Kävin katsomassa tuossa lähellä palanutta CaseIH 4240. Todella kunnolla palanut, turbokin oli sulanut, ja kaikki pikku osat rungon sivuilta. Hytistä ei mitään jäljellä. Etuakseli oli ehjä, moottori pyörii eikä nesteet ole sekaisin, vaihdelaatikko ehkä ehjä, samoin perä ja ronkat, palaneet pintaosiltaan päältä, ei sivuilta. Nostolaite varmaan pilalla. Kaveri pyytää verollisena 4500. Liikaa?
Tässä olisi ikuisuushaaveeseen nelikoksi BM Volvo -projektiin näppärä Carraro etuakseli, mutta onkohan sittenkään tuolle rahalle tarpeeksi toimivaa tavaraa? Varaosiakaan ei ole omaan Caseen tarvinnut, mutta eihän sitä tiedä koskaan.
Mitäs mielipiteitä?
Palovaurioisen osto varaosiksi
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Hylkää,metalli väsyy kuumassa,kaikki kumiosat sulaneet,alumiinikin voi olla sulanut,ei kannata puuttua.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Samaa mieltä minäkin olen. Ja jos varaosia tarvitset, tarvitset juuri sen kopin, niistähän nuo kytee ja menee hylkyyn monesti. Kuten joskus sanonut, kaverin 4240 yritti 3 ensivuoden aikana palaa 2:sti.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Kahta tonnia tarjosin tosissani, etuakselin persolla, vaan ei tullut kauppoja. Etuakseli näytti ihan hyvälle, maalikaan ei ollut kärsinyt yhtään. Mutta on se 4500 likaa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
On tosiaan liikaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joo, sellainen kohta mistä maalit on palanut, arvelluttaa kestävyydeltään.
Missä maali jäljellä, se on todennäköisesti sellaisenaan käytettävissä oleva osa.
Palanut on "romurautaa" ja täysin arvailujen varassa, onko mitään käyttökelpoista, joka myös kestäisi käytössä
Missä maali jäljellä, se on todennäköisesti sellaisenaan käytettävissä oleva osa.
Palanut on "romurautaa" ja täysin arvailujen varassa, onko mitään käyttökelpoista, joka myös kestäisi käytössä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68