Tää kikotin saapui vasta puintien jälkeen, eli joskus syys-loka vaihteessa....nelosnuhvi kirjoitti:Ja noilla tuntimäärillä ei liene rengas ongelmia olla näköpiirissä vuosiin, teki niille lähes mitä tahansa..
Valtra A93H
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Muutama vallukuva taas....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
- Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
- Paikkakunta: Keski-suomen akseli
Tuommonen pelti jo kestää pohjakosketuksen.
Mahtuukos tuos penkki kääntymään, tai penkki ja kuski?
Kokonaan sähköiset vivut on helppo sijoittaa, vaikka kyynärnojiin..
Mahtuukos tuos penkki kääntymään, tai penkki ja kuski?
Kokonaan sähköiset vivut on helppo sijoittaa, vaikka kyynärnojiin..
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Taitaa olla kapea jalustainen penkki tuossa? Tai sit muuten vaan siro. Mut eipä tuossa kopissa yhtään ylimääräistä tilaa muutenkaan ole, että metsäkäyttö on mitä on
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
50v nuffilla kirjoitti:Tuommonen pelti jo kestää pohjakosketuksen.
Mahtuukos tuos penkki kääntymään, tai penkki ja kuski?
Kokonaan sähköiset vivut on helppo sijoittaa, vaikka kyynärnojiin..
Kyllä se pyörähtää kokonaan, ja meikä mahtuu siinä mukana ( 176 senttisenä ) ihan kohtuu mukavasti kääntymään taaksepäin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Tämmösellä valtralla+quicke 260P tuli tänää kuormattua sepeliä 5h, kevyt perä vaan kun ei ollu vannepainoja eikä nostolaitteessa mitään, n.150h oli mittarissa..
-fiigumies-
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ilmastoinnin kompuran hihnankiristin rullan laakerit 6205 RS särkyi tänään. Saksalaista merkkiä olivat, w -alkuinen nimi mutten muista nyt. Alkoivat vinkumaan ja kävivät todella kuumana. Kiinnileikkaus oli lähellä, koska rasva oli jo palanut ja suojat haisivat kun kärysivät.
Autotarvikeliikkeestä uudet japanilaiset ja kasaan prässissä. Alta 40 min ja kone takaisin ajossa.
Muistaako tai tietääkö kukaan miten meni nuo C -luokat, vanhat olivat CN merkintäiset ja uudet C3.
Autotarvikeliikkeestä uudet japanilaiset ja kasaan prässissä. Alta 40 min ja kone takaisin ajossa.
Muistaako tai tietääkö kukaan miten meni nuo C -luokat, vanhat olivat CN merkintäiset ja uudet C3.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Höyläkonepuolella jossa laakereilta vaaditaan oikeasti paljon kierroksia ja kestävyyttä vaseliinivoitelulla noilla merkinnöillä on paljonki merkitystä.muistaakseni CN on normi tusinalaakeri ja C3 suurempivälyksellinen,juuri sellainen mitä noissa koneissa käytetään mitä itelläki on,suojaus on yksi suuresti kestävyyteen vaikuttava tekijä rasvan lisäksi,kumisuojatut ei kestä niin hyvin kun peltisuojatut,suojaus tuottaa lämpöä liikaa.
Tuollaisessa kiristinrullassa kyllä pitäs kestää laakerit kohtuella jos kaikki asiat reilassa jos ei ihan mitätön pyörä ole ja rulla pyöri jotain älyttömiä,jos tasapainotus huono menee laakerit tietenki lyhyelläki käyttöajalla.
Tuollaisessa kiristinrullassa kyllä pitäs kestää laakerit kohtuella jos kaikki asiat reilassa jos ei ihan mitätön pyörä ole ja rulla pyöri jotain älyttömiä,jos tasapainotus huono menee laakerit tietenki lyhyelläki käyttöajalla.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Luojankiitos vaihdoin sen vanhan susimallin pois. Näkyy taas yksi suolahden mielestä "ei mikään tyyppivika" olleen myynnissäkin: http://www.nettikone.com/valtra/a-85-n-2007/1464275" onclick="window.open(this.href);return false;
Juuri tehty laatikko ja kytkin remppa sekä 2500h huolto valtralla
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Laatikkorempan jotenkin kenties ymmärtäisin 15-25000h kohdalla, en 2500h kohdalla .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Mäkin tiedän ainakin kolme valtraa johon on tehty laatikko ja / tai kytkinremontti melko uutena. T213 ja N163 joihin tehtiin laatikko alle vuoden ikäisenä ja yks A95 johon vaihdettiin kytkin alle 2500 ajettuna
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tuossa exässä oli kolmas kytkin 4000 h ajettuna läks. Ite vaihdoin ekana vuonna yhden asetelman kun kiteen konedieselillä (valtra huolto mistä seudulta kone tuli) oli säädetty painelaakeri kantamaan kokoajan niin käpälät loppu.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Asiantuntevaa huoltoporukkaa siis ollut .....Nuffieldmaster kirjoitti:T kiteen konedieselillä (valtra huolto mistä seudulta kone tuli) oli säädetty painelaakeri kantamaan kokoajan niin käpälät loppu.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti: