Fiat DT 880/5 ajovoimanotto

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

30 Huhti 2011, 00:12

oliko muuten Joonas minkä vm mallin vehje tuo fiu mitä ajoit?
sen kyl tievän kokemukset et niis uuremmis 100 ja 110-90 fius oli pumpun ajotukset vähä sinne päin eikä välttämät puhuta viel edes sinisist koneist.
oli vuosia tiedos tiukentuvat päästöjutut ni niit tehtiin "liukuhihnalt" pirust. suomeenkin niit tilattiin enne määräyste tiukentumist en muist kui paljo
mut maahantuoja (agritek) sai niit noin 40 kpl vaikkei niit ollu edes myyty sama juttu oli joka EU maas. kunhan kone oli maahan tullu sen sai myydä
vaik normit olis ollu kui tiukat riitti ku kone oli vaan maahan toimitettu vaik tier 2 vaihees sen saa myydä "uutena" vaik olis tier 4 tai 5 jo voimas...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

30 Huhti 2011, 03:34

tiiättekö mitä noist fiust ja voortist saa irti? joskus penkitettii tapist lähes uus NH TM120 tulos 102hv.. ok ilmotettuu moottoritehoo nähde, sit koitettii 6640 voorttii vakion kai jotai 80tehdaspollee mihin laitoin turposatsin ja pumppu säädettii 5litrane nelone (vrt TM 7.4 litr 6kone vakio-- saa siitäki ulos kyl..) voorti tapist tuli 104hv!! padas pitää sillo ol jotai 125hv ku voimasiirro hävikki on siel 15-20% eikä juurikaan savuu putkest. samal penkitettii yks TM190 mist ens mitattii ilma lisätehoo jotai 190 ku tehdas ilmottaa koneeseen 194 ja piuhat ku laitoin kii et saa lisätehot käyttöön ilman voimasiirron vääntöjä ja vaihteisto ohitettuna tulos 237hv ja tehdas ilmottaa niihin maks 34 hv extraa jos vaihteiston+ulosoton kuormitukset on tietyis rajois. yks kaveri pyys joskus hiuka lisää voimaa TM155:seen takuuaikane kone mut kun pyydetään.. sil oli 4m maschio jyrsin ja savimail voima välil meinas loppuu no eiku hiuka ruuvaamaan ja jälkeenpäin kaveri sano ettei voima lopu mut jyrsimen voa-akselin kakslevynen kuormakytkin on kärvähtäny jo kaks kertaa ja levyt ku makso siihe akselii 90€ sarja.... ei kuulemma konee äänest juur kuullu koska on piukka paikka et pitäis jyrsint ehkä hiuka kevittää maast... eikä siittäkää käryy tullu näkyväst ku kaasuu polkastes tai sit vast piukas paikas sillonki just vaa senverra et näkys olis sietäny enemminki ruokaa ilman puolest. oli sii sillonki varmaanki jotai 170-180 tappipollee varovast arvioiden...
Viimeksi muokannut jusape, 02 Touko 2011, 02:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Touko 2011, 02:18

mieleeläni otan palautet laittamistani viesteist vastaan. et onko ollu apua kellää..... oppia ikä kaikki..
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

01 Touko 2011, 08:18

Jatka vaan samaan malliin :D
Mukana kuin peräpukama!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Touko 2011, 20:30

jaa mite? mitä koskien?? "- mitä mä ny vääri tei ku tää poikis? -" :roll: :roll:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
BM 650
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:13

02 Touko 2011, 07:11

jusape kirjoitti:mieleeläni otan palautet laittamistani viesteist vastaan. et onko ollu apua kellää..... oppia ikä kaikki..
Kiitos, kyllä jutuistasi on ollut apua, en pidä fipatin ajovoa:ta minkään väärtinä omaan käyttööni, kuulostaa siltä kuin makaronit olis kehittänyt sen vähän kovempiin nopeuksiin kuin mitä metässä voi ajella. Nytkin kun kärry täynnä puskee ylämäkeen (siis metsässä) niin paikat rutajaa, vaikka sen kaheksan kierrosta metrille tappi antaa. Noo, mut niinkuin sanoin, ei tuo voa kovinkaan paljon merkitse loppupeleissä, jotenkin nuo fiiut on alkanut kiinnostaa kun joka puolella kehutaan niiden kestävyyttä. Saapi siis nähdä mitä pihasta löytyy tulevaisuudessa.

Mulle kelpais vallan mainiosti vaikkapa vallun 702, 702 S tai 903 nelivetoisena, mut kun ei osaa noiden laatikkoon varsinkaan luottaa. Jos ajo olisi pelkästään omalla tontilla pyöriskelyä, niin varmasti kestäisikin, mut kun maantieajoa on puolet niin...
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Touko 2011, 07:46

mä en noitte valluin laatikoihi ole joutunu kajoo ku yhdes tapaukses ja senki oli latvian pojat saanee rikki ku olivat jossai perunapellol vetänee pakkia hiuka kovakourasest silmää, vaik menee viel eteenpäi ties kui kovi, ku isäntä ei ollu näkemäs... meilpäi niit on useit ja tunnit on nois jo varmaa siel 6-15000 järjestää eikä yhrestäkä ol boxi ollu auki. faijan -81 903 hi-tracil (16+4loota) jotai 10 ajettu naapuril 702S (8+2) jotai 15t tuntei ja vetelee sil 13Tkomatsuu lavetinpääl... yhel perunanviljelijäl (nyk jo kyl eläkkeel muutamia vuosia) 903 käännetty hi-trac kulkee jotai 40+ ajo yli 15vuot perunoi tehtaal (50+ km suuntaansa) eikä lootamurhei ollu siinäkä. joskus ku olin pieni (emmää varmaa sen isompi nytkään ole) vuonna jotai 85 toisen naapurin isännän veljel oli 702S mist huollos oli ruuvattu jotai 130+ (kyl se sillo meni vähä pirust sillosii muihi verrattun !) ei lootaa ol avattu vieläkä (kone on muute viel samas talos, on tainnu ol uudest asti?)
et mä en ite ainaka pelkää niitte boxei kestävyyt. jos jokkut tietää laatikoitte hajoomisii 700 900 1100 702/S 802/3 903 1102/3-1203 valluist kertokaa
Viimeksi muokannut jusape, 02 Touko 2011, 08:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Touko 2011, 07:49

mikä sul muute rattaitte eres nykysin on yrittäny veturia esittää?
ja jos saa kysyy mispäi bm vaikuttelee ku ei tos lähettäjän tietois näy
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
BM 650
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:13

04 Touko 2011, 13:27

Ai mää vai ? Tääl pori kuppees sitä puuhastellaa.

Nyt on kärryn edessä sinappivalmetti, takatuupparina. Muuten pärjäilis, mut kun on ollut pari runsaslumista talvea peräkkäin, niin ohjattavuus varsinkin metässä on melko olematon. Kulmajarruistakaan ole paljon apua kun ilman ketjuja ajelen. Mut toisaalta on varmaa, jos nelivedon ostan niin tänne ei enää ikinä lunta tulekaan. :lol:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

04 Touko 2011, 16:33

jaa sää oot sit melkei nurkan takan. eihä täält ol porii ku 90km. sinappivallu?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
BM 650
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:13

04 Touko 2011, 17:51

jusape kirjoitti:jaa sää oot sit melkei nurkan takan. eihä täält ol porii ku 90km. sinappivallu?
Juu, ei ole yläneelle kuin k...in luikaus. :D

Sinappivallu = vanhempi 02-sarja
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

04 Touko 2011, 19:03

nii nuo enne näit hiuka keltasempii X03 mallei joiden jälkee tuli sit punaset VBMV:t.... joo eihä toi väli ole ku jotai tunnin luokkaa
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
BM 650
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:13

04 Touko 2011, 19:14

Nyt kun näyttää siltä että pääsisin ensi viikolla katsomaan fipattia, niin kertokaa ihmeessä kaikki kikka kolmoset sun muut mitä pitää tarkastaa. No, ehkä muuten pärjään, vaikka merkki onkin outo, mut toi vetävä etuakseli on mulle täyttä hepreaa, takavetoja kun on vain ollut. Antaas tulla niitä vinkkejä !
BM 650
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:13

04 Touko 2011, 19:25

jusape kirjoitti:jos jokkut tietää laatikoitte hajoomisii 700 900 1100 702/S 802/3 903 1102/3-1203 valluist kertokaa
Olit näämmä tuollasta kysellyt. Omasta vallusta hajos sivuakselin takapään laakeri sadan kilometrin kärrynhakureissulla. Remppamies tuumas et toosaan on tehty jo aiemmin remontti, säästäen tietysti, sillä tuo hajonnut laakeri oli teräksisillä rullan pitimillä, kun sinne kuuluisi messinkiset pitimet. Laakeriliikkeessä myös kertoilivat et jos jonnekin kuuluu messinkipitimellinen laakeri, ei siellä muu kestä. Eikä sitten kestänytkään. Onneksi selvisi aika vähällä, mm kaikki neulalaakerit olivat virheettömät, joten kustannukset pysyivät vielä jotenkin kurissa, vaikka kallis oli noinkin.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

04 Touko 2011, 19:39

joo kyselin ku en ole juurika kuullu aika harvas ovat ollee. no eipä tuossaka tapaukses syy ollu kärryhakureissus vaa virheellisest tehty korjaus. todennäkösest aiempi remontti johtunu vähist öljyist ja säästetty sit remontis ku väärää kamaa pistetty sisää joka joskus vuonna papu tehty misälie..... joo ei sin osat varmaa paljo maksanu mut eipä juuri kukaa sitä remonttia talkoona tee ja toisaalt ei ehkä kannat itekkä tehdä jollei ol kokemust ja TIETOO !! tai kaverii kenelt kysellä tarvittaes niit tietoja. mullaki on pari vanhempaa valmeti huoltomiest toine nykyää varaosamyyjän ollu siel jo pitkää ja toine tekee viel jotai remonttihommii jos ei ol jo eläkkeel jääny mut en siitäkä usko et toimettomaks jäis sittenkään. mispäi se fiu on??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin