case mx 4230 pro
Valvoja: automies560
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
niinpä. täällä ainaki henkeen ja vereen valmetin ja viiatin mies lämpesi ihan tosissaa caselle. tykkäsi ku simo hillosta =) aina haukkuneet pikku casea ja nyt ku eka kertaa pääsi istumaa penkille ja vähä pyörittelemää pihalla nii muuttu mieli =)
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Sellaistahan se tahtoo olla, toista haukutaan syvälle suohon, ilman että on mitään omakohtaista käyttökokemusta.
Kuvissa vaan nähty ja ittellä on aina ollut jokin muu merkki, ja " muuta ei hankita..."
Joka koneessa on tietty omat puolensa, kaikissa.
Hyvät ja huonot.
Täydellistä ei kukaan pysty valmistamaan, jokin hyvä puoli pilaa toista ominaisuutta jossain kohdin.
Väkisinkin. Niin se vaan on.
Kuvissa vaan nähty ja ittellä on aina ollut jokin muu merkki, ja " muuta ei hankita..."
Joka koneessa on tietty omat puolensa, kaikissa.
Hyvät ja huonot.
Täydellistä ei kukaan pysty valmistamaan, jokin hyvä puoli pilaa toista ominaisuutta jossain kohdin.
Väkisinkin. Niin se vaan on.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Moitiskelin metsäajoon pienen sorttista maavaraa vetokoukun alla.
Eilen sitten ajoin metsässä puuta, sellainen laakea puolen neliön kivi nousikin renkaan alla pystöön, ja osui suoraan nelivedon pudotuslaatikon eteen. Siinä on sellainen tehtaan laittama suojarauta nelivedon hydraulisen kytkimen liittimelle, mistä paine menee sisään laatikkoon. Suojus repesi irti pulteistaan ja nippa meni poikki pudotuslaatikon kyljestä. Maahan meni aika paljon uutta öljyä. Yllättävästi liikkuu öljyä tuossa pikku putkessa.
No sehän piti korjata tietysti. Nippan puoliskot irti, ja verstaalle. Onneksi traktori oli metsässä yötä ja olin autolla liikkeellä. Hitsasin nipan kuntoon. Putkikin oli litistynyt ja meni poikki kun väänsin sen pois edestä. Tongin hyllyä verstaalla, löysin Nuffieldin polttoainepuksen pätkän. Siinä oli sama kartio kuin nipassa. Tein vielä hitsaamalla toisenkin liittimen, jolla sai liitetyksi poikkimenneen 8mm putken ja polttoaineputken, eli toinen pää liittimestä tavallinen helmiliitos ja toinen se polttoaineputken kartio. Metsässä katkaisin litistyneen 8mm putken vanhalla putkileikkurilla, -vai mikä se on- tylsäksi meni teräsputkella, mutta eipähän tullut jäysteitä tai muita roskia. Pikku taivuttelun jälkeen, otin matkaan 8mm pokkarin, polttoaineputki sopi paikalleen jatkoksi ja homma jatkui öljyn lisäyksen jälkeen.
Täytyy tehdä tuon kohdan yli vielä jatkos pohjapanssarille.
Eilen sitten ajoin metsässä puuta, sellainen laakea puolen neliön kivi nousikin renkaan alla pystöön, ja osui suoraan nelivedon pudotuslaatikon eteen. Siinä on sellainen tehtaan laittama suojarauta nelivedon hydraulisen kytkimen liittimelle, mistä paine menee sisään laatikkoon. Suojus repesi irti pulteistaan ja nippa meni poikki pudotuslaatikon kyljestä. Maahan meni aika paljon uutta öljyä. Yllättävästi liikkuu öljyä tuossa pikku putkessa.
