Voe - kun et myiny Volvoas
Joutu sopimaan kaupat Ruåttin puolelta http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_T ... ?ca=11&w=3
Käytöstä tulee, lumiketjuineen 5000Kurnua
Saattaa olla Viking Linen tytöt ja poijat ihmeissään kun ajan ramppia sisään viikon päästä
Volvo T24
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Onnittelut hankinnasta! Voipi olla mielenkiintoinen hakureissukin
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 47
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:52
- Konekalustoani: Petroonisti T24. Tallissa JD AMT600 5x4, Finncat -79 ja -82, AKTIV Teddy 625, SkiDoo Olympique -72 ja -73
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Kiitosta.
Matkaa on "vain" 38km..mutta myyjällä ei ole petroulia eikä tärpättiä.. eli bensalla, mutta se käynee liika kuumana, ei onnaa ajaa tuotakaan matkaa..
Pitäisiköhän tehdä dieselsekoitetta tai ottaa tärppistä pari jerryä..? Mitäs tuo kuluttaa..tunnissa tms?
Köyhä ei raaskis vetää Vikingillä traileria eestaas..kallista
Matkaa on "vain" 38km..mutta myyjällä ei ole petroulia eikä tärpättiä.. eli bensalla, mutta se käynee liika kuumana, ei onnaa ajaa tuotakaan matkaa..
Pitäisiköhän tehdä dieselsekoitetta tai ottaa tärppistä pari jerryä..? Mitäs tuo kuluttaa..tunnissa tms?
Köyhä ei raaskis vetää Vikingillä traileria eestaas..kallista
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Monet on ajaa pelkällä bensallakin, tosiaan imusarjan rakenteesta johtuen alkaa bensa höyrystymään jo ennen moottoria kun tarpeeksi lämpimänä kone käy. Joissain malleissa tietääkseni on vipu jolla esilämmityksen saa "kytkettyä" pois.
Tärpätilla sitten käypi tasaisesti kuumanakin Muista koktaileista ei ole omaa kokemusta, osa toimii paremmin-osa huonommin kuulemma..
Kulutuksia ei ole tullut kyllä seurattua, kerran taisin viime kesänä petroolipuolen täyttää. Ajoakaan ei kyllä paljoa ole, kiva puutarhatraktori Bensapuolen tankki tuntuu tyhjenevän vähän väliä, tulee ilmeisesti liian pitkään pidettyä valintahanaa bensapuolelle auki moottorin käynnistyttyä. Varman päälle, muutaman kerran käänsin liian nopeasti tärpättipuolelle niin moottori alkoi köhiä ja sammahtikin. Ja eikun ruljanssi alusta
Tärpätilla sitten käypi tasaisesti kuumanakin Muista koktaileista ei ole omaa kokemusta, osa toimii paremmin-osa huonommin kuulemma..
Kulutuksia ei ole tullut kyllä seurattua, kerran taisin viime kesänä petroolipuolen täyttää. Ajoakaan ei kyllä paljoa ole, kiva puutarhatraktori Bensapuolen tankki tuntuu tyhjenevän vähän väliä, tulee ilmeisesti liian pitkään pidettyä valintahanaa bensapuolelle auki moottorin käynnistyttyä. Varman päälle, muutaman kerran käänsin liian nopeasti tärpättipuolelle niin moottori alkoi köhiä ja sammahtikin. Ja eikun ruljanssi alusta
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Nimimerkki "jutulle" vastaus yv kyssäriin, laitoin tänne jos joku muukin tietoa tarvitsee ::
Kävin katsomassa volvossa olevan exiden akun mallin: http://www.exidesearch.com/WebForms/Bat ... ryID=10518" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta linkistä löytyy akun mitatkin. Isompikin akku mahtuu, laatikon koko 250x180, korkeus 230
Kävin katsomassa volvossa olevan exiden akun mallin: http://www.exidesearch.com/WebForms/Bat ... ryID=10518" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta linkistä löytyy akun mitatkin. Isompikin akku mahtuu, laatikon koko 250x180, korkeus 230
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 47
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:52
- Konekalustoani: Petroonisti T24. Tallissa JD AMT600 5x4, Finncat -79 ja -82, AKTIV Teddy 625, SkiDoo Olympique -72 ja -73
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Hain sitten mopoteemasta 99EUR akun.
Käytiin viikonloppuna risteilemässä Ruåttissa, hajettiin "Västäräkki" kotiin
..nimi juontaa konehuoneesta löytyneestä asumuksesta ja noutoa tarkkailleesta tipusta!
Pikaisen silmäilyn, pesän poiston ja nippojen rasvauksen jälkeen hinattiin tirppa Tukholmaan..välillä tuntui että vauhtia oli aikas paljonkin (vaikka vaimon kanssa sovittiin että 20kmh ensin..sit ehkä 40 jos näytän peukkua)
- kysyin sitten huoltsikalla, niin 60kmh oltiin kuulemma tultu!
Laatikko kuumisi matkalla jonkun verran, kermatkin lopuksi tursahteli kepin reijästä kadulle, kun päätin kaataa askiin varusta 6litraa lisää öylättiä että H2O/ö-seoksen voitelusuhde paranisi..en kuitenkaan kehdannu turauttaa vanhoja satseja kenenkään pihoillekkaan
Faktoja:
- vm 1954
- alkuperäiskunnossa, vaihdettu startti ja vesipumppu
- hydraulikäyttöä varten tehty isompi säiliö akkukopan alle
Ostajia olisi kuulemma ollut jonoksi, mutta myyjä päätyi meihin, tulihan siitä hyvä tarina ja videonpätkä kun tirppa lähti pihasta hinaamalla till Finnlandbåten
Seuraavaksi ö-vaihtoja, säätöjä ja tärpätin haku Marttilasta.
Kiitos nelosnuhville vinkeistä
Käytiin viikonloppuna risteilemässä Ruåttissa, hajettiin "Västäräkki" kotiin
..nimi juontaa konehuoneesta löytyneestä asumuksesta ja noutoa tarkkailleesta tipusta!
Pikaisen silmäilyn, pesän poiston ja nippojen rasvauksen jälkeen hinattiin tirppa Tukholmaan..välillä tuntui että vauhtia oli aikas paljonkin (vaikka vaimon kanssa sovittiin että 20kmh ensin..sit ehkä 40 jos näytän peukkua)
- kysyin sitten huoltsikalla, niin 60kmh oltiin kuulemma tultu!
Laatikko kuumisi matkalla jonkun verran, kermatkin lopuksi tursahteli kepin reijästä kadulle, kun päätin kaataa askiin varusta 6litraa lisää öylättiä että H2O/ö-seoksen voitelusuhde paranisi..en kuitenkaan kehdannu turauttaa vanhoja satseja kenenkään pihoillekkaan
Faktoja:
- vm 1954
- alkuperäiskunnossa, vaihdettu startti ja vesipumppu
- hydraulikäyttöä varten tehty isompi säiliö akkukopan alle
Ostajia olisi kuulemma ollut jonoksi, mutta myyjä päätyi meihin, tulihan siitä hyvä tarina ja videonpätkä kun tirppa lähti pihasta hinaamalla till Finnlandbåten
Seuraavaksi ö-vaihtoja, säätöjä ja tärpätin haku Marttilasta.
Kiitos nelosnuhville vinkeistä
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Komiaa
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 47
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:52
- Konekalustoani: Petroonisti T24. Tallissa JD AMT600 5x4, Finncat -79 ja -82, AKTIV Teddy 625, SkiDoo Olympique -72 ja -73
- Paikkakunta: Ylöjärvi
tänään se alako - hirvee iliman pilluu
nimittäin tärpätillä ensi kierros naapuruston iloksi!
Meinas ahistaa..kun bensatankki oli täys hitua ja sontaa..
ei tullu läpi mittään..hiukka paineilmaa ja imurointia ja vot.
Nyt ei puutu kun suomalaaset rekkarit ja sit kahvit MetsäShellillä
(nii ja valojakaan ei oo..haittaakse)
nimittäin tärpätillä ensi kierros naapuruston iloksi!
Meinas ahistaa..kun bensatankki oli täys hitua ja sontaa..
ei tullu läpi mittään..hiukka paineilmaa ja imurointia ja vot.
Nyt ei puutu kun suomalaaset rekkarit ja sit kahvit MetsäShellillä
(nii ja valojakaan ei oo..haittaakse)
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Hieno juttu
Kuinkas tuota tärpättiä Marttilasta Arwinalta myyvät? Tynnyrikaupalla vai pienemmissäkin erissä?
Kuinkas tuota tärpättiä Marttilasta Arwinalta myyvät? Tynnyrikaupalla vai pienemmissäkin erissä?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ainakin tynnyreissä, pienemmistä eristä ei tietoa, mutta saanee "kanisterissakin"
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ainakin viime kesänä vielä sai 10litran pänikässä tai sitten 200litran tynnyrissä. Pänikkä tietysti suhteessa paljon kalliimpi. Litrahinta ei ole huimaava tynnyrillesessä, rautakaupasta ei saa pariakymmentä litraa samalla rahalla..
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 47
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:52
- Konekalustoani: Petroonisti T24. Tallissa JD AMT600 5x4, Finncat -79 ja -82, AKTIV Teddy 625, SkiDoo Olympique -72 ja -73
- Paikkakunta: Ylöjärvi
eilen sain kilvetkin. Jesh. Lielahden kats.mies 42eur paperityöt ja siihen rek.maksu ja kilpi päälle. Ei paha kun Ylöjärvellä tarjosi 260eur ja rattori paikalle katsottavaksi
Vuosimallia varten piti kaivaa Munktell museon laitteen tiedot ja kuukunapalstalta jonkun listaamat vuosi/sarjanumerolistat ja kun nämä osu kohdalleen, oli homma selevä. K-mies kommentoi, että Trafilta sanottiin että laite pitää tarkistaa konttorilla..mutta k-mies oli tätä fiksumpi
Tosiaan 150eur on päivän hinta tärpättitynnyrille..halapaa kun saippua.ilmeisesti arwenalla tulee prosessista suoraan tähän astiaan, kun pienemmät lekkerit maksaa ihan eri hintoja per litra - käsityötähän se on kanisterien täyttö?
Polttoainehana vaan vuotaa..lie 57v vanha korkkitiiviste jo lahoamassa
haittaa ajoa kun kääntää bensalle alussa ja lopuksi niin tärppistä tiputtelee ikävästi.
EDIT: oli messinkimutteri vaan löystyny..kirin ne, eipä vuoda enää!
Ei onnistunut sammutus/käynnistys kun käänsin hanan kiinni tärppikseltä ja annoin käydä loppuun!? Tärppistä jäi lie putkeen, suodattimeen tms niin paljon että ei lähtenyt, piti kammio tyhjätä.
Voipa olla että se on puolitäys savea tms että kone ei imaise kaikkea - loppuu meinaan käynti aika äkkiä kun hanan sulkee.
Tärppiksellä vastaa kaasuun kans hitaasti - ominaisuus? Vähän niinkun neulallisissa kaasareissa jos on neula liika alhaalla, jää miettimään luistin noustessa kun ilmaa tulee mutta seos on hetken laiha.
Täytyypä koittaa lisää soppaa ja vähempi ilimaa ruuvista..
Vuosimallia varten piti kaivaa Munktell museon laitteen tiedot ja kuukunapalstalta jonkun listaamat vuosi/sarjanumerolistat ja kun nämä osu kohdalleen, oli homma selevä. K-mies kommentoi, että Trafilta sanottiin että laite pitää tarkistaa konttorilla..mutta k-mies oli tätä fiksumpi
Tosiaan 150eur on päivän hinta tärpättitynnyrille..halapaa kun saippua.ilmeisesti arwenalla tulee prosessista suoraan tähän astiaan, kun pienemmät lekkerit maksaa ihan eri hintoja per litra - käsityötähän se on kanisterien täyttö?
Polttoainehana vaan vuotaa..lie 57v vanha korkkitiiviste jo lahoamassa
haittaa ajoa kun kääntää bensalle alussa ja lopuksi niin tärppistä tiputtelee ikävästi.
EDIT: oli messinkimutteri vaan löystyny..kirin ne, eipä vuoda enää!
Ei onnistunut sammutus/käynnistys kun käänsin hanan kiinni tärppikseltä ja annoin käydä loppuun!? Tärppistä jäi lie putkeen, suodattimeen tms niin paljon että ei lähtenyt, piti kammio tyhjätä.
Voipa olla että se on puolitäys savea tms että kone ei imaise kaikkea - loppuu meinaan käynti aika äkkiä kun hanan sulkee.
Tärppiksellä vastaa kaasuun kans hitaasti - ominaisuus? Vähän niinkun neulallisissa kaasareissa jos on neula liika alhaalla, jää miettimään luistin noustessa kun ilmaa tulee mutta seos on hetken laiha.
Täytyypä koittaa lisää soppaa ja vähempi ilimaa ruuvista..
Viimeksi muokannut juttu, 11 Touko 2012, 20:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
juttu kirjoitti:
Tosiaan 150eur on päivän hinta tärpättitynnyrille..halapaa kun saippua.ilmeisesti arwenalla tulee prosessista suoraan tähän astiaan, kun pienemmät lekkerit maksaa ihan eri hintoja per litra - käsityötähän se on kanisterien täyttö?
Polttoainehana vaan vuotaa..lie 57v vanha korkkitiiviste jo lahoamassa
haittaa ajoa kun kääntää bensalle alussa ja lopuksi niin tärppistä tiputtelee ikävästi.
Ei onnistunut sammutus/käynnistys kun käänsin hanan kiinni tärppikseltä ja annoin käydä loppuun!? Tärppistä jäi lie putkeen, suodattimeen tms niin paljon että ei lähtenyt, piti kammio tyhjätä.
Voipa olla että se on puolitäys savea tms että kone ei imaise kaikkea - loppuu meinaan käynti aika äkkiä kun hanan sulkee.
Tärppiksellä vastaa kaasuun kans hitaasti - ominaisuus? Vähän niinkun neulallisissa kaasareissa jos on neula liika alhaalla, jää miettimään luistin noustessa kun ilmaa tulee mutta seos on hetken laiha.
Täytyypä koittaa lisää soppaa ja vähempi ilimaa ruuvista..
Ainakin itse todennut että pitää bensalla ajaa 5-10minuuttia että tärpätti korvautuu putkissa/kaasarissa ennen sammutusta Ei tosiaan kylmänä lähe käyntiin tärpätillä
Seosruuvilla käyntiä saa sopivaksi, onhan se tärpätillä hieman laiskempi ihan kuin petroolilla aikanaan. Mm. maamoottoreissa ilmoitetaan hevosvoimat bensakäyttöisenä sekä petroolikäyttöisenä.
Polttoainelinjat suhauttaa paineilmalla puhtaaksi niin käyntihäiriöt tasoittuu huomattavasti, volvossani ei tullut toisesta tankista edes mitään läpi ennen tätä toimenpidettä.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
jokke kirjoitti:Hieno juttu
Kuinkas tuota tärpättiä Marttilasta Arwinalta myyvät? Tynnyrikaupalla vai pienemmissäkin erissä?
Minä sponsoroin sulle petroolit syksyn rauta&petrooliin, saadaan kunnon hajut aikaiseksi
Mukana kuin peräpukama!