Fiat DT 880/5 ajovoimanotto
Valvoja: automies560
Käsitykseni mukaan on sama 80 ja 90 sarjas.
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
Heitän vielä kaksi lukua jotka kummittelee muistissa. 1 rengas kierros =25 tai 37 tappi kierrosta. Ja tästä ei mitään takeita. Vain silkkaa muistikuvaa. Suurempi luku saattaa olla valtran/valmetin, tai sitten se on vieläkin suurempi.
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
mun muistaakseni valmetin on 33kier/renkaan 1 90sarjan fiattin löytäisin varmaan noist fiat/NH korjaamokirjoist ku niit kerty sillo ku tein niit hommia ulkoo en sitä muista.
voin penkoo jos viel on tarvet ko tiedolle
voin penkoo jos viel on tarvet ko tiedolle
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Jos vaan mitenkään viitsit, kiitollisuudella ottaisin tiedon vastaan. Kiikarissa olisi tuollainen fiiu ja olisi mukava tietää tuokin. Ei se nyt tietenkään valintaa ratkaise, mut plussaa olisi jos ajovoa liippaisi läheltä noita vetäviä kärryjä joita valmiiksi on tontilla.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
koitanpa huomen selata noit fiatin korjaamo ja käyttäjän kirjoja ku verstaal meen. laitan illal tietoa löysinkö vai en
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
oli hiuka täys päivä tänää kirjat kyl kaivoin esiin mut muute aika meniki sit remonttien paris. jos huome olis paremmi aikaa tutkii kirjoi. toi 8.9 tuntuu kyl liian vähältä per kier ja liian suurelt metril... jos rengas 1.6m halk x 3.14=5.024m kehä. jos sen jakaa 8.9 (per renkaan kierr)= 0.56m/tappikierros ja vast sillä 15.2suhteel olis 0.33m/tappikier jos olettaa et 8.9 kierr olis metril ni sillo tappi menis 44.71 kierr per renkaan tai vast76.36per kierros mitkä tuntuu sit taas hiuka? suurelta. koitan huomen tosiaa kaivaa asian selvil
nyt päivitän tätä ku tos asiaa pohtisin pirunpeltoa netist kattelles tuli mielikuva et X/XX80 fiiut, XX/XXX-90+ DT:t sekä viel NH TL sarja joka on sit jo ns. uudempia mut täys fiiu eri kuoris sinisenä on sama pitää ny vaan tarkistaa tuo tarkka rpm suhde rengas-tappi. viikonlopuks tulee infoa
nyt päivitän tätä ku tos asiaa pohtisin pirunpeltoa netist kattelles tuli mielikuva et X/XX80 fiiut, XX/XXX-90+ DT:t sekä viel NH TL sarja joka on sit jo ns. uudempia mut täys fiiu eri kuoris sinisenä on sama pitää ny vaan tarkistaa tuo tarkka rpm suhde rengas-tappi. viikonlopuks tulee infoa
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
lyhyesti muuten fiust: moottorit lähes ikuisia ku joskus muistaa öljyt vaihtaa, harvemmi peris ongelmia tai jarruis, muute ku jarrunestesäiliöst valuu aikaa myöte sellaset rautaputket alas ja sit jarrut saa ilmaa,(jarruneste=ohjauksen vai vaihteiston osittaine paluuöljy)(natikois sama juttu) korjaantuu ku ottaa letkut auki säiliön alt ja työntää putket takas ylös, vaihteisto-ongelmia ((vivustois jos kepit sivul (myös IH:t) tai "rattivaihteiset" xx-90sarja (ei koske keskikeppisii)) on ollu ei kovin yleisiä mut ei aivan tavatonta (lähinnä pakin ratas, hytti ylös, kahdest kohtaa poikki, laatikko atomeiks) jos tulee (osat ei maks paljon mut osaavalt ammattimiehelt viikon homma jos on nosturit ym hytin nostoon... jne painaa muute vähä vxxxst toi fiu koppi).
hyvä vääntö, sitkee ja suht pienisoppanen vehe ku suuttimet vaa on kunnos, pakoputken "tukkeutuminen" karstast aika yleist uus ei oo tosiaa kallis siin ei kannat säästää voi jo ennen oirei putke uusimisel tai suoran laittamal tul 10+pollee enemmä, yleens tukkeutumiset johtuu just huonoist suuttimist=isoja nokihiukkasia, iso syöttö hyvil suuttimil ei tuki putkee, huonot kyl vaik kävis pihas sirkelin edes lähes tyhjäkäyntii. sähkövikoja voi sit olla kyl aivan tarpeeks. niist yleensä selviää ku 2 päivää käyttää aikaa ja kaikki johtosarjojen liittimet käy huolel läpi CRC:n kans voidellen ja putsaten, ovat kosteussuojaamattomia ja hapettuvat ne nastat. sama koskee X02/3, X05 sarjan valmetteja ja IH:ta. ite kyl voisin sanoa et suosittelen, säilyttävät hintansa uskomattoman hyvin. varsinki noist 10-20 v vanhoist 90/100/110-90:st pyydetää (ja saadaan myydes) iha uskomattomii !! siin mieles fiu on rattorimaailman rolsröyse...
tiedän muute tapauksia useampia et sillo (korjaus! 2004)ku viimiset 110-90 fiut tuli maahan ni kaks vuot myöhemmi niist sai käytettyn 2-5000 enemmä mitä uus oli maksanu. ko mallia tehdään viel mut ei myydä EU alueel näitte pakokaasu EU normien takia. idioottivarma tekniikka niis vehkeis saakele !!
hyvä vääntö, sitkee ja suht pienisoppanen vehe ku suuttimet vaa on kunnos, pakoputken "tukkeutuminen" karstast aika yleist uus ei oo tosiaa kallis siin ei kannat säästää voi jo ennen oirei putke uusimisel tai suoran laittamal tul 10+pollee enemmä, yleens tukkeutumiset johtuu just huonoist suuttimist=isoja nokihiukkasia, iso syöttö hyvil suuttimil ei tuki putkee, huonot kyl vaik kävis pihas sirkelin edes lähes tyhjäkäyntii. sähkövikoja voi sit olla kyl aivan tarpeeks. niist yleensä selviää ku 2 päivää käyttää aikaa ja kaikki johtosarjojen liittimet käy huolel läpi CRC:n kans voidellen ja putsaten, ovat kosteussuojaamattomia ja hapettuvat ne nastat. sama koskee X02/3, X05 sarjan valmetteja ja IH:ta. ite kyl voisin sanoa et suosittelen, säilyttävät hintansa uskomattoman hyvin. varsinki noist 10-20 v vanhoist 90/100/110-90:st pyydetää (ja saadaan myydes) iha uskomattomii !! siin mieles fiu on rattorimaailman rolsröyse...
tiedän muute tapauksia useampia et sillo (korjaus! 2004)ku viimiset 110-90 fiut tuli maahan ni kaks vuot myöhemmi niist sai käytettyn 2-5000 enemmä mitä uus oli maksanu. ko mallia tehdään viel mut ei myydä EU alueel näitte pakokaasu EU normien takia. idioottivarma tekniikka niis vehkeis saakele !!
Viimeksi muokannut jusape, 28 Huhti 2011, 16:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Onhan NH 110-90:ä tuotu kait jonnekkin 2002 tienoille sinisenä?
Mutta laatu ei enää yltänyt 90 luvun tasolle.
Itse olen töissä ajanut 110-90 fiatia ja kyllä oisi itku päässyt itseltä jos olisin sen koneen löpölaskun maksanut vrt. työsaavutukseen...
Mutta laatu ei enää yltänyt 90 luvun tasolle.
Itse olen töissä ajanut 110-90 fiatia ja kyllä oisi itku päässyt itseltä jos olisin sen koneen löpölaskun maksanut vrt. työsaavutukseen...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
joo yhdyn tohon jusapen mietteisiin! ite ajanu 880/5 dt 980 100-90 110-90 lähinnä maanrakennusajoja ja pikkusen peltotöitä. on tosi räyhäköitä pelejä eikä muita vikoja ollu ko noita edellä mainittuja sähkövikoja ei niitäkään liiaksi. joskus oon kyllä ihmetelly ku joku haukkuu noita laiskoiksi vehkeiksi mutta ei ainakaan mulla oo semmosta tullu vastaan.
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
Taisi olla turpoton vehje ja syöttöä "älyttömästi".Nuffieldmaster kirjoitti:
Itse olen töissä ajanut 110-90 fiatia ja kyllä oisi itku päässyt itseltä jos olisin sen koneen löpölaskun maksanut vrt. työsaavutukseen...
Turpolla ja asiallisella ruokinnalla ei kulutus ole todellkaan paha työsaavutukseen nähden.
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Turboton oli ja omistajan tuntien sinetit pumpussa kiinni. On sen verta tarkka pitäjä, ettei koneita ruuvata.forssoni kirjoitti:Taisi olla turpoton vehje ja syöttöä "älyttömästi".Nuffieldmaster kirjoitti:
Itse olen töissä ajanut 110-90 fiatia ja kyllä oisi itku päässyt itseltä jos olisin sen koneen löpölaskun maksanut vrt. työsaavutukseen...
Turpolla ja asiallisella ruokinnalla ei kulutus ole todellkaan paha työsaavutukseen nähden.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
nonii... tänää penkosin noi kirjoi.... täs tätä ny tulis... en iha just tarkkaa 880:n tietoi löytäny mut uskoisin näiden täsmäävän (varmuus 95%) : elikkä= 780 ja pienemmät 30kmh mallit 8,2 ja 14,1 kier/renk kier (540/1000rpm) 40kmh 4WD 6,73/11,51 880-> 30kmh 8,9/15,2 ja 40kmh 7,25/12,4 (joten 16.9-34eli kehä n.4520mm renkail n. 0,51m/tappi r ja 0,3m/tappi r toisipäin siis 2r/m ja 3.3r/m jos ny oikei laskin saa korjata jos meni väärin) ja näiden pitäis täsmätä myös jälkimmäiset 80-90> ensimmäiset pienempiin XX-90 koneisii (takavetoisia koskee siis ekat luvut ku ovat 30kmh versioi) fiuun ja ensimmäiset luvut myös NH TL70 malliin ja jälkimmäiset NH TL80, 90, 100 malleihin. oli sit pakko tarkistaa myös toi valmetin luvut jotka koskee vanhempia keltaisia ennen volvo BM aikaa lähinnä 502 602/3 702 +S 703, 802/3 903 1102/3 1203 ja ehkä vanhempia 5-,7-,9-,1100 sarjan vehkei jostai vm 69? tai 8? alkaen: 2WD 37,971 ja 4WD 41,32 r/renk kier jolloin näis metrit 2WD 16,9-34 renkail~8,5r/m ja 4WD 18,4-34 (kehä 4930mm) kumeil~9r/m. toiv on apua. kyl noil fiun tappikierroksil ristikot voi huutaa hoosiannaa verrattun valmeti kierroksii= tupla kierrokset puolet pienempi vääntömomentti. tosin ite ku -92 ajoin 160-90 fiuu (hiuka ruuvattua pollet jotai 180-200) peräs 10m3 maakärryt kukkukuormal v***unmoist ylämäkee E18 tietyömaal Piikkiös Hepojoen siltatyömaal ei yhtää ristikkoo kyl siin kajahtanu. tosin mentii suoraan ettei tullu ristikoihin murtokulmaa lainka ja pelkät kärryt paino jotai 5T... tyhjän ku meni mäkee ylös ku sopivan vaihteen oli löytäny (alhaal 2700rpm,mäen pääl n900...samal vaihteel) ni ton 160-90:n eturenkaat kävi maas noin 5m välein ...
dumpperikuskit oli ens vähä sitä mielt et mitä v***ua tuoki tääl luulee tekeväs mut paripäivää ku olin ajanu olivat jo sitä mielt et siin se saa**na menee ku hekin
volvo& moxy koneittes kans. taisivat sillo hiuka yllättyä mitä rattoril kerkee ja pystyy & voi tehrä
dumpperikuskit oli ens vähä sitä mielt et mitä v***ua tuoki tääl luulee tekeväs mut paripäivää ku olin ajanu olivat jo sitä mielt et siin se saa**na menee ku hekin
volvo& moxy koneittes kans. taisivat sillo hiuka yllättyä mitä rattoril kerkee ja pystyy & voi tehrä
Viimeksi muokannut jusape, 30 Huhti 2011, 07:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68