Sivu 1/2

Nuffit Namibiaan....>>>

Lähetetty: 24 Tammi 2012, 19:41
Kirjoittaja nuffiko
Nyt kun laitoin kuusvitos verkuun tehostimen,niin tulin siihen tulokseen että nuffit joutaa Namibiaan taikka Nigeriaan.....D
Tämähän siis HYÖKKÄÄ tulille ja tien päälle kun virta avainta kääntää....urakointi kone ilman muuta...)

http://kuvablogi.com/nayta/3408269/" onclick="window.open(this.href);return false; >>

Re: Nuffit Namibiaan....>>>

Lähetetty: 24 Tammi 2012, 19:52
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Luinko rivien välistä sarkasmia, vai teetkö kauppaa myös valkoisten kanssa. Sen brayn voin lunastaa kyllä ja yhden kutosista (sen hitaamman) :D

Re: Nuffit Namibiaan....>>>

Lähetetty: 24 Tammi 2012, 20:16
Kirjoittaja nuffiko
epäilen että Brayn markkinat on ulkomailla.....mutta ei nyt vielä tänään...eikä huomenna>>>>

Re: Nuffit Namibiaan....>>>

Lähetetty: 03 Helmi 2012, 12:36
Kirjoittaja -MF65-
Hyvä!

Uskaltaiskohan pyytää vielä lisää detaljimpia kuvia ko ohjaustehostinasennuksesta? Näkis vähän, että paljonko pitää modata tuota MF165 tehostinpakettia.

Vois itsekin alkaa sovitteleen samanlaista sitten.

Re: Nuffit Namibiaan....>>>

Lähetetty: 03 Helmi 2012, 14:33
Kirjoittaja nuffiko
Juu,ei se nyt niin hankala ollut...pientä peltien vääntöä ja pakoputkelle lisämutkaa....jotain roippeita jäi ylikin..tossa pari kuvaa..

http://kuvablogi.com/nayta/3415150/" onclick="window.open(this.href);return false; >>

Re: Nuffit Namibiaan....>>>

Lähetetty: 12 Syys 2013, 07:41
Kirjoittaja -MF65-
Nyt on omassakin 65:ssa tehostin paikoillaan :D Hyvältä tosiaan tuntuu.

Ainut erittäin suurta hämmästystä aiheuttava seikka on tehostimen öljyjen raju kuumuminen. Pikku ajelulla pumpun kylki on niin kuuma, että eipä paljon kättä kärsi. Öljytilavuuskin on vielä niin pieni (0.9L).

Onko nuffiko käytellyt urakkapelia kuinka pajon tehostimen kanssa? Ootko huomioinut itse tätä öljyjen kuumumista?

Re: Nuffit Namibiaan....>>>

Lähetetty: 12 Syys 2013, 08:59
Kirjoittaja nuffiko
Kyllä kuumenee,mutta ei haittaa menoa.. :lol: :lol:
Eikös olekin ihan eri peli ajaa..?

Re: Nuffit Namibiaan....>>>

Lähetetty: 12 Syys 2013, 12:55
Kirjoittaja -MF65-
On tosiaan erittäin mainion tuntonen kapistus tuo turkin pojan tehostin. Voi kyllä vilpittömästi suositella kaikille. Toki vielä pieni varaus pitää tuon lämmöntuoton osalta pitää. Mutta miksipä se ei kestäisi jos se on ollut pidemmässäkin yhtäjaksoisessa käytössä nuffikolla?

Kyllähän sitä vääntää ilman tehostintakin (niin kerrassaan monesti netin palstoillakin kuultu kommentti), mutta onhan se yhtä juhlaa kun se viheliäinen yhteys renkaistapäin rattiin katkiaa. Ei väännä risut, kivet eikä kannot rattia. Onnistuu peruuttamiset epätasaisessa maastossa yhdellä kädellä ohjaillen tuosta vain. Myös erittäin positiivinen havainto on tämä tehostimen toimintaperiaatteesta johtuva ohjauksen keskialueen ”kuolleen” kohdan kapeus. Käytännössä se ei häiritse lainkaan.

Sen verran tässä on insinöörin vikaa, että pitää vielä mittoa noita öljyn lämpöjä ja palata asialle.

Re: Nuffit Namibiaan....>>>

Lähetetty: 13 Syys 2013, 17:57
Kirjoittaja nuffiko
Kyllähän se kuumenee kesähelteellä mutta kahdeksan tuntia yhtä soittoa tien varren niittohommiakin tehdessä hyvin on pelittänyt.
Ei ongelmia,eikä korjauksia.

Re: Nuffit Namibiaan....>>>

Lähetetty: 16 Syys 2013, 11:47
Kirjoittaja -MF65-
No nyt on mitottu lämpötiloja. Puolentunnin nurkkapyörityksen jälkeen mitattuna tehostimen öljyn lämpö oli 67astetta (ulkolämpötila 12astetta ja moottorin jäähdytysnesteen lämpötila 63astetta). Olettaisin, että lämpötilan nousu hidastuu voimakkaasti noilla nurkilla ja lopulta saturoituukin säteilylämmön ansiosta.

Käytössä olleiden öljyjen (Teboil Super HPD 5W-40) viskositeetti ko 67asteessa on 32cSt. Jonkinlaisena turvallisen konservatiivisena viskositeetin raja-arvona voinee pitää 20cSt:tä, joka saavutetaan esim Monitra 10W-30 öljyllä jo 75asteessa. 10W-30 luokan öljyllä operoidessa turvamarginaalia siis olis enää alle 10astetta.

Oma johtopäätös tällä erää on, että laitan systeemiin edellisen auton jäljiltä jäänyttä Mobil 1RF 5W-50 öljyä, jonka 20cSt ”viskositeettiraja” on turvallisempi 93astetta. Onpahan hieman enempi varaa öljyllä kuumuessaan ohentua ilman, että öljykalvo alkaa vaarantumaan.

Toinen tärkeä kestävyyttä ennustava huomio on, että vaikuttaa tärkeältä suorittaa alkuun öljynvaihtoja useita kertoja. Olen laskenut nyt kaksi kertaa kuumat öljyt ulos ja jälkimmäiselläkin kerralla astian pohjalla kiilteli metallisilppua. Taitaa olla turkin pojalla koneistamisen tarkkuus ha siisteys samoissa luokissa, kuin kiinalaisilla. Magneetti vois olla kova sana ehkäseen ylimääräisen tavaran kulkeutuminen öljyn seassa. Liekkö säiliön pohjalla pärjäis ihan vain joku ”tavallinen” magneetti?

Re: Nuffit Namibiaan....>>>

Lähetetty: 12 Tammi 2015, 20:22
Kirjoittaja nuffiko
Fergulla tänäänkin lumityöt kun nuista BMCL-romppeista ei ole töihin.. :lol:

Mökkinaapurin rinteessä tuli tehtyä kuusviitosella on/off jarrutus ja pirskatin pakoputki luiskahti löysistä sovitteistaan irti ja tietysti takarenkaan alle..
Ne kuuluisat verkun jarrut.. :twisted:

Noh, pitänee nostaa aurauspalkkioita ettei mene tilit miinukselle. :)

Re: Nuffit Namibiaan....>>>

Lähetetty: 13 Tammi 2015, 13:37
Kirjoittaja 50v nuffilla
On se...fergu, hyvä....heleppo ajjaa puitaki, ensimmäiseen kantoon, ku maha maata viistää..
Pareen pitää hallissa kärryn jalkana, keula niin raskas, että uppoo kärsä eeltä pehmosella..
Eikä iliman ketjuja voi talavella hyvin.. :roll: Muuten hyvä :mrgreen:

Re: Nuffit Namibiaan....>>>

Lähetetty: 13 Tammi 2015, 14:59
Kirjoittaja nuffiko
50v nuffilla kirjoitti:Eikä iliman ketjuja voi talavella hyvin..
Eihän takapotkuilla tee mtn talvella jos ei ketinkejä ole. Vielä kun linko persuuksissa. Etukuormaaja kruunaisi tilanteen.
Laitetaanhan nelikoihinkin nykyään riimui.. :wink:

Re: Nuffit Namibiaan....>>>

Lähetetty: 14 Tammi 2015, 09:20
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Neljässä pyörässä valtrassa, ja silti ei pitoa riittävästi kun oikeasti tehdään lumitöitä.

Leylandissa takana ketjut edessä nastat.

Näkyy uusissa ferguusoneissa olevan lämmin ohjaamo :lol: Sivutakalasit ihan jäässä, ovenlasissa polvenkorkeudelle paksu härmä lasissa, ylempänä näki jotain läpikin ja aika kylmältä näytti. Malli 7624. Ihan tyypillinen ranskis... Pakkasta oli -25. Valtrassa vesi valui laseista kun lunta rämpsähti puista lasille 8)

Re: Nuffit Namibiaan....>>>

Lähetetty: 14 Tammi 2015, 09:41
Kirjoittaja kolmetonnine
Ranskanferguista ainakin 600-sarjalaisissa oli mahdottoman tehokas lämmityslaite vrt vaikka kotimaiseenkiin silloin. Ohjaamo vaan oli siitä ohutlevystä prässätty että aika mätäneviä tapauksia. Ei se vanha fergukaan ihan mahdoton tapaus ole, kunhan Palmu nakkilasta on pysynyt kaukana.

65 on erikoisempi tuttavuus, melkein nuhveja tai majureita oli isot traktorit kaikilla eikä niitäkään pitäjään montaa mahtunut. :D

Enkä tuosta mataluudesta niin tiedä, näkeehän noita välillä metsävarusteltunakin.. Vaatii pohjapanssaria ainakin ö-suodattimen ympäristöön