Major 1388401
Valvoja: automies560
HELP! ostin leukun kaveriksi Fordson Majorin 1959 nyt pitäisi tietää mistä reiästä katsotaan simmsin öljyn öljypinnan korkeus.Takapyörän stefa vuotaa millainen operaatio?mistä tiiviste?jarruissa ei juuri hidastavia ominaisuuksia mistä hihnoja?
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Eikös voortinkin pumpussa ole se isompi proppu siinä pumpun kyljessä, 24millinenköhän oli
Vai olikos noissakin että vanhemmissa ei sitä proppua ei ole ollenkaan
Konekorjaamo Marjakangas ja IKH myy osia noihin
Vai olikos noissakin että vanhemmissa ei sitä proppua ei ole ollenkaan
Konekorjaamo Marjakangas ja IKH myy osia noihin
Mukana kuin peräpukama!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vanhemmissa simm:sseissä joutuu aukaisemaan sivuluukun ja tekemään siihenkierteet ropulle. Siihen pikkuroppu ja tippakannulla öljyä silloin tällöin. Toinen konsti on koettaa panna öljyä ylivuotoputken liitännästä.
Jos oikein muistan niin majorin taka-akselin öljyvuotoa voi pienentää tai jopa saada pysähtymään voitelemalla taka-akseli. Siellä on siis nippa ja sinne menee vaseliinia tuubista kahteen. En mene tätä varmaksi sanomaan, mutta muistikuvani antaa tällaisen ohjeen... Katseleppas josko sieltä nippa löytyisi!
Jos oikein muistan niin majorin taka-akselin öljyvuotoa voi pienentää tai jopa saada pysähtymään voitelemalla taka-akseli. Siellä on siis nippa ja sinne menee vaseliinia tuubista kahteen. En mene tätä varmaksi sanomaan, mutta muistikuvani antaa tällaisen ohjeen... Katseleppas josko sieltä nippa löytyisi!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
täyttöproppu on mutta öljynpinta proppua en löydä.Nippat löytyy eikö ole minkäänlaista huulitiivistettä?
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Nuffin pumpussakaan ei ole sen kummemmin mitään tarkistusproppua vaan
täytetään kunnes ylivuotoputkesta tulee puhdasta öljyä
Eikös majorissakin ole stefa akselilla ja tuolla vaseliinilla on saatu vaan tekohengitystä
vuotavaan perään
täytetään kunnes ylivuotoputkesta tulee puhdasta öljyä
Eikös majorissakin ole stefa akselilla ja tuolla vaseliinilla on saatu vaan tekohengitystä
vuotavaan perään
Mukana kuin peräpukama!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Stefa ja huopa siellä on, laakeri voidellaan vaseliinilla. Kuulema tuo vaseliini on tehokkaampi konsti vuodon ehkäisyyn kuin pelkkä uusi stefa. Toki uusi stefa, laakeri ja vaseliini on täydellinen remontti. Jos vaseliini on vähissä tai ei laisinkaan on laakeri todennäköisesti mennyt eikä uusi stefakaan pidä pitkään.jamppi kirjoitti: Eikös majorissakin ole stefa akselilla ja tuolla vaseliinilla on saatu vaan tekohengitystä
vuotavaan perään
Jos ei ole heti intoa alkaa enempiä purkamaan niin tuo vaseliinikonsti on hyvä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kiitti tiedoista kokeillaan huomenissa
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 353
- Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
- NLCF r.y jäsen Nro: 008
- Paikkakunta: Kontiolahti
Tuossa oman nuhvin pumpussa näkys olevan tuo öljyn pinnan tarkastus proppu, ja sama on ollu tuossa majorin vara-osa pumpussa, joka on tosin nyt kitattu umpeen, oiskohan männy kierteet joskus.
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
nuffissa olikin mutta tässä majrissa en löydä kuin ilmausruuvin.Jos sihen sen reiän tekee niin taito ei ainakaan minulla riitä.Minne?kuinka lastujen meno estetää vai pitääkö aukaista?
Ei kait se pumppu niin nirso ole. Omasta Nuhvista huomaa öljyn vähyyden lähinnä siitä että säädin saa kierrokset vaeltamaan. Sama veneessä jossa Traderin kutonen. Peilillä kun vilkaisee että siellä on suunnilleen oikea määrä mielestäni riittää. Lastujen poissaanti voi olla vaikeata.