Valtra A93H

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Kesä 2014, 19:15

Kone ollut nyt vuoden.

Tunteja tuli huonon talven takia lumitraktoriin vain 900 :(

Kone on ollut miellyttävä, eikä muuta ole kaivannut kuin sitä rivipikaliitintä ek:lle, jossa nuukailin enkä raaskinut ostaa :(

Takuutöinä tehty seuraavat paikat:

Vakionopeussäätimen kytkin (ei kytkenyt täsmällisesti)
Lisähydrauliikkalohkon pääpaineletku (hikoili)
Käsijarrusylinteri (vuosi)
Pakoputki (saumasta irti yläpäästään sisäputki)
Ilmansuodattimen ejektoriesipuhdistusmekanismi tulpattiin tukkoon (nokesi suodattimen, kamppanja)
Kaasupolkimen yläasentoanturi (antoi vikakoodin 71)

Kulutus on pieni, pieni alaväännöttömyys joskus havaittavissa vrt. esimerkiksi Nuffield, mutta massaa enempi ja sähkövatkain aina erilainen liikkeellelähdöissä/suuntaa vaihtaessa.

Suunnanvaihdin on todella mukava tässä, samoin käsijarru. Entistä ei kyllä kaipaa ollenkaan. Samoin ek hallinta ja voa hallinta on kyllä lumitöihin tehty.

Mikä entiseen on huonontunut niin kopin katon verhoilu. Entinen harmaa ei ollut kovin herkkä likaantumaan, nyt uusi vaalea karva-turri sisusta ottaa todella herkästi likaa, esmes radiokanavaa vaihtaessa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

16 Kesä 2014, 20:54

Mitä nyt N111:llä ajanut Fendt 716 ja 818:en jälkeen niin Valtra on kaikista mukavin ja käteensopivin. Vaikka niissä on omat ominaisuutensa.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

07 Elo 2014, 22:23

lissee ropakantaa... ehtoon olin mukana naapurissa rehun ajossa ja tuossa kun kurvattiin koneita pihalle tuli isäntä ilmottee jot valtrasta nousoo käry pellin alta, no ilmastoinnin remmi nurinpäi siipapyörän välissä ja vesipumpussa parin sentin tolenrassin..
vua passelisti takuuki jo ummes.. noo työlistävä vaikutus.. eikä niitä tunteja siitä tuhanesta mahottomii kertynnä..
eipä siinä, onneks itel joutilait rattoreit pihal, 500 belkku valjastettaa aamul hinattava niittokonee perää.

tuaskii eppäilijöil, sua tulla huomen tihrustee ja nytkyttelee pumpun piätä, kaffet keittettää... omistaja kyl tarinoittee vika historian
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

08 Elo 2014, 16:47

miten jumalauta tuota kikkaretta saa hinattua? sais nuin niinku pajalle. siinä puhelin luettelossa missä lukoo käyttö ohjekirja on vain jot höllätävä käsijarru sopivilla työkaluilla..
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
HL-Zetor
Nuhvitietäjä
Viestit: 217
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:44
Paikkakunta: Virrat

08 Elo 2014, 17:05

Tommonenhan tuo "ohje",yhtä sekava ku koko laitos:
Traktorin hinaus kun moottori ei ole käynnissä
TÄRKEÄÄ: Traktorin hinausta tulee välttää, kun moottori ei käy, koska tällöin
vaihteiston voitelu ei toimi.
1. Kytke nopeusaluevipu vapaalle.
2. Kytke nopeusaluevipu asentoon 4.
3. Vapauta seisontajarru.
Käytä seisontajarrun vapauttamiseen asianmukaisia työkaluja, esimerkiksi 17
millimetrin avainta.

4. Traktorin hinaus
Traktorin enimmäisnopeus hinattaessa on 10 km/h.
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

08 Elo 2014, 19:50

kun seisonta jarru vaikuttaa molempiin pyöriin, on sieltä löysättävä näköjään se pultti mikä lykkää seisonta jarrua.. ei kyllä tuo puhelin luettelo maininut avain koosta mitään..
no uusi pumppu paikallaan ja loppu kasausta vailla... vielä kun oes valttorin väki tajunna laittaa tiivisteeen vesipumppuun kyselystä huolimat ni ei oes tarvinna vaemon kyns saksia lainata ja askarel ite, no ainaki yhes kohtaa vahva suomalaisen työnjälki sentääs...

kyllä mie vaan oon edeleen sen vahan laiskan sataheppasen 6 mukisen kannal, merkistä riippumati.....
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Elo 2014, 20:20

Soittasin huolto-ukot jos on nuin vaikiaa :mrgreen:

Tuon hintasen koneen kanssa kannata tunaroida kokopäivää itse, huoltomies hoitaa homman ja pääsee kone nopeasti takaisin tuottavaan työhön.

