Valtra A93H

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

29 Maalis 2013, 22:42

Vaikka kotimaista parjataan, niin näyttää silti myyntitilastot puhuvan puolestaan 8)

Tässä talossa ollut viittä eri merkkiä traktoria/neljästä eri maasta ja kaikilla on kuulemma työt tehty, kotimainen nyt viimeisimpänä. Vähän laiskapulskea on kärriä yms vetämään mutta muuten pärjää ihan välttävästi.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Nuutu
Nuhvitietäjä
Viestit: 343
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:45
Paikkakunta: Polvijärvi

30 Maalis 2013, 18:32

On siinä vaan papatusta kerrakseen kun tuolla A93:lla vejättää menemään.
Pätevä värkki, minkä vähän tämän talven auruilla on kerennä ajamaan :D
Nuffi= King of the road
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

30 Maalis 2013, 23:06

Jooseppi 1 kirjoitti:Taitaa scaniakin tehdä 5 sylinterisiä moottoreita, jaa on vääntöä.. kuin v8 koneita myös..
volvo ei ole tainnut tehdä V moottoreita tärinöiden takia, luottaa suoraan kuutoseen..
viisaammat voi vastata tähän, vaikka menee ot puolelle.. :)
Volvo on kuin onkin tehnyt myös V8-moottorin. Tyyppinimi oli B-36. Kone on ollut tuotannossa 1950-60 lukujen taitteessa ja käytössä L-420 (Snabbe) ja L-430 (Trygge) jakeluautoissa ennen Diesel-aikaa.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Konemies
Kolmos -nuffisti
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Marras 2008, 20:55
Paikkakunta: Jkl mlk

02 Huhti 2013, 10:44

Tuohan se tuo Sisun 3.3 litrainen commonrail on mielenkiintoinen pakkaus. Jos on yhtä luotettava ja suhteessa tehokas ja polttoainepihi kuin vanhan 605 moottori niin tulen tykkäämään varmasti 8)[/quote]

Tuohon pakko kommentoida että tuo moottori nyt ei ainakaan ihan niitä vähäjanoisempia ollut....
_______________________________________
Nuffield 3 dl vm 61
Fordson Super Dexta vm 63
Fiatagri 80-90 DT Turbo vm 88
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

02 Huhti 2013, 16:50

Kumpi?

605 moottoreista on hirveän erilaisia havaintoja. Toiset pitävät erittäin syöppönä ja toiset pihinä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

02 Huhti 2013, 19:09

Itse pitäisin pihinä, ainakin verrattuna edellisen sukupolven valmetteihin. 655 ahtamaton meni samoilla kulutuksilla kun 390 fergu vapari, tankkauspäiväkirjoja vertailtiin joskus naapurin kanssa..
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

03 Huhti 2013, 13:49

Nuhvelentin veli kirjoitti:
Jooseppi 1 kirjoitti:Taitaa scaniakin tehdä 5 sylinterisiä moottoreita, jaa on vääntöä.. kuin v8 koneita myös..
volvo ei ole tainnut tehdä V moottoreita tärinöiden takia, luottaa suoraan kuutoseen..
viisaammat voi vastata tähän, vaikka menee ot puolelle.. :)
Volvo on kuin onkin tehnyt myös V8-moottorin. Tyyppinimi oli B-36. Kone on ollut tuotannossa 1950-60 lukujen taitteessa ja käytössä L-420 (Snabbe) ja L-430 (Trygge) jakeluautoissa ennen Diesel-aikaa.
Hyvä tieto.. :) itse en tiennyt :roll:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Huhti 2013, 16:54

Kävin tänään hakemassa viissataseen osia, joita ei enää mistään saa kuulema :( ja siinnä sitten myyjä kyseli, että jokos on tehdasvierailulaput tulleet... no ei ole. Sitten ihmetteli, että eikös se kohta ole se h-hetki, sanoin päivämäärän mikä "oma tilaus" kohdassa lukee, niin ihmetteli kovin kun lupasi ihan muuta hänkin... Lupasi selvitellä asiaa.

No nyt siellä lukee, että linjalle nousupäivämäärä 28.5 ja tuotannossa 14.5 :roll: Taisi SAPpi mennä sekaisin?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

11 Huhti 2013, 17:57

Eli viivästyisi siis lisää vielä :?:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

15 Huhti 2013, 22:37

Eipä olisi uutta, että SAPpi kärsisi SAPpikivistä... :roll:
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

17 Huhti 2013, 17:20

Näillä näkymin se 14.5 on se linjalle astumispäivä.

No odotellaan :D

Jos ei pidä päivä paikkaansa niin käydään hankaamassa esittelykoneista akut tyhjiksi :mrgreen: :mrgreen:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

29 Huhti 2013, 06:12

neljästoista viidettä näyttäs näiltäosin olevan tehdasvierailupäivä, MUTTA toimituspäivässä lukee nyt: Toimitetaan 2-4 viikon päästä valmistuksesta :roll:

Pittää näkyy käydä starttaamassa vaihtokoneista akut tyhjiksi :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 644
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

29 Huhti 2013, 06:21

Nuffieldmaster kirjoitti:

Jos ei pidä päivä paikkaansa niin käydään hankaamassa esittelykoneista akut tyhjiksi :mrgreen: :mrgreen:

:lol: :lol:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

29 Huhti 2013, 09:25

Kumman pitkä toimitusaika, valmistumisesta ?? Koeajaako ne sitä yhden 400tuntia ennen toimitusta toiinnan testaamiseksi???
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Satunnainen
Kolmos -nuffisti
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Huhti 2013, 07:04

30 Huhti 2013, 07:24

Piti ihan tunnus luoda, itellä a93 tulossa ollut kanssa ja vähän samoja miettinyt, viimeviikolla 25. valmistui ja ehdin jo säikähtää 2-4vk toimitusaikaa mutta tänään pari tuntia sitten soitti kuski että olisi tuomassa, eli tuskin tarvitsee montaa viikkoa odottaa.
Vastaa Viestiin