Valtra A93H

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

30 Huhti 2011, 04:45

käsitinkö ny oikein?? ton hiuka rimpulan A85 tilal tulos uus hitec? mis ohjelmisto prakaa? protoille sanoisin ite kyl kiitos EI!! vaik tehdas lupais puol kuuta ja neljänneksen aurinkopaikast enne ku käyttäjien(tyhmien) kokemuksii on ongelmavehkeist parivuotta. vaik kone olis tekniikalt pomminvarma. mut näis nykyää ku tota sähköö on mun mielest ympätty aivan turha paljo. jos se sit ei satu olee omaa valmistet oleva skytech :D
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

30 Huhti 2011, 07:46

Jep, eli tuo A tulee minulle vaihtokoneena ja A:n entiselle omistajalle tulee pikku N (joko N82-82 tai 101 en tiedä).

Nuo "arvonimet" kertoo viestien lähetysmäärän mukaan ansioitumistittelin, eli kun kirjoitat viestejä tietyn määrän niin pääset noviisista konkarien joukkoon.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Touko 2011, 21:09

oukei. ens ymmärsi niipäi et sul olis uus tulos mut toa A on varmast sit jo lastentaudit kärsiny. tunnekko edellisen omistajan? ottaisiks ite sellasen uuden mis ohjelmistomurheita? vaik ens toimis mitä mahtaa jatkos seurata sellases konees? saattaa käydä kute yhel kaveril ferku kans... osti käytety taakuunalaisen koneen ja kertaaka se ei toiminu kahtapäivää enempää ongelmitta ja se puolvuotta mitä se sit jakso sitä kattella siit ajast kone oli korjaamol yhteensä yli 4kk just pelkästää sähkövikojen (tietokoneohjelmien) takia. ei varmaa enää ikin ost ferkuu...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

01 Touko 2011, 22:44

En toki ottasi ohjelmistovikasta. Ihmettelen vain miksi asiakkaalle viikolla 10. luvattu kone makaa halvaantuneena kaveriensa kanssa inssien touhutessa niiden parissa kun laitettaisi vanhat ohjelmistot vain sisään ja luovutettaisiin kone asiakkaalle.

No mikäpä tässä nyt kurvaillessa lainakoneella, meinaa vaan "perse revetä" tuon 6400 kanssa, vie nimittäin polttoainetta "ihan riittävästi" pikkuajossakin. Ihan ihmettelen miten tollaista mörköä jotkut pitävät pilkekoneenkin edessä. Toki sauhut on siinä mittasuhteissa käynnistyksen jälkeen, että suutinremppa oisi enempi kuin tarpeellinen pikimmiten.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Touko 2011, 23:33

joo mä laitoin sellaste kulutuksest jotai tän tos muutama päivä sit enkä välttämät hirveen vääräs ollu.... vaik harvempi valtramies jos vannoutunu on ei moiti kulutust --- "joo ei se paljoo syö.... aika pienel tuo menee...." kommenttei olen kuullut useammaltakin.... joo vanha softa sisää ja menoks... pitäköö protonsa tehtaallansa kunnes saavat toimimaa luotettavast JA V**U PIDEMPÄÄN ku viiko tai kaks ku tars men 10v ilman et pitää ottaa läppäri kätee ja piuhoi laittaa kii== jos ite maksaa moisen joutuu ni äkkii satasen tunti on laskus.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

02 Touko 2011, 06:31

Mielenkiinnolla odotan kulutuslukemia sinun A-sarjalaisesta. Se näyttäisi olevan reilut 400 kiloa keveämpi, mutta onko kuormaajissa eroja mihin suuntaan, oletan että olet saanut etukuormaajallisen lainaan. Moottoritekniikka lienee hiukan uudempaa, mutta liekkö jo päästöjen alentamisen takia suurempi ominaiskulutus 6400:seen verrattuna?
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Touko 2011, 07:24

yks kaivinkoneurakoitsija osti oliko viime kevään vai edellissyksyn hiukakäytetyn mut toimivan valtran (mallii en tarkka muist olisko ollu N 1jotai) ja veteli sil kaivurin lavettii eikä menny ku jotai kuukaus ku rupes jo puhuu paikallises "esson" baaris et "perhana ku tuo vie ainet...(hörppy kahvia) pitäiskö vaihtaa pois...(tonen hörppy) vanha meni samat kilometrit v***n paljo pienemmäl aineel...(kolmas hörppy)... ja keissi veti paremmi ku toi..(neljäs hörppy ja hiuka pullaa poskee)... ja tos pitäis ol muka enemp voimaa ku keissis... " jne... ei ollunna valtraa enne hänel ollu aiemmi hinas casen kans ja jäkeenpäi näky taas case lavettii kiskovan
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

02 Touko 2011, 08:32

Säiliöitä täytyy suurentaa se on varma :lol: Aivan eritavalla näille uudemmille soppa maistuu.
Tai no tuttavan N111e '10 mittarin mukaan 7-7.5 litraa tuntiin seka-ajossa (lumityöt, tavaran ajo maansiirtovaunulla, niittotyöt, lanan veto). Tuo on mielestäni vähäruokainen, mutta onkin jo CR kone.

Uskoisin, että tieajossa ei 10:ä enempää tuo A vie. Tällä mezzolla tuntuu menevän likemmä 20... mieluummin siis köröttelee jollain vähempiruokaisella näitä erinäisiä siirtoajeluita. Ja tosiaan suutinhuollon paikkaa voisi olla päätellen reippaanlaisesta sinisestä sauhusta kylmänä ja eräänlaista rykimistä on myös havaittavissa käynnissä.

On tämmönen 6400 sen verran tuttu peli, että ei muut vastaavat ihan samalla tavalla ole ainetta imeneet. Kun koneen oppii tuntemaan niin nämä kyllä tuntuvat menevän melko vähällä vrt. tehtyyn työsuoritteeseen. Silti puoliteholla vievät moninverroin enempi ainetta mitä joku 502-604 linja tai muut vanhemmat koneet. Sitä siis ihmettelen, että esimerkiksi juuri pilkekoneen edessäkin näitä näkee, ja siihenhän riittäisi pienempikin (säästää muutaman tonnin koneen hinnan parissa vuodessa pelkillä polttoaine-kuluilla äkkiä räknätessä, totuus voi toki olla toinen)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Touko 2011, 09:17

olekkos ikin nähny konet/autoo jonka kulutusmittari näyttäis pessimistist lukemaa? ei muuta ku vanha riisseliooppeli sirkelii pyörittään ei ol paljo pääomaa kii ja on torennäköösest paljo paljo hiljasempi käyntiääni ku mones traktooriks nimitettys laitees... :lol: :lol: :mrgreen:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
pa_turpeinen
Nuhvitietäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
Paikkakunta: pudasjärvi

02 Touko 2011, 10:49

jusape kirjoitti:yks kaivinkoneurakoitsija osti oliko viime kevään vai edellissyksyn hiukakäytetyn mut toimivan valtran (mallii en tarkka muist olisko ollu N 1jotai) ja veteli sil kaivurin lavettii eikä menny ku jotai kuukaus ku rupes jo puhuu paikallises "esson" baaris et "perhana ku tuo vie ainet...(hörppy kahvia) pitäiskö vaihtaa pois...(tonen hörppy) vanha meni samat kilometrit v***n paljo pienemmäl aineel...(kolmas hörppy)... ja keissi veti paremmi ku toi..(neljäs hörppy ja hiuka pullaa poskee)... ja tos pitäis ol muka enemp voimaa ku keissis... " jne... ei ollunna valtraa enne hänel ollu aiemmi hinas casen kans ja jäkeenpäi näky taas case lavettii kiskovan
täällä vähä samaa puhuvat, 8150 valtra on kuulemma huonompi vetämää lavettia ku 5130 maxxum case. ja meillä ajettii 4230 ja 995 casella isompia rehukuormia pienemmällä ruualla ku naapuri 6400 valmetilla. kyllä ne casea haukku kovasti mutta ku kerran veti tasasella valmetista ohi sellasta 60km/h 9000 ylö perässä ja täynnä nii loppu vittuilu. naapuri ajeli 7500 ylön kans =) uskaltaskohan leukun perään tarjota ton 9000 ylön =)
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

02 Touko 2011, 16:46

4230 Casessa on teho/painosuhde kohdillaan. Nelisiipiset aurat tulee perässä, nelimetrinen äes, lavetilla 8 tonnin Vammas melko keveästi. Täys tukkikuorma metsäkärryssä maantiellä ei tunne missään.

Minulla on tuossa pihalla nyt 8450 Valtra etukuormaajalla ja etujousilla ynnä 50 perällä lantakuorman kanssa. 12 kuutiota hevonkaakkaa, yllättävän lusulta tutui maantiellä Valtra, mutta ehkä 50 perä tekee sen.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

03 Touko 2011, 03:04

tulevaisuudes (ehkä?) tullaa kuulee sit tosiaa siit kulutuksest paremmi toivottavast? jos tuo sit tulee meil totuut kertomaa?? tai kaunisteltuu totuut...??
mielenkiinnolla odotamme masteri kommentei...
joo se voi osittai kyl pitää paikkas et CR koneet on sit jo hiuka pienempiruokasii ku vanhemmat tonni ja N sarjaset. kuuntelemme...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

03 Touko 2011, 07:54

eipä tuon perän on 4 tai 5kymppine pitäs kai paljoo kiihtymisee ja muuhu jaksamisee vaikuttaa. hollanneis 40koneis 18pykälää ja 5kymppisis yks enempi mikä ohittaa muun vaihteiston suoral akselil et lootahävikki jää niis sii kohtaa pois. vaikuttaa seki jotai kulkemisee ku ei turhaa laatiko läpi voimia vatkata..
valtion metallin tuotteist nuin suoraa en sano heti mitää varmaa mite siin oli voima välitetty 5kymppisis koneis.... ei ny heti näi vapu jälkee tällee aamutuimaa tul mitää muistikuvaa... ehkä hiuka myöhemmi tos päiväl jos taas pääsee vähä arkee kii....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

03 Touko 2011, 20:38

tuosta kulutuksesta karkeesti sanottuna kw kertaa 250g löppöö niin kulutus on suurin piirtein siinä tunnissa jos sillä töitä tehhään ja tie ajossa jopa enempi :oops:
aja millä ajat mutta majorilla loput
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

04 Touko 2011, 20:13

ei A-n kotiutumisest viel ol kuulunu mitää? me kaikki tääl kovin odotellaa.... :lol:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin