Massikan kylmäkäynnistyvyys?

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Velu

07 Joulu 2008, 16:11

Kunnossahan nuo tuntuu olevan.

Tässä olisi erään oman projektin käynnistys. Kotimaisen tarvitsee pikkupakkasella pyörähtää vain ensimmäisen puristuksen yli - syttyminen tapahtuu välittömästi. Tuossa ei käytetä hehkua eikä pakkosyöttöä ja kuten kuuraisesta lohkosta näkyy pakkanen on lauhtunut tuohon kahdeksaan asteeseen.

http://www.youtube.com/watch?v=OpU1buVlSLw
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

14 Joulu 2008, 19:40

kharju kirjoitti:Otin tuossa aamupäivällä oikein elävää kuvaa massikan ja nuhvin käynnistyksistä. Massikkaa autto iso akkulaturi ja nuhvia volvon laturi. Pakkasta oli pikkusen yli 6 astetta.

Massikan käynnistys: http://www.youtube.com/watch?v=p0wdSmtPPvk

Nuhvin käynnistys: http://www.youtube.com/watch?v=XGv3Duc8eOA

Onko nuhvi DPA pumpulla kun noin hyrskyttää?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kharju
Nelos -nuffisti
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Loka 2008, 07:06
Paikkakunta: Kauhava

15 Joulu 2008, 15:26

Nuffieldmaster kirjoitti:
kharju kirjoitti:Otin tuossa aamupäivällä oikein elävää kuvaa massikan ja nuhvin käynnistyksistä. Massikkaa autto iso akkulaturi ja nuhvia volvon laturi. Pakkasta oli pikkusen yli 6 astetta.

Massikan käynnistys: http://www.youtube.com/watch?v=p0wdSmtPPvk

Nuhvin käynnistys: http://www.youtube.com/watch?v=XGv3Duc8eOA

Onko nuhvi DPA pumpulla kun noin hyrskyttää?
Silläpä juurikin.
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

16 Joulu 2008, 00:44

Minä olisin käyntiäänen perusteella sanonut, että kyseisessä nuffissa on alipainesäätöinen rivipumppu, eikä suinkaan CAV:n jakajatyyppinen DPA... No kai se sit on jakajapumpulla, kun omistaja niin sanoo. Alipainesäätöisellä pumpulla olevat vanhat Sisut, Vanajat, ja tietysti BMC:t käy kylmänä hetken tuolla lailla heijaten. Ehkä tyypillisintä pikku-AEC:lla Vanajassa, ja pystyputkella. KRÖÖÖÖN...... KRÖÖÖN.... KRÖÖÖÖN.....KRÖÖÖÖN.... KRÖÖÖN..KRÖÖN..KRÖÖN..KRÖN.KRÖN.KRÖN.KRR.KRR.KRR.KRR
Avatar
ValmetmkII
Vitos -nuffisti
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Kesä 2007, 10:00
Paikkakunta: Loimaa

14 Tammi 2009, 22:52

Ainakin mulla 175 lähtee hyvin ja kun on kunnossa, niin en ole hirveitä kauhutarinoita kuulu :lol:
Wärtsilöitä
Tammisilta
Wicon
Äes, kylvin, viskuri, raktori
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

19 Helmi 2009, 18:55

tänä aamuna lojautin voortin tulille ilman lämmitystä,vastus kun on palanut,hyvin lähti pakkosyötöllä ja hehkulla,eli hehku kyllä auttaa käynnistymiseen ,viime viikolla piti nuhville antaa kuumailmapuhallinta kun piti siirtää lingon eestä pois (kukahan idiootti sen jätti lingon eteen syksyllä)
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
iippo
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

29 Joulu 2009, 15:42

Tänään 453 intikka 3kk seisonnan jälkeen käyntiin kuin palmun alta. Ei ollut edes roikan nokassa, alkoi täriseen niin kuin olisi eilen sinne metsään jätetty. MF 590 oli vartin roikassa ja sekin räjähti käyntiin, ketjut päälle ja linkoaan. Pakkasta oli 3 astetta ja koneet aivan kuurassa. Välissä on ollut -30 asteen pakkasia.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

30 Joulu 2009, 02:31

Lähtee tuo minun 360 verku ainakin ihan hyvin kylmässäkin, tosin sillä on 900 tuntia vain ajettu että ei liene ainakaan väljä 8)
Nuhvelentti
Kylmäkoskelainen
Viestit: 96
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 21:59

09 Tammi 2010, 03:36

saas nähä mitenkä näillä pakkasilla konneet tarttailee, -30c nyttenkin.. valtion älyttömän hyvä autokalusto ainakin tuottaa pienimuotoista päänvaivaa :?
mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
iippo
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

09 Tammi 2010, 10:24

Pittää lähtä kokkeileen saako niitä konneita käyntiin. Pakkanen on hellittänyt -26:een. MF590 ja 453 intikka oottelee. Aattelin lämmittää akun ensin lämpökaapelinipulla ja sitten kokkeilla.
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

09 Tammi 2010, 16:41

Pistetäänpä vertailun vuoksi (kuulo)puheita tämän Massey Fergusonin toisen puoliskon kylmästarttiominaisuuksia 50-60 ja -70-luvuilta.

Massey-Harris 744D Perkins P6-koneella oli lähtenyt talviseisontojen jäljiltä käyntiin kuulemma parhaiten, jos oli lämmittänyt saunanpadassa vettä lähes kiehuvaksi ja kaatanut sen koneeseen (toki akkukin oli talvehtinut sisätiloissa). Startit on yleensä tehty maaliskuun puolivälin paikkeilla, kun sahatavaraa on alettu tarvitsemaan.

Vertailun vuoksi Sininen traktori (Fordson E27N), jossa oli (on) tuo sama Perkins P6, ei ollut halunnut lähteä tulille ennen Toukokuuta, vaikka olisi mitä tehnyt.

Tästä on lähtenyt liikkeelle se huhu, että M-H pitäisi olla hyvä syttymään. Liekö tuo seisotus 1982-1994 ja 1994-2008 on syönyt näitä ominaisuuksia. :roll:
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Vastaa Viestiin