt magneetilla..)
Katsurin mielestä oli kovin rauhallinen kampe - sepä ei kehdannu ajaa kaasu pohjassa, eikä tuo 2-variaattori muuten vielä herää
Laitan kuvan nykytilasta kun ehtii.
**************
EDIT: nyt vaan lähimmälle terassille kaljalle
PS saako rattorin lavalla kuljettaa ihmisiä..?