Laadukas pikkutraktori

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Helmi 2013, 11:35

jusape kirjoitti:Uudehko esittelyvehje jossa kaikki hilppeet mitä saa?
Ainakin viimeksi kun lootassa oli hammasvikaa, tuli kaverille 3's sarjan esittely N toiseltapuolen suomea kosken autokeskuksen lavetilla työmaalle, ja veivät entisen huoltoon.
Tämä menettely tapa ei pelkästään helpota urakoitsijaa, vaan myös huoltomiehiä, nyt kun asiakkaalle saadaan vaihto tai koeajokone niin ruuhkatilanteissa saadaan kiiretapaukset alta pois, ja tällaista sijaiskonetapausta keretään huoltamaan silloin kun sen aika on. Minusta aika järkevää.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Cultor
Kolmos -nuffisti
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:33

18 Kesä 2013, 12:26

Nuffieldmaster kirjoitti:Nyt kun taas näistä ikälopuista koneista jo päästiin puhumaan uusien traktorien ketjussa, niin olettekote ajaneet täysin kunnossa olevalla Synchro Leylandilla? Minä en ole muuta traktoria vielä ajanut, jossa pykällys onnistuu peltovaihteilla kyntötyössä ilman vedon katkeamista niin lyhyeksi aikaa, että traktori on vielä liikkeessä kun kytkimen nostaa. Leylandilla se onnistuu ja paikkaa pikavaihteen puutetta huomattavasti. Onnistuisiko natiaisella tai fiatilla vastaava?
Synchro Leylandista, natiaisesta tai fiatista ei ole kokemusta, mutta Valmetin (455) brassilaatikolla onnistuu helposti. Liekö A-sarjan turkkilainen siinäkin suhteessa huonompi.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Kesä 2013, 21:19

Cultor kirjoitti: Synchro Leylandista, natiaisesta tai fiatista ei ole kokemusta, mutta Valmetin (455) brassilaatikolla onnistuu helposti. Liekö A-sarjan turkkilainen siinäkin suhteessa huonompi.
Jo A-sarjan suunnanvaihtajallinen brassilaatikko on jämympi, eikä niin liukasliikkeinen kuin vanha brassiloota ilman suunnanvaihtajaa. Sama kaava toteutunut myös sitten turkissa tehdyissäkin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin