Fiat DT 880/5 ajovoimanotto
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
844 XL natikka oli kesän aikoinaan lainassa. Polttoainetta meni kaiken minkä kaatoi, en osaa moittia mutten kehuakkaan kun en tarkemmin mittaillut. Öljyä se söi, ja savutti aina. Vaihteisto oli melko hyvä, ja nostolaite oli hydr. esiohjattu = mainio.
Koppi oli ok ergonomialtaan, ja penkki kääntyi.
Omistaja vain ei tykännyt siitä mm. polttoainetalouden, metsäajo-ominaisuuksien sekä vuotojen takia. Vaihtoi 605:een '88 malliseen valmetiin ja on todennut polttoainemenekin pudonneen, ketteryyden ja käytettävyyden parantuneen. Ketterä tuo kuusnollavitonen on, mutta onhan etuakselisuunnittelu 10 v erolla toisiinsa.
Joskus oli ollut 4240:nen case, taavetti-talo kun oli pitkään ollut, ja sen kehui "maasta alimpaan helvettiin". Vuotoja, jatkuvia sähkövikoja, aivan hirveä polttoaineenkulutus ja lopulta meinannut polttaa kotitalon kun syttyi sähköistään tuleen. Montaa vuotta ei ollut tosiaan kerennyt vanheta kun syttyi tuleen ja vissiinkin vakuutusyhtiö lunasti koneen. Oli vaihtunut sen juuri markkinoille tulleeseen 900:een valmetiin.. Niin oli päättynyt sen tilan taavetti-ajanjakso 25D:stä 4240:een oli käyty läpi. Varsinkin viimeisiä valkoisia muisteli myös erittäin hyvinä traktoreina, mutta tuo 4240:n oli ollut surkeuksien surkeus.
Koppi oli ok ergonomialtaan, ja penkki kääntyi.
Omistaja vain ei tykännyt siitä mm. polttoainetalouden, metsäajo-ominaisuuksien sekä vuotojen takia. Vaihtoi 605:een '88 malliseen valmetiin ja on todennut polttoainemenekin pudonneen, ketteryyden ja käytettävyyden parantuneen. Ketterä tuo kuusnollavitonen on, mutta onhan etuakselisuunnittelu 10 v erolla toisiinsa.
Joskus oli ollut 4240:nen case, taavetti-talo kun oli pitkään ollut, ja sen kehui "maasta alimpaan helvettiin". Vuotoja, jatkuvia sähkövikoja, aivan hirveä polttoaineenkulutus ja lopulta meinannut polttaa kotitalon kun syttyi sähköistään tuleen. Montaa vuotta ei ollut tosiaan kerennyt vanheta kun syttyi tuleen ja vissiinkin vakuutusyhtiö lunasti koneen. Oli vaihtunut sen juuri markkinoille tulleeseen 900:een valmetiin.. Niin oli päättynyt sen tilan taavetti-ajanjakso 25D:stä 4240:een oli käyty läpi. Varsinkin viimeisiä valkoisia muisteli myös erittäin hyvinä traktoreina, mutta tuo 4240:n oli ollut surkeuksien surkeus.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
4240 taitaa olla ollut hiukan "raakile" markkinoille tullessaan, edeltävät valkoiset taisivat olla viel kunnollisia koneita
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Onkos BM kattellu Taavetteja ?
Yks 1390 nelikko tos ny kytkinrempas verstaal, voi tulla myyntiin, tosin en tiedä tapahtuuko tuo tänävuonna vaiko myöhemmin...
Oma kone kun tuo ei ole, mut omistajalta varovasti kyselin, konetta tuodessaan, asiasta oli hiukan puhetta josko myy ja milloin....
Yks 1390 nelikko tos ny kytkinrempas verstaal, voi tulla myyntiin, tosin en tiedä tapahtuuko tuo tänävuonna vaiko myöhemmin...
