Laadukas pikkutraktori
Valvoja: automies560
Mutta kyllä Brittinatikkaa on enemmän jäljellä McCormickissa, mitä 502:sta on A-sarjassa. Liekkö muuta samaa osaa A-laisessa kuin moottorin kyljessä saman oloinen hydraali-mötikkä, onko se suodatinkotelo vai mikä? McCormickeissa lienee vielä vaihteisto suurimmaksi osaksi, vetoakselit, tasauspyörästö, jarrut, ulosotto, vaihteiston valukuoret, ronkat, nostolaite, hydrauliikka suoraan -70 luvun alusta.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
No niin näyttää natikka jatkuvan siellä,taitaa fiatin etuakseli ollla kuvasta ja lukosta päätellen,missähän tehdas sijaitsee?
Miksei saisi puhua zetorista,fiatista jne.nehän on tätäpäivää,NH vaan nimi fiatilla,tilasin osia yhteen taavetin carraroon,niitä ei enää saanu muuten kun Marjakangas teetti carraron tehtaalla,kas kummaa Carraron varaosa,pussissa teksti kuuluu fiat yhtymään,eli tuo farmer voimansiirto kumminki on nyt todennäköisesti fiatin peruja niinkun ovat sen koeajaneet todenneet,tehdään vaan carraron tehtaalla.
Niinkun täällä on todettu,hyviäkin pikkutraktoreita on,ne vaan pitää nähdä ja se ei jokapojalla onnistukaan, JD,NH,MFjne...siinä muutama alkuun
Pojilla meni liikenneonnettomuudessa nyyhollanti poikki ,vahinkotarkastaja oli tutkinu koneen ja lunastivat sen pois,tarkastaja oli kertoillu että on se menny älyttömäksi tämä touhu nykyään,traktoreiden tuotekehitys maksatetaan isännillä ja isännät ottaa keskeytymisvakuutuksia koneisiin ja heti kun takuu menee umpeen,maksatus siirretään vakuutusyhtiölle,tässä oli kertonu järjestyksen mikä merkki ylivoimasesti pahin vikaantuja ensimmäisen vuoden jälkeen,mikä toiseksi pahin jne.se on järkytys monelle kuulla,mutta jääköön tässä yleisesti kertomatta,puhelimessa voin kertoa jos joku haluaa tietää,mutta tämä lunastukseen menny konemerkki oli saanu kiitosta,näitä on vaan yksittäistapauksia keskeytymisvakuutuksien piikkiin vikaantuneista koneista , ehkä Jusapen kommentti voi pitää paikkansa,maahantuoja korjaa ne vikaantuneet yksilöt takuun piikkiin takuuaikana.
Miksei saisi puhua zetorista,fiatista jne.nehän on tätäpäivää,NH vaan nimi fiatilla,tilasin osia yhteen taavetin carraroon,niitä ei enää saanu muuten kun Marjakangas teetti carraron tehtaalla,kas kummaa Carraron varaosa,pussissa teksti kuuluu fiat yhtymään,eli tuo farmer voimansiirto kumminki on nyt todennäköisesti fiatin peruja niinkun ovat sen koeajaneet todenneet,tehdään vaan carraron tehtaalla.
Niinkun täällä on todettu,hyviäkin pikkutraktoreita on,ne vaan pitää nähdä ja se ei jokapojalla onnistukaan, JD,NH,MFjne...siinä muutama alkuun
Pojilla meni liikenneonnettomuudessa nyyhollanti poikki ,vahinkotarkastaja oli tutkinu koneen ja lunastivat sen pois,tarkastaja oli kertoillu että on se menny älyttömäksi tämä touhu nykyään,traktoreiden tuotekehitys maksatetaan isännillä ja isännät ottaa keskeytymisvakuutuksia koneisiin ja heti kun takuu menee umpeen,maksatus siirretään vakuutusyhtiölle,tässä oli kertonu järjestyksen mikä merkki ylivoimasesti pahin vikaantuja ensimmäisen vuoden jälkeen,mikä toiseksi pahin jne.se on järkytys monelle kuulla,mutta jääköön tässä yleisesti kertomatta,puhelimessa voin kertoa jos joku haluaa tietää,mutta tämä lunastukseen menny konemerkki oli saanu kiitosta,näitä on vaan yksittäistapauksia keskeytymisvakuutuksien piikkiin vikaantuneista koneista , ehkä Jusapen kommentti voi pitää paikkansa,maahantuoja korjaa ne vikaantuneet yksilöt takuun piikkiin takuuaikana.
Tuolla kasataan:
ARGO TRACTORS S.p.A.
via Matteotti, 7
42042 Fabbrico (RE) Italia
Phone 0039 0522 656111
http://www.argotractors.com/contacts/en ... ch_us.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Etusivu:
http://www.argotractors.com/mcCormick/B ... rmick.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
ARGO TRACTORS S.p.A.
via Matteotti, 7
42042 Fabbrico (RE) Italia
Phone 0039 0522 656111
http://www.argotractors.com/contacts/en ... ch_us.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Etusivu:
http://www.argotractors.com/mcCormick/B ... rmick.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Japanilaiset ovat ainakin autoissa eurooppalaisia valovuosia laadukkaampia kauttarantain tekniikan pelaavuudessa, miten lie kubotat?
http://www.youtube.com/watch?v=GyXVESCSIe4 Sähkönostolaite puuttuu ja etuakseli on kuin belaruksesta mutta muuten näyttää näpäkältä pikkutraktorilta
http://www.youtube.com/watch?v=GyXVESCSIe4 Sähkönostolaite puuttuu ja etuakseli on kuin belaruksesta mutta muuten näyttää näpäkältä pikkutraktorilta
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 24 Maalis 2008, 19:15
- Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi
Tutkipa Joonas tarkemmin tuon Kubotan speksejä:
http://www.kubota.com/product/M100X/pdf ... x_spec.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Löytyy sähkönostolaite, 8-portainen powershift, sähköinen suunnanvaihto, Bi-Steer-ohjaus (tietyn kääntökulman ylittyessä etupyörät alkavat vetämään nopeammin => parempi kääntyvyys, ei tarvetta käyttää ohjausjarruja) jne. Viime vuonna oli Classic Tractorissa juttu brittiurakoitsijasta, jolla oli viisi Kubotaa kaikki kokoluokassa 100 - 140 hv ja oli erittäin tyytyväinen! Numeroa en muista, mutta kyllä minulla se lehti on tallessa.
Suomestahan näitä ei saa (ellei sitten erikoistilauksena?), mutta ainahan sitä voi koneen hakea vaikka Ruotsista tai Norjasta, siellä näitä on tarjolla!
http://www.kubota.com/product/M100X/pdf ... x_spec.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Löytyy sähkönostolaite, 8-portainen powershift, sähköinen suunnanvaihto, Bi-Steer-ohjaus (tietyn kääntökulman ylittyessä etupyörät alkavat vetämään nopeammin => parempi kääntyvyys, ei tarvetta käyttää ohjausjarruja) jne. Viime vuonna oli Classic Tractorissa juttu brittiurakoitsijasta, jolla oli viisi Kubotaa kaikki kokoluokassa 100 - 140 hv ja oli erittäin tyytyväinen! Numeroa en muista, mutta kyllä minulla se lehti on tallessa.
Suomestahan näitä ei saa (ellei sitten erikoistilauksena?), mutta ainahan sitä voi koneen hakea vaikka Ruotsista tai Norjasta, siellä näitä on tarjolla!
Ford Mondeo 2.0 TDCi 140hv STW -08 Titanium Business
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
Colorado Red
Ford Transit 2.0 TDDi 100hv "matkailuauto" -02, ajomäärä +680 tkm
Ajoin natiaisella kalkituskuonaa venäläisellä jousitelikärryllä tuolta terästehtaalta, kokonaispaino vaa'alla 16 500 -17 000kg. Yllättävästi kulkee, tainnut yhdessäkään vastamäessä alle 20 vauhti mennä, maantiekolmosella ja pikavaihde hitaalla pienin vaihde. Pattijoen kohdalla 8-tien rautatien ylityksessä nelonen ja pikavaihde pienellä. Eräällä peltotiellä on jyrkkä ylämäki, siitä ei noussut kuin neliveto ja tasauspyörästön lukko päällä: Paino loppui yksinkertaisesti vetokoneesta. Vähän sellaista vetoakselin katkomishommaa kun mäessä on vielä aika jyrkkä mutka. Kesti kuitenkin vaikka tiehen tuli melkoiset sutimisjäljet. Uskaltaisiko A-sarjalaisella tämmöisiä hommia?
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tuommoisissa ryskähommissa luottaisin ennemmin PERIenglantilaiseen tekniikkaan, varustettuna italialaisella etukulmanraaputtimella.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Leukkuako tuo tarkoittaa, PERIenglantilainen?
Saako siinä ennakoivasti lukkoa päälle? Olisi mielenkiintoista joskus kokeilla vetääkö samalla tavalla. Vaan eipä taida onnistua.
Saako siinä ennakoivasti lukkoa päälle? Olisi mielenkiintoista joskus kokeilla vetääkö samalla tavalla. Vaan eipä taida onnistua.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Olen joskus ajellu Englanninmallin casella soraa erittäin jyrkkiä vaaranrinneteitä myöten,kyllä se moottori vaan ihmeen hyvin jaksaa vetää,toinen huomionarvoinen seikka mitä täällä ei ole juuri käsitelty on vaihteiston porrastus,siitä löytyi aina sopivasti pienempää kun tarvi pykältää,ja sitä tarvetta oli,vaihteet kytkeyty kevyesti päälle,keppi oli vasemmalla,taas DB pohjaisissa on kolmiportainen päävaihde suurin loikin,se ei ole kotona tuollaisissa töissä,ihmeellinen porrastus on monissa muissakin englantilaisissa vaihteistoissa.
Nykyinen traktorini on onnistunut vaihteiston porrastuksen osilta,ei taida juuri tasaisempaa porrastusta monessa mekaanisessa olla olla.
Olin puunajossa illan,kyllä tarvi monesti 100 prosenttista nelivetoa jälleen,mitenhän pärjäis jos joutus kolmivetosiin takasi ,noh sanotaan että kaikkeen tottuu.
Ainahan Kubota on laatukone ollu,vaikka toyota ei sitä autona enää olekkaan .
http://www.youtube.com/watch?v=q_9TBJ3pKJI" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossaki tosi hyvin porrastettu vaihteisto,ei ole loikkia,vaikka ikää koneella jo on.
Nykyinen traktorini on onnistunut vaihteiston porrastuksen osilta,ei taida juuri tasaisempaa porrastusta monessa mekaanisessa olla olla.
Olin puunajossa illan,kyllä tarvi monesti 100 prosenttista nelivetoa jälleen,mitenhän pärjäis jos joutus kolmivetosiin takasi ,noh sanotaan että kaikkeen tottuu.
Ainahan Kubota on laatukone ollu,vaikka toyota ei sitä autona enää olekkaan .
http://www.youtube.com/watch?v=q_9TBJ3pKJI" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossaki tosi hyvin porrastettu vaihteisto,ei ole loikkia,vaikka ikää koneella jo on.
Levitin masuunikuonat jo ennenkin puheena olleella kaverin Valtra 8050:sellä. En edes yrittänyt natiaisella, takapyörissä olevilla ketjuilla varustettu Valtrakin jäi sutimaan venäläisen kalkinlevitysvaunun edessä, lunta on vielä sen verran ja eilen se oli kovaa! Noita Valtrojahan on moitittu paljon lukkojen puutteesta, olisipa hienoa joskus kokeilla sellaista 100% hammaslukkoa!
Tuossa minun natiaisessa on se pikavaihde, joka tekee laatikon porrastuksesta entistäkin paremman, vaihdevälit ovat tasaiset ja tiheät ja pienemmälle vaihto pikavaihteen kilpikonnan kautta pitää moottorin kierroksilla sopivasti. Napsauttaa vaan jäniksen päälle kun pienentää mekaanista pykälää, ja jne.. Vaihdekeppi on oikealla lyhyt tumppi, mutta ei erityisen liukas, kuitenkin rauhallisella harkinnalla menee vaihteet päälle aina vauhdin pysähtymättä tai kurahtelematta. 8050:sessä paljon hankalammat, puhumattatakaan kaverin II koneesta MF 4370:sestä, jossa on Belarusmainen toista metriä pitkä seiväs, jota saa lumpsutella edestakaisin kämmenet jännityksestä märkänä että meneekö synkrot, vaihteiston kuuluisa jousi, vai vaihde pykälään.
Tuossa minun natiaisessa on se pikavaihde, joka tekee laatikon porrastuksesta entistäkin paremman, vaihdevälit ovat tasaiset ja tiheät ja pienemmälle vaihto pikavaihteen kilpikonnan kautta pitää moottorin kierroksilla sopivasti. Napsauttaa vaan jäniksen päälle kun pienentää mekaanista pykälää, ja jne.. Vaihdekeppi on oikealla lyhyt tumppi, mutta ei erityisen liukas, kuitenkin rauhallisella harkinnalla menee vaihteet päälle aina vauhdin pysähtymättä tai kurahtelematta. 8050:sessä paljon hankalammat, puhumattatakaan kaverin II koneesta MF 4370:sestä, jossa on Belarusmainen toista metriä pitkä seiväs, jota saa lumpsutella edestakaisin kämmenet jännityksestä märkänä että meneekö synkrot, vaihteiston kuuluisa jousi, vai vaihde pykälään.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt kun taas näistä ikälopuista koneista jo päästiin puhumaan uusien traktorien ketjussa, niin olettekote ajaneet täysin kunnossa olevalla Synchro Leylandilla? Minä en ole muuta traktoria vielä ajanut, jossa pykällys onnistuu peltovaihteilla kyntötyössä ilman vedon katkeamista niin lyhyeksi aikaa, että traktori on vielä liikkeessä kun kytkimen nostaa. Leylandilla se onnistuu ja paikkaa pikavaihteen puutetta huomattavasti. Onnistuisiko natiaisella tai fiatilla vastaava?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- kyppa85
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 25
- Liittynyt: 10 Helmi 2011, 19:58
- Konekalustoani: Leyland 802, Leyland 482, Valtra N92, Kubota L5030, Valtra N141, Valtra T170, Valmet 602-2,Deutz Fahr DX 4.30 -84
- NLCF r.y jäsen Nro: 337
- Paikkakunta: Ulvila
- Viesti:
Ja takas uudempiin traktoreihin:
Meillä on kiinteistöhuollossa Valtra N92 ja CaseIH 5130 Maxxum Plus sekä apuna kaksi kubotaa,ST-30 ja L5030.
Ennen tota 92:sta kiinteistöhuollossa oli -03 Valtra A75, oli vähän puhditon auraushommaan, mekaaninen suunnanvaihdin ja etukuormainkahva vasemmalla puolella-> ei mikään ergonomian huippu. Se pitikin sitten vaihtaa A92:een, mutta päädyttiinkin pikkuännään, ja kyllä se tossa aurauksessa ja hiekotuksessa on mainio kone. Kääntymään se on vähän kankea, auraustuista johtuen, mutta muuten Roten nivelauralla kova kone pahaa maailmaa vastaan talvella. Kyllä tollasessa kiinteistöhuoltotraktorissa on ehdoton toi hydraulinen suunnanvaihdin, jollanen on molemmissa, Valtrassa ja Maxxumissa. Hintaluokka toki kipuaa näissä traktoreissa aika ylös enkä tie onko toi pikkuännäkään ny enää "pikkutraktori", meillä on vaan pääasiallinen kiint.huoltokone. Casen etuja on kohtuu kompaktit ulkomitat kuutoskoneelliseks sekä uskomaton ketteryys.
Meillä on kiinteistöhuollossa Valtra N92 ja CaseIH 5130 Maxxum Plus sekä apuna kaksi kubotaa,ST-30 ja L5030.
Ennen tota 92:sta kiinteistöhuollossa oli -03 Valtra A75, oli vähän puhditon auraushommaan, mekaaninen suunnanvaihdin ja etukuormainkahva vasemmalla puolella-> ei mikään ergonomian huippu. Se pitikin sitten vaihtaa A92:een, mutta päädyttiinkin pikkuännään, ja kyllä se tossa aurauksessa ja hiekotuksessa on mainio kone. Kääntymään se on vähän kankea, auraustuista johtuen, mutta muuten Roten nivelauralla kova kone pahaa maailmaa vastaan talvella. Kyllä tollasessa kiinteistöhuoltotraktorissa on ehdoton toi hydraulinen suunnanvaihdin, jollanen on molemmissa, Valtrassa ja Maxxumissa. Hintaluokka toki kipuaa näissä traktoreissa aika ylös enkä tie onko toi pikkuännäkään ny enää "pikkutraktori", meillä on vaan pääasiallinen kiint.huoltokone. Casen etuja on kohtuu kompaktit ulkomitat kuutoskoneelliseks sekä uskomaton ketteryys.
Leyland Tractors - Synchro Goes Turbo
Fiatin 80 ja 90-sarjassa on ainakin minusta liukas laatikko. Tuo 80-sarjalaisen keskikeppinen on tosi hyvä laatikko, pykälät menee tosi hyvin päälle. Porrastus on kanssa minusta hyvä.Nuffieldmaster kirjoitti:Nyt kun taas näistä ikälopuista koneista jo päästiin puhumaan uusien traktorien ketjussa, niin olettekote ajaneet täysin kunnossa olevalla Synchro Leylandilla? Minä en ole muuta traktoria vielä ajanut, jossa pykällys onnistuu peltovaihteilla kyntötyössä ilman vedon katkeamista niin lyhyeksi aikaa, että traktori on vielä liikkeessä kun kytkimen nostaa. Leylandilla se onnistuu ja paikkaa pikavaihteen puutetta huomattavasti. Onnistuisiko natiaisella tai fiatilla vastaava?
90-sarjaisessa on kokemusta käytetystä ja uudesta. Käytetyssä menee vaihteet hyvin "silmään", mutta tossa uudessa 110:ssä on vähä tahmea vaihteisto vieläkin, vaikka on jo 400 tuntia ajettu. Tosin on tuokin parantunut tuntien myötä.
Synchro Lellulla en ole ajellu, mutta uskon että siinäkin vaihteisto toimii kuin ajatus. Minusta on vähä turhaa vertailla 70/80-luvun traktoria 2000 luvun koneisiin. Koneet on kehittyneet niin hurjasti, monessa suhteessa hyvään suuntaan. Nykyään ei ole kauheaa tarjontaa tuossa alle 100hv kategoriassa, kotimainen taitaa olla siellä vahvoilla. Itse en ole vain kotimaisista traktoreista kovin vakuuttunut, joten kääntyisin jontikka, deutz tai massikan suuntaan. Nyyskäkin on varmaan potentiaalinen kunhan ei valitse karvalakki malleja.
Pääasia kuitenkin on että siellä kopissa jaksaa sen työpäivän olla ilman että niska ja niveliä särkee. Ja tietää että kun seuraava keikka tulee niin kone on varmasti lähtövalmiina!
- Hämis -
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
Myllyharjun tila
Hämeenkyrö
Nuffield 10/60 KKK
Nuffieldmaster kirjoitti:Oletteko ajaneet täysin kunnossa olevalla Synchro Leylandilla? Minä en ole muuta traktoria vielä ajanut, jossa pykällys onnistuu peltovaihteilla kyntötyössä ilman vedon katkeamista niin lyhyeksi aikaa, että traktori on vielä liikkeessä kun kytkimen nostaa. Leylandilla se onnistuu ja paikkaa pikavaihteen puutetta huomattavasti. Onnistuisiko natiaisella tai fiatilla vastaava?
Ei onnistu natikalla.
Taavetit ja Leukut ovat ikäloppuja ylivertaisuudestaan huolimatta, mutta -70 luvun natikka ja Fiiatti ilmeisesti eivät, koska niitä tehdään vielä kaksituhatta kymmenluvun kuorrutuksella.
Viimeksi muokannut tommi, 09 Kesä 2012, 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96