power major -60

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

tonip
Proto suunnittelija
Viestit: 100
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 20:25
Paikkakunta: vihti

09 Huhti 2012, 21:09

itse tykkään katsoa noita muitten projektikuvia,niin laitetaan nyt tuosta omasta tämän hetkisestä käyttökoneen kunnostamisestakin muutama kuva tänne.tarkoitus olisi saada suurempia öljy vuotoja pois ja vähän uutta väriä pintaan.kaksi talvea olen tuolla pihojani aurannut ja kahtena keväänä polttopuut tehnyt.ennen minua kone seisonut n.5 vuotta pihalla mistä ensimmäiset kuvat.lähes kaikki vivut olivat jumissa mitä koneesta nyt löytyy,mutta kyllä ne on nyt jollain lailla saanut toimimaan.kaikkia vikoja ja vuotoja ei tämäkään remontti varmaankaan korjaa,kun on pakko saada taas talveksi kasaankin.katsotaan nyt mitä tässä ehtii kaikkea tehdä.
http://kuvablogi.com/nayta/2862119/" onclick="window.open(this.href);return false;
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Huhti 2012, 21:50

Siistin näköinen laitos jo ekoista kuvista alkaen, tuota kelpaa kehitellä...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 644
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

10 Huhti 2012, 06:15

Juu, ryhdikkään näköinen pelihän tuo on :wink:

Helpostihan se mopo käsistä karkaa ja projekti laajenee kun alkuun pääsee... mikä on hyvä vaan :!:
tonip
Proto suunnittelija
Viestit: 100
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 20:25
Paikkakunta: vihti

10 Huhti 2012, 06:51

Tuo mopon karkaaminen vähän tässä huolettaakin.tuo olisi vaan vähän pakko saada ajokuntoiseksi talveksi.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
tonip
Proto suunnittelija
Viestit: 100
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 20:25
Paikkakunta: vihti

14 Huhti 2012, 19:41

tänään sain melkein koko rungon putsattua.siivapyörä itsellä turha,edessä ja vuoti kovin öljyä.sen tilalle pelkkä kansi. http://kuvablogi.com/nayta/3492300/" onclick="window.open(this.href);return false;
öljyt perässä oli yllättävän kuravelliä,vaikka pari vuotta sitten oli nostolaitekansi auki ja putsasin niin hyvin kun sain.pari kuvaa minkälainen oli kun ensimmäisen kerran aukaisin. http://kuvablogi.com/nayta/3492302/" onclick="window.open(this.href);return false;
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 644
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

14 Huhti 2012, 21:30

tonip kirjoitti:tänään sain melkein koko rungon putsattua.siivapyörä itsellä turha,edessä ja vuoti kovin öljyä.sen tilalle pelkkä kansi. http://kuvablogi.com/nayta/3492300/" onclick="window.open(this.href);return false;
öljyt perässä oli yllättävän kuravelliä,vaikka pari vuotta sitten oli nostolaitekansi auki ja putsasin niin hyvin kun sain.pari kuvaa minkälainen oli kun ensimmäisen kerran aukaisin. http://kuvablogi.com/nayta/3492302/" onclick="window.open(this.href);return false;
Majori kerää tosi herkästi vettä peräänsä. Sinulla taitaa olla murikka auki stefan vaihtoa varten :?:
Millä oot maalit saanut noinkin hyvin pois :?:
tonip
Proto suunnittelija
Viestit: 100
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 20:25
Paikkakunta: vihti

15 Huhti 2012, 08:48

vaihdoin silloin pari vuotta sitten tuohon kaikki öljyt ja suodattimet ennen käyttöön ottoa.silloin tuli samalla vaihdettua tuohon murikkaan se stefa.nuo kuvat 16,17 ja18 ovat silloin otettuja.pikku rälläkkä ja siinä se teräsharja,sillätuo tuli putsattua.aikaa meni n.5tuntia.pitäsi hommata vaan kunnon hengitys suojain.koko ajan tahtoi mennä maski tai suojalasit huuruun.lopuksi käytin hitsauskypärää.se tuntui toimivan parhaiten.tuo rälläkkä aika tehokas laite tuohon,kunhan on vaan naama hyvin suojattu.itseä vähän epäillyttää tuo vanha maali mikä on vedetty pensselillä tuohon pintaan,voikohan se nyt alkaa kuplia uuden maalin alla.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
tonip
Proto suunnittelija
Viestit: 100
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 20:25
Paikkakunta: vihti

21 Huhti 2012, 21:53

parivuotta vanhat öljyt ja aika paljon lähtenyt likaa liikenteeseen. http://kuvablogi.com/nayta/3499925/" onclick="window.open(this.href);return false;
tänään saatiin vaihdettua,ehkä työläin homma kampiakselin taka tiivistenarut.itse toimin lähinnä apumiehenä.eipä olisi tullut kasaan samana päivänä ilman ammatilaisen apua.vielä pitäsi vaihtaa tuo akselin etustefa,jarrupolkimien akselin stefat ja ulosottoakselin stefa.sitten vielä kunnollinen putsaus ja maalaus.hiekka puhaltajakin pitäisi löytää jostain lähialueelta,että saisi nuo irtosat vielä puhallettua ennen maalausta.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

22 Huhti 2012, 12:55

Perusteellista työtä näyttää syntyvän, näitä projektikuvia on mukava seurailla :D
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
tonip
Proto suunnittelija
Viestit: 100
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 20:25
Paikkakunta: vihti

22 Huhti 2012, 21:23

kiitos vaan!tätä on sen puoleen mukava tehdä,kun kaikki suurin piirtein toimii.olen noita vikoja yrittänyt aina korjata kun aikaa on ollut,mutta pitänyt silti tuon koko ajan ajokuntoisena.näitä isompia hommia olen sitten säästellyt tähän.nyt saa sitten paremmin putsattuakin tuota.pellitkin tuossa on melko hyvät,lokassuojia joutuu vähän oikomaan ja hitsaamaan,mutta ne jää varmaan viimeiseksi ja taka vanteet samoin.olisi tarkoitus vähän pienetää tuota takarengastusta.tuosta saisi 38 jos jollain olisi antaa vaihdossa 30:set.kone tuossa tuntuu olevan ok.sen verran purettiin tuota,että kiertokangen laakerit olivat oikein hyvät ja std:t
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
tonip
Proto suunnittelija
Viestit: 100
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 20:25
Paikkakunta: vihti

01 Kesä 2012, 09:31

vähän eteen päin tätäkin projektia http://kuvablogi.com/nayta/3564545/" onclick="window.open(this.href);return false;
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

02 Kesä 2012, 05:55

tonip kirjoitti:vähän eteen päin tätäkin projektia http://kuvablogi.com/nayta/3564545/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kylläpä näkyy Vihdissäkin olevan tekijämiehiä :wink: :D
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 644
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

02 Kesä 2012, 08:48

:D Tarkkaa työtä näkyy Toni tekevän :wink:
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 930
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

02 Kesä 2012, 19:09

Tekee kyllä. Kävin paikanpäällä kun harmaa oli työnalla ja silloin jo näki miten tarkasti Toni jaksaa asiaan paneutua.
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

02 Kesä 2012, 19:23

Hienoa työtä että vanhat koneet kiinnostaa ja riittää aikaa laitta niitä kuntoon. Varmaan ollut iso hankinta aikanaan tuo majori, sitä on naapurin käyneet ihailemassa että olisipa meilläkin.
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Vastaa Viestiin