Laadukas pikkutraktori
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Niin tekee,ja ja laskentatavasta riippuu tuntikulutus myös,tuossakin jaoin neljälle tunnille tuon niin teki 12,5 litraa,mutta jos jakaa sillä mitä tuntimittari oikeasti näyttää se on 5 h olis kulutus jo vain tasan kymmenen sitten.
Me ajetaan täällä ihan yleisesti 200km maantieajoa samalle päivälle,pitäjän pituus on reipas 150 km halkaisijaltaan,maantieajokulutus on mitattu sen sataan kertaan ja aina ajetaan täysillä,DB pohjaiset 6 sylinteriset caset vei kevyellä kurormituksella aikalailla 10 litraa/h,7-8 litran välimaastoon päästään esim. John Deeren ja Fiatagrin 80 heposilla,taas valmet 705 vie omalla painolla reilut 12 litraa/h. ,nuori poika ajaa sillä tyhjänä hupia,takapotku vielä
Se oli yllätys että pihi 1394 HS case vie tiellä täysillä ajettaessa kumminki löpöä 9 litran paikkeille ja töissä pääsee tosi vähillä lukemilla.
Me ajetaan täällä ihan yleisesti 200km maantieajoa samalle päivälle,pitäjän pituus on reipas 150 km halkaisijaltaan,maantieajokulutus on mitattu sen sataan kertaan ja aina ajetaan täysillä,DB pohjaiset 6 sylinteriset caset vei kevyellä kurormituksella aikalailla 10 litraa/h,7-8 litran välimaastoon päästään esim. John Deeren ja Fiatagrin 80 heposilla,taas valmet 705 vie omalla painolla reilut 12 litraa/h. ,nuori poika ajaa sillä tyhjänä hupia,takapotku vielä
Se oli yllätys että pihi 1394 HS case vie tiellä täysillä ajettaessa kumminki löpöä 9 litran paikkeille ja töissä pääsee tosi vähillä lukemilla.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Eihän se kyntötyö ja tieajo kärrin kanssa ole sama asia kulutuksen suhteen. Kynnössä on jatkuva vastus ja vedätys, sekä luistoa. Tieajossa ei vedätetä esimerkiksi vastusta vasten vaan usein tieajo sujuu puoliteholla.
Valmetin 05 sarja on janoinen, samoin tuon A:nkin kone, mutta jos malttaa pitää kierrokset työssä alta 1600, ja käyttää vääntöreserviä hyväkseen tiukemmassa paikassa niin minusta vähällä menee. Sen kyllä myönnän, että jos kierrokset ylittää 2000 niin polttoaineen kulutuksen vrt. kierrokset alta 1600 rpm, saa kertoa piillä. Kierre tankissa käy. Itse ajankin siirtoajot maltillista 30:a kymppiä ja kierrokset siellä 1800 - 1900 siinä ei vielä vie suhteettomasti.
Valmetin 05 sarja on janoinen, samoin tuon A:nkin kone, mutta jos malttaa pitää kierrokset työssä alta 1600, ja käyttää vääntöreserviä hyväkseen tiukemmassa paikassa niin minusta vähällä menee. Sen kyllä myönnän, että jos kierrokset ylittää 2000 niin polttoaineen kulutuksen vrt. kierrokset alta 1600 rpm, saa kertoa piillä. Kierre tankissa käy. Itse ajankin siirtoajot maltillista 30:a kymppiä ja kierrokset siellä 1800 - 1900 siinä ei vielä vie suhteettomasti.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Tuli mieleen vielä rengastus. Ristikudosrenkaan polttoaineen kulutus on kuulemma kolmanneksen suurempi upottavissa olosuhteissa kuin vyörenkaan.
Nokian Renkaat on mitannut MTT Vakolassa renkaiden polttoaineenkulutusta. Erot ovat enimmillään kymmenisen prosenttia. Tässä tarkoitetaan ilmeisesti saman tyyppisiä renkaita, mutta eri merkkejä. Lähteenä uusin Koneviesti.
