Valtra A93H

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

15 Maalis 2015, 21:45

nelosnuhvi kirjoitti:Ja noilla tuntimäärillä ei liene rengas ongelmia olla näköpiirissä vuosiin, teki niille lähes mitä tahansa.. :wink:
Tää kikotin saapui vasta puintien jälkeen, eli joskus syys-loka vaihteessa....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Maalis 2015, 21:34

Muutama vallukuva taas....

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
50v nuffilla
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
Paikkakunta: Keski-suomen akseli

16 Maalis 2015, 22:33

Tuommonen pelti jo kestää pohjakosketuksen.
Mahtuukos tuos penkki kääntymään, tai penkki ja kuski?
Kokonaan sähköiset vivut on helppo sijoittaa, vaikka kyynärnojiin..
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

16 Maalis 2015, 22:35

Taitaa olla kapea jalustainen penkki tuossa? Tai sit muuten vaan siro. Mut eipä tuossa kopissa yhtään ylimääräistä tilaa muutenkaan ole, että metsäkäyttö on mitä on :|
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Maalis 2015, 22:39

50v nuffilla kirjoitti:Tuommonen pelti jo kestää pohjakosketuksen.
Mahtuukos tuos penkki kääntymään, tai penkki ja kuski?
Kokonaan sähköiset vivut on helppo sijoittaa, vaikka kyynärnojiin..

Kyllä se pyörähtää kokonaan, ja meikä mahtuu siinä mukana ( 176 senttisenä ) ihan kohtuu mukavasti kääntymään taaksepäin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

11 Touko 2015, 20:55

Tämmösellä valtralla+quicke 260P tuli tänää kuormattua sepeliä 5h, kevyt perä vaan kun ei ollu vannepainoja eikä nostolaitteessa mitään, n.150h oli mittarissa..
-fiigumies-
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

20 Touko 2015, 16:20

Ilmastoinnin kompuran hihnankiristin rullan laakerit 6205 RS särkyi tänään. Saksalaista merkkiä olivat, w -alkuinen nimi mutten muista nyt. Alkoivat vinkumaan ja kävivät todella kuumana. Kiinnileikkaus oli lähellä, koska rasva oli jo palanut ja suojat haisivat kun kärysivät.

Autotarvikeliikkeestä uudet japanilaiset ja kasaan prässissä. Alta 40 min ja kone takaisin ajossa.

Muistaako tai tietääkö kukaan miten meni nuo C -luokat, vanhat olivat CN merkintäiset ja uudet C3.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

20 Touko 2015, 21:02

C3 taisi olla hieman väljempi laakeri tavalliseen verraten.
Mukana kuin peräpukama!
V-M
Nuhvitietäjä
Viestit: 251
Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
Paikkakunta: Pudasjärvi

20 Touko 2015, 21:08

Höyläkonepuolella jossa laakereilta vaaditaan oikeasti paljon kierroksia ja kestävyyttä vaseliinivoitelulla noilla merkinnöillä on paljonki merkitystä.muistaakseni CN on normi tusinalaakeri ja C3 suurempivälyksellinen,juuri sellainen mitä noissa koneissa käytetään mitä itelläki on,suojaus on yksi suuresti kestävyyteen vaikuttava tekijä rasvan lisäksi,kumisuojatut ei kestä niin hyvin kun peltisuojatut,suojaus tuottaa lämpöä liikaa.

Tuollaisessa kiristinrullassa kyllä pitäs kestää laakerit kohtuella jos kaikki asiat reilassa jos ei ihan mitätön pyörä ole ja rulla pyöri jotain älyttömiä,jos tasapainotus huono menee laakerit tietenki lyhyelläki käyttöajalla.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

15 Joulu 2015, 18:27

Luojankiitos vaihdoin sen vanhan susimallin pois. Näkyy taas yksi suolahden mielestä "ei mikään tyyppivika" olleen myynnissäkin: http://www.nettikone.com/valtra/a-85-n-2007/1464275" onclick="window.open(this.href);return false;
Juuri tehty laatikko ja kytkin remppa sekä 2500h huolto valtralla
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

15 Joulu 2015, 21:31

Laatikkorempan jotenkin kenties ymmärtäisin 15-25000h kohdalla, en 2500h kohdalla .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

15 Joulu 2015, 21:35

Mäkin tiedän ainakin kolme valtraa johon on tehty laatikko ja / tai kytkinremontti melko uutena. T213 ja N163 joihin tehtiin laatikko alle vuoden ikäisenä ja yks A95 johon vaihdettiin kytkin alle 2500 ajettuna :lol:
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

15 Joulu 2015, 21:36

Tuossa exässä oli kolmas kytkin 4000 h ajettuna läks. Ite vaihdoin ekana vuonna yhden asetelman kun kiteen konedieselillä (valtra huolto mistä seudulta kone tuli) oli säädetty painelaakeri kantamaan kokoajan niin käpälät loppu.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

15 Joulu 2015, 21:45

Nuffieldmaster kirjoitti:T kiteen konedieselillä (valtra huolto mistä seudulta kone tuli) oli säädetty painelaakeri kantamaan kokoajan niin käpälät loppu.
Asiantuntevaa huoltoporukkaa siis ollut ..... :roll:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

15 Tammi 2016, 18:06

Merkannut viime yönä reviirinsä vahvasti. Nostosylinteri lähmii öljyä läpi lattialle.
Liitteet
WP_20160115_15_06_30_Pro.jpg
WP_20160115_15_05_42_Pro.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin