Valtra A93H

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

20 Huhti 2011, 19:07

Ootattaa ootattaa... Uus hitecki joka olisi tuon tilaan tulossa ei toimi. Tehtaalla ovat värkkäilleet jotain uutta softaa voimansiirrolle joka ei pelaa. Vk. 10 ois pitänyt luovutus olla ja todennäköisesti menee vielä 2 viikkoa. Ja periaate kuulema on, että vanhaa softaa ei asenneta kun kerta on uuden kanssa aloitettu värkätä :evil:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
pa_turpeinen
Nuhvitietäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
Paikkakunta: pudasjärvi

22 Huhti 2011, 14:29

naapurissa särkivät tollasesta pyöröpaalin siirtelyssä rutkasti kytkimiä ja vaihdelaatikon, kuulemma samat romut ku 502 mallissa mutta hienommassa paketissa. kestää varmasti jos ei päivässä 20 paalia aja navettaan etukuormaajalla. hyvä vehje oli ajaa ja tehdä pikkukoneen töitä joihin se on tarkoitettu. ja kun pitää tosiaan järjen matkassa ja unohtaa turhan kiireen niin varmasti kestää. onnittelut uuden koneen johdosta
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

22 Huhti 2011, 14:36

:lol: Eipä ole 502:n osia yksikään tuossa lootassa. Se tie loppui 602-604 sarjaan. Vanha satasarjan perulootat ovat nekin brassipohjaisia lootia, jotka suomeen tuli ensimmäisen kerran 305-405 sarjassa. Nämä jäi pois ohjelmasta 2004 tietääkseni. Nyt laatikko tulee turkista Hema:lta ja näissä on suunnanvaihtaja.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

23 Huhti 2011, 07:54

Eläs nyt naura kaverille, eihän kauaa ole kun itsekkin noin luulit.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Huhti 2011, 11:36

tommi kirjoitti:Eläs nyt naura kaverille, eihän kauaa ole kun itsekkin noin luulit.
Itselle tässä lähinnä nauroin. Kirjallisuus tekee eetvarttia, ja sivistää. A valtran korjaamokirjasta ja varaosaluettelosta näkee kyllä, että eriosia siellä on.

Mutta edelleen perusratkaisut on 502:n ajalta, kuten ohjaamorungon profiili, hydrauliikan imusuodatin, kytkin on samaideainen kuin 602 sarjasta alkaen (plus toki lisävarusteena saatava hi-sift voa).

Paljon kyllä neuvottiin hakemaan 6000 sarjalaista tai C, M sarjalaista, mutta ne on monilta osin liian isoja ja raskastekoisia. Lisäksi tekniikka on minulle liian nykyaikaista, tai sanotaanko tarpeetonta toistaiseksi. :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
pa_turpeinen
Nuhvitietäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
Paikkakunta: pudasjärvi

23 Huhti 2011, 16:55

ilmeisesti huoltomies meinannu että on sama ku 502 vallusta otettais irti 90 heppaa ja asennettas neliveto, suunnanvaihtaja ja kuormaaja.
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

26 Huhti 2011, 21:53

ketteryyteen on ny hiukan pakko kommentoida..... tos muutamavuos sit mul oli NH merkkihuolto (älkää kysykö miks lopetin) niin väittäisi ettei oo ketterämpää ku NH super steer akselil... TM155 kääntyy about niin et sisemmän takapyörän jättämä ympyrä on hiuka yli 2M halkasijaltaan. ei VALTRA mikään kankee ole ottaen houmioon et pelkät etupyörät kääntyy ku CNH:lla on patentit toho SS akseliin...
Viimeksi muokannut jusape, 29 Huhti 2011, 14:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
forssoni
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 529
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 18:10
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

28 Huhti 2011, 20:30

On muuten maukas peli pyöritellä SS akselilla oleva hollanti. Vielä kun olisi parina fast steer niin ehtisi veivata pyörät laidasta laitaan. :D
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun

http://kuvablogi.com/blog/13067/
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

29 Huhti 2011, 01:50

kulutukseen sen verran kommenttia: kaveril 6400 Valtra ja FINN URSUS 914 suht sama tehosii molemmat. sanos et urkil saa tankillisel ajaa puoltoistpäevää valtra pitää tankat jo saman päevän aikan... tankki suht samaa kokoa ja on oikein kai kokeiltu useampaa otteeseen samoil pelloil sekä kyntäes ja äkeen edes, tuntisaavutus ollu aika tarkkaa sama kummallaki. käyttömukavuudest ny ei täs puhuta... ei työmiehet kuulemma suostu lähtee urkil äestää vaik kulutus olis 20% pienempi ku valtran.... :mrgreen: :mrgreen:
joo siin hollannin FS ohjaukses oli vähä vaikeuksia saada noi EU hyväksynnät.. oli toimiva systeemi jo vuosia enne ku markkinoil pääs. NH TSA mallien mittaristos oli jo
-04? ku tulivat markkinoil merkkivalo FS ohjaust varte
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

29 Huhti 2011, 07:21

Pelaako etukuormaajan kera tuo SS miten? Kestääkö moista leikkiä ja ylipäänsä onko asennus mahdollista?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

29 Huhti 2011, 14:30

pelaa ja KESTÄÄ. niis on omat hieman normaaleist poikkeevat sovitteet pyörien kääntymisen takia... etutuenta on kavennettu ja normaalia ylempänä ei mee kute normaalist siin rungon vieres alhaal
rupesko hollanti kiinnostaa?=käy jossai kokeilemas kui sopii hanskaan
Viimeksi muokannut jusape, 29 Huhti 2011, 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

29 Huhti 2011, 18:58

On tuo hollanti tuntematon merkki näillä saloilla, huolto kaukana (80 km) eikä ole omia kirjojakaan mistä saa remonttitietoa jos tarvitsee. Onkohan alta 5 konetta tässä pitäjässä (yksi tsa, yksi dt, pari tl:lää ja voi olla joku vielä viides).

Sain muuten tänään lainaan 6400 valtran etukuormaajalla, kun tarvitsee jo tuota kuormainkonetta ja a vain viipyy, ainakin viikon vielä.

Kyllä pitää sanoa, että nuhvi on vielä traktori tieajettavuudeltaan neljässäkympissä mitä tuo valtra. Perskatti miten tuntu työltä ajaa tuo JNS-ILO välin 80 km tuolla kun tuntui että penkiltä putoaa. Kuormaaja ryski välyksestä toiseen laitaan hypyissä ja perse pomppi hirveästi. Ratin pieni välys hakkasi yhdellä kädellä ajaessa puolesta toiseen ja samalla liikutti hieman ohjausta puolelta toiselle, joten tuntui että ei meinaa kulkea suoraan. Jatkuvaa seilausta... Nuhvi kulkee kuin juna vaikka posottaisi viittäkymppiä. On kokemusta n. 5000 km ajosta, joten kokemuksen puutteesta älkää tulko sanomaan.

Pikavaihteet ryskää niin maan perkuleesti, kolmosessa ei synkronointi enää toiminut ja nelonenkin hieman rilahti vaihtaessa ilman tuplapolentaa, mutta noihan voidaan korjata.

Työläs ajettava tuollainen traktori missä moottori etuakselin päällä. Onneksi ei tullut nuihin innostuttua.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

29 Huhti 2011, 19:07

joo noi kone kannat vaihtelee tosi paljon hyvinkin lyhyel välil tääl meilpäi ei kans 5-7 v sit ollu ku pari hollantii fiut ja voorttii kyl ja valmettii & DB:t ja casee nyt toistkymment NH:t pitäjäs mis on hiuka yli 2000 asukast. 40 km pääs on sit taas hyvinki NH voittoinen konekanta.
iha asiast seittemäntee eikä liity toho sun valtraan lankeemiseen mitenkään: kerrooppa Joonas mite tääl nuo nuhviluokitukset menee?? vast pääsiäisen liityin tän ja olin mini- nyt vitos-nuhvisti??
noihi CNH tuotteisii NH CASE FIAT FORD pystyn jonki verra antaa infoo tekniikast ja remonteist ton -05-06vm saakka ja sit nuo vanhemmat valmetit ja valtrat johki -96? asti kans. jokkut vanhemmat sampot kans hyvin tuttuja
Viimeksi muokannut jusape, 30 Huhti 2011, 00:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

29 Huhti 2011, 20:08

tänää tuli muute postia kerholt... yllätyin ku oli tuo ikikalenteri muiden kerhotiedotteiden ja jäsenlehden (ja tietty laskun) mukana :D
näkys muute toin Aan rekkari olevan naf.. kas kun ei nöf et maata tonkeis... :lol: :lol: :lol:
Viimeksi muokannut jusape, 30 Huhti 2011, 01:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

29 Huhti 2011, 22:07

Haminassaki on alkanu nyt näkymään hollantei ja fiiattei ja täl kyläl on 2* 70-90DT (toinen meidän) 1*60-90DT 1*90-90DT ja yks jannu vaihto takapotku 70-90 jonneki valtra 6000sarjalaiseen ja sitte vaihto punasen hollannin N121 valtraan, nyt se ajo 3 vuotta tolla N121 ja vaihto NH 6070 alku vuodesta, muutenhan tällä kylällä on pari deutzia, valtraa/valmettia, massikkaa, voortiaki on aika paljon, pari jontikkaa, muutama leilanttiki löytyy..
-fiigumies-
Vastaa Viestiin