Valtra A93H
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kohtuudella tuntiloita ysikolmoseen oli kertynyt, kun ei kuitenkaan ainut ajopeli ole ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jeps. joku hetki ajeltu ja yksi auralenkki kokonaan heitetty "uudella".
Onhan se vähän isomman ohjaamonsa takia näkyväisyydeltään taakse heikompi ja kaikki katkaisimet on eri paikoissa. totutteluttaa.
Mutta ulkoisen egr:n takia on sitkasvetoisempi ihan selvästi mitä aakkonen. Ja tuo vaihteisto on kyllä aika mukava, ei enää nivelet nitku pykältäessä.
Hangessa ei ole kaksinen kulkemaan, kun pohja on leveä, sen huomasin.
Jostain syystä persaus tuntuu kevyemmältä kuormatessa mitä aakkosessa...
Onhan se vähän isomman ohjaamonsa takia näkyväisyydeltään taakse heikompi ja kaikki katkaisimet on eri paikoissa. totutteluttaa.
Mutta ulkoisen egr:n takia on sitkasvetoisempi ihan selvästi mitä aakkonen. Ja tuo vaihteisto on kyllä aika mukava, ei enää nivelet nitku pykältäessä.
Hangessa ei ole kaksinen kulkemaan, kun pohja on leveä, sen huomasin.
Jostain syystä persaus tuntuu kevyemmältä kuormatessa mitä aakkosessa...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Olikos Aakkosessa moottori kokonaan etuaksilan takapuolella, tuossa aksilan päällä ?
Aakkosen nokkakin oli vissiin lyhyempi, joten kuormaaja saattoi olla sinällään suhteessa taaempana kiinni koneessa
Aakkosen nokkakin oli vissiin lyhyempi, joten kuormaaja saattoi olla sinällään suhteessa taaempana kiinni koneessa
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 2
- Liittynyt: 18 Joulu 2018, 22:18
- Paikkakunta: Pälkäne
Komea N103. Onko ollut mieluinen? Jotain keskustelua tännekkin palstalle.Joonas Potkonen kirjoitti: ↑05 Huhti 2019, 20:56 A93 sai väistyä N103 tieltä. 5450h mittarissa läksi. Tässä pohjalla 2200h.
Hieman totuttelua vaatii hypätä keppikoneesta robottivaihteistolliseen. Tässä siis 4 aluetta robotilla ja 5 powershiftiä joka alueella.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt juuri 3000h huolto tehdään ensiviikolla, tunnit meni jo yli kyllä.
Pieniä vikoja on ollut, ek sähkölohko 850 €, ek ratkennut 3 kohtaa, hitsattu. Vanhoja vikoja. Muutamia katkaisijoita (luonnollista) ja sitten lämmityslaitteen kytkin ja johtosarja (150 €).
Hemmetin keulapainoinen kone, ja äärettömän kiikkerä versus 1.5 tonnia painavempi A. pari kertaa meinannut kaatua!!!
Kone on napakampi vetämään, mutta n. 0,5-1l enempi menee tuntiinkin.
Vaihteisto on mukava käyttää mutta toisaalta kestoikä voi olla arvoitus... näistä on robotin vaihtaman puolen synkroja polttaneet näissä tuntilukemissa...
Hydrauliikka on mukavan nopea 90 litran pumpulla, mutta kun vivustossa ei ole painepalautusta niin se on puute ja monesti erehtyy kun pitäs vetää 1 ja 2 lohkoa, vetääkin 2 ja 3 ja taas on työntövarsi lingossa viturallaan... vauhdissa aika temppu ja hyvät jäljet tiehen... jotain eri pinnoitetta tms. pitää kolmoslohkon vivunpäähän laittaa.
Käyttöominaisuuksiltaan mukava traktori ei voi moittia. Ja pojallekkin kunnon penkki olla mukana.
Pieniä vikoja on ollut, ek sähkölohko 850 €, ek ratkennut 3 kohtaa, hitsattu. Vanhoja vikoja. Muutamia katkaisijoita (luonnollista) ja sitten lämmityslaitteen kytkin ja johtosarja (150 €).
Hemmetin keulapainoinen kone, ja äärettömän kiikkerä versus 1.5 tonnia painavempi A. pari kertaa meinannut kaatua!!!
Kone on napakampi vetämään, mutta n. 0,5-1l enempi menee tuntiinkin.
Vaihteisto on mukava käyttää mutta toisaalta kestoikä voi olla arvoitus... näistä on robotin vaihtaman puolen synkroja polttaneet näissä tuntilukemissa...
Hydrauliikka on mukavan nopea 90 litran pumpulla, mutta kun vivustossa ei ole painepalautusta niin se on puute ja monesti erehtyy kun pitäs vetää 1 ja 2 lohkoa, vetääkin 2 ja 3 ja taas on työntövarsi lingossa viturallaan... vauhdissa aika temppu ja hyvät jäljet tiehen... jotain eri pinnoitetta tms. pitää kolmoslohkon vivunpäähän laittaa.
Käyttöominaisuuksiltaan mukava traktori ei voi moittia. Ja pojallekkin kunnon penkki olla mukana.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
4496 tuntia ja tämmönen melekosen tyyris lootan vaihto... uusia osia ei saanu valtralta, koska muuttunut vahvemmaksi jolloin tuli koko loota reman mallisena uusi, siis pikavaihteiston osalta. Kuullut, että näitä posahdellut paljon, jo takuuaikanakin, mutta silti ei ole kuulema mikään akuutti homma, vaikka vahvistetut osat tehty jo valmiiksi Eli tämä siis Valtra N103 Hitech 5 vaihteisto.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.