Oma kone kun tuo ei ole, mut omistajalta varovasti kyselin, konetta tuodessaan, asiasta oli hiukan puhetta josko myy ja milloin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Taavettimiesten juttuja, ovat kateellisia kun taavetin valmistus loppui ja intikkaa tehtiin 10 vuotta pidempään. Intikkapohjaisten Casejen määrät Suomessa ovat suuremmat kuin taavettipohjaisten, mutta monellako foorumilla niitä remontoidaan jatkuvalla syötöllä? Minulla on nyt neljättä vuotta Case 4230, ei vuoda mistään öljyjä, kerran on mittariston maajohto irronnut pari sulaketta palanut. Polttoainetta vie mielestäni aika vähän. Ajettu 5000 tuntia, ei mitään vikaa, ei tarvitse purkaa ja kasata uudelleen, kuten aika monta muuta noille tunneille näkyy foorumeilla tehtävän.Nuffieldmaster kirjoitti: Joskus oli ollut 4240:nen case, taavetti-talo kun oli pitkään ollut, ja sen kehui "maasta alimpaan helvettiin". Vuotoja, jatkuvia sähkövikoja, aivan hirveä polttoaineenkulutus ja lopulta meinannut polttaa kotitalon kun syttyi sähköistään tuleen. Montaa vuotta ei ollut tosiaan kerennyt vanheta kun syttyi tuleen ja vissiinkin vakuutusyhtiö lunasti koneen. Oli vaihtunut sen juuri markkinoille tulleeseen 900:een valmetiin.. Niin oli päättynyt sen tilan taavetti-ajanjakso 25D:stä 4240:een oli käyty läpi. Varsinkin viimeisiä valkoisia muisteli myös erittäin hyvinä traktoreina, mutta tuo 4240:n oli ollut surkeuksien surkeus.
jusape kirjoitti:4240 taitaa olla ollut hiukan "raakile" markkinoille tullessaan, edeltävät valkoiset taisivat olla viel kunnollisia koneita
Mitkä edeltävät valkoiset? 4000 -sarja on suora jatke Doncasterin 454 mallille, muutama sukupolvi välissä jotka olleet aina punaisia.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
BM? 903 4WD ja vain 8tonttuu
Moottoriks ilmoitetaan 4.0 mut nuohan on 4.4L koneella
http://www.nettikone.com/valmet/1980/969801" onclick="window.open(this.href);return false;
Moottoriks ilmoitetaan 4.0 mut nuohan on 4.4L koneella
http://www.nettikone.com/valmet/1980/969801" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Masterille tattis Natikka-kokemuksen jakamisesta, en siis ainakaan vielä yliviivaa saksan-natikoita harkintalistaltani.
No, joskus on tullut Ruskeita Taunojakin katottua tuolta nettikoneesta, jotenkaan eivät nappaa, vaikka kait niilläkin hommat tekkee. Mut jos oikeen tilaisuus tulee, niin enpä prauniakaan mitenkään ylenkatso.
Ton Vallun huomasin itekkin, mut kun välimatkaa on rapiat 450 km ja periaatteena etten osta mitään näkemättä ja hipelöimättä, niin...mikä h-vetti siinä on, jotain kiinnostavaa kun on myynnissä niin aina jossain h-von kuusesa, siis täältä päin katsottuna
No, joskus on tullut Ruskeita Taunojakin katottua tuolta nettikoneesta, jotenkaan eivät nappaa, vaikka kait niilläkin hommat tekkee. Mut jos oikeen tilaisuus tulee, niin enpä prauniakaan mitenkään ylenkatso.
Ton Vallun huomasin itekkin, mut kun välimatkaa on rapiat 450 km ja periaatteena etten osta mitään näkemättä ja hipelöimättä, niin...mikä h-vetti siinä on, jotain kiinnostavaa kun on myynnissä niin aina jossain h-von kuusesa, siis täältä päin katsottuna
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niinhän se on, meiltä on tältkulmalta suomee äkkii pitkä matka.
Moneen suuntaan kun täältäpäin ei pitkälle pääse maata pitkin...
Vallun hinta oli kyl kenties sopivan kohdallaan, kenties menny jo, en ole kattonu ja tarkistellu..
Kattoikko sitä leukun myynti ilmotust vieras/kauppapaikka osios??
Moneen suuntaan kun täältäpäin ei pitkälle pääse maata pitkin...
Vallun hinta oli kyl kenties sopivan kohdallaan, kenties menny jo, en ole kattonu ja tarkistellu..
Kattoikko sitä leukun myynti ilmotust vieras/kauppapaikka osios??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Juu, huomasin ja tuostakin vekottimesta on sanottava, et jos olis vaikkapa 100 km:n säteellä, niin oisin todennäköisesti jo lyönyt hynät käteen ja ajellut hymyssä suin 472:n kotiin kohtaamaan uudet haasteet, noin niinkun hienosti sanottuna.
Mut ei, siellä se on, leulandi, vielä pidemmällä kuin h-von kuusessa joten...
Mut ei, siellä se on, leulandi, vielä pidemmällä kuin h-von kuusessa joten...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Porin liepeillä hän taisi olla...
Niin... siihen ei voi ympärää vetää ympärille kun toinen puoli olis merellä...
Siis koneen etsimisalueeseen....
Niin... siihen ei voi ympärää vetää ympärille kun toinen puoli olis merellä...
Siis koneen etsimisalueeseen....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Juu, täällähän minä, Porin pohjoispuolella väijyn vanhoja kapineita. Viimeisin löytö on Husqvarna-polkupyörä, erittäin hyväkuntoinen ikäisekseen, kun ottaa huomioon alkuperäisten HQ-pyörien valmistuksen loppuneen 1962. On mukava ajella postia hakemaan, lievästi itseäni vanhemmalla mutta parempikuntoisella kulkineella . Viikko sitten jäi vaatteisiin huutokaupasta käyttökelpoiset 3 x 16 aurat, mut sehän on jo vanha juttu.
Pitäkääs nyt kaikki peukaloita pystyssä, on nimittäin kaupat meneillään nelivedosta. Merkkiä ja mallia en vielä paljasta asioiden ollessa pahasti kesken. Saapi nyt sitten nähdä miten tässä käy, on vähän semmoinen jekyll/hyde - meininki, toinen minä sanoo että osta nyt prkl ja toinen puoli toppuuttelee. On tämä kanssa, iso mies tappelee ittensä kanssa moisen takia.
Pitäkääs nyt kaikki peukaloita pystyssä, on nimittäin kaupat meneillään nelivedosta. Merkkiä ja mallia en vielä paljasta asioiden ollessa pahasti kesken. Saapi nyt sitten nähdä miten tässä käy, on vähän semmoinen jekyll/hyde - meininki, toinen minä sanoo että osta nyt prkl ja toinen puoli toppuuttelee. On tämä kanssa, iso mies tappelee ittensä kanssa moisen takia.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ääähh... rautaa se vaan on, toiset on vaan eri muodos ja merkillä.
Kenties samast kaivoksesta malmi lähteny...
Osta pois vaan..... Tai kuuntele itteäs ja älä osta, ja harmittele sitä sit jälkeenpäin.....
Kenties samast kaivoksesta malmi lähteny...
Osta pois vaan..... Tai kuuntele itteäs ja älä osta, ja harmittele sitä sit jälkeenpäin.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Missäs vaihees täs asias mahdetaankaan mennä tänäpäivänä?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
No juu, niihän sitä tavataan sanoa, että liha on heikko eli kaupat tuli tehtyä - eilen. Hinta oli korkea, enkä tässä sitä rupea puimaan sen enempää, tulipahan vaan etsimättä mieleen et tuli liikaa varmaan maksettua, myyjän hymy oli sen verran leveä.
Toivottavasti mun hymyni ei hyydy ihan heti, meinaan et ei nyt sitten heti hajois koko kampe.
Enempiä en paljasta vieläkään, kone kun ei ole vielä mulla ja lasken asian niin, että homma on kesken niin kauan kunnes rattori on tontilla.
Palaan asiaan, ehkä jopa kuvien kera, kunhan kapine saapuu.
Toivottavasti mun hymyni ei hyydy ihan heti, meinaan et ei nyt sitten heti hajois koko kampe.
Enempiä en paljasta vieläkään, kone kun ei ole vielä mulla ja lasken asian niin, että homma on kesken niin kauan kunnes rattori on tontilla.
Palaan asiaan, ehkä jopa kuvien kera, kunhan kapine saapuu.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mjaahas, vai niin.....
Noo, sittenpä pitää vaan ootella vielä lissää, hiukan??
Noo, sittenpä pitää vaan ootella vielä lissää, hiukan??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68