No sehän piti korjata tietysti. Nippan puoliskot irti, ja verstaalle. Onneksi traktori oli metsässä yötä ja olin autolla liikkeellä. Hitsasin nipan kuntoon. Putkikin oli litistynyt ja meni poikki kun väänsin sen pois edestä. Tongin hyllyä verstaalla, löysin Nuffieldin polttoainepuksen pätkän. Siinä oli sama kartio kuin nipassa. Tein vielä hitsaamalla toisenkin liittimen, jolla sai liitetyksi poikkimenneen 8mm putken ja polttoaineputken, eli toinen pää liittimestä tavallinen helmiliitos ja toinen se polttoaineputken kartio. Metsässä katkaisin litistyneen 8mm putken vanhalla putkileikkurilla, -vai mikä se on- tylsäksi meni teräsputkella, mutta eipähän tullut jäysteitä tai muita roskia. Pikku taivuttelun jälkeen, otin matkaan 8mm pokkarin, polttoaineputki sopi paikalleen jatkoksi ja homma jatkui öljyn lisäyksen jälkeen.
Täytyy tehdä tuon kohdan yli vielä jatkos pohjapanssarille.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
mulla se on panssarin teko edessä vielä. Mutta ei mulla metsätöitä olekkaa nii ei kiire. Joskus säretty casesta letkua ja nippaa metsässä kun panssari ei yllä joka paikkaan
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
no ohan näitä tunteja jo kertyny. Kytkin juonittelee vähän. Painelaakerissa havaittavissa sitkautta. Hydrauliikasta kuuluu välillä jännä ääni. Suodatin ilmeisesti unohtunu huollossa vaihtaa. Muuten pelaa ja tosi mahtava peli tehä töitä. Hytissä tarkenee ja on hiljainen. Kuormaaja on todella kovassa kunnossa. Kulutus ollu siinä 6 litran hujakoissa. Siis keskikulutus tankillisella. Talvitien pohjaa tehty ja pihoja siivoiltu.
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
nyt case sai keulaansa kärkiauran. Mistäs kuormaajalle auratuet. Löytyiskö valmiita muokattavaksi vai pitääkö tehä itse alusta asti. Kardaanin kannatinlaakeria lukuun ottamatta pelannu ja kestäny hyvin. Tunteja kertyy ja kilometrit taittuu.
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
Meillä oli aikanaan 895 case. Minusta siinäkin äänteli hydrauliikka. Luulempa, että liittyy jotenkin siihen, että on vain yksi hydrauliikkapumppu, josta jatkuvasti kierrätettään öljyä ohjauksen kauttaa laatikon voiteluun.
Minulla ääntelee orbitrooli. Orbitroolin särinä tulee kuoleentuneista keskitysjousista,osta orbitroolin tiivistesarja keskitysjouset sisältäen ja asenna ne niin hiljenee, jos siinä on vika. Voiman ulosoton kytkentä ja pikavaihteen nopea/hidas asento vaikuttaa myös tähän kyseiseen sirinään -> öljyn virtaus muuttuu vähän. Itse en ole uusinut jousia, kun toimii kuintenkin, ja on olevinaan parempaakin tekemistä vaikka sirinä joskus ottaakin päähän. Tämä oli muuten V-M:n neuvo.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
joo on mullekki kerrottu tuo. Mulla se orbitrooli ei äännä jatkuvasti. Joskus vain. Just kävin työntämässä kärkiauraa umpiseen sellaset 8 tuntia. Ei mitään muuta ongelmaa mutta paino käy välilä vähäksi ja tuo istuin on ihan perseestä
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
Mulla öljyn lämpötila (viskoositeetti) vaikuttaa orbitroolin sirinään. Talvella se ei äännä juuri koskaan, ellei sitten aja todella raskasta ajoa. Kesällä öljy kuumuu helpommin, silloin se ääntelee herkemmin.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
no kyllä minä jo reilun puolimetriä mittasin vihantavuoressa ja olipa tuolla eilisellä tielläki jo puolisen metriä. Mulla ääntelee joskus kylmänä ja joskus lämpimänä. Eipä tuosta oikee ota selvää mikä se on mutta hydr ääni se on
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Paljonko maksaa caseen kannatinlaakeri? Leukkuun oli hieman toistakymmentä euroa ja löytyi autotarvikeliikkeestä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.