case mx 4230 pro
Valvoja: automies560
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
nyt kävi näin että leukku vaihtuu caseen pakon edessä. Omaa kokemusta kertyi aikanaan tollasesta koneesta kun isä vielä viljeli maata. Olis kiva kuulla muiden kokemuksia ja kuulopuheita. Eli kaikki risut ja ruusut tulemaan
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
En uskalla antaa kaverin numeroa, jolla on tuollanen 4200 sarjan case ollut. Kuulema tirpoo nokkaan, jos joku tuollaista kehuu. Muutaman kerran kysellyt Casesta, niin ei halua oikein muistella. Sen verta kovat haavat kone tehnyt häneen. Mm. Joensuusta uutena konetta kotia ajaneena oli 5 km ennen kotopihaansa hirttänyt vaihteisto kiinni. Syynä painevoitelun puute, kasausvirhe... Kerran syttynyt tuleen, onneton käynnistyjä pakkasella, polttoaineelle hakki, kytkinakseleita useita vaihdettu... Oli sattunut kunnon maanantaipäivän kone.
Tuossa käytiin tuttavan kanssa koneagriassa traktoreita katselemassa, sanoi että pitäs tuo 4240 vaihtaa pois kun ei kuulema ole työntekoon tehty. Puhdistavat hallinpihaa, eli ei kovin raskaalle joudu.
Molemmat noista tuollaisen Casen omistaneista aikoinaan kunnon taavetti-"tiloja".
Mitä nuilta omistajilta kuullut, ja mitä leylandeista yleensä puhutaan niin kotoisat oltavat sulla on
Tuossa käytiin tuttavan kanssa koneagriassa traktoreita katselemassa, sanoi että pitäs tuo 4240 vaihtaa pois kun ei kuulema ole työntekoon tehty. Puhdistavat hallinpihaa, eli ei kovin raskaalle joudu.
Molemmat noista tuollaisen Casen omistaneista aikoinaan kunnon taavetti-"tiloja".
Mitä nuilta omistajilta kuullut, ja mitä leylandeista yleensä puhutaan niin kotoisat oltavat sulla on
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
niitä edellä mainittuja lastentauteja oli vanhemmissa. Pro sarjassa jo korjattu. Tää kone on 98 vuodelta ja ainoa mitä tilalla tehneet on jarrut ja kytkin. Ja siitä kodikkuudesta, hytti ei oo äänekäs kun pitää kumityynyt kunnossa. 6000 sarjan valluissa äänekkäämpi hytti. Ainaki oli silloin kun isän caset oli uusia sillo 2000-2004. Mutta kun vaihtamaan piti alkaa niin englantilaisessa traktorissa pysyn.
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
mutta tuon polttoaineen kulutuksen testaan heti ku saapuu kotiin. Käväsen keskustasta kutterikuorman. 37km suuntaan matkaa. Verrataanpa siinä tieajon kulutusta leukkuun. Tuohan menee hajulla
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Minun mielestä nämä 4230/4240:t ovat muun merkkisistä traktoreista samantyylisimpiä 704/804 leukkujen kanssa , no onhan casessa toki jo pikavaihde mutta muuten... mitä lie muut mieltä? Riskiksi kehuvat kokoisekseen (kuten leukkujakin).
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
no sen verran on muistikuvia että machion jyrsin liikku paremmin tuommosella casella ku 6300 valmetilla. Sitä ihmeteltiin pitkään kylällä sitä hommaa mutta huoltomies sano että valmetin voima kuluu johonki välille ja casessa ku ei oo juuri ylimääräsiä kulukkeita välillä.
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
Kirjoitin taannoin tämmöisen vastauksen masinisteihin case IH 585:sesta:
<Joo ei se kestä mitään. Moottori on huono käynnistymään, ja kuluttaa ihan hirveästi. Vaihdelaatikossa on pieniä hammasrattaita, jotka menee sileiksi heti. Vetoakselit menee poikki jos vähänkään rasittaa. Koppiin sataa vettä ja se on niin meluisa, ettei siellä voi olla. Sähköt on niin huonot, että jos akun kengän laittaa kiinni, kärähtää kone heti, eli palovakuutus kannattaa ottaa. Carraro-etuakseli on ihan löysä makarooni, perään jos laittaa muuta kuin kallista Hyt-trania, jarrut liukenee välittömästi ja moska tukkii joka paikan.
Paha kyllä, tuosta sarjasta viimeisin kehitysversio on toiminut ihan hyvin neljä vuotta minulla. Perässä on Donaksit, ja lavetilla tullut vedettyä 8000kg kaivuria. Toistakymmenen tonnin maakuormia on ajettu joitakin satoja. 5 metriä leveää omatekoista karhia on vedelty keväisin muutama kymmenen hehtaaria ja kynnetty syksyisin kolmisiipisellä Överumilla, vaikka siihen kyllä pitäisi olla isojenpoikien mukaan jo yli 200 hv Fend, neljättä siipeä olen haaveillut. Talvisin on ajettu puuta kuormaajalla ja kärryllä. Moottorissa on olleet yleisöljyt, joten sekin lienee ihan toffeeta, lähti kyllä viime talvena -20 käyntiin, vaikka nämä pitää olla aina roikan nokassa, jopa pluskeleillä. Keskilutus pyörii siellä 5-6 litran tuntilukemissa, ja makaroonietuakselin ansiosta kääntöympyrä on alle 8-metriä. Varaosia on mennyt tolkuttomasti neljässä vuodessa; ulosoton stefa ja pari sulaketta, ynnä sammuttimen vaijeri ja irti rytkääntynyt mittariston maajohto startin maajohdon vierestä piti liittää uudelleen. Tällä on ajettu nyt 5000 tuntia, joten kohta lienee edessä valmettien, leylandien, setorien ja taavettien tapaan täydellinen moottori- ja vaihteistoremontti, mutta tällä mennään, vaikka on niitä jo noihin tehty neljässä tonnissakin.
En ole varma, mutta kyllä minusta tuntuu, että saattaisi se pihatraktorina ehkä mennä, jos perään laittaa Hyt-tranit ja moottoriin jonku synteettisen turbodiesel-luokan öljyn, joka maksaa 100e litra, eikä aja ollenkaan.>
Sen verran osaan laskea, ja olen töitäni priorisoiva, että ostin aikoinaan ennemmin huonona pidetyn hylkiömerkin vähillä tunneilla, paljon uudemman vuosimallin, mitä toistakymmentätuhatta tuntia ajetun Valmetin samalla hinnalla. Ei tarvinnut heti ensitöikseen hajoittaa traktoria osiin ja laittaa niitä touhutonneja ollenkaan.
Kone edustaa kuitenkin länsitekniikkaa, on ergonomialtaan ja käytettävyydeltään ihan eri tasoa kuin itäkilpakumppaninsa. Ratkaisut ovat riittävän moderneja, silti luotettavia tänä päivänäkin; märkälevyjarrut, hydraulinen ulosoton kytkentä, pikavaihteet, hyvin toimiva, tarkka, kokoisekseen riski nostolaite (3600kg), huomaamattomasti toimiva painonsiirto, sähkönapeilla kytkettävät lukot ja etuveto, kaksi nopeuksinen ulosotto kahdella tapilla, tilava lämmin ohjaamo, johon saa helposti metsävarustuksen, ketterä.
Toistaiseksi ainoa asia jota moitin tähän mennessä, on vetokoukun alla pienehkö maavara.
Ne, jotka oikeasti ovat omistaneet kyseisen merkin tai mallin, eivät yleensä moiti sitä, ainakaan minulle ei ole moitittu. Jotakin asiasta kertonee sekin, että Englannissa tehtyjä -myös suuri osa "saksan malleista" on englannissa tehtyjä- International ja Case IH traktoreita on moninkertaisesti se määrä, mitä on leukkuja tai taavetteja. Mutta aika harvoin traktorifoorumeilla hajoitetaan IH:ta alkutekijöihinsä, etsiskellään vaihteistoon sopivia hammaspyöriä, sorkitaan tukkeutuneita nostolaitteen venttiilejä. Muutaman kerran on rapattu MCV -venttiiliä. Sinne menee roska, ja karat jumittaa. Ennen MCV venttiiliä on kuitenkin iso paperinen imusuodatin ja tiheä metallisihti, joten luulen että enin osa ongelmista johtuu huollon laiminlyönnistä, ja sama huoltamattomuus vetisine öljyineen liottaa myös jarruja.
<Joo ei se kestä mitään. Moottori on huono käynnistymään, ja kuluttaa ihan hirveästi. Vaihdelaatikossa on pieniä hammasrattaita, jotka menee sileiksi heti. Vetoakselit menee poikki jos vähänkään rasittaa. Koppiin sataa vettä ja se on niin meluisa, ettei siellä voi olla. Sähköt on niin huonot, että jos akun kengän laittaa kiinni, kärähtää kone heti, eli palovakuutus kannattaa ottaa. Carraro-etuakseli on ihan löysä makarooni, perään jos laittaa muuta kuin kallista Hyt-trania, jarrut liukenee välittömästi ja moska tukkii joka paikan.
Paha kyllä, tuosta sarjasta viimeisin kehitysversio on toiminut ihan hyvin neljä vuotta minulla. Perässä on Donaksit, ja lavetilla tullut vedettyä 8000kg kaivuria. Toistakymmenen tonnin maakuormia on ajettu joitakin satoja. 5 metriä leveää omatekoista karhia on vedelty keväisin muutama kymmenen hehtaaria ja kynnetty syksyisin kolmisiipisellä Överumilla, vaikka siihen kyllä pitäisi olla isojenpoikien mukaan jo yli 200 hv Fend, neljättä siipeä olen haaveillut. Talvisin on ajettu puuta kuormaajalla ja kärryllä. Moottorissa on olleet yleisöljyt, joten sekin lienee ihan toffeeta, lähti kyllä viime talvena -20 käyntiin, vaikka nämä pitää olla aina roikan nokassa, jopa pluskeleillä. Keskilutus pyörii siellä 5-6 litran tuntilukemissa, ja makaroonietuakselin ansiosta kääntöympyrä on alle 8-metriä. Varaosia on mennyt tolkuttomasti neljässä vuodessa; ulosoton stefa ja pari sulaketta, ynnä sammuttimen vaijeri ja irti rytkääntynyt mittariston maajohto startin maajohdon vierestä piti liittää uudelleen. Tällä on ajettu nyt 5000 tuntia, joten kohta lienee edessä valmettien, leylandien, setorien ja taavettien tapaan täydellinen moottori- ja vaihteistoremontti, mutta tällä mennään, vaikka on niitä jo noihin tehty neljässä tonnissakin.
En ole varma, mutta kyllä minusta tuntuu, että saattaisi se pihatraktorina ehkä mennä, jos perään laittaa Hyt-tranit ja moottoriin jonku synteettisen turbodiesel-luokan öljyn, joka maksaa 100e litra, eikä aja ollenkaan.>
Sen verran osaan laskea, ja olen töitäni priorisoiva, että ostin aikoinaan ennemmin huonona pidetyn hylkiömerkin vähillä tunneilla, paljon uudemman vuosimallin, mitä toistakymmentätuhatta tuntia ajetun Valmetin samalla hinnalla. Ei tarvinnut heti ensitöikseen hajoittaa traktoria osiin ja laittaa niitä touhutonneja ollenkaan.
Kone edustaa kuitenkin länsitekniikkaa, on ergonomialtaan ja käytettävyydeltään ihan eri tasoa kuin itäkilpakumppaninsa. Ratkaisut ovat riittävän moderneja, silti luotettavia tänä päivänäkin; märkälevyjarrut, hydraulinen ulosoton kytkentä, pikavaihteet, hyvin toimiva, tarkka, kokoisekseen riski nostolaite (3600kg), huomaamattomasti toimiva painonsiirto, sähkönapeilla kytkettävät lukot ja etuveto, kaksi nopeuksinen ulosotto kahdella tapilla, tilava lämmin ohjaamo, johon saa helposti metsävarustuksen, ketterä.
Toistaiseksi ainoa asia jota moitin tähän mennessä, on vetokoukun alla pienehkö maavara.
Ne, jotka oikeasti ovat omistaneet kyseisen merkin tai mallin, eivät yleensä moiti sitä, ainakaan minulle ei ole moitittu. Jotakin asiasta kertonee sekin, että Englannissa tehtyjä -myös suuri osa "saksan malleista" on englannissa tehtyjä- International ja Case IH traktoreita on moninkertaisesti se määrä, mitä on leukkuja tai taavetteja. Mutta aika harvoin traktorifoorumeilla hajoitetaan IH:ta alkutekijöihinsä, etsiskellään vaihteistoon sopivia hammaspyöriä, sorkitaan tukkeutuneita nostolaitteen venttiilejä. Muutaman kerran on rapattu MCV -venttiiliä. Sinne menee roska, ja karat jumittaa. Ennen MCV venttiiliä on kuitenkin iso paperinen imusuodatin ja tiheä metallisihti, joten luulen että enin osa ongelmista johtuu huollon laiminlyönnistä, ja sama huoltamattomuus vetisine öljyineen liottaa myös jarruja.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
4200-sarjan CaseIH on aika merkillinen ilmiö kun kaikki niitä haukkuu,varsinkin ne joilla niitä ei ole ollut,mutta jos nyt ihan tosissaan puhutaan niin kyseinen malli sarja on varsin HYVÄ ja TOIMIVA traktori.Jos joku sattuu muistamaan niin taitaa olla ainut traktori Suomessa joka on "lytätty" jo heti alkuunsa erään kilpailevan merkin mainoksissa vertailemalla 4200-sarjaa kilpailevan merkin jo poistuneeseen malliin joka tietysti oli moninverroin parempi.Kun 4200-sarjaa arvostellaan niin pitäisi muistaa että se ei todellakaan ole aikanaan ollut mikään malliston kalleimmanpään traktori vaan edullinen perus-traktori.Paljon parjattu voimansiirto perustuu IH:n World Wide mallistoon ja on ollut tuotannossa 70-luvun alusta vuoteen 2011 saakka kolmen eri valmistajan toimesta:ensin IH sitten CaseIH ja viimeiset 10 vuotta McCormick,eli tuskin sekään ihan kelvoton on jos samaa perus konseptia käytetään n.40-vuotta.Eikä 4200-sarjaa kannata mihinkään Taavettiin vertailla niillä ei ole mitään tekemistä keskenään.Onneksi...
LEYLAND TRACTORS a whole lot more to offer!
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
näin on. Maxxumi on entinen taavetti ja hyvä kone on sekin. Ei vaan sopinu mun hintoihin nyt. Oon yrittäny nykypäivät puolueettomasti kokeilla eri koneita ja vertailla niitä. Ja edelleen en ole paremmalla koneella ikinä ajanu ku case ih 995xl. Näistä ei voi kokemuksia monella olla koska kuuleman mukaan suomeen tuotiin vain 8 konetta keskon toimesta ja kaikki tuli uutena ylivieskan pohkoispuolelle. Meillä kyseinen oli ja tulee takuulla uudestaan kun löytyy jostaki. Mx mallia oli kaks. Toinen 96 ja toinen 98 vuodelta. Vanhemmassa meinas lämmetä yks johto kopin alla ja uudemmassa meni pikavaihteen pakka kerran. Molemmille tuli tunteja lyhyessa ajassa noin 3 tuhatta ennen ku viljely loppu kotona. Vanhalla 995 casella ajettiin yli 20 tuhatta tuntia ja vain kytkimiä ja suunnanvaihtajan mäntiä vaihdettiin. Jatkuvasti kuormaaja käytössä ja kärkiaura hommissa oli.
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Niin, ehkä ylläolevasta kirjoituksesta tuli lukijoille liian karu mielikuva vaikka yritin sitä lopussa kevennyttää...
Noita "maanantaipäivän" koneita sattuu joka merkkiin, agronetissä mm. Valtra N sarjalaisen kommellukset 3:lta vuodelta, kauheaa luettavaa... Mutta usein nuo menevät purkuun tai palavat ja menevät purkuun.
