Ohjelma Kaivuri-Mutasesta + bonuksena "Taavetin" käynnistys.

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Örfliitti
Nuhvitietäjä
Viestit: 330
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 08:58

23 Kesä 2010, 17:18

A-studiosta tuli ma.21.6-10 klo. 21.00 ohjelma Kaivuri-Mutasen köröttelymatkasta Kuusamoon. Ohjelma on nähtävänä uusintana Yle.areenassa. Videossa on "bonuksena" Timo Vannisen suorittama David Browninsa (880 vm.1963) käynnistys kohdassa 8.07!

Ei tullut poikkeusta nytkään "Taavetin" vakiokäynnistykseen :lol: :lol: . Onko joku muuten nähnyt vanhan "Taavetin" käynnistyvän ilman aerosolia? Yhdeltä naapurilta tossa kuoli kokonaan yksi "Taavetti" lopulta täydelliseen aerosolimyrkytykseen, polkasten kovalla jysäyksellä koko kampiakselin taas atomeiksi ja seuraavakin "Taavetti oli jo kuolemaisillaan, kunnes omistaja sai käynnistysmurheet siirrettyä viimehetkillä seuraavalle omistajalle. Ilmanputsarista imusarjaan menevässä letkussa oli jo tehty oikein reikä aerosolipullon pillille ja tais olla lopuksi joku telinekin, että starttiapu oli varmasti aina matkassa mukana!

http://areena.yle.fi/video/1085649" onclick="window.open(this.href);return false;
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Kesä 2010, 19:26

Tuli katsottua.

Ihampa nuo on tuttavien taavetit käynnistyneet siinä missä muutkin. Taavettihan on se toinen perienglantilainen traktorimerkki, ja sukulaisuus-suhteet näkyvät kyllä molemmissa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Örfliitti
Nuhvitietäjä
Viestit: 330
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 08:58

24 Kesä 2010, 09:36

Nuffieldmaster kirjoitti:Tuli katsottua.

Ihampa nuo on tuttavien taavetit käynnistyneet siinä missä muutkin. Taavettihan on se toinen perienglantilainen traktorimerkki, ja sukulaisuus-suhteet näkyvät kyllä molemmissa.
Meilläpäin vähäiset, vielä elossa olevat, vanhat Taavetit ovat joutuneet eläkepäivillään yleensä vielä sellaisille omistajille, jotka vähät välittävät niistä. Filmissä Taavetti herätettiin talven jälkeen sentään katoksesta mutta yleensä ne ovat ympäri vuoden jonkun ladon tai vajan takana täysin taivasalla ja herätetään väkisin sitten, kun tarvetta on. Eikä siitä minnekään pääse, se on aika monelle vanhojen traktoreitten harrastajallekin eräänlainen "kakkos- tai B-merkki", enemmän taikka vähemmän syyttään! Joku kaveri (esim. eka traktoriaan hankkiva), kun tulee kysymään ns. "asiantuntijalausuntoa :lol: "että, mitä mieltä olet, ostaisinko vanhan Taavetin, niin käsi sydämelle, moniko suosittelee, että osta poika äkkiä pois, ennen kuin joku muu ehtii?? :lol:
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

24 Kesä 2010, 14:26

Örfliitti kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Tuli katsottua.

Ihampa nuo on tuttavien taavetit käynnistyneet siinä missä muutkin. Taavettihan on se toinen perienglantilainen traktorimerkki, ja sukulaisuus-suhteet näkyvät kyllä molemmissa.
Meilläpäin vähäiset, vielä elossa olevat, vanhat Taavetit ovat joutuneet eläkepäivillään yleensä vielä sellaisille omistajille, jotka vähät välittävät niistä. Filmissä Taavetti herätettiin talven jälkeen sentään katoksesta mutta yleensä ne ovat ympäri vuoden jonkun ladon tai vajan takana täysin taivasalla ja herätetään väkisin sitten, kun tarvetta on. Eikä siitä minnekään pääse, se on aika monelle vanhojen traktoreitten harrastajallekin eräänlainen "kakkos- tai B-merkki", enemmän taikka vähemmän syyttään! Joku kaveri (esim. eka traktoriaan hankkiva), kun tulee kysymään ns. "asiantuntijalausuntoa :lol: "että, mitä mieltä olet, ostaisinko vanhan Taavetin, niin käsi sydämelle, moniko suosittelee, että osta poika äkkiä pois, ennen kuin joku muu ehtii?? :lol:

Tottahan tuo on mutta kun rakkorilla alkaa olemaan 50 vuotta ikää niin yhtä säkää se on sen toimimisen kanssa, olkoon merkki mikä hyvänsä
Ja eikös taavetinkin huono maine johdu joistain huonommista malleista mitkä riso eniten, olikos 950:nen semmonen
Tuosta pilotin käytöstä sen verran että jos kone käynnistyy ja pelaa sen kanssa niin minkä takia pitäs tehä tonnin remontti
vain saadakseen hyväsynnän pilotin vastaisilta joukoilta :shock:
Mukana kuin peräpukama!
Örfliitti
Nuhvitietäjä
Viestit: 330
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 08:58

24 Kesä 2010, 16:37

Kertovat, että se on tuo "anabolisten aineitten" käyttö taitolaji, sopivasti käytettynä on paljonkin hyötyä mutta liikakäyttö rikkoo paikat, töpeksiä ei saisi! :mrgreen:

Kylällä eleli aikoinaan yksi vanha pappa, joka käytti hermotippoja sydänvaivoihinsa. Hänen pientilansa "ykköstraktori" oli MF35, joka oli kanssa rutistanut ne parhaat mehunsa jo ajat sitten. Päivän yhteiset askareet alkoivat siten, että pappa otti hermotippapullonsa mukaan talliin ja Massikkakin sai ennen starttausta omat hermotipat ilmanputsariin.
Kun pappa huomasi, että ihmiset ja koneet friskaantuvat samoilla aineilla, niin hän laajensi ajatusta siten, että hänen sitkeä pitkään jatkunut flunssa voisi hyvinkin lähteä eläinlääkärin hänen hevoselleen jonnekin köhään määräämällä tropilla! Sen kokeilun tulos oli valitettavasti semmoinen, että pappa vietiin taju poissa "pii-paa-autolla" sairaalaan ja sai teho-osastoa kiittää hengestään. Kotimatkalle tuli kova evästys olla jatkossa hotkimatta eläinlääkärin (varsinkaan hevoselle!) määräämiä troppeja, niissä kuulemma vaikuttavien aineitten määrät ja pitoisuudet ovat "hiukan yläkanttiin" jo raavaammallekin äijälle! :P
Vastaa Viestiin