CASE / IH

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Jusi
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 17:09
Paikkakunta: Perniö

31 Tammi 2009, 14:46

Ainakin 1056 natikassa on pienet hanat nissä liittimissä josta lämmityslaitteen letkut lähtee, onko auki. 1056 ei saa ajovoimanottoa ja pakkia yhtäaikaa päälle, niissä kuulemma pakkiratas ei kestä ajovoimanottoa.
pate56
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Loka 2008, 12:58
Paikkakunta: Tammisaari

31 Tammi 2009, 20:08

Hyvä pointti siitä käsijarrusta, kiitoksia!
Velu

31 Tammi 2009, 20:39

Tommille vähän tarkennusta. Tuossa minun Casessa oli 83-asteinen termari, vaihdoin sen uuteenkin. Moottori lämpeni aina tosi hitaasti, kovalla pakkasella ei digimittariin tullut kevyessä ajossa edes ensimmäistä pykälää. Hyttiin tuli silti hyvin lämmintä. Lämmityslaitteessa oli hienoa tosiaan se, että ykkösnopeudellakin ilmaan tuli reilusti ja lämmintä alkoi tulla heti, kun kone vähänkin lämpeni.

Johtonipusta ei ihan tarkka tietoa ole. Se vika oli koneessa kun se ostettiin ja huoltomies vaihtoi uuden nipun ennen koneen luovutusta. Siitä on jo yli 10 vuotta kun kone miellä oli, joten muistikuvissa voi olla epätarkkuutta. Muistaakseni, nippu oli toinen kahdesta hyvin etuseinästä lähtevästä johtonipusta, se lähti liittimestä alaspäin, kiersi akkukotelon vierestä startille. Nipussa tuli hytin päävirta startin navalta, polttoainemittarin johto, laturille menevät johdot, startin heräte, käyntinopeusanturille menevät johdot. Hytin päävirtajohdossa ei ole sulaketta ja sen nirhautuminen on se paha juttu.
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

01 Helmi 2009, 11:34

Täytyy vielä katella johtoja.

Niin, kyllä sieltä minunkin Casessa lämpöä tulee vaikka moottori olisikin kylmä, mutta ei se ohjaamo kauhean kuuma koskaan ole ollut. (talvella :? )

Sitte semmonen juttu vielä Casesta että se kytkinneste jos sitä tarkistat, on peräöljyä sitte, ja säiliö on koelaudan sisällä.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
pate56
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Loka 2008, 12:58
Paikkakunta: Tammisaari

01 Helmi 2009, 15:44

Jep! Löysin kytkinnestepurkin kun hajotin kojelautaa jotta pääsin vaihtamaan polttimoita. Nähtävästi eurooppalainen standardi poikkeaa pikkasen saarivaltakunnan vastaavista sillä muovipidikkeet tuntuvat vähän löysiltä. Öljypaineen valoa, enkä kovin monta muutakaan, en saanut syttymään vaikka vaihdoin polttimot. Ehkä siellä on liittimissä vikaa? Aika hässäkkä ( englantilaiseen tapaan) siellä kojelaudassa. :roll:
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

02 Helmi 2009, 08:18

Se ohjaamo ja mittaristo taitaa olla sama saksan malleissakin ja tehty ranskassa, mutta onko sitten johdot vedetty eri tehtailla miten, ja onko edes vedetty vai ovatko olleet valmiina, mistäpä tietää. No, mulla toimii kaikki koelaudassa, nelivedon sähkönappi sivukonsolissa on pimeä.

Katoppa muuten konedatasta tuon minun mallin ohjaamon sisäkuva, on aika sivistynyt saatu vanhasta mallista.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

04 Syys 2009, 18:18

Vain kyllä moni putoaa penkiltä kun kuulee mitä maksaa 844 XL natikkaan (4WD) raidetangon hilut, eli nivelet ja väliputki.

Nivelet tekevät yhteensä 1300 € ja väliputki 400 €. Ainakaan LH osa ei ollut tiennyt tarvikevastaavia tähän ZF etuakseliin... IKH:lla on jotain, mutta eivät kuulema sopivia :shock:

Tällainen tieto tuli tällaisen traktorin omistajalta ja pyysi viestittämään eteenpäin, että jos joku on ostamassa ko. traktoria niin tarkistaa nuo ainakin, että ovat kunnossa :wink:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

06 Syys 2009, 00:04

No niin ne on naapuritkin sanoneet, että kalliita ja vaikeasti saatavia ovat varaosat vanhoihin case/ih traktoreihin. Ulkomailta joutuu tilaamaan jos sitten saa sieltäkään.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
pa_turpeinen
Nuhvitietäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
Paikkakunta: pudasjärvi

07 Maalis 2010, 14:16

siinä casessa ei edes pitäis olla ajovoimanottoa vaan se on loikkari (pikavaihde) joka ei sais olla pakilla ajettaessa päällä. kojelaudassa on sille pikku vipu jos on. ajettii 995 case intikalla yli 25 000 tuntia eikä juuri muuta ollu ku suunnanvaihtaja heikko ja kytkin (jatkuva etukuormaaja käyttö ja auratyöt veti ne loppuun. se herkästi sulava johto sarja ainaki digi mittarilla olevissa lähtee suoraa moottorin päältä hytin edestä ja hinkkaa jossaki latuin lähellä ittesä rautoihin. sit palaa jos saa rauhassa lähteä
Vastaa Viestiin