Nuo molemmat Casen omistaneet tunnen erittäin hyvin, toinen kone on kerennyt vaihtaa omistajaa ennenkuin tutustuin omistajaan, mutta nykyisin tunnen hänet hyvin enkä pidä lainkaan paskanpuhujana. Varmasti yksi rehellisimmistä kavereista jonka tunnen ja olen pitänyt häntä "oppi-isänäni" urakointipuolella. Ajaa nykyisin päälle 2000 tuntia vuodessa traktorillaan urakointia ja vaihtaa koneen 3-4 vuoden välein. Case oli vaihtunut 900:een Valmetiin, ja sen jälkeen niitä on ollut pääsääntöisesti .
Toisella kaverilla on ollut maataloudessa ja turveurakoinnissa Db 990, 996, 1455:ia, 845:ia, maxxumeita jne. Case on perintöä maatalouden puolelta ja nykyisin siis puhdistaa hallin pihaa. Kaikki muut toimineet vallan mainiosti, mutta tuo 4240:nen on ollut huonoin sen merkkinen...
Traktorithan ovat aina yksilöitä ja pitokin merkitsee paljon. Tuttavallani on mm. 844 XL natikka. Mittarissa oli viimeksi käydessä 16 000 tuntia. Kone aukaisematon, mutta vaihteistosta laitettu pakkiratas 2:sti, viimeksi myös osin laakeroitu, olin itse mukana tuolloin kasausvaiheessa, vuosi taisi olla 2002 tai 2003 kun se remppa tehtiin.
Tuo natikka ja 665:n Valmet ovat kai myyntihinnoiltaan olleet melko lähellä?
Noita "maanantaipäivän" koneita sattuu joka merkkiin, agronetissä mm. Valtra N sarjalaisen kommellukset 3:lta vuodelta, kauheaa luettavaa... Mutta usein nuo menevät purkuun tai palavat ja menevät purkuun.
Nuo molemmat Casen omistaneet tunnen erittäin hyvin, toinen kone on kerennyt vaihtaa omistajaa ennenkuin tutustuin omistajaan, mutta nykyisin tunnen hänet hyvin enkä pidä lainkaan paskanpuhujana. Varmasti yksi rehellisimmistä kavereista jonka tunnen ja olen pitänyt häntä "oppi-isänäni" urakointipuolella. Ajaa nykyisin päälle 2000 tuntia vuodessa traktorillaan urakointia ja vaihtaa koneen 3-4 vuoden välein. Case oli vaihtunut 900:een Valmetiin, ja sen jälkeen niitä on ollut pääsääntöisesti .
Toisella kaverilla on ollut maataloudessa ja turveurakoinnissa Db 990, 996, 1455:ia, 845:ia, maxxumeita jne. Case on perintöä maatalouden puolelta ja nykyisin siis puhdistaa hallin pihaa. Kaikki muut toimineet vallan mainiosti, mutta tuo 4240:nen on ollut huonoin sen merkkinen...
Traktorithan ovat aina yksilöitä ja pitokin merkitsee paljon. Tuttavallani on mm. 844 XL natikka. Mittarissa oli viimeksi käydessä 16 000 tuntia. Kone aukaisematon, mutta vaihteistosta laitettu pakkiratas 2:sti, viimeksi myös osin laakeroitu, olin itse mukana tuolloin kasausvaiheessa, vuosi taisi olla 2002 tai 2003 kun se remppa tehtiin.
Tuo natikka ja 665:n Valmet ovat kai myyntihinnoiltaan olleet melko lähellä?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
665 on vanhempaa kertaa ja Valmetin parempaa sarjaa,(vai tarkoitatko verrata 844XL:ään?) joten verrataan nyt tuoreempia halpamalleja jossa on lattian läpi poljettavat polkimet, huomataan että Case on samalla rahalla modernimpi tuote. 6000-sarja olisi teknisesti samaa tasoa, mutta hinta onkin eri tasolla.
Hinta 1998 Case IH MX 4240 91hv 192 000mk
4230 83hv 171 000mk
http://www.pellervo.fi/maatila/traktorit/yleistie1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Valtra Valmet 900-4 89hv 187 500mk
800-4 79hv 175 000mk
http://www.pellervo.fi/maatila/traktorit/yleistie11.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Maxxnumista. Maxxnum on Melthamin entisten David Brown-insinöörien suunnittelema, ehkä lopulta vain vaihteiston-perän osilta, mutta koskaan sitä ei ole siellä valmistettu. Maxxnum on kasattu Saksassa, mutta vaihteistot on valmistettu Ranskassa. Moottorit on suunniteltu yhdessä Gumminssin kanssa, valmistettu IH:n tehtaalla Saksassa.
Hinta 1998 Case IH MX 4240 91hv 192 000mk
4230 83hv 171 000mk
http://www.pellervo.fi/maatila/traktorit/yleistie1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Valtra Valmet 900-4 89hv 187 500mk
800-4 79hv 175 000mk
http://www.pellervo.fi/maatila/traktorit/yleistie11.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Maxxnumista. Maxxnum on Melthamin entisten David Brown-insinöörien suunnittelema, ehkä lopulta vain vaihteiston-perän osilta, mutta koskaan sitä ei ole siellä valmistettu. Maxxnum on kasattu Saksassa, mutta vaihteistot on valmistettu Ranskassa. Moottorit on suunniteltu yhdessä Gumminssin kanssa, valmistettu IH:n tehtaalla Saksassa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Eikös ylhäällä juuri sanottu, että tuo 4200 sarja oli edullinen perustraktori, juuri samaa kategoriaa kuin 665:nen hintatasoltaan ja työkyvyltään.tommi kirjoitti:665 on vanhempaa kertaa ja Valmetin parempaa sarjaa,(vai tarkoitatko verrata 844XL:ään?) joten verrataan nyt tuoreempia halpamalleja jossa on lattian läpi poljettavat polkimet, huomataan että Case on samalla rahalla modernimpi tuote. 6000-sarja olisi teknisesti samaa tasoa, mutta hinta onkin eri tasolla.
Moderniudesta en mene sanomaan, mutta aikalailla saman aikakauden samantasoisista koneista lie kyse. Lattian läpi poljettavista puhutaan, mutta mitä vikaa siinä on? Samalla tavalla se tieto välittyy menipä ne polkimet lattiasta läpi tai ei. En ole kyllä huomannut ainakaan omassa Valtrassa niissä mitään huonoa. Samalla tavalla mm. Kytkin toimii kuin Leylandissakin, jossa on riippupolkimet.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Luin väärin: 655, vaikka kirjoitinkin oikein 665 . 665 on tosiaan tätä lattian läpi poljettavilla polkimilla olevaa perustraktoria ja oikea vertailukohta, siinä kuin satasarjakin.
Ei kai niissä mitään vikaa ole lattianläpi menevissä polkimissa, ehkä melun johtuminen kuitenkin on miinus. Casessa ei sellaisia vaan ole, ja on se kyllä ihan oikeasti monessa suhteessa nykyaikaisempi.
Ei kai niissä mitään vikaa ole lattianläpi menevissä polkimissa, ehkä melun johtuminen kuitenkin on miinus. Casessa ei sellaisia vaan ole, ja on se kyllä ihan oikeasti monessa suhteessa nykyaikaisempi.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- pa_turpeinen
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
- Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
- Paikkakunta: pudasjärvi
joo se on kyllä totta että maanantai malleja löytyy ja seki että toisilla ei kestä mursun nahkanen persekkää ja toisilla taas kestää mikä vaan minkä ei oo tarkotettu kestäväksi. Järkihän näiden koneiden kans pitää olla mukana. Joskus tullu vastaan niitäki merkin vaihtajia jotka pikkusen liiottelee entisen koneen vikoja. Oli mulla vaihtoehtona valmettiki mutta 900 sarjaseen ei budjetti taipunu. Deutsi ym oli kalliita. Case sopivassa hinnassa varusteisiin nähden. Jos halvan haluaa niin setka tai urkki mutta halpa ja hyvä meinaa kahta konetta =)
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
ennen kuin ostaa nuita rattoriloita niin kannattaa vierailla missä niitä korjattaan niin suapi vähä valaistusta onko ne tehty kestämmään työn tekkoo vae postin haku konneeks pihaan ja huonompiikkii oon nähny kuin mitä kaset ovat mutta se on jo toinen juttu
aja millä ajat mutta majorilla loput