Fiat DT 880/5 ajovoimanotto

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

04 Touko 2011, 20:05

eip niis fiu akseleis pahemmi probleemaa. kuha rasvat pysyy sisäl. harvemmi nivelis tai muute. etukartaanin väliholkin boorit kuluu ainaki xx-90 sarjas ku on kuiva ei kallis uusia kartaanikepit maksaa hiuka mut ei maltait, niihi holkkeihi olen laittanu nippojaki. kylmäkäynnistyvyys->ei sinist käynnistäes? jos>suuttimet kaiketi ei turha tyyris homma tonluokan laitteeseen. kytkin-toiminta yleisest kuluva kuten muisaki. sit ne sähköt... valot ja hytin? niis voi olla jotai mut paripäivää ku niit käy läpi ja putsaa liittimii jne osiin ei pitäis montaa euroo men. öljyhikoilut on tietty normaalii tonikäsis--mis vastaavas ei olis? kuha ei hirveest reviirii merkkaa. kaveri osti joskus netis pohjanmaalt 100-90 fiun etukuormaajal ja ku pihaa sai.... oli ku olis katonkaut kieräytetty... no tein 4tuntii sihe sähköi ja kaikki toimi ja tekniikas ollu mitää sanomist.... mittaris reilu 15000.... ei sinist ja lähti käymää ku avaint hiuka näytti keväthangilla.... hytrauliikan liittimet kyl aika usei hiuka voi tiputel... ei siinäkä montaa kymppii mee...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

15 Touko 2011, 14:21

jokos herra BM on käyny fipatin kattomas? vai jäikö kiireiden takia ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
BM 650
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:13

16 Touko 2011, 09:08

No kävin ja kävin, aikataulujen tiukkuuden takia en saanut sovitettua käyntiäni siten että myyjäkin olisi paikalla ollut. Mutta vilkaisemassa kävin, pyörin ja hypistelin, istuskelin kajuutassa ja päristelin tuulilasin sisältä märäksi. :D

Tekniikka nyt jäi arvoitukseksi kunnei edes käynnistää voinut. Ajoasento oli sellainen, ettei selkävaivaisena jäänyt kovinkaan paljon kaivertamaan, tuli ihan etsimättä fiiatin autopuolen tuotteet 40 vuoden takaa. Siis taidan unohtaa koko laitteen, mulle sen verran tärkeä kriteeri tuo ajoasento.

Saa ehdottaa nelivetoa jossa on ergonomia edes jotenkin kohdallaan. Leyland 472, jota kävin katsomassa, ei sekään vakuuttanut vaikkei fiatin veroinen apinakiikku ollutkaan. Valmetin -05 sarja istuu käteen kuin hanska, mut kun ne hinnat on ihan järjettömiä, niin olkoon nekin rauhassa osaltani. Mites noi massikat, esim joku 275, noon mulle aivan outoja, kuvia nähnyt, siinä kaikki.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Touko 2011, 18:18

ajoasentoon voi tietty ite vaikuttaa paljonkin penkkiä vaihtamal ja muokkaamal istuinkorkeut ym.... joo fipa on kyl hiuka "polvet suus ja ratti sylis" mut kaikkee voi muuttaa ainaki jossai määrin. X05 vallut on tosiaa hyvis hinnois et mikä niissäki sit maksaa mut arvonalennus vuosien myötä on ollu ehkä pikemminki jopa nouseva...
verkuu en ota muuta kantaa ku aika luotettavia vissii ovat ?? ajoasentoon en sano mitää ku ajanu en ol joskus jotain hiuka siirtäny vaan ja siin mitää kuvaa saa jos sit töitä tekis... toiset on vannoutunei perkins miehiä eikä muu kelpaa toiset vallu-ukkoi ja jokkut hollanti tai keissikaverei... ite sitämielt mikä parhaite omaan käteen sopii vaik ei kaikkein paras johonki käyttöön oliskaan. kopis viihtyminen ja asento mis joutuu olemaan töitä tehdes varsinki jos jotai vaivaa on ratkasee hyvin paljon. (itel polvivaivaa välil rappuin nousemine vinttiin tai kuivuril on sellast et pitää men joka rappu vasen jalka edel...)
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
BM 650
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:13

18 Touko 2011, 09:30

Eipä tunnu ehdotuksia tippuvan, mikäs nyt :o

Tietääkös joku noista saksan caseista, onko niissä jotain tyyppivikoja, jotka pitäs ottaa huomioon jos kokkeilemaan menee ? Tommonen 845 vois olla aika sopeva ?

Enkut saa olla, en aio opetella hämmentämään toosaa vasurilla. :)
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

18 Touko 2011, 15:38

Se on kyllä semmonen juttu että "toosaa" hämmennetään sillä kädellä mikä vapaana sattuu olemaan
Tämähän ei varsinaisesti liity rakkoreihin mutta muuten kyllä opettavaista :mrgreen:
Mukana kuin peräpukama!
BM 650
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:13

18 Touko 2011, 16:20

jamppi kirjoitti:Se on kyllä semmonen juttu että "toosaa" hämmennetään sillä kädellä mikä vapaana sattuu olemaan
Tämähän ei varsinaisesti liity rakkoreihin mutta muuten kyllä opettavaista :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Niimpä, joka päivä oppii uutta, näemmä vielä viiskymppisenäkin. :mrgreen: :mrgreen:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Touko 2011, 17:33

hullu ??? ajatus.... :roll: osta tost kaverilt toi valmet terran tekele... customin 6koneel....eikä ehkä iha älytön hintakaan ole... ja olikos siin ollu joku valmeti hytti pääl :shock:
Viimeksi muokannut jusape, 19 Touko 2011, 04:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

19 Touko 2011, 00:38

sihe katos sit ymppäis nosturin takarungon päälle ni tarsko sit perävettoo ennee käytöökkä? sitä en tie onks terras tappi persiis? saattaapi ol käyn sitäki kattoos viel tälviikol. se on täs iha kylännurkis.. samal käyn kattoo sitä farkkuvoorttii ja kui vanha kuorkin entisöinti on edenny ny on kai enää lava kesken... samas paikas kaikki..
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
BM 650
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:13

19 Touko 2011, 10:02

jusape kirjoitti:hullu ??? ajatus.... :roll: osta tost kaverilt toi valmet terran tekele... customin 6koneel....eikä ehkä iha älytön hintakaan ole... ja olikos siin ollu joku valmeti hytti pääl :shock:
jusape kirjoitti:sihe katos sit ymppäis nosturin takarungon päälle ni tarsko sit perävettoo ennee käytöökkä? sitä en tie onks terras tappi persiis? saattaapi ol käyn sitäki kattoos viel tälviikol. se on täs iha kylännurkis.. samal käyn kattoo sitä farkkuvoorttii ja kui vanha kuorkin entisöinti on edenny ny on kai enää lava kesken... samas paikas kaikki..
Kuulostaa sen verran pelle pelottoman vehkeeltä, et taidan passata :D . Mikäs ettei, jos työmaat olis oven ulkopuolella, mut kun mulla on aina vähintään 20 km matka kun jotain puuhastelen. Siis sellasta mukavan olosta ajoltaan olevaa nelikkoa haeskelen, noilla maantietaipaleilla ergonomia, tai sen puute, vaan korostuu. Nopeuden ei ole niin väliä, kun hommiin lähden varaan sen verran sitten aikaa, et on aivan sama kulkeeko ratsu sen 25 vai 45 km/h.

Saa muutkin ehdotella (traktoria) kuin jusape, kait te nyt ootte muillakin ajanut kuin niillä nuhvetin-raadoillanne. :lol:
Niin, eikä sit mitään masterin Valtran tapasta tartte tyrkyttää, varat ei yksinkertasesti riitä. Tarttis varmaan alkaa opiskelijaksi. :lol:
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

19 Touko 2011, 13:05

fiiatti/ nyysky, esim. http://www.nettikone.com/881272" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.nettikone.com/947772" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.nettikone.com/941165" onclick="window.open(this.href);return false;
-fiigumies-
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

19 Touko 2011, 16:09

tuos saattais ol tollane vihree erikoisuus kans kaupan... MB Trac 1000 palarenkail
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
BM 650
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:13

28 Touko 2011, 07:03

jusape kirjoitti:tuos saattais ol tollane vihree erikoisuus kans kaupan... MB Trac 1000 palarenkail
Taitaa olla liian eksoottinen (lue kallis) tuokin mulle.

Toisessa ehdotuksessa oli jo valmiiksi ajoasennoltaan parjaamiani fipatteja ja melkein masterin valtran hinnoilla, joten laihaksi jäi ehdotukset, vaan kiitoksia niistäkin.

Kyllä se tästä, joskus :P
NuffiPekka
Nuhvitietäjä
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
NLCF r.y jäsen Nro: 218
Paikkakunta: Perho

28 Touko 2011, 10:23

Onkos BM:lle Belarus sen tutumpi. Itellä ollu ajossa parikymmentä vuotta ja samoin selkävaivaisena sanoisin että Belkun ajoasento on aivan OK. EIKÄ Belkku ole niin kehno kuin monet antavat ymmärtää, pitävätköhän suurinta ääntä ne jotka sillä ovatten vähiten ajaneet. Eikä ole älyttömissä hinnoissakaan. Kaikki koneethan saa rikki järjettömällä käytöllä ja Belkkukin kestää tavallisen käytön vallan hyvin. Käyhän miehen kova kone! :D :D
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
BM 650
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:13

31 Touko 2011, 08:53

No ei ole belkku juuri sen tutumpi, tossa parin kilometrin päässä oli eräällä sellainen, olikohan malliltaan jotain 820, neliveto kumminkin ja kun työns etukuormaajan kauhan sorakasaan niin bellehän napsahti poikki. Bellen päivät olivat luetut siinä talossa. Mut kaippa näissä on se sama et joillakin kestää isältä pojjaalle ja toisilla ei.

Henk. koht. en vierasta belleäkään, iteasiassa nettikoneessa oli juur 2003 mallin 952 isme-kuormaajalla, oli jo hetken kuume nousussa, vaan varattuhan siellä pienellä präntillä luki. Hinta sama kuin esim 15 000 tuntia ajetulla -84 Vallu 605:lla. :roll:
Villi veikkaus et tosta belaruksesta saa ainakin yhtä hyvän vastineen rahalle. :mrgreen:
Vastaa Viestiin