CASE Lämmityslaite

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

pate56
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Loka 2008, 12:58
Paikkakunta: Tammisaari

01 Maalis 2009, 20:16

Tänään oli hytissä kylmää, eli jostain syystä tuntuu että Case 885xl:n lämmityslaite ei välttämättä toimi niin kuin pitäisi. Onko kellään kokemuksia moisesta? Pitäsikö ilmata tai jotain sinne päin. Mielestäni letku (löysin toisen??) oli viileä, liekö ollut paluuletku koneen oikealla puolella. :roll:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

01 Maalis 2009, 20:32

Natikan kenno on katossa. Äkillinen viileneminen kertoo, ettei neste kierrä siellä. Sinne on päässyt siis ilmaa.

Ensimmäinen tehtävä on tarkistaa jäähdytysneste määrä. Yleensä nestevajaus aiheuttaa juuri tuon lämppärin kylmenemisen.

Natikan lämppäri saattaa vaatia myös ilmauksen. Sitä en muista pitikö se tehdä kennolta vai letkulähdöistä, tietävämpi kertokoon..

Ainakin JD 1640:ssa katon lämmityslaite alkoi puhaltamaan lämmintä jäähdytysnesteen totaalisen tyhjennyksen jälkeen kun uusilla nesteillä kierrätti konetta kovempaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Jusi
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 17:09
Paikkakunta: Perniö

01 Maalis 2009, 21:07

1056 Natikassa on lämppärin letkujen lähdöissä moottorista hanat. Kannattaa tarkistaa onko 885 myös hanat ja onko ne auki?
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

03 Maalis 2009, 23:01

ih:n lämppäriä ei tartte ilmata, mutta oikealla puolen on suotimen takana hana jos se on auki niin sitte saattaa olla kansitiivistevika se jos mikä tehokkaasti estää nestekierron katossa
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

04 Maalis 2009, 08:03

niin kuin aena mutta kun laettaa erillisen kiertoves pumpun lähtövään letkuun johan ruppee lämmintä tuleaan ihan eri tavalla kuin rattorin omalla kierrolla ja hajottamolta.auto. saa melekein haku palakalla ja ilimat ja siät ee vaekuta kiertoon sen jäläkeen mittää.kokemusta on :idea:
aja millä ajat mutta majorilla loput
pate56
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Loka 2008, 12:58
Paikkakunta: Tammisaari

05 Maalis 2009, 18:30

Hyvä idea! Onko olemassa jotain tiettyä pumppua jota suosittelet, eli mistä poimittu? (sama savoksi :D )
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

05 Maalis 2009, 19:38

nyt kysyt semmosta että mistä poemittu.no joensuusta karjalan purku poijjilta mutta en ies tullu kysynneeks mistä aatosta se on otettu mutta sillä tuskin on käätännön merkitystä kunhan pyörii ja voltit passoo kohalleen.
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

05 Maalis 2009, 19:55

Mersuissa on siihen käypänen kiertovesipumppu
Uusi tarvike pumppu maksaa 100:sen nurkilla
Mukana kuin peräpukama!
pate56
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Loka 2008, 12:58
Paikkakunta: Tammisaari

07 Maalis 2009, 19:25

Kiitoksia neuvoista! Nyt ei muuta kun etsimään pumppua. Minusta tuntuu että ongelma on lähinnä siinä että kun metsässä ajaa pienillä kierroksilla niin neste ei jaksa kiertää kunnolla! :roll:
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

07 Maalis 2009, 20:43

sepä se
aja millä ajat mutta majorilla loput
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

07 Maalis 2009, 22:02

pienennä vaihetta ja enempi kiekkoja :wink:
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

08 Maalis 2009, 09:49

http://www.biltema.fi/
Tuolta löytyy sellainen pumppu että rupeaa nesteet kiertämään :wink:
Veneily,pumput, tuotenumero 259753
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

08 Maalis 2009, 10:54

Tuolla jo vesi kiertää varmasti, se autoissa käytetty on pienempi

Tommosta tarkotin, motonetista
Tuote
38-6750
Nimike
Kiertovesipumppu 12V ø19mm
Hinta
49.90 €
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

08 Maalis 2009, 12:49

alkaa oleen jo hinta kohillaan ennen ollu aina satasen paikkeilla 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
pate56
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Loka 2008, 12:58
Paikkakunta: Tammisaari

15 Maalis 2009, 12:56

Bilteman pumppu muuten hyvä mutta kun ei kuulemma sovi jatkuvaan käyttöön! Rakenteen vuoksi (mikäli on tehty niin kuin muut kumisiipipyörällä varustetut ) estää myös kierron mikäli ei käynnissä. Täytyy tutkia Motonetin tuotetta tarkemmin! Kiitoksia vihjeistä! :)
Vastaa Viestiin