4 vetoa ostamassa

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Maturi
Kolmos -nuffisti
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Elo 2008, 18:47

15 Helmi 2009, 19:28

Nuffille kaveriksi 4 veto max hinta 7000 antakaa suosituksia mikä hyvä mitä ei missään nimessä ,huumorimielellä.Käyttö aika pientä vähän puun ajoa ja lumitöitä ,harrastekoneeksi mutta pitäs olla kuitenkin töihin pystyvä.Kiitos etukäteen.
tv43
Nuhvitietäjä
Viestit: 200
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 17:08
Paikkakunta: Tampere

15 Helmi 2009, 19:37

Itsellä ollut kaksi nelivetoa -80 luvulta . Ursus ja nyt taavetti 1490 .
Kyllä ursus oli ainakin metsässä parempi .
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

15 Helmi 2009, 20:05

jos rahat riittää niin setori mehtään ja soppii sahakii kyytiin ja heleppo korjata jos vikkoo tulloo
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

15 Helmi 2009, 22:55

Samaa mieltä edellisen kanssa, eli Zetor on luotettava ja pienimurheinen käyttökone.
Ja jos jotakin pieniä murheita tulee niin osat ovat edullisia ja niitä saa nopeasti, kannattaa vaan hankkia 1987 ja siitä uudempi malli, ja sillä automaattisella etuperän 100% hammaslukolla niin kyllä pääsee metsässä.

Ja ihan yli 20-vuoden käyttäjä kokemuksella uskallan tämän kertoa, eli kaikista merkeistä millä olen ajanut ja omistanut on eniten käyttötunteja tullut juuri zetorilla.
Viimeksi muokannut automies560, 15 Helmi 2009, 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

15 Helmi 2009, 23:12

joo kyllä setka on perusvarmaa tekniikka tuos ikäluokas 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

16 Helmi 2009, 09:25

Minulla on ollut 7245:n. Ihmettelen vähän tuota perusvarmaa. Zetorissa on Zetorin viat:

-Nostolaite. Sekä pääsylinteri että apusylinteri, heikot tiivisteet, O-renkaita menee, epätarkka.
-Polttoainelaitteiden ilmavaivat, sekä talvella jäätyminen.
-Ohjauksen heikkous tehostajamallissa.
-Etuakselin stefojen öljyvuodot.
-Jarrut, ja jarrujen öljyyntymiset, sekä Vision mallissa jarrujen ilmavaivat.
-Portaalikoteiloiden huohotuksen puutos; joskus sylkee öljyn stefan läpi jarruille.
-Moottorin kiinnileikkaantumiset.
-Lämmityslaitteen ongelmat.
-Vaihteensiirtäjien jumiintuminen kahdesta syystä.
-Sähköviat.
Lisäämpä vielä tähän kun jäi pois:
-Kytkimen pää- ja työsylinterin vuoto ja ilmavaivat
-sekä jarrujen pää- työsylinterin vuodot ja ilmavaivat

Nämä ongelmat ovat jokaisessa Zetorissa, mutta niistä selviää, mutta ne toistuvat kun vaan ajaa tarpeeksi.
Viimeksi muokannut tommi, 16 Helmi 2009, 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
klapalak
Vitos -nuffisti
Viestit: 30
Liittynyt: 21 Syys 2008, 13:20

16 Helmi 2009, 12:14

mulle aikoinaan sanottiin jolla oli kokemusta,fiat on niin huono traktori ettei rauasta saa huonompaa tehtyä. joten en ole sekaantunut.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

16 Helmi 2009, 15:25

tuohan tommin vika luvettelo on kopijoitu valametin huolto kirjan toeseks viimseltä sivulta johon isäntä merkinny ilimenneet vijat. :wink:
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

16 Helmi 2009, 16:22

itävehkeet kannattaa unohtaa... ja valmetit...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

16 Helmi 2009, 16:47

nuhvi63 kirjoitti:itävehkeet kannattaa unohtaa... ja valmetit...
No sitten alkaa olla kyllä vaihtoehdot vähissä :lol:
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Helmi 2009, 18:12

Valmetit (ainakin vähänkin metsäajoon enempi soveltuvat) saa unohtaa tuolla hintahaarukalla. Sika kalliita ovat pyynnit valmeteista. Saman tyyppiset viat sielläkin on, ja remonttia tulee yhtälailla merkkiin katsomatta.

Tuon hintahaarukan nelivetomerkkeihin kuuluvat:

Belarus
Ursus/Zetor
Fiat
Leyland
International
DB/Case

Toki joitakin valmeteja löytyy jo tuosta hintaluokasta nelikkona, kunnot ovat vain ehkä kertaluokkaa huonompia yleisilmeeltään mitä vastaavat muut merkit samassa hintaluokassa. Tämä vain kyllä sellainen oma näkemys asiasta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

16 Helmi 2009, 18:42

Kyllähän kaikissa koneissa korjaamista kulumisen myötä tulee. Toisissa taajuus on vaan taajempi...

Valmet lienee paras metsään, mutta olen pannut merkille että myös DB/DB Case on hyvä metsässä suuren maavaransa ja kääntyvien etupyöriensä ansiosta, sekä tietysti Leyland, ne vaan on niin harvinaisia, nelikot. Tätä Brittiosastoa saa puolella hintaa Valmettiin nähden, vaikka DB 4 portaisella (pika)HS vaihteistolla on kyllä ylivoimanen.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Maturi
Kolmos -nuffisti
Viestit: 14
Liittynyt: 03 Elo 2008, 18:47

16 Helmi 2009, 19:13

Joo ,kyllä valmetit pitää unohtaa juuri ton hinnan takia muuten kyllä... vähän kiinnostas tommonen viiatti 580 tai 680 kun ovat mun mielestä aika kohtuu hinnoissa ja niissä toi koppi on jo ihan asiallisen olonen(ainakin siinä yhessä mitä kävin kattomassa)Minkähän lainen toi viiun neliveto on ei niissä vissiin mitään oikein vika herkkää ole.Tosta setorista vielä et kyllä sekin on vielä harkinnassa mutta tässä kylällä on semmonen ja sillä omistajalla on siellä koneen alla koko ajan muovi rautalangalla kiinni...vuotaa vissiin jotain mutta näähän on yksilöitä.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

16 Helmi 2009, 19:45

Kyllä tuollanen Fiatin vanhempi nelivetokin on ollut minullakin, ja ihan toimiva peli oli sekin, tosin käyttö oli niin pientä että käsitystä siitä ei paljo muodostunut.
Ja sellanen Dt mallikin oli,hyvä kulkemaan metsässä, tosin niissä olikin jo enenpi kaikkea laittamista, tai ainakin osui siihen koneeseen joka minulla oli.
Vaihteisto ongelmia niissä ainakin oli , vaikka uskoisin että oikealla käytöllä ja huollolla mikä tahansa merkki toimii jos on toimiakseen.
Ellei sitten satu olemaan niitä maanantai yksilöitä.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

16 Helmi 2009, 20:07

ite sanoisin että neliveto leukku 8) tai jos käyttö on vähästä osta takapotku leukku ja siihen ketjut taakse nii sillä mennään vaikka kuuhun. meillä päin ajetaan 255 leukulla 680DTH fiatille mehtään jälki :shock:
Vastaa Viestiin