Fiat käryää

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Jerppali
Proto suunnittelija
Viestit: 174
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
Paikkakunta: Hamina

02 Marras 2009, 07:22

Joo, kaikki valot päällä ja kopissa haisee muovin käry. Olisko jollain ideoita?
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

02 Marras 2009, 07:41

sulake kerrallaan irti ja sitten kun käry häeppyy niin vikahan alakaa selevitä,olettaesin lämmitys laetteen moottorin alakavan rasvoesa suhteen pyörivän viimesijään tiijä häntä mutta eti vika ennen kuin pallaa koko värkki :?:niin ja toenen hyväks havaittu keeno on sulake pois ja vastus mittarilla kahtoo jos aevan älyttömii alakaa näätellä niin sitä se selevijää :!:
aja millä ajat mutta majorilla loput
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

02 Marras 2009, 11:34

Fiatin sähköjohdot ja katkaisiat on tunnetusti heikkoja.
Katkaisiat ei kestä yhtään ylimääräistä kuormitusta.

Kannattaa nostaa valokatkaisia ylös varovasti ja tarkistaa onko ruvennu liittimet sulamaan.
Ajovalokatkaisian ikää saa pidennettyä laittamalla ajovaliohin maskin taakse releet. 110 ainakin piteni katkaisian ikä ja valot kirkastui.
Konsoolissa on iso luukku niin kannattaa sekin avata ja tarkistaa virtalukon päästä johtojen kunto. jos on pölyä kertynyt konsoolin sisään se olisi hyvä puhaltaa paineilmalla puhtaaksi 8)
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

02 Marras 2009, 11:50

Viiattihan on tunnetusti ensimmäinen traktori jossa on lämmitettävät valokytkimet vakiona, jos vaikka lämmityslaite ei pelaakkaan niin katkaisian päällä voi sormia lämmitellä :D

Ei vainen, ne on tarkkaan mitoitettu joten jos viiuun lisää valoja ne on tehtävä ehdottomasti omin johdotuksin, relein ja kytkimin.

Onhan koneessa päävirtakytkin ja se hyvällä paikalla?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 930
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

02 Marras 2009, 12:47

Nuffieldmaster kirjoitti:Viiattihan on tunnetusti ensimmäinen traktori jossa on lämmitettävät valokytkimet vakiona, jos vaikka lämmityslaite ei pelaakkaan niin katkaisian päällä voi sormia lämmitellä :D

Ei vainen, ne on tarkkaan mitoitettu joten jos viiuun lisää valoja ne on tehtävä ehdottomasti omin johdotuksin, relein ja kytkimin.

Onhan koneessa päävirtakytkin ja se hyvällä paikalla?
Niinpä ja ennenkaikkea kunnossa oleva ja riittävän iso sammutin sillä jo alkanut palo harvoin sammuu pelkästä päävirtakytkimestä.
Jerppali
Proto suunnittelija
Viestit: 174
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
Paikkakunta: Hamina

02 Marras 2009, 13:34

Ei ole kyllä ite asennettu mitään valoja... Kerran ei toiminu radio eikä työvalot koska oli sulakerasian takana johdot sulanu. Voisko olla että antaa liikaa virtaa työvaloille? Koska ei se muullon haise mutta sillon ku on työvalot päällä!
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
Jerppali
Proto suunnittelija
Viestit: 174
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
Paikkakunta: Hamina

02 Marras 2009, 13:35

Ja ei ole päävirta katkaisijaa... Ollaa kyllä suunniteltu sitä mutta suunnittelu on yleensä se pisin vaihe :lol:
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 930
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

02 Marras 2009, 14:48

Kun ei ole päävirtakatkaisijaa niin onhan lohtuna ainakin se, ettei käsiä palella akunkenkää irroittaessa kun on kone tulessa eli nuotio lähellä.
Jerppali
Proto suunnittelija
Viestit: 174
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
Paikkakunta: Hamina

02 Marras 2009, 18:16

Makkarat vaa mukaan aina ku lähtee, saa kaikki mausteet mukaa. :lol:
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
Velu

02 Marras 2009, 20:17

Tässä lähellä onkin yksi palanut fiatti. Tutulla on muutama fiiatin traktori, enkä ihmettele yhtään paloarkuutta. Mittarit ja merkkivalot toimii miten sattuu ja kun antaa nytkiä niin toimivat ja toimiattomat valot ja mittarit vaihtuvat taulussa. Elintärkeät mittarit on jouduttu teippaamaan peittoon ja asentamaan viereen oikein näyttävät mittarit.

Ajovalot on muuten maadoitettu siinä jonnekin kojelaudan sisään ja sulakerasiakin on aika heikko esitys. Muiselen, että myös hytin etuosan liittimet olisi hapettumisarkoja ja että sellainen liitin olis hapettunut suorastaan olemattomiin.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

02 Marras 2009, 20:31

Melkein jos oisit lähempänä Jerppali niin tulisin sulle sen päävirtakatkaisimen asentamaan.

Täällä on helekutin hyvä ohje ja suosittelen lämpimästi sen asentamaan, sitten lämpimissä merkeissä sitä on turha enää haikailla :wink: :lol:

: http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foor ... sp#///1619
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Jerppali
Proto suunnittelija
Viestit: 174
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
Paikkakunta: Hamina

03 Marras 2009, 07:14

Katkaisija vois kyllä olla aika hyvä... Pitää ostaa semmonen, mihin kohtaa se kannattais laittaa ku on toi isme tossa keulalla?
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
massikka_mies
Kylmäkoskelainen
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
Paikkakunta: Ylämaa

03 Marras 2009, 16:02

jos laitat laita miinus eli maajohtoon :wink:
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

03 Marras 2009, 18:06

Jerppali kirjoitti:Katkaisija vois kyllä olla aika hyvä... Pitää ostaa semmonen, mihin kohtaa se kannattais laittaa ku on toi isme tossa keulalla?
Laita maskin kylkeen ja mielellään vasemmalle puolelle kun yleensä siltäpuolen kuljetaan enemmän 8)
Kannattaa laittaa kuorma auton katkaisia muut ei kestä 8)
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Jerppali
Proto suunnittelija
Viestit: 174
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
Paikkakunta: Hamina

03 Marras 2009, 18:12

Minkälainen se kuorma-auton katkaisija on?
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
Vastaa Viestiin