Nokian Renkaat on mitannut MTT Vakolassa renkaiden polttoaineenkulutusta. Erot ovat enimmillään kymmenisen prosenttia. Tässä tarkoitetaan ilmeisesti saman tyyppisiä renkaita, mutta eri merkkejä. Lähteenä uusin Koneviesti.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jep, luiston merkitys on huomattava.
Mutta nyt puhuttiin taas isoista ja vanhoista koneista, minkälaisia kulutuslukemia lie uusissa päästö-"ivecoissa"? Eikös iveco ole fpt nykyään? onkos european engine alliancen koneet ivecoita vai mitä? Niitä taitavat myös käyttää cnh:n traktoreissa?
Mutta nyt puhuttiin taas isoista ja vanhoista koneista, minkälaisia kulutuslukemia lie uusissa päästö-"ivecoissa"? Eikös iveco ole fpt nykyään? onkos european engine alliancen koneet ivecoita vai mitä? Niitä taitavat myös käyttää cnh:n traktoreissa?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
tuosta polttoaeneen kulutuksesta sanosin sen verran että jos maksaja on tiijossa voepi ajella vaekka 1000 kierroksella mutta miten se voe viijä vähemmän 100/km jos siihen männöö aekoo 3,5/h kuin jos tääsillä ajaissa2/h tunti taksa sama kummalakin. on sama homma kun siästetään 50 kenkii kun kävellään pitkillä askelilla niin satasen hoosut siinä reppee.
aja millä ajat mutta majorilla loput
- VeeWee
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 50
- Liittynyt: 30 Elo 2009, 11:54
- Konekalustoani: Ford 4500, Nuffield "kootut teokset"
- NLCF r.y jäsen Nro: 399
- Paikkakunta: Salo
Ei oo nuhveltilla tullu tehtyä töitä,mutta äiteen kotipaikkaan 70-luvun taitteessa kun aloitettiin kuivurin rakantaminen,niin 460 oli vanajan pohjalle tehtyjen kärryjen edessä soran ajossa. Silloin uutukainen 178mp oli perälevyn edessä ja letkut lyötiin kiinni kippauksen ajaksi,tuolloin kun ei ollut vielä hydraulipumppua vaihdettu.
Nuffi oli kova sana kärryn ja äkeen edessä,jarrut ois tietty olleet poikaa.
81 tai 82 eno osti oman 4-vetotraktorin 880/5dt,aikamoinen kierroskone,mutta ei esim. 702S-nelikolla ollut kynnöllä mitään jakoa.
Maat kyllä aika tiukan savisia ja tuolloin märkiä syksyjä,että kevyemmissä oloissa ois viiatti voinut olla aika syöppökin.
Satakympillä tuli itekkin hiukan kurvailtua,ei se nyt niin kovin nälkäiseltä vaikuttanut
1055/56,699,3080,805 ja 905 joita kylällä oli eivät pärjänneet työsuoritteissa,lykkäsivät vain sankan sauhupilven,eivätkä pysyneet perässä.
Nuffi oli kova sana kärryn ja äkeen edessä,jarrut ois tietty olleet poikaa.
81 tai 82 eno osti oman 4-vetotraktorin 880/5dt,aikamoinen kierroskone,mutta ei esim. 702S-nelikolla ollut kynnöllä mitään jakoa.
Maat kyllä aika tiukan savisia ja tuolloin märkiä syksyjä,että kevyemmissä oloissa ois viiatti voinut olla aika syöppökin.
Satakympillä tuli itekkin hiukan kurvailtua,ei se nyt niin kovin nälkäiseltä vaikuttanut
1055/56,699,3080,805 ja 905 joita kylällä oli eivät pärjänneet työsuoritteissa,lykkäsivät vain sankan sauhupilven,eivätkä pysyneet perässä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kukaan ei ole vieläkään oikein kommentoinut uutta ämäffää (5400 sarjaa) eikä deutsia eikä fendtiäkään??
Eikä edes uusien fpt koneellisten new hollandien kulutusta?
Eräs NH mies sanoi, että aika paljon on nyykkäreissä anturi ja sähkövikaseisokkeja, aivan kuten italialaisissa autoissa
Eikä edes uusien fpt koneellisten new hollandien kulutusta?
Eräs NH mies sanoi, että aika paljon on nyykkäreissä anturi ja sähkövikaseisokkeja, aivan kuten italialaisissa autoissa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niinhän se on, huonoja puolia (remontteja,seisokkeja) kyllä shellin baarissa puhutaan,
ei niinkään niitä hyviä puolia.
En NH/Casea sulkisi pois mitenkään, joissain tietyissä malleissa oli omat ongelmansa, lähinnä kaikki nekin on takuuaikana korjailtu...
(siksi, kun oli koneille kova kysyntä myynnin takia, ja tehtaalta tuli niinä vuosina ns. raakileita ulos, LAADUNVALVONTA! hiukan petti)
ei niinkään niitä hyviä puolia.
En NH/Casea sulkisi pois mitenkään, joissain tietyissä malleissa oli omat ongelmansa, lähinnä kaikki nekin on takuuaikana korjailtu...
(siksi, kun oli koneille kova kysyntä myynnin takia, ja tehtaalta tuli niinä vuosina ns. raakileita ulos, LAADUNVALVONTA! hiukan petti)
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tänään haastelin kylällä erään palstaa lukevan, mutta ei rekisteröityneen kanssa, ja hän tokaisi naurahtaen tästä keskustelusta, että otsikko kertoo puhuttavan laadukkaasta pikkutraktorista, mutta mitä ihmettä ne valtrat, fiatit, setorit, ursukset ja pelarukset tässä keskustelussa tekee
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Tarkoittaa varmaan niitä suuria rumiluksia joita ei kiinteistön pihalla saa kääntymään.
No onhan tuossa sentään Fiiatista ollut juttua myös pienemmistä malleista sekä yritystä Farmerista ynnä massikasta.
No onhan tuossa sentään Fiiatista ollut juttua myös pienemmistä malleista sekä yritystä Farmerista ynnä massikasta.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Eikös se ole hyvä vaan että keskustelut rönsyilee hieman, tulee juttua ja mielenkiintoista seurattavaa päivittäin
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
nelosnuhvi kirjoitti:Eikös se ole hyvä vaan että keskustelut rönsyilee hieman, tulee juttua ja mielenkiintoista seurattavaa päivittäin
Näin minä asian näkisin, kiinnostavaa luettavaa kuitenkin, ja AKTIIVINEN keskustelu, kukaan tuskin perunaa vielä nenäänsä vetänyt tästä...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
jusape kirjoitti:nelosnuhvi kirjoitti:Eikös se ole hyvä vaan että keskustelut rönsyilee hieman, tulee juttua ja mielenkiintoista seurattavaa päivittäin
Näin minä asian näkisin, kiinnostavaa luettavaa kuitenkin, ja AKTIIVINEN keskustelu, kukaan tuskin perunaa vielä nenäänsä vetänyt tästä...
Ei varmasti olekkaan, iloa ja riemua on tästä ketjusta ollut varmasti lukijoille
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
http://www.konedata.net/Traktorit/McCormickX60-20.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Brittiläisen Internationalin tarina jatkuu Italiassa, kun McCormickin eniten myyty mallisto eli CX-sarja korvattiin X60-sarjalla keväällä 2011.
Aika hieno saavutus sinänsä, yli neljäkymmentä vuotta pikku askeleiden ja jopa tuotemerkkien vaihtumisien jälkeen ollaan tässä. Kuinkahan kauan paljon parjatun Brittinatikan tarina jatkuu? Tuleekohan 50 vuotta täyteen? Aika hyvin joka tapauksessa! Moni merkki ja malli on tullut tiensä loppuun tuossa ajassa. Natiaisessa on vielä ainesta ilmeisesti. Paljon kehutut Casen David Browneihin perustuvien mallien valmistus on ollut muistoissa 25 vuoden ajan kohta. Tietysti taavettimiehien mielestä ne olivat paljon parempia malleja...
Itsellä tulee kyllä mieleen New Hollannin vanhojen Fiat-mallien lisäksi vieläkin tämä Brittinatikkaan perustuva mallisarja, kaikesta niihin liitetyistä kauhutarinoista huolimatta, itse olen kyllä tyytyväinen ollut tuohon 4230:seen. Tämä jos joku on pikkutraktori. Mutta kykenee yllättävän koviin suorituksiin, tuosta Vammas lavetille ja menoksi, ette usko kuinka helposti kulkee 10 - 11 tonnin kuorma. Noh, jokainen kehuu omiaan.
Brittiläisen Internationalin tarina jatkuu Italiassa, kun McCormickin eniten myyty mallisto eli CX-sarja korvattiin X60-sarjalla keväällä 2011.
Aika hieno saavutus sinänsä, yli neljäkymmentä vuotta pikku askeleiden ja jopa tuotemerkkien vaihtumisien jälkeen ollaan tässä. Kuinkahan kauan paljon parjatun Brittinatikan tarina jatkuu? Tuleekohan 50 vuotta täyteen? Aika hyvin joka tapauksessa! Moni merkki ja malli on tullut tiensä loppuun tuossa ajassa. Natiaisessa on vielä ainesta ilmeisesti. Paljon kehutut Casen David Browneihin perustuvien mallien valmistus on ollut muistoissa 25 vuoden ajan kohta. Tietysti taavettimiehien mielestä ne olivat paljon parempia malleja...
Itsellä tulee kyllä mieleen New Hollannin vanhojen Fiat-mallien lisäksi vieläkin tämä Brittinatikkaan perustuva mallisarja, kaikesta niihin liitetyistä kauhutarinoista huolimatta, itse olen kyllä tyytyväinen ollut tuohon 4230:seen. Tämä jos joku on pikkutraktori. Mutta kykenee yllättävän koviin suorituksiin, tuosta Vammas lavetille ja menoksi, ette usko kuinka helposti kulkee 10 - 11 tonnin kuorma. Noh, jokainen kehuu omiaan.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
1972 lanseerattiin 502 Valmet. Tuota A-sarjan kytkinremonttia tehdessä tuli vain mieleen, että pitkään on sama konsepti pelannut (tai siis toisaalta ei)tommi kirjoitti:http://www.konedata.net/Traktorit/McCormickX60-20.htm
Brittiläisen Internationalin tarina jatkuu Italiassa, kun McCormickin eniten myyty mallisto eli CX-sarja korvattiin X60-sarjalla keväällä 2011.
Aika hieno saavutus sinänsä, yli neljäkymmentä vuotta pikku askeleiden ja jopa tuotemerkkien vaihtumisien jälkeen ollaan tässä. Kuinkahan kauan paljon parjatun Brittinatikan tarina jatkuu? Tuleekohan 50 vuotta täyteen? Aika hyvin joka tapauksessa! Moni merkki ja malli on tullut tiensä loppuun tuossa ajassa. Natiaisessa on vielä ainesta ilmeisesti. Paljon kehutut Casen David Browneihin perustuvien mallien valmistus on ollut muistoissa 25 vuoden ajan kohta. Tietysti taavettimiehien mielestä ne olivat paljon parempia malleja...
Itsellä tulee kyllä mieleen New Hollannin vanhojen Fiat-mallien lisäksi vieläkin tämä Brittinatikkaan perustuva mallisarja, kaikesta niihin liitetyistä kauhutarinoista huolimatta, itse olen kyllä tyytyväinen ollut tuohon 4230:seen. Tämä jos joku on pikkutraktori. Mutta kykenee yllättävän koviin suorituksiin, tuosta Vammas lavetille ja menoksi, ette usko kuinka helposti kulkee 10 - 11 tonnin kuorma. Noh, jokainen kehuu omiaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.