Fiat käryää
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
sulake kerrallaan irti ja sitten kun käry häeppyy niin vikahan alakaa selevitä,olettaesin lämmitys laetteen moottorin alakavan rasvoesa suhteen pyörivän viimesijään tiijä häntä mutta eti vika ennen kuin pallaa koko värkki :?:niin ja toenen hyväks havaittu keeno on sulake pois ja vastus mittarilla kahtoo jos aevan älyttömii alakaa näätellä niin sitä se selevijää
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Fiatin sähköjohdot ja katkaisiat on tunnetusti heikkoja.
Katkaisiat ei kestä yhtään ylimääräistä kuormitusta.
Kannattaa nostaa valokatkaisia ylös varovasti ja tarkistaa onko ruvennu liittimet sulamaan.
Ajovalokatkaisian ikää saa pidennettyä laittamalla ajovaliohin maskin taakse releet. 110 ainakin piteni katkaisian ikä ja valot kirkastui.
Konsoolissa on iso luukku niin kannattaa sekin avata ja tarkistaa virtalukon päästä johtojen kunto. jos on pölyä kertynyt konsoolin sisään se olisi hyvä puhaltaa paineilmalla puhtaaksi
Katkaisiat ei kestä yhtään ylimääräistä kuormitusta.
Kannattaa nostaa valokatkaisia ylös varovasti ja tarkistaa onko ruvennu liittimet sulamaan.
Ajovalokatkaisian ikää saa pidennettyä laittamalla ajovaliohin maskin taakse releet. 110 ainakin piteni katkaisian ikä ja valot kirkastui.
Konsoolissa on iso luukku niin kannattaa sekin avata ja tarkistaa virtalukon päästä johtojen kunto. jos on pölyä kertynyt konsoolin sisään se olisi hyvä puhaltaa paineilmalla puhtaaksi
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Viiattihan on tunnetusti ensimmäinen traktori jossa on lämmitettävät valokytkimet vakiona, jos vaikka lämmityslaite ei pelaakkaan niin katkaisian päällä voi sormia lämmitellä
Ei vainen, ne on tarkkaan mitoitettu joten jos viiuun lisää valoja ne on tehtävä ehdottomasti omin johdotuksin, relein ja kytkimin.
Onhan koneessa päävirtakytkin ja se hyvällä paikalla?
Ei vainen, ne on tarkkaan mitoitettu joten jos viiuun lisää valoja ne on tehtävä ehdottomasti omin johdotuksin, relein ja kytkimin.
Onhan koneessa päävirtakytkin ja se hyvällä paikalla?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Niinpä ja ennenkaikkea kunnossa oleva ja riittävän iso sammutin sillä jo alkanut palo harvoin sammuu pelkästä päävirtakytkimestä.Nuffieldmaster kirjoitti:Viiattihan on tunnetusti ensimmäinen traktori jossa on lämmitettävät valokytkimet vakiona, jos vaikka lämmityslaite ei pelaakkaan niin katkaisian päällä voi sormia lämmitellä
Ei vainen, ne on tarkkaan mitoitettu joten jos viiuun lisää valoja ne on tehtävä ehdottomasti omin johdotuksin, relein ja kytkimin.
Onhan koneessa päävirtakytkin ja se hyvällä paikalla?
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 174
- Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
- Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
- Paikkakunta: Hamina
Ei ole kyllä ite asennettu mitään valoja... Kerran ei toiminu radio eikä työvalot koska oli sulakerasian takana johdot sulanu. Voisko olla että antaa liikaa virtaa työvaloille? Koska ei se muullon haise mutta sillon ku on työvalot päällä!
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
Fiatagri 70-90
Tässä lähellä onkin yksi palanut fiatti. Tutulla on muutama fiiatin traktori, enkä ihmettele yhtään paloarkuutta. Mittarit ja merkkivalot toimii miten sattuu ja kun antaa nytkiä niin toimivat ja toimiattomat valot ja mittarit vaihtuvat taulussa. Elintärkeät mittarit on jouduttu teippaamaan peittoon ja asentamaan viereen oikein näyttävät mittarit.
Ajovalot on muuten maadoitettu siinä jonnekin kojelaudan sisään ja sulakerasiakin on aika heikko esitys. Muiselen, että myös hytin etuosan liittimet olisi hapettumisarkoja ja että sellainen liitin olis hapettunut suorastaan olemattomiin.
Ajovalot on muuten maadoitettu siinä jonnekin kojelaudan sisään ja sulakerasiakin on aika heikko esitys. Muiselen, että myös hytin etuosan liittimet olisi hapettumisarkoja ja että sellainen liitin olis hapettunut suorastaan olemattomiin.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Melkein jos oisit lähempänä Jerppali niin tulisin sulle sen päävirtakatkaisimen asentamaan.
Täällä on helekutin hyvä ohje ja suosittelen lämpimästi sen asentamaan, sitten lämpimissä merkeissä sitä on turha enää haikailla
: http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foor ... sp#///1619
Täällä on helekutin hyvä ohje ja suosittelen lämpimästi sen asentamaan, sitten lämpimissä merkeissä sitä on turha enää haikailla
: http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foor ... sp#///1619
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 174
- Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
- Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
- Paikkakunta: Hamina
Katkaisija vois kyllä olla aika hyvä... Pitää ostaa semmonen, mihin kohtaa se kannattais laittaa ku on toi isme tossa keulalla?
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
Fiatagri 70-90
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 83
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
- Paikkakunta: Ylämaa
jos laitat laita miinus eli maajohtoon
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Massikat
165
390
4255
6455
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Laita maskin kylkeen ja mielellään vasemmalle puolelle kun yleensä siltäpuolen kuljetaan enemmänJerppali kirjoitti:Katkaisija vois kyllä olla aika hyvä... Pitää ostaa semmonen, mihin kohtaa se kannattais laittaa ku on toi isme tossa keulalla?
Kannattaa laittaa kuorma auton katkaisia muut ei kestä
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90