Major 1388401

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

384
Vitos -nuffisti
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 10:46
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

31 Tammi 2009, 14:10

HELP! ostin leukun kaveriksi Fordson Majorin 1959 nyt pitäisi tietää mistä reiästä katsotaan simmsin öljyn öljypinnan korkeus.Takapyörän stefa vuotaa millainen operaatio?mistä tiiviste?jarruissa ei juuri hidastavia ominaisuuksia mistä hihnoja?
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

31 Tammi 2009, 14:13

Eikös voortinkin pumpussa ole se isompi proppu siinä pumpun kyljessä, 24millinenköhän oli
Vai olikos noissakin että vanhemmissa ei sitä proppua ei ole ollenkaan
Konekorjaamo Marjakangas ja IKH myy osia noihin
Mukana kuin peräpukama!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

31 Tammi 2009, 15:36

Vanhemmissa simm:sseissä joutuu aukaisemaan sivuluukun ja tekemään siihenkierteet ropulle. Siihen pikkuroppu ja tippakannulla öljyä silloin tällöin. Toinen konsti on koettaa panna öljyä ylivuotoputken liitännästä.

Jos oikein muistan niin majorin taka-akselin öljyvuotoa voi pienentää tai jopa saada pysähtymään voitelemalla taka-akseli. Siellä on siis nippa ja sinne menee vaseliinia tuubista kahteen. En mene tätä varmaksi sanomaan, mutta muistikuvani antaa tällaisen ohjeen... Katseleppas josko sieltä nippa löytyisi!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
384
Vitos -nuffisti
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 10:46
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

31 Tammi 2009, 16:09

täyttöproppu on mutta öljynpinta proppua en löydä.Nippat löytyy eikö ole minkäänlaista huulitiivistettä?
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

31 Tammi 2009, 17:28

Nuffin pumpussakaan ei ole sen kummemmin mitään tarkistusproppua vaan
täytetään kunnes ylivuotoputkesta tulee puhdasta öljyä
Eikös majorissakin ole stefa akselilla ja tuolla vaseliinilla on saatu vaan tekohengitystä
vuotavaan perään
Mukana kuin peräpukama!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

31 Tammi 2009, 17:45

jamppi kirjoitti: Eikös majorissakin ole stefa akselilla ja tuolla vaseliinilla on saatu vaan tekohengitystä
vuotavaan perään
Stefa ja huopa siellä on, laakeri voidellaan vaseliinilla. Kuulema tuo vaseliini on tehokkaampi konsti vuodon ehkäisyyn kuin pelkkä uusi stefa. Toki uusi stefa, laakeri ja vaseliini on täydellinen remontti. Jos vaseliini on vähissä tai ei laisinkaan on laakeri todennäköisesti mennyt eikä uusi stefakaan pidä pitkään.

Jos ei ole heti intoa alkaa enempiä purkamaan niin tuo vaseliinikonsti on hyvä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
384
Vitos -nuffisti
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 10:46
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

31 Tammi 2009, 18:27

kiitti tiedoista kokeillaan huomenissa :!:
10/60 TenSpeed
Nuhvitietäjä
Viestit: 353
Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
NLCF r.y jäsen Nro: 008
Paikkakunta: Kontiolahti

01 Helmi 2009, 13:15

Tuossa oman nuhvin pumpussa näkys olevan tuo öljyn pinnan tarkastus proppu, ja sama on ollu tuossa majorin vara-osa pumpussa, joka on tosin nyt kitattu umpeen, oiskohan männy kierteet joskus.
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
384
Vitos -nuffisti
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 10:46
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

01 Helmi 2009, 14:52

nuffissa olikin mutta tässä majrissa en löydä kuin ilmausruuvin.Jos sihen sen reiän tekee niin taito ei ainakaan minulla riitä.Minne?kuinka lastujen meno estetää vai pitääkö aukaista?
pate56
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Loka 2008, 12:58
Paikkakunta: Tammisaari

01 Helmi 2009, 15:53

Ei kait se pumppu niin nirso ole. Omasta Nuhvista huomaa öljyn vähyyden lähinnä siitä että säädin saa kierrokset vaeltamaan. Sama veneessä jossa Traderin kutonen. Peilillä kun vilkaisee että siellä on suunnilleen oikea määrä mielestäni riittää. Lastujen poissaanti voi olla vaikeata.
Vastaa Viestiin