Steyrin lastutus

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

02 Joulu 2010, 18:54

Lastutettu steyr 180 A tehonmittaus dynamometrissä syksyllä täällä ilomantsissa: http://www.youtube.com/watch?v=FX1OrEC-tiU :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

03 Joulu 2010, 00:47

lastutuksella saavutettu kiistatonta tehonnousua :lol: 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

05 Joulu 2010, 08:59

Kyllähän se pakkosyötön nappi pohjaanpainettuna Nuffissakin pienen teholisän tuo. Joskus äestyksessä kokeilin ja rautalangalla lukitsin pakkosyöttönapin pohjaan...pykälän isommalla vaihteella veti äestä. Veikkaisin 45hv Nuffissa tehonlisäyksen olevan luokkaa 10hv, enempi ainakin kuin tuossa Steyrissä, onhan sylintereitäkin enemmän.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

05 Joulu 2010, 09:04

voe olla että oo viärässä :shock: mutta joskus aekonaa kun yritin tuota pakkosyöttö nappuloo paenoo kun kone oli käymässä niin se ee sen kummemmin vaekuttanna käyntiin eli ee mene piälle muuloin kuin kone on sammutettuna ja kyseessä oli 565 valametti :(
aja millä ajat mutta majorilla loput
10/60 TenSpeed
Nuhvitietäjä
Viestit: 353
Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
NLCF r.y jäsen Nro: 008
Paikkakunta: Kontiolahti

05 Joulu 2010, 10:35

ahven kirjoitti:voe olla että oo viärässä :shock: mutta joskus aekonaa kun yritin tuota pakkosyöttö nappuloo paenoo kun kone oli käymässä niin se ee sen kummemmin vaekuttanna käyntiin eli ee mene piälle muuloin kuin kone on sammutettuna ja kyseessä oli 565 valametti :(
sammoo mieltä oon, nuinhan se lukkoo nuhvin korjaamokirjassakin.
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

05 Joulu 2010, 12:25

Kyllä pakkosyöttö toimii niin, että se lonksahtaa sammutin pois päällä ollessaan ja kaasu täysillä. Ei vaikuta pikkukierroksilla mitään, mutta täyskaasulla kyllä vedätyksessä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
10/60 TenSpeed
Nuhvitietäjä
Viestit: 353
Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
NLCF r.y jäsen Nro: 008
Paikkakunta: Kontiolahti

05 Joulu 2010, 16:38

Nuffieldmaster kirjoitti:Kyllä pakkosyöttö toimii niin, että se lonksahtaa sammutin pois päällä ollessaan ja kaasu täysillä. Ei vaikuta pikkukierroksilla mitään, mutta täyskaasulla kyllä vedätyksessä.
Jaa, ee tuossa omassa nuhvissa tarvii kun pari millii peukalolla siirtää tyhjäkäynniltä täysillepäin niin pakkosyöttö loksahtaa piälle, pumppu on ihan sepän laittama. Olokoon tuolleen. Niin ja sama huomattiin kun tuohon majorin pumppuun vaehettiin stefat sama juttu, fergussa ei tarvii etes koskee kaasuvipuun kun lasahtaa pakkosyöttö piälle.
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
Avatar
pa_turpeinen
Nuhvitietäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
Paikkakunta: pudasjärvi

10 Joulu 2010, 13:50

meneehä se 361 valmetissaki vauhdista päälle mut pitää tosiaa olla kaasu auki. ja ainaki sillä kärryä vetäessä huomasi eron sitkeydessä ku nappas nappia. ja toimiiha se leukuissaki, vai onko se vaijeri juttu tuoreemmisa enää pakkosyöttö vai onko se vaa joku ennakon säätö niinku volkkarissa, se ainaki autto saamaan lisää tehoa kummasti
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
Vastaa Viestiin