Valtran huoltomiehien on myös tulostettava asiakkaalle lisäohjeet korjaamokirjasta, jos hän remontin tekee itse. Sieltä saa kirjasta tarkat ohjeet kyllä, tai oikeastaan siellähän se on agcon verkossa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

08 Elo 2014, 21:44

Nuffieldmaster kirjoitti:Soittasin huolto-ukot jos on....
Ja kestää muutaman päivän, että edes kerkiivät paikalle, kun vehkeen pitäis liikkua "koko ajan" ....

Tuossa yks 200h ajettu kone ( N153 ? vaikomikäpaskaseoli ) josta sama tietsipoksi posahtanut aikakin kahdesti jo, ja muuta vikaa sähöissä.
Neljättä kertaa keväällä tulon jälkeen telakalla, eikä "päivähoidossa" vaan " viikkolomalla" vähintään..... Tiistaina vielä tekivät hommia, keskiviikko-aamuna ei suostunut kännistymään pellolta, starttaa kyllä hyvin, vaan ei käy.....
Paikalla käynyt huoltoukko nosti hommassa kädet pystyyn, ja takaisin "hoitolaitokselle" sieltä pellon reunasta.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

08 Elo 2014, 23:18

juu on hieno 24h päivystys missä pyydetään soittamaan maanataina ku hää on yksin eikä ossaa neuvoo mittään... ja nuffimaster voi haistaa kyllä ihan ite. mitään jumalauta tunarointi touhu oo, vua vuorokauvest loppuu tunnit.. vai ottaako luonnon piäl ku saman moisee tullunna sijotettuu ? ei oo ensimäine ves pumppu mitä o tullu vaihettua,ja kyllä vanhempi kalusto tuloo kettingin peräs ilman sen kummempia kommervenkkejä.Mutta kyllä nyt olettas että kun omistaja tiskil vannottaa jotta onko nyt kaikki tiivisteitä myöten mitä tarvii ni ne kanssa sitten olis...
tuollasee remonttii sen sukkelampii ohjeit tarvii, vua mielellää kaikki mitä tiskil pyyvettää. kyä se nyt o jäähytin nesteit vail,vaan aamu männää rutsilla jos siihe tuloo jottai ottettaa seuraava pihast, ei se laatu vua miärä :wink:

muutenkin sivusta seuraaneen ja välillä neuvoneen koko rompeen kanssa touhu järetöntä tunarointia, ihte olisin jo kaupan purkuva vaatinu.. varsinkin nimen ommaan kun tuon hintasesta koneesta puhuttaan.
joka merkis susi yksilösä vuan jaksaa hämmästyttää miten merkkiliike suhtautuu asijaan, toki nyt ku takuu ummes ni niit ennee kiinostakkaan
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

09 Elo 2014, 06:29

No kuulostaa kyllä, että aika remppamiehet siellä on asialla...

Jos isompi homma, niin varakone tilalle ja pääkone odottamaan huoltoa. Jos huollossa jonoa niin ainakin täällä on varakone ollut ihan käynnin vaivalla saatavissa ja myös aikana jolloin portit on kiinni. Eivät valtralla jätä pulaan asiakasta.

Tietysti jos siellä tiskillä notkuu mahorkka huulessa belarusta kehuen, niin en ihmettele valtran organisaation asennetta asiakasta kohtaan, mutta se ei ole niiden vika. 8)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

09 Elo 2014, 09:25

niin juu eihä valtrasta sua mittää nekatiivistä kirjottee ku o laatu suomalaine.. tai ainaki melkee. se o zetorit ja rutsit mitä voe mollata viel hevosmiesten juttuin perusteel. ihte en oo valttorin tiskil ku kerran notkun... omistajal sälyttän sen lysti. mut meinoot et takuu umpeisen koneen tilal ilma antavat varakonneit? no onneks täs o tarpeeks romppeit mil homma tuloo kyl tehtyvä.
ja valtra ei jätä asiakast pullaan... ? juupa juu ei ainakaan tiäl keskisuomes tunnu toimiva ja vaikka konetta o reklamoitu tehasta myöten ni loppu tulos koneen pompottamista valohoitoo ja takaste ni kauan jot takuu saadaan umpeen.

ja kyl minusta käyttöohjees vojes olla hinnaus ohjeet kuvin yms.. jos meinaan yhtään mittää ihmeelist asias. tuos nyt lopun viime ollu sen sukkelamapaa ku käsijarrun löysäs.. mut mietittää joku joka ei oo koneitte kaa pelan ni ihmeissää o jos tienpääl jiä. vai onks nää meinat et ku takuu ummes ni konee vaiho? taitaa ne vanhat 6 mukiset laiskat porskuttaa viel siin iäs ku näist oo ku muisto

ja siit asentajie laadust ni ain o asenukset leivän tuon pöyttee ja remontin korjuuta harvo harrastettu..
ja keskutelluu herättäksein mie vähä värtäjen kirjootan. ku minust voi epäkohdist jutustel eekä ain kahtel vaalenpunaste lasien läp touhuu.. ol asija mikä tahasa.

noo mut rutsil kaatu heinät. valtra keruu vaunun ees ja casella auma pakkaantuu.
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Elo 2014, 10:52

Joo, ol kyllä kaverikin saanu varakonneen alle, saman joka oli jo keväämmällä ollut.
Sillo oli olli N171 lätkä nokassa, ny siinä lukkee N153 .... Mut kone on se ihan sama laitos fyysisesti....
Ei kuulemma Valtralla ollu laittaa OKRAan näytille 153 ännää, ni tähä 171seen ol laitettu sit vaan N153 kilvet ja klaput.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

09 Elo 2014, 19:16

Jos on vain välit kunnossa niin saa koneen kun viet merkkihuoltoon koneen korjattavaksi, ja hommat kesken.

Jusape, niin malli oli mikä? Noita ole koskaan tehtykkään :shock:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

09 Elo 2014, 19:36

no sinäänsä tuo asia ei minulle kuuluu ja sivuat seuraneen mut ei oo minkäänlaist tarjousta tullukkaa varakoneest kyselyist huolimati omistajal jykylän valttorilta. vaik paraillaa pariki viikkoo oli remontist... ja eppäilen et omistaja kovin hanakast kahnauksii joutuu. paljolti meikäläistä pitkä pinnasempi.
ku varakone asiaa utelin ni ostaes oli kuulema.jottai varakone turvaa lisähinnast mainostettu.
ja sen verta oon kyllä rasva apinan renkinä ollu et kyllä sijaislaitteen hinta ol auto tai rattori ni jotenni otetaaa jostain vaikkei laskus virallisesti näykkää, varsinki jos takuu saatu loppuun venytettyä... eekä toi valtra touhu ni vierast. oon nähny rototyyppejä koe kilvin hakkurin ees ja sammaisel urakoittitjal 6 mukisee 90luvun puol välin valumönttii puol vuotta ooteltu voan osia... muuttu ääni siin vaihees ku ite kehu asentavasa. malli oli 6 tuhat ja jotaki. muuten toimii voa mut jarru puoli ei pidä,pyörii linko perässäki suht lujjaa. eekä täs lystikää oo meikäläise lyhyel pinnal ollu mittää tekemist.. ee siin hyvä jos jossai päi suomee homma toimii niinku mainoksis mut tiäl päi ei touhu vakkuuta..

kyl jos euro rattoriin innostuu ni 90luvun taiteest 6mukine fend ja siihe varaosat ihan muualta.. viroskiijo jännemästi edukait

mut jännä et suomi vermees käyttäjä vikkaa kaik ja itä vermeis rattorin vikkaa... enkä mie muute mahorkkaa vua näoi johtajuus tasol al kaappone pikku sikareit
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Elo 2014, 21:37

Nii mikä malli ?
Mä saatan hyvinkin muistaa väärin tai jotain sinnepäin, ei kaikki kertakuulolta mieleen jää niin tarkkaan, varsinkaan näistä nykyisistä Valtran mallimerkinnöistä......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin