Laadukas pikkutraktori
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kävin kopaisemassa taannoin uutta Fergua 5400 sarjaa joensuussa, nopea pihapyöräytys vain.
On kertakaikkiaan komea traktori, ohjaamosta on hyvä näkyväisyys. Ohjaamo on kyllä avara sikäli, ja ei ole pahameluinen. Melkein piti kuulostella startatessa, että käykö moottori (perkins).
Dyna 4 vaihteisto on kyllä erikoinen, seuraava hyppy tekniikassa onkin varmasti portaaton, ei ole keppejä eikä tarvitse missään välissä kytkintä (eihän tosin nuhvikaan kuin alkulähdössä ja suuntaa vaihtaessa kun osaa homman). Suunnanvaihto on pehmeä (säädettävä pot.metrillä), mutta valtraan nähden se suunnanvaihtoviiksi ei ole niin hyvä sekä parkkijarru on edelleen erillisvivulla. Ohjaamo muuten on helppo muokata taakseajoon soveltuvaksi, aika isot tilat taakse mahdollista rakentaa helposti ja tukirakenteita muuttamatta! Vaan muutenhan se ei metsäajoon sovellu, kauhea letku ja putkihässäkkä siellä rungon ja kopin välissä, tosin helppo pestä vrt. valtrat ja muut kun sinne väliin näkee ja mahtuu suihkuttamaan.
Etuakseli on siro, valmistajasta ei ole tietoa kun tyyppikilvessä luki beauveaus agco!?
Kone oli ketterämpi mitä A valtra.
Laadukkaan oloinen kone varmasti, ja mainio traktori. Lokasuojan ja renkaan väliin mahtuu ketjut mainiosti, eikä ollut irtosähköjohtoja siellä vaaravyöhykkeellä (kuten new hollandissa).
Pitäisi päästä koeajamaan vähän paremmin, työnääressä. Pari pyöräytystä pihalla ei kerro juuri mitään miten traktori toimii työnteossa, mutta tykkäsin massikasta näin nopealla testauksella!!
Muuten, CNH koneiden etuakseliongelmat näkyy olevan tosi ongelma. Kuullut olen tästä usealta sortilta, ja nyt siittä esimerkkijuttu täällä: http://www.pottupellossa.fi/gallery/dis ... ment294253 Ei anna kovin luotettavaa kuvaa
On kertakaikkiaan komea traktori, ohjaamosta on hyvä näkyväisyys. Ohjaamo on kyllä avara sikäli, ja ei ole pahameluinen. Melkein piti kuulostella startatessa, että käykö moottori (perkins).
Dyna 4 vaihteisto on kyllä erikoinen, seuraava hyppy tekniikassa onkin varmasti portaaton, ei ole keppejä eikä tarvitse missään välissä kytkintä (eihän tosin nuhvikaan kuin alkulähdössä ja suuntaa vaihtaessa kun osaa homman). Suunnanvaihto on pehmeä (säädettävä pot.metrillä), mutta valtraan nähden se suunnanvaihtoviiksi ei ole niin hyvä sekä parkkijarru on edelleen erillisvivulla. Ohjaamo muuten on helppo muokata taakseajoon soveltuvaksi, aika isot tilat taakse mahdollista rakentaa helposti ja tukirakenteita muuttamatta! Vaan muutenhan se ei metsäajoon sovellu, kauhea letku ja putkihässäkkä siellä rungon ja kopin välissä, tosin helppo pestä vrt. valtrat ja muut kun sinne väliin näkee ja mahtuu suihkuttamaan.
Etuakseli on siro, valmistajasta ei ole tietoa kun tyyppikilvessä luki beauveaus agco!?
Kone oli ketterämpi mitä A valtra.
Laadukkaan oloinen kone varmasti, ja mainio traktori. Lokasuojan ja renkaan väliin mahtuu ketjut mainiosti, eikä ollut irtosähköjohtoja siellä vaaravyöhykkeellä (kuten new hollandissa).
Pitäisi päästä koeajamaan vähän paremmin, työnääressä. Pari pyöräytystä pihalla ei kerro juuri mitään miten traktori toimii työnteossa, mutta tykkäsin massikasta näin nopealla testauksella!!
Muuten, CNH koneiden etuakseliongelmat näkyy olevan tosi ongelma. Kuullut olen tästä usealta sortilta, ja nyt siittä esimerkkijuttu täällä: http://www.pottupellossa.fi/gallery/dis ... ment294253 Ei anna kovin luotettavaa kuvaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- VeeWee
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 50
- Liittynyt: 30 Elo 2009, 11:54
- Konekalustoani: Ford 4500, Nuffield "kootut teokset"
- NLCF r.y jäsen Nro: 399
- Paikkakunta: Salo
Eno kepitti 110 viiattia suuremmalle jyrsinkylvöyhdistelmän edessä,että kyllä se ainakin kovemmalta kuskilta onnistuu.Nuffieldmaster kirjoitti:Nyt kun taas näistä ikälopuista koneista jo päästiin puhumaan uusien traktorien ketjussa, niin olettekote ajaneet täysin kunnossa olevalla Synchro Leylandilla? Minä en ole muuta traktoria vielä ajanut, jossa pykällys onnistuu peltovaihteilla kyntötyössä ilman vedon katkeamista niin lyhyeksi aikaa, että traktori on vielä liikkeessä kun kytkimen nostaa. Leylandilla se onnistuu ja paikkaa pikavaihteen puutetta huomattavasti. Onnistuisiko natiaisella tai fiatilla vastaava?
Ettei olis etuakseleiden osien valutyöt ulkoistettu jonnekkin turkkiin?
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
En ole kullu kyllä etuakseliongelmista näissä pienemmissä ollenkaan,nämä ketterämmät akselithan tuli 1990 ja ovat lähes samana vieläkin,110-90 jänis mallissa oli jo sama akseli,miten ne on rikkoontunu ilomantsissa?
Toki kaikki rikki saa kun tarpeeksi paljon käyttää väärin.
Tämän kylän suurimmat urakat on kolmen tuollaisen casen hallussa ja kyllä urakoitsija on saanu noilla työnsä tehtyä,etukuormaaja vielä osassa,joissain koneissa pyöränlaakereita on pumassa menny tiedostani turvesoilla,olisko tuossaki se menny ja kuskintollukka ajanu navan rikki hajanaisella laakerilla.
Toki kaikki rikki saa kun tarpeeksi paljon käyttää väärin.
Tämän kylän suurimmat urakat on kolmen tuollaisen casen hallussa ja kyllä urakoitsija on saanu noilla työnsä tehtyä,etukuormaaja vielä osassa,joissain koneissa pyöränlaakereita on pumassa menny tiedostani turvesoilla,olisko tuossaki se menny ja kuskintollukka ajanu navan rikki hajanaisella laakerilla.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
http://www.agrikoski.fi/images/OKRA%202008.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllähän se niin on että näissä italiatarissa oli jo toimivat nelivetoakselit silloin kun brittiläiset näki korkeintaan unta nelivedoista
Kyllähän se niin on että näissä italiatarissa oli jo toimivat nelivetoakselit silloin kun brittiläiset näki korkeintaan unta nelivedoista
- VeeWee
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 50
- Liittynyt: 30 Elo 2009, 11:54
- Konekalustoani: Ford 4500, Nuffield "kootut teokset"
- NLCF r.y jäsen Nro: 399
- Paikkakunta: Salo
1988 pupumallin satakympis ol kääntyvämpi akseli kuin edeltäjis,eivät antaneet lupaa poistaa rajoitinpulttejaV-M kirjoitti:En ole kullu kyllä etuakseliongelmista näissä pienemmissä ollenkaan,nämä ketterämmät akselithan tuli 1990 ja ovat lähes samana vieläkin,110-90 jänis mallissa oli jo sama akseli,miten ne on rikkoontunu ilomantsissa?
Toki kaikki rikki saa kun tarpeeksi paljon käyttää väärin.
Tämmönen o iskostun 10-vuotiaana mieleen,vierestä seuraten
Eikös noita viiatin akseleita säretty kuormaajakäytössä,vai miksi uudempiin tuli levylukko?
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 91
- Liittynyt: 11 Joulu 2008, 15:19
- Konekalustoani: 4/65 Nuffield, Chevy van 6.5TD, Yamaha Phazer GT 500, Wellcraft 195+OMC Ford 460/king cobra.
- Paikkakunta: Lappeenranta
Enolta meni tuon ikäluokan fiatista kaksi kertaa atuakseli, kuormaajakäytössä, mutten tiedä mikä sieltä petti. Toisaalta, samoilla kylillä himpun uudempi fiat, kesti hienosti astetta rajumpaa käyttöä. En vaan muista mitä koneita ne oli. Uudempi saattoi 0lla 80-90, ja siinä oli mekaaninen suunnanvaihtaja, vanhemmassa sitä ei tainnu olla.
Nuffield 4/65 etukuormaajalla ja muita pärpättimiä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Tämän kylän 90-sarjan fiiattien viat voidaan lukea yhden käden sormilla, yksi 70-90 meinas palaa oikein komeasti jostain kojetaulun alta lähteneestä mysteeristä. Tästä tehtiin traktori vielä, suurimmat vauriot tuli kun kone väkivalloin hinattiin pihalle sammutukseen navetasta. 80-90 alimitoitettu kytkin, tuhat tuntia per levy. (tosin käyttäjästäkin johtuvaa..) Yleisesti aika kovaa rautaa. Kovimmassa fiiattitalossa siirryttiin hollandiin tsa:n myötä, eikä tykätty..
MF 5400-sarjan neloskoneissa on Danan valmistama etuakseli.Nollaan loppuvat mallit 5420 -30-50 ovat uutta sarjaa,valuosat täysin erilaisia kuin vanhemmissa -45-55 yms malleissa.Vaihteiston toiminta kuitenkin sama dyna-4 ja ohjaamo sama.
3DL -60,4DM-61
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
20 000 € olisi verollinen väliraha, jos vaihtaisi uuteen A93:een, jossa etukuormain varustein, ilmastointi, ilmapenkki, vakionopeus/työkierrosmuisti yms... Ja toki vakiona sähkönostolaite ja sähkösuunnanvaihdin. 3v takuulla...
Pistää miettimään
Pistää miettimään
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Et ole kuitenkaan 6000-sarjan hitechiä ajatellut, euroopan tuontina.. Haittapuolena stanadynen pumput (kuten kotona 6800:ssakin) Jäisi vielä remonttirahaakin kun suoralla kaupalla tuon nykyisen myisit. Kuluvia osia ei ole muita kuin hydraulipumppu sekä pikavaihteen pakat. Todella siistin ja huolletun oloisia koneita. Mm. 05-sarjalaiset näyttävät vieläkin kuin pakasta vedetyiltä vaikka ovatkin osittain jopa 15 000 tuntia ajettuja. Sinällään en nollavitosiin suosittele koskemaan, tuon varaosahuollon suhteen.. Takavetoinen 805 kyllä kelpaisi kylvökoneen ja ruiskun eteen, en sillä sano.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
kolmetonnine kirjoitti:Et ole kuitenkaan 6000-sarjan hitechiä ajatellut, euroopan tuontina.. Haittapuolena stanadynen pumput (kuten kotona 6800:ssakin) Jäisi vielä remonttirahaakin kun suoralla kaupalla tuon nykyisen myisit. Kuluvia osia ei ole muita kuin hydraulipumppu sekä pikavaihteen pakat. Todella siistin ja huolletun oloisia koneita. Mm. 05-sarjalaiset näyttävät vieläkin kuin pakasta vedetyiltä vaikka ovatkin osittain jopa 15 000 tuntia ajettuja. Sinällään en nollavitosiin suosittele koskemaan, tuon varaosahuollon suhteen.. Takavetoinen 805 kyllä kelpaisi kylvökoneen ja ruiskun eteen, en sillä sano.
Pitäisi ottaa 8000h ajettu jos meinaisi edes päikseen A-sarjan vaihtaa rahalla!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Ei noissa sähkötunnillisissa ne tunnu.. Kalleimmat ajot kuitenkin takana jo Kuormaajaa jos ei ole niin mp-liftiltä tai ismeltä saa parempaa tavaraa hintalaadultaan kuin nuo ruåttalaiset kuormaajat. Vai olenko jäänyt jostain paitsi noiden aakkosten hinnoittelun suhteen, kun omasta mielestäni ovat poskettoman kalliita vrt uusien sellaisten hinta. Niinkuin kaikki kotimaiset..
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vaihtokoneelle laskettu melkein 40k€ vaihtoarvoa...
Jos myymään lähtisi, niin epäilen, että 25000-28 000 € on hinta jolla se pihasta lähtee, ei yli 30 kannata edes haaveilla realistisilla myyntiajoilla. Ongelma kun on, ettei ole varaa millään pitää 2 konetta pihassa. Sehän se ajaa liikkeisiin uutta tinkaamaan... Voisihan sitä saada pyytää vaikka 35 t€, mutta se saattaa vuoden seistä pihassa... ei perkale kestä lompsa moista...
Jos myymään lähtisi, niin epäilen, että 25000-28 000 € on hinta jolla se pihasta lähtee, ei yli 30 kannata edes haaveilla realistisilla myyntiajoilla. Ongelma kun on, ettei ole varaa millään pitää 2 konetta pihassa. Sehän se ajaa liikkeisiin uutta tinkaamaan... Voisihan sitä saada pyytää vaikka 35 t€, mutta se saattaa vuoden seistä pihassa... ei perkale kestä lompsa moista...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Taitaahan se olla niin että vaihtokoneen hyvitys "yläkanttiin" on sama kuin suoran kaupan alennus.
Mikäli P-A:t kasvaisi kotitilalla eläköityvien maiden vuokraamisella niin toiseksi koneeksi 8000-srj bossin pumpulla.
6800 ja 8400 ajaisi niin pitkälle että maapallolta öljy loppuu..
Mikäli P-A:t kasvaisi kotitilalla eläköityvien maiden vuokraamisella niin toiseksi koneeksi 8000-srj bossin pumpulla.
6800 ja 8400 ajaisi niin pitkälle että maapallolta öljy loppuu..