Valtra A93H

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

09 Elo 2014, 21:41

jusape kirjoitti:Nii mikä malli ?
Mä saatan hyvinkin muistaa väärin tai jotain sinnepäin, ei kaikki kertakuulolta mieleen jää niin tarkkaan, varsinkaan näistä nykyisistä Valtran mallimerkinnöistä......
N sarja on nykyisin kolmatta mallisukupolvea

N83-N143

Siitä seuraavat on T-sarjaa T153 - T213

Ykkössarjalainen ei mene kenellekkään messuvieraalle kolmossarjalaisena, erot ovat niin valtavat. Samoin ykkös tai kakkossarjan Tläistä ei saa meikattua kolmoseksi kuin mm. konepellin vaihtamalla ym.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Elo 2014, 21:51

Voin noissa mallimerkinnöissä erehtyäkkin, näitten per... vaikeiden, ei mitenkään loogisten numerointien kanssa... Tuollainen tilapäiskone....

Kuva
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

09 Elo 2014, 22:00

Tuo on kolmossarjan T Valtra.

T173 ja T153 ei taida erota kuin moottorinohjausboksin osalta toisistaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Elo 2014, 22:09

Kummasti sitä vaan rahoituksella konekauppoja jotkut tekee, mut sitten ei muista maksella ( tai pysty maksamaan ) jotain muita juttuja, vaikka joistain tonneista vain puhutaan tuollaisiin verrattuna...... :twisted:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

09 Elo 2014, 22:37

ja toiset maksaa koneet käteisellä ja konekki maksaa ittesä takaste... jopa se vanha vammaksen paska
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Elo 2014, 22:48

Kaippa se peltokin, vuokrattunakin, maksaa ittensä sitten jotenkin takasin, jos vuokraa. Vaan kun maksut viipyy ja saa niistä muistutella.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

09 Elo 2014, 23:42

see vuokra onkii iha er juttu vieläpä jos tutulta.... mit aikannaa isäukon mukan pyörinneen rakenuksil ni varraa oo reilust laittaa tallo mut ei muutamaa tonnia tiehen jot talopaketti rekkaa kantas ja alkuu takki levällää mitä tehhää ja rakentamine kuulema kallista ensimäise välilaskun aikaan... noo myönnettä jot itelkiii vuokrapeltoi vua maksut hoijettava ajjois ettei lopu vuokraus.
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Elo 2014, 23:54

Tuon kans 5v sopparii par vuot jälel, katotaan saaks purettua sopparin kesken kauen....... Ei oo eka, eikä toa kerta, kn ennakotkin on myöhäs.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

10 Elo 2014, 00:46

jusape kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Soittasin huolto-ukot jos on....
Ja kestää muutaman päivän, että edes kerkiivät paikalle, kun vehkeen pitäis liikkua "koko ajan" ....
Viime kesänä oltii kahel koneel ja paalaajal rehun paalaukses Kannuskoskel, minä ajoin 8350HT, olin vettä ja sitä maitohappo jauhoa tankkaamas, melkee koneen keula keskel tietä, mettätie kuitenki, jätin vallun käyntii nii oliki sammunu, käyntii ja kaasua, sammui, eikä lähteny, pomo epäili siirtopumppua, noh, soitti huoltomiehen paikalle, kyllä sitä joutu ottaa et se tuli, 4 aikaa soitti ja huoltomies tuli vissii 7 aikaa, huoltomiehel oli sitte uuden mallin siirtopumppu joka ei sattunu, pumppaili siintä lipsuttimesta niin selvis et pö letkus reikä, ei ollu autos oikeen laisia osia, huoltomiehen isä toi osia sitte, sääti se samal urakkauunojen T152V jarrujakin samalla, lietettä kun ajovat samoille pelloille, välin ajossa oli NH T7040, siinäkin oli huollossa mittarit nollaantunu ja vaihtunu maili mittariksi ja joksi ulkomaalasiksi, hyvä et mahtuvat menee siintä mun ajokin edestä...
-fiigumies-
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

10 Elo 2014, 08:09

Jos hommaan haluaa kannattavuutta, pitää koneistaan olla sen verran perillä, että rei'än polttoainenletkussa näkee, ja muutenkin pystyy itse korjaamaan. Jos on näiden huoltomiesten varassa täysin, eihän siitä mitään tule. Jo kustannukset yksin ovat älyttömiä.

Konemerkin ja tietysti itse koneen valinta on tärkeää. Ei kannata ostaa ensimmäistä mahdollisimman halpaa romua, eikä tietysti sitä kalleinta mahdollista tietokonekapistusta. Portaattomat kannattaa jättää heti ensimmäiseksi kauppaan.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

10 Elo 2014, 09:29

Monesti tuntuu olevan niin, että kun "vähän" uudempaa ja kallimpaa kalustoa ostetaan, unohtuu monelta se huolto/korjaustaito kokonaan.. Meinaan et tekniikka ei nyt niin järkyttävästi muuttunut ole etteikö perushommia koneesta pysty ite vian ilmettyä tutkimaan.
"Black smoke don't mean it's broke"
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

10 Elo 2014, 10:58

Oltiin 50km päässä työnantajan kotoonta, mitää varaosia eikä työkaluja mukana, työnantaja lähti ite paalaamaa(kun paalia pitää tulla et tuubi valmistuu, kuitenki 4 konetta ajo paaleja) ja soitti huoltomiehen paikalle..ja työnantaja tosiaa epäili siirtopumppua..
-fiigumies-
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

14 Elo 2014, 20:41

tommi kirjoitti:Jos hommaan haluaa kannattavuutta, pitää koneistaan olla sen verran perillä, että rei'än polttoainenletkussa näkee, ja muutenkin pystyy itse korjaamaan. Jos on näiden huoltomiesten varassa täysin, eihän siitä mitään tule. Jo kustannukset yksin ovat älyttömiä.

Konemerkin ja tietysti itse koneen valinta on tärkeää. Ei kannata ostaa ensimmäistä mahdollisimman halpaa romua, eikä tietysti sitä kalleinta mahdollista tietokonekapistusta. Portaattomat kannattaa jättää heti ensimmäiseksi kauppaan.
Se vain, että takuunalaiseen kamppeeseen ei hirveästi saa sooloilla. On myös hyvä valita sellainen konemerkki jonka huolto on lähellä. Ja toki aina vaihtaessa väliraha ratkaisee, varsinkin kun pitää tuoreempaa konetta.

Minullakin merkki oli täysin auki, kysyin case ih:ta, zetoria, JD:tä ja valtraa. Nyt uuden huoltopisteen takia fergusonkin voisi olla vaihtoehto, mutta ei pärjänne siinä tärkeimmässä eli hinnassa.

Sitä vain ihmettelen, kun valtra tarjoaa 4 vuoden täystehdastakuun norjassa kuten zetor meillä, muttei kotimaassaan :(
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

14 Elo 2014, 20:54

Nuffieldmaster kirjoitti:
Sitä vain ihmettelen, kun valtra tarjoaa 4 vuoden täystehdastakuun norjassa kuten zetor meillä, muttei kotimaassaan :(
Ehkei kovin marginaalinen tekijä myytyyn konemäärään nähden, eli vaikka takuu ja "kampanja"aikana tulisi vähän takkiin takuuhommissa, kunhan koneita myytäisiin ja markkina osuutta sekä hyvän takuun mainetta kasvatetaan....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

15 Elo 2014, 07:22

Belaruksen tuhannen tunnin huollossa tuokin olisi puhtaampi :mrgreen:
Liitteet
20140811_144112_Android.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin