mitäs kokemuksia nuffisteilla on uusista "sähkötraktoreista".
Mitäs meinatte kuinka ne toimii 10-20 vuoden päästä? Ym tällästä.
uudet traktorit
Valvoja: automies560
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Niiden arveltu kestoikä lienee 10 000h/10 vuotta. Pistävät surutta paaliin.
Esimerkkejä antavat jo ensimmäiset hiteck metsäkoneet:tietsikat renaavat, ja jokaiseen remonttiin saat varata sen + 1000€, olipa kyse kuin pienestä viasta tahansa.
Ei niitä tulla näkemään 30 vuoden päästä, mutta annas, nämä nuhvit ja voortit, valmetit ja verkut ne vaan hyrskyttää menemään BIO -kiisselillä
Esimerkkejä antavat jo ensimmäiset hiteck metsäkoneet:tietsikat renaavat, ja jokaiseen remonttiin saat varata sen + 1000€, olipa kyse kuin pienestä viasta tahansa.
Ei niitä tulla näkemään 30 vuoden päästä, mutta annas, nämä nuhvit ja voortit, valmetit ja verkut ne vaan hyrskyttää menemään BIO -kiisselillä
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Näistä uudemmista koneista olis haaveena sitte joskus saada fiat 100 tai 110-90 tälläseksi antiikki raktoriksi.
Mutta nyt tyydytään majuriin ja remontis olevaan super dextaan
Mutta nyt tyydytään majuriin ja remontis olevaan super dextaan
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
Ei,ei ja ei,sanoo allekirjoittanut sähköraktoreista ja jatkaa.
Aina on korjaamoreissu edessä kun jotain sattuu,näille sähköraktoreille!Vanha kunnon jakari ja trasselityyli korjauksessa on ainakin meillä vielä korkeassa kurssissa.Muutoin oma viimeisin traktoriostokseni (Fiat 80-90) perustui juuri tuohon ajatukseen että kone pitää osata itse korjata.
Ainakin enimmäkseen.
Aina on korjaamoreissu edessä kun jotain sattuu,näille sähköraktoreille!Vanha kunnon jakari ja trasselityyli korjauksessa on ainakin meillä vielä korkeassa kurssissa.Muutoin oma viimeisin traktoriostokseni (Fiat 80-90) perustui juuri tuohon ajatukseen että kone pitää osata itse korjata.
Ainakin enimmäkseen.
Kun ite tekee, saa just sellasen kun sattuu tulemaan
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 21:59
tuolla jänkällä työkaluna semmonen 8400 valsu.. se on joku turvemalli ihan tehtaaltakin... voimaahan siinä kyllä on mutta se on vain aikalailla "pidetty" niin siihen saa melkein joka vuorossa tehrä jonkinlaista remonttia.. siihen onneksi vielä pystyy jotakin tekemään...
mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
Sähkö-traktoreista on aikapaljon kokemusta.Ne kyllä pelaa paljon paremmin kuin ennakkoluuloisten puheista voi päätellä,mutta kun kaikki toiminnot on ohjainyksiköiden takana,kaikki viat on pakko korjata heti,rautalankaviritykset eivät onnistu.Usein kuulee kehuttavan vanhempaa traktoria tyyliin:Tässä ei ole ollut mitään vikaa.Mutta kun ammattilaisena katsoo traktoria päältäpäin näkyy ainakin viisi vikaa ja jos ajaa sillä löytyy toiset viisi lisää.Oikeampi sanonta olisi:Tästä ei ole ikinä korjattu mitään kunnolla,mutta rautalankaa ja paalinarua on kulunut.Masterin arvio 10000h/10-vuotta on ehkä alakanttiin vuosien osalta,mutta 20 vuotta voi olla lähellä totuutta(3000-sarjan Massikat alkaa lähestyä ko.ikää ja niissä on mekaaniset viat suurempi ongelma kuin sähköiset)Sähkö-traktorien elinkaari loppuu viimeistään silloin kun sopivia vara-osia ei enään saa.Bokseja ja antureita on hieman vaikeaa ruveta tekemään itse tai korjata hitsaamalla,kuten Nuffin osia.
3DL -60,